Principalele estimari anuntate marti de Zenith Romania:
- mediul digital inregistreaza o crestere de 12%
- mobile-ul este segmentul de publicitate cu cel mai mare progres. Publicitatea pe dispozitive mobile (inclusiv display, classified, search si in-app ads livrate pe smarthone si tableta) este sustinuta de cresterea gradului de penetrare a acestor dispozitive si de aparitia unor noi formate.
- desi creste cu 30%, segmentul mobile are insa o pondere in continuare redusa (5%) din totalul investitiilor digitale, estimandu-se ca va ajunge la 6-6,5% pana la sfarsitul anului viitor)
- tv-ul continua sa atraga cea mai mare parte a investitiilor in publicitate (63,9%). digitalul atrage 13,7%, iar mediul outdoor - 10,1%. 5,8% din investitiile de publicitate se duc la radio, 3,5% - la reviste, 2,6% - la ziare, iar 0,4% - cinema.
Cati bani, din totalul cheltuielilor de publicitate, se duc pe reclama pentru diverse tipuri de produse si servicii - estimari Zenith Romania:
- produse alimentare - 16,1%
- medicamente si produse farmaceutice - 14,3%
- FMCG non-alimentare - 11,5%
- retail (incl. comert online) - 10,1%
- telecom - 9,9%
- media si divertisment - 4,9%
- servicii financiare si de asigurari - 4,2%
- bauturi alcoolice - 4,1%
- auto - 3,2%
- cosmetice - 3,2%
- turism - 0,5%
- produse de lux - 0,4%
Zenith despre evolutia pietei globale:
- piata globala de publicitate va creste cu 5,3% in 2014, comparativ cu 3,9% in 2013
- investitiile media la nivel global vor atinge 523 de miliarde de dolari in 2014
- publicitatea online creste cel mai rapid: +17,1%. Principalele motoare de crestere pentru acest segment: formatele de publicitate imbunatatite care fac display-ul mult mai atragator si interactiv, programmatic buying.