Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic
Studiu AMP despre reflectarea euroalegerilor in presa

PSD si PC - cea mai mare vizibilitate la TV, PD si PNG - cele mai multe aparitii in ziare

de V. Olaru     HotNews.ro
Miercuri, 12 decembrie 2007, 18:02 Economie | Media & Publicitate


 documente
(12 Dec 2007) PDF, 732KB
PSD, PC si UDMR au fost partidele care au beneficiat de cea mai mare vizibilitate in emisiunile electorale dinaintea alegerilor europarlamentare din 25 noiembrie, potrivit raportului Temele europene si alegerile europarlamentare in presa, dat publicitatii de Agentia de Monitorizare a Presei. Pe de alta parte, in presa scrisa cea mai mare vizibilitate au avut-o Partidul Democrat si Partidul Noua Generatie, acesta din urma multumita indeosebi liderului sau Gigi Becali.

Potrivit raportului AMP, pe parcursul campaniei partidele au avut tendinta de a trimite la dezbaterile televizate candidati plasati pe locuri mai putin eligibile. Participantii la aceste dezbateri au preferat, in general, sa discute probleme ridicate de jurnalisti, moderatori sau alti participanti si mai putin sa lanseze ei subiecte de discutie.

In cadrul emisiunilor analizate, principalele teme interne discutate au fost politica interna, economia si politica externa a Romaniei. Pe de alta parte, principalele teme europene abordate au fost economia comunitara si dezvoltarea regionala, agricultura comunitara, migratia si piata comunitara a muncii, organizarea si functionarea institutiilor comunitare.

Intre timp, in presa scrisa agenda a fost dominata de doua teme majore - organizarea primelor alegeri europarlamentare si fenomenul migratiei, abordat mai ales prin relatarile de presa in "Cazul Mailat".

Potrivit studiului citat, membrii PSD au inregistrat cele mai multe aparitii in presa scrisa, in asociere cu alegerile europarlamentare. Presedintele Traian Basescu a fost cel mai vizibil lider politic, dar si cel mai criticat in contextul organizarii simultane a alegerilor si a referendumului pentru uninominal. PD a fost cel mai criticat partid in perioada electorala.

Monitorizarea AMP s-a desfasurat intre 26 octombrie si 23 noiembrie si a inclus publicatiile Jurnalul National, Evenimentul Zilei, Gandul si Adevarul si emisiunile de dezbatere electorala difuzate de TVR1 si Realitatea TV.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















141 vizualizari


ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by