Pareri impartite privind cresterea cheltuielilor pe fiecare segment media
Radu Florescu - CEO Saatchi&Saatchi:
Cresterea fiecarui segment in 2008:
TV: 30%
Radio: 22%
Presa scrisa: 27%
Panotaj: 30%
Cinema: 18%
Internet: 40%
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group:
Iata cum estimam cresterea fiecarui segment media:
TV: 35%
Radio: 20%
Presa scrisa: 15%
Panotaj: 20%
Cinema: 20%
Internet: 40%
Evenimente de promovare: 30%
Mediile care cresc mai rapid decat piata ca total investitii si care, in consecinta, cresc si procentual in mixul de canale sunt televiziunea si mediul online. Totodata, scaderea audientelor presei este de asteptat sa se reflecte in volumul investitiilor in publicitate pe acest segment.
Se previzioneaza un potential ridicat de crestere si pentru segmentul cinema odata cu dezvoltarea proiectelor imobiliare de mari dimensiuni. In acest an ne asteptam si la o dezvoltare puternica a sectorului de outdoor. Piata consultantei de PR va fi de asemenea in crestere, iar tipurile de servicii oferite de jucatorii din acesta zona se vor diversifica.
Zona evenimentelor de promovare va creste cu siguranta si datorita cresterii numarului de proiecte de Corporate Social Responsibility ce vor fi dezvoltate de companiile importante din Romania.
Octav Popescu - Managing Director Initiative:
Trend-ul va fi cu siguranta pozitiv - bugetele TV si radio vor creste putin peste media pietei, iar online-ul, ca de obicei, mai mult.
Cosmin Radoi - Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest:
Estimarea noastra este ca, procentual, cheltuielile publicitare vor creste cu 15% fata de anul trecut. Cresterea la care vom asista este un rezultat firesc al dezvoltarii progresive, sustinute a business-urilor, ceea ce alimenteaza nevoia de comunicare, de intarire a prezentei in mentalul consumatorilor. In acelasi timp, patrunderea pe piata a unor advertiseri internationali (retail, FMCG) va stimula investirea in publicitate.
Victor Dobre - Director Executiv, IAA:
Cheltuielile totale de publicitate vor creste, dar nu in acelasi ritm ca si pana acum. Intrevad ceva in jur de maxim 15% - 20%.
Ca impartire de bugete – sume din ce in ce mai mari se vor orienta spre zona online. Din ce in ce mai multi clienti inteleg ca acolo e consumatorul. In special brandurile destinate tinerilor – de la FMCG la servicii financiare, toate se vor orienta spre online
Ca pondere in total cheltuieli, TV-ul si radioul vor stagna sau vor avea o crestere nesemnificativa. Insa sumele nete vor fi enorme doar ca efect al cresterii preturilor. E posibil sa avem o surpriza in outdoor.
Ciprian Stavar - Managing Partner, New Media, parte a thegroup:
Investitiile in media online isi vor continua cresterea de 80-90% de la an la an, datorita pe de o parte cresterii investitiilor companiilor care deja utilizeaza aceasta media, dar mai ales datorita noilor "veniti" - advertiseri care nu au utilizat pana acum in mixul de media Internetul.
Citeste si:

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8