Serviciile internaționale de streaming Netflix și Spotify evită să publice date exacte privind numărul lor de utilizatori pe piața din România. Există însă diverse estimări, iar cele mai recente, aferente anului 2018, vin de la agenția Initiative, prin intermediul raportului său anual privind cheltuielile de publicitate, Media Fact Book.

MFB: Utilizatori platforme onlineFoto: Media Fact Book

Dat publicității săptămâna aceasta, raportul citează un studiu al rețelei internaționale IPG MediaBrands, Wave 9, potrivit căruia, în România, 2,6 milioane de oameni ar fi folosit Netflix, anul trecut. Potrivit aceluiași studiu, circa 14% din utilizatorii zilnici de Internet, din mediul urban, ar folosi Netflix zilnic (peste 600.000 de utilizatori în medie pe zi, pe segmentul menționat).

Documentul face estimări și pentru Spotify, dar folosește un limbaj ambiguu pentru a avansa un număr care, potrivit informațiilor HotNews.ro, ar fi departe de realitate: "Același studiu (Wave 9 al IPG) sugerează spre 1,7 milioane de utilizatori Spotify, dintre care aproape jumate ar folosi serviciul săptămânal sau mai des". Pe de altă parte, raportat la categoria de public urban, 14-54 de ani, utilizatori de Internet, studiul Wave 9 menționează circa 276.000 de utilizatori Spotify în medie pe zi.

Referindu-se la datele pentru Netflix, raportul citat notează: "Deși nu putem fi siguri în privința numărului de abonați plătitori, este evident că aceasta nu este o nișă. De fapt, o vedem drept un standard emergent".

Media Fact Book scrie, la capitolul special "Content Streaming":

  • Streaming-ul, plătit sau gratuit, devine calea automată de interacțiune cu un conținut. Dar nu cu reclame. Pentru spectatori, este o pauză binevenită de la expunerea largă la reclame, pe posturile TV comerciale. Pentru branduri și agenții, este o chestiune serioasă care este de așteptat să crească."

Vezi și: Detalii despre estimările Media Fact Book privind piața media

  • Raportul Media Fact Book poate fi consultat integral aici