Tribunalul Bucuresti a hotarat vineri declansarea procedurii de insolventa asupra Rodipet, cea mai mare companie de distributie a presei din Romania, ca urmare a plangerilor facute de patru creditori, respectiv Auto Mondial Media, Expert Service IT, Neopolis Impex si Apex Ray. In replica, Rodipet sustine ca, intre timp, si-a achitat toate datoriile si ca va face recurs la aceasta decizie. Oficialii Rodipet au precizat pentru HotNews.ro ca in prezent nu mai exista alte proceduri deschise in instanta.

Intr-un comunicat de presa remis HotNews.ro, Rodipet critica sistemul legislativ din Romania pentru situatia cu care se confrunta in prezent compania. Hotararea judecatoreasca arata ca Rodipet este plasata sub observatie pe o perioada de 60 de zile.

"(...) acest fapt s-a datorat lacunelor acestui act normativ, potrivit caruia orice creditor poate declansa o astfel de procedura pentru o creanta comerciala, in baza unui contract aflat in derulare, chiar si pentru o suma mica si disputata intre parti. Deficienta legii consta in faptul ca mai multe creante pot fi conexate, perfect legal, desi acestea vizeaza sume mici (Automondial Media cu o creanta de 1.000 ron, Standard Marketing cu o creanta de 3.315,58 ron…etc), sau aflate in litigiu (Neopolis Impex), iar in final acesti creditori pot declansa procedura insolventei / falimentului.

In aceste conditii se ajunge la situatia aberanta in care o societate puternica si reprezentativa pe piata de distributie presa, cu un numar de peste 3.000 angajati, este adusa in stare de insolventa intr-un mod extrem de facil dar cu grave consecinte comerciale, sociale si nu in ultimul rand de imagine", se arata in comunicatul Rodipet.

Catalin Tolontan scria luni pe blogul sau ca "interesul ziarelor din Romania ar fi ca firma sa functioneze, pentru ca declansarea procedurii de faliment ar duce la blocarea conturilor si la neonorarea biletelor la ordin, dar asta depinde de recursul pe care il va face Rodipet".

Rodipet: In spatele acestui scandal este o campanie impotriva grupului Awdi

Distribuitorul a anuntat marti ca si-a platit toate datoriile care fac obiectul acestui dosar si ca va face recurs la hotararea judecatoreasca emisa saptamana trecuta.

"In data de 18.03.2008 avocatii companiei Rodipet SA au inceput procedura de recurs asupra deciziei Tribunalului Bucuresti, in acelasi timp inaintand o petitie catre: Presedintia Romaniei, Guvernul Romaniei, Ministerul Justitiei, Camera de Comert a Romaniei, AVAS, American Chamber of Commerce, Clubul Roman de Presa, DNA si Parchet, Ambasada SUA la Bucuresti", se arata in comunicatul Rodipet.

Distribuitorul de presa sustine chiar ca in spatele acestui scandal se afla o campanie impotriva grupului Awdi. In acelasi timp, reprezentantii Rodipet spun ca distribuitorul nu mai are alte procese deschise in acest moment.

"In acest moment nu mai este nici o problema, ne-am achitat toate datoriile si nu mai sunt deschise alte proceduri impotriva Rodipet", a declarat pentru HotNews.ro Nadia Alameh, PR manager Rodipet.

Noua societati cereau in ianuarie declansarea procedurii de faliment a Rodipet

Potrivit NewsIn, in luna ianuarie, noua societati comerciale cereau in instanta declansarea procedurii de faliment a Rodipet, reclamand neachitarea unor datorii. Ultima dintre acestea era Standard Marketing care reclama sume nerecuperate de aproape 150 de milioane de lei vechi. Pe langa aceasta companie mai erau enumerate societatile: Focus Plus, Apex Ray, Expert Service, Agentia de publicitate Anuntul de la A la Z, Neoplus, InformMedia si Auto Mondial Media.

La sfarsitul anului trecut si Ringier Romania anunta sistarea pe o perioada nedeterminata a livrarilor publicatiilor din portofoliul sau catre difuzorul Rodipet din cauza "datoriilor foarte mari" acumulate de acesta catre trustul de presa. Contactati de HotNews.ro, reprezentantii Ringier au declarat ca de aproximativ doua saptamani au reluat colaborarea cu Rodipet.

"In prezent Ringier distribuie prin intermediul retelei Rodipet publicatiile din portofoliul companiei, livrarile fiind reluate de aproximativ doua saptamani", a precizat Adela Popescu, director Relatii Publice Ringier Romania.