VIDEO CNA se opune mesajelor electorale "negative" cu roboti care nu si-au ales stapanii cu grija

de Camelia Moga     HotNews.ro
Marţi, 6 mai 2008, 18:29 Economie | Media & Publicitate


Secventa din clipul Alege-ti stapanii cu grija
Foto: YouTube
Un spot publicitar cu robotei docili care se inchina in fata stapanului lor, tot robot, in fata unei Case a Poporului dintr-un viitor sumbru si indepartat, a starnit dispute in sedinta publica de marti a Consiliului National al Audiovizualului, pentru "mesajul negativ" pe care il transmite, dupa cum spun membrii CNA. Clipul, difuzat pe Antena 1 si Antena 3, a fost criticat si pentru incalcarea legii care reglementeaza campaniile electorale in audiovizual. In consecinta, membrii CNA au decis sa intrerupa difuzarea spotului pe cele doua Antene pana la intrarea acestuia in legalitate.

Potrivit membrului CNA Ioan Onisei, "acest clip are un mesaj explicit de tip electoral", si, cu toate astea, este difuzat in afara publicitatii electorale care este permisa doar in timpul dezbaterilor sau emisiunilor electorale. Mai mult, mesajul spotului este unul negativ, spun membrii CNA, care au comentat mesajul final al clipului - "Alege-ti stapanii cu grija".

"Astia sunt servitorii mei, nu sunt stapanii mei", a tinut sa precizeze Dan Grigore, membru CNA, revoltat de modul in care realizatorii clipului i-au pozitionat pe politicieni in relatia cu electoratul. "Spotul negativ nu este permis nici macar in afara campaniei electorale", a completat si Ioan Onisei. In plus, acesta considera neadecvata evocarea in clipul amintit a fostilor presedinti, impreuna cu actualul presedinte al Romaniei, Traian Basescu, in timpul unei campanii electorale destinata alegerilor locale si nu alegerii presedintelui.

In concluzie, in baza legii 67 privind reglementarea campaniilor electorale, art. 64, care spune, printre altele, ca spoturile publicitare de 20 - 30 de secunde care indeamna electoratul sa voteze un candidat sau o lista de candidaţi pot fi difuzate numai in interiorul emisiunilor electorale sau dezbaterilor electorale, membrii Consiliului au decis intreruperea difuzarii spotului publicitar amintit pe cele doua posturi de televiziune pana la intrarea lui in legalitate. Decizia a fost luata cu 6 voturi pentru si 2 impotriva - cele ale Cristinei Trepcea si Grigore Zanc.

Clipul difuzat de Antene:



In cadrul dezbaterilor, membrul CNA Gelu Trandafir a cerut Consiliului sa fie consecvent in deciziile pe care le ia si sa nu judece cu masuri diferite. El a amintit in acest sens cererea de anul trecut a agentiei de publicitate GMP, care se ocupa de vanzarea brandului Basescu - presedinte, de a difuza pe posturile de radio şi televiziune campania numita "Indiferenta oamenilor buni", in regim de campanie sociala. Campania, care s-a vrut a fi una "pro vot" pentru referendumul din 19 mai, a fost refuzata, la acea vreme, de CNA.

Clipul "Indiferenta oamenilor buni":







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7078 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    Jos cenzura..CNA PENIBIL (Marţi, 6 mai 2008, 19:07)

    alx [anonim]

    E cel mai tare clip vazut in Ro !
    Sa va fie rusine nemernicilor !
    Robotii aia sunt niste biete OI..asa cum e poporul asta..aia care ne conduc niste LUPI
    Vi-a fost frica ....de un biet promo !!! ..ca ar putea ca lumea sa se destepte ???
    • +2 (4 voturi)    
      Jos cenzura, DAR nu orice fel de cenzura (Marţi, 6 mai 2008, 21:42)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui alx

      din pacate te inseli alx. nu cred ca esti la curent cu legile audiovizualului, dar practic ce se intampla in clip contravine legii

      clipul ii pune in aceeas oala pe toti presedintii tarii (fost si actuali) iar mesajul de sfarsit "alege-ti cu grija stapanii" lasa de inteles ca nici actualii si nici fostii nu au fost buni. deci poti intelege ca ar trebui sa iti alegi alti stapani... ei bine, daca actualii stapani candideaza in vreun fel (fie si numai ca sustinator al unui partid) acest clip este o discriminare. sper sa ma intelegi. imi place foarte mult filmuletul, mi se pare super expresiv. in special imi place faza de la inceput in care se aduna oamenii in fata casei poporului si singura diferenta dintre femei si barbati este cromozomul Y de pe spatele lor.. foarte tare. cred totusi ca mesajul ar fi mai potrivit in alte scopuri. eventual incriminarea comunismului dar in nici un caz nu este ok modul in care este folosit acum
      • +1 (1 vot)    
        jos cenzura prostilor (Miercuri, 7 mai 2008, 11:56)

        Pongo [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

        Simplul fapt ca acest clip deranjaza inseamna ceva. Sunt de acord cu tine "in principiu"- teoretic-, asa poate ca spune legea. E bine sa nu uitam ca legea poate fi si schimbata. Dar toata argumentatia ta cade "in flacari" daca ne gandim- obiectiv- la simplul fapt ca daca nu era poza domnului actual presedinte pe perete clipul ar fi rulat bine-mersi. Eu nu as fi pus poza lui acolo si sunt sigur ca atunci s-ar fi difuzat fara probleme.
        Si chiar ar fi fost mai agresiv, daca intelegi ce vreau sa spun...
        Oricum ce spui tu cade si din cauza faptului ca lupul este un personaj din viitor, nu are nici o legatura cu fostii sau actualul presedinte.
        Asta este, adevarul doare.
      • +1 (1 vot)    
        e nevoie de mai multa educatie (Miercuri, 7 mai 2008, 12:05)

        c [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Poate ca si CNA-ul s-a saturat de clipuri din astea care par aparent inocente dar transmit mesaje subliminale impotriva cuiva. Defapt toata mass-media noastra a innebunit. De exemplu Cotidianul, un ziar pe care il consideram destul de serios si de independent, a scos astazi un tiraj de 150 mii de exemplare, gratuite, in care sunt numai imagini pro PDL. Pe fiecare pagina e un articol in care lauda pe fatza PDL si un articol in care injura fie PSD, fie PNL, fie pe altii. Prosti sunt aia care cumpara ziarul. La fel prosti sunt aia care se uita la stirile de la Antena 1,3...ca e cam acelasi lucru, doar ca in favoarea altui partid(PC), si mesajele sunt mult mai subtile si subliminale. Fratilor, daca aveti un pic de minte, incercati sa gasiti ziare si televiziuni care va transmit mesaje cat mai obiective, nu au cum sa fie chiar obiective, dar unii macar incearca.
      • +1 (1 vot)    
        orice fel de cenzura este cenzura (Miercuri, 7 mai 2008, 15:31)

        radu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Totusi, faptul ca avem o lege a audiovizualului nu garanteaza ca acea lege este neconstitutionala.
        In contitutie sunt garantate o serie de drepturi, cenzura este interzisa explicita.
        Nu vreau sa-mi spuneti ca eu sustin difuzarea oricarui fel de material, fie si el obscen, deoarece, tot constitutia, interzice incalcarea ordini publice si a bunelor moravuri.
        In alta ordine de idei, ma mir cum mesajul ,,alege-ti cu grija stapanii" pe tine te-a dus cu gandul la ideea ca nici acestia si nici cei care au fost nu sunt buni.
        Filmuletul e o alegorie, unde, INTR-UN VIITOR, oamen-oi vor fi condusi de politicieni-lupi, cu apucaturi dictatoriale.
    • +1 (1 vot)    
      esti dus cu pluta... (Miercuri, 7 mai 2008, 7:10)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui alx

      Nu esti intreg la minte frate ! Ai vazut clipul ? Stii ce propaganda e asta? Ori esti bolnav, ori ti-e dor de dictatura....
    • 0 (0 voturi)    
      BEEEsti de aici (Miercuri, 7 mai 2008, 8:24)

      IQ [anonim] i-a raspuns lui alx

      Amice, oaie poate ca esti tu, fiindca eu nu sunt sigur. E posibil sa nu ma duc la vot asa cum fac cei mai multi europeni. Sa inteleg ca si aia sunt oi? Am si eu forma mea de protest la adresa clasei politice - ii privez de ceea ce isi doresc mai mult, adica de voturi. Oare nemtii cand l-au ales pe Hitler nu au fost tot niste oi? Sau nu, nu au fost fiindca au votat constiincios...
    • 0 (0 voturi)    
      ADEVARUL SUPARA! (Miercuri, 7 mai 2008, 11:19)

      George [anonim] i-a raspuns lui alx

      Sumbru, excelent realizat. Pentru cine are cap sa vada, stapanitorul din film nu este unul din cei 4. Ar putea fi mult mai rau si tare mi-e ca va fi (pana acum a fost)!
  • 0 (2 voturi)    
    atat a putut CNA-ul (Marţi, 6 mai 2008, 19:11)

    jinx [anonim]

    "Astia sunt servitorii mei, nu sunt stapanii mei", a tinut sa precizeze Dan Grigore, membru CNA, revoltat de modul in care realizatorii clipului i-au pozitionat pe politicieni in relatia cu electoratul.

    penibila replica, nu cred sa existe un singur om in romania care sa perceapa politicienii ca pe servitorii poporului, ca pe stapani insa, multi.
    • +1 (3 voturi)    
      Penibila = punctul tau de vedere (Marţi, 6 mai 2008, 22:23)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui jinx

      Orice om cu coloana vertebrala trebuie sa-i priveasca pe politicieni si pe functionarii publici ca pe niste servitori - pentru ca democratic asta sunt. Din cauza unora ca tine carora li se pare penibil sa crezi asa, oamenii se inchina lor.
  • 0 (2 voturi)    
    tipic (Marţi, 6 mai 2008, 19:14)

    guardia [anonim]

    intr-adevar, e tare de tot clipul! ca de obicei , institutiile statului, in speta CNA, interzic asa ceva, pt ca oamenii sa nu se trezeasca!
    • 0 (0 voturi)    
      Din ce sa se trezeasca? (Miercuri, 7 mai 2008, 16:50)

      Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui guardia

      Din ce sa se trezeasca? Esti adormit, ti-a amortit simtul realitatii sau ratiunea? Clip-ul e super, dar nu zice nimic nou, toata lumea cunoaste adevarul despre clasa politica din Romania, chiar nu aduce nimic nou . Daca ai nevoie el sa te "trezesti", inseamna ca nu faci multe parale, te-ai trezit degeaba...Te uiti la el si iti pica fata Oau mama ce tare e..Si? Te-ai hotarit sa mergi la vot, sau din contra ai decis sa ramii acasa...Si? Cum esti in viata de zi cu zi? Te consideri un om corect, responsabil? Respecti pe ceilalti si valorile lor, mediul inconjurator si comunitatea in care traiesti? Daca nu, din nou, te-ai trezit degeba. Romania se va schimba printr-o schimbare a mentalitatii, nu prin clip-uri ala Ferma Animalelor...
  • +1 (1 vot)    
    Super Clip. In loc de oglinda... (Marţi, 6 mai 2008, 19:28)

    Pink Panther [anonim]

    Mda,este ceea ce fac institutiile statului/biserica/invatamantul.
    Formeaza servitorul umil al stapanilor.

    Felicitari realizatorilor. Au facut oglinda sistemului romanesc, fie el comunism sau capitalist.

    Doare, nu-i asa?

    PS: pentru a ne schimba ar trebui sa-l vedem in fiecare dimineata, Poate si seara. Dar la pranz de ce nu?
    Alo, CNA, se aude?
    • +2 (6 voturi)    
      in sfarsit (Marţi, 6 mai 2008, 20:08)

      V [anonim] i-a raspuns lui Pink Panther

      chiar ma intrebam cat o sa mai trebuiasca sa vedem prostia aia de clip la televizor. Se induce ideea ca nu e nici o diferenta intre Ceausescu, Iliescu, Constantinescu si Basescu ceea ce e foarte grav. Ei vor ca lumea sa nu-si mai dea seama care sunt oamenii valorosi si care nu, astfel incat sa poata sa manipuleze oamenii cum vor ei. Ei bine sa nu uitam ca Ceausescu e un criminal, Iliescu de asemenea (doar ca mai e in viata si tot in libertate). Lucrul asta nu se poate spune despre ultimii doi!
      Mai mult, contrar ideii de apocalipsa prezentata in clip, faptul ca CNA-ul a luat masuri arata ca in RO lucrurile se misca, cam incet dar se misca.
      • 0 (2 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 6 mai 2008, 22:40)

        [anonim] i-a raspuns lui V

  • +1 (3 voturi)    
    Mesajul este negativ (Marţi, 6 mai 2008, 20:24)

    Iulius [anonim]

    Primul sentiment pe care l-am avut atunci cand am vazut clipul a fost unul de teama; roboti, steaguri rosii, culori intunecate, coduri pe spate, muzica ruseasca de razboi,....Cosmar!!
    nu cred ca Traian Basescu si Emil Constantinescu pot fi pusi in aceeasi cheie fotografica si simbolistica cu Ceausescu sau Iliescu.
    Desigur, pt. mintile "infierbantate" poate parea cool, meserias, post-modernism, nouvelle-epoque, oi si lupi stilizati simbolic, masa`, ce mai!
    Dar ganditi-va ce mesaj genereaza in mintea unui om simplu....
    Hmmm, ticaloase minti mai sunt in mass-media!
    ...si din pacate, mai sunt si platite cu bani multi pt. mesajele astea de manipulare subliminala.
    Oare de ce a aparut clipul prima data la Antelenele lui Felix?!
    nimic nu-i intamplator....
    • -1 (3 voturi)    
      @iulius (Marţi, 6 mai 2008, 20:59)

      jinx [anonim] i-a raspuns lui Iulius

      prietene, a aparut prima oara la antene pt ca este facut de antena 3(respectiv dan pavel), iar asta cu manipularea si teoria conspiratiei e deja paranoia nationala ;)
    • 0 (2 voturi)    
      ce clip!! uuuh!! (Marţi, 6 mai 2008, 21:29)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Iulius

      foarte de acord.

      judecand dupa comentariile de aici am impresia ca mesajul filmuletului e cam ambiguu.
      Cred ca s-a vrut anti-Basescu. Totusi robotii sunt la Parlament...
    • +3 (3 voturi)    
      Normal ca este negativ (Marţi, 6 mai 2008, 21:52)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui Iulius

      ca sa nu vezi ca un astfel de mesaj e negativ cred ca trebuie neaparat sa ai sub 16 ani si sa ai tendinte EMO...

      Mesajul induce clar idea de comunism si nu poate fi atasat de imaginea tuturor sefilor de stat roamani fara a fi considerat (de oamenii care mai si gandesc) ca fiind unul pozitiv
      • 0 (0 voturi)    
        comunism= toti sefii de stat romani dupa 89 (Miercuri, 7 mai 2008, 11:19)

        alintus [utilizator] i-a raspuns lui mihai

        Spui ca ideea de comunism nu poate fi atasata tuturor sefilor de sta romani??Cred ca gresesti enorm...sa nu uitam ce varste au...si ca nu au inceput politica ieri....ci acum ceva vreme.Toti au avut legaturi mai scurte sau mai lungi cu acel regim:
        - ILIESCU = la 23 de ani devine membru al Partidului Comunist, dupa ce a activat in structurile de tineret ale partidului de la 14 ani!!wtf...brainwash...
        - CONSTANTINESCU - 1960-1961 judecator stagiar in Pitesti (22 ani- ori era genial...ori a pus cineva o vorba buna); pe site-ul lui vom gasi detalii despre activitatea politica...dar numai dupa '89!!!
        - BASESCU- 1987-1989 Sef al Agentiei NAVROM ....hmmm....agentie....in strainatate...la fel ca cel de mai sus...incredibil de genial sau norocos...sau...desi sincer am dubii in legatura cu promovarea geniilor in acea perioada...
        CONCLUZIA- toti au avut MAI MULT sau mai putin de castigat in timpul regimul comunist, asa ca mai avem de asteptat o reforma reala a clasei politice...asta se va intampla doar dupa schimbarea generatiilor...
    • 0 (0 voturi)    
      Felix (Marţi, 6 mai 2008, 22:24)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Iulius

      Felix motanul nostru securist era singurul in stare sa debiteze o chestie atat de penibila.
  • -3 (3 voturi)    
    Felicitari pentru clip ! (Marţi, 6 mai 2008, 20:41)

    silversky [utilizator]

    Felicitări echipei de creaţie care se ocupă de promo-urile Antenei 3, demonstrează încă o dată că are potenţial.
    Cât despre răspunsul dlui Dan Grigore şi a altor frustraţi din CNA, era de aşteptat, dat fiind faptul că sunt numiţi acolo pe criterii politice şi apără astfel chiar interesele roboţilor-şefi din Palatul Parlamentului.
    Cine crede că oamenii ăia lucrează pentru interesul naţional este destul de naiv.
    • +1 (1 vot)    
      clipul e arta! manipularea e tot o arta! (Marţi, 6 mai 2008, 21:39)

      alex [anonim] i-a raspuns lui silversky

      Filmul e reusit din punct de vedere artistic.

      Felicitari celor care l-au creat!

      Daca e anti-Basescu (nu mi-e prea clar) rusine partidului care se foloseste de astfel de clipuri.
  • -2 (2 voturi)    
    Mesaj 100% pozitiv! (Marţi, 6 mai 2008, 20:42)

    Chir Ianulea [utilizator]

    Cum adica mesajul spotului este negativ?
    Pai tocmai ca este pozitiv: "Treziti-va fratilor, nu fiti tampiti!" Unde e conotatia negativa?
    Pai cititi despre activitatea parlamentarilor din ultima saptamana de exemplu. Alea mesaje negative, de ti se zburleste parul.
    Bravo realizatorilor chipului!
  • 0 (0 voturi)    
    ? (Marţi, 6 mai 2008, 22:26)

    stefan2008 [utilizator]

    Eu nu prea inteleg ce au avut cu clipul ce indemna la vot...
  • -1 (1 vot)    
    LUMEA LUI ORWELL (Marţi, 6 mai 2008, 22:29)

    Pink Elephant [anonim]

    Este printre cele mai bune videoclipuri pe care le am vazut pana acum si cred ca CNA practica o cenzura grosolana. RUSINE.
  • +2 (2 voturi)    
    Atac abject la Basescu ! (Marţi, 6 mai 2008, 22:29)

    martin [anonim]

    Nu judec clipul ca mesaj general,fiind virusat de portretele celor 4 presedinti din care unul mort (Ceausescu), unul practic mort(Constantinescu),unul furios ca numai e vioara intaia (Iliescu) si unul mult prea viu si activ pentru Felix proprietarul Antenelor (Basescu)
    De fapt acest clip este evident un atac la Basescu,
    la fel ca si serialul grotesc de prost al lui Calinescu ,care nu face de loc cinste PRO TV, pana acum mai echilibrat.
    In esenta Basescu le sta foarte rau in gat mogulilor conducatori si tonomatilor executanti !
  • +5 (5 voturi)    
    socant (Marţi, 6 mai 2008, 23:17)

    zexe [anonim]

    realizarea este buna,dar ideia este socanta .Totusi nu reusesc sa inteleg de ce ordinea presedintilor este altfel,incepe cu Ceasca,pe urma este Constantinescu ,pai ce draq asta a fost ordinea?
    De ce dupa Ceasca nu l-au pus pe Iliescu ca doar el a fost?Era iluzia deranjanta?
    De ce in fata Parlamentului sint 3 steaguri rosii si pe fundal muzica ruseasca,adica de fapt inca sintem sub dictatura comunista si sub rusi?
    Poate ca democratia noastra nu este chiar asa cum ne-am fi dorit dar totusi de aici si pina la ce vrea filmuletul sa transmita nu este decit un atac direct la Basescu ,acuzat de ceilalti ca se vrea dictator.
    Haidade,cine mai crede ca se mai poate intoarce la situatia dinainte de 89 se inseala si cei care s-ar opune cel mai mult ar fi chiar cei care erau si atunci in esaloanele conducatoare prin simplul motiv ca ar trebui sa renunte la averile fabuloase pe care le-au adunat.
    Si primul ar fi chiar seful celor care au realizat filmuletul.Deci cred ca si-au dat singuri in cap cu acest film,crezind ca lovesc in altcineva.
  • +1 (1 vot)    
    Basescu vs Voiculescu (Marţi, 6 mai 2008, 23:29)

    Sceptic [anonim]

    Clipul e foarte bine realizat artistic si e foarte de impact. In plus, pune o problema reala: o presedintie autoritarista poate aluneca usor in dictatura.

    DAR, si e un "dar" mare de tot, trebuie considerata si sursa care il ofera: posturile TV care scuipa propaganda anti-Basesciana 24/7 ale lui Dan Voiculescu a.k.a. Felix, "baiat cu ochi albastri" reprofilat in afacerist veros si cameleon politic.

    Voiculescu nu il combate pe presedinte dintr-un exces de spirit civic, ci din interes personal. Basescu e o pasare rara: are si vointa si puterea (daca PDL castiga alegerile) de a-i darama imperiul.
  • +1 (1 vot)    
    clip (Miercuri, 7 mai 2008, 1:38)

    PaulR [utilizator]

    ok. Haideti sa nu confundam calitatile artistice ale clipului cu mesajul pe care il transmite. Ca imagine clipul mi se pare bine facut; mesajul in schimb mi se pare o tampenie. Clipul poate placea adolescentilor "anti-sistem", celor usor impresionati, celor suparati in general pe toata politica si pe toti politicienii, anarhistilor sau unora fara prea multe idei despre istoria recenta a Romaniei; categoriile de mai sus nu sunt exhaustive iar unii se pot regasi in acelasi timp in mai multe din aceste categorii.
    Mesajul clipului e confuz si amesteca lucrurile. Vrea oare sa spuna ca orice ai vota de fapt iti alegi tot un stapan? Asta ar insemna ca e anti-democratic; astept sa imi spuna in alt clip care e alternativa la democratie.
    Vrea oare sa spuna ca daca nu alegi bine s-ar putea sa alegi un presedinte care poate ajunge dictator? Daca asta vor sa spuna atunci care e rostul figurilor ultimilor 4 presedinti?
    Nici de ce ar tine un dictator (lupul din film) pe perete imaginile unor presedinti alesi democratic (Basescu, Constantinescu, chiar Iliescu) nu inteleg.
  • 0 (0 voturi)    
    clip-este inapoi cu minie! (Miercuri, 7 mai 2008, 1:45)

    monica L [anonim]

    Clipul fiind facut de departamentul de marketing al antenelor e desigur pe gustul presedintelui inca nenumit felix, care lipseste, helas, din galerie... Totusi clipul are substanta si e bine facut, spre deosebire de marfa electorala si chiar comerciala, care nu poate fi consumata decit cu multa lamiie alaturi. Amuzant este ca acum postul antena3 il difuzeaza in draci si acum au si audienta sporita..CNA-ul n-a auzit de fructul oprit...
  • 0 (0 voturi)    
    In brandingul de tara (Miercuri, 7 mai 2008, 1:50)

    Florin [anonim]

    In brandingul de tara as folosi clipul asta. Bun venit in Romania! Ai sansa sa experimentezi cum e sa fii sclav si sa ai impreia ca esti liber! :) Evident, totul se va declina in functie de activitatile pe care vrei sa le intreprinzi. Vei fi astfel sclavul celor din servicii, ti se va parea exotic sau nici macar nu ti vei da seama ca vei fi tepui de taximetristi, de hotelieri, de barmani... Cu putin noroc, poate ii vei auzi cum povestesc intre ei la o berica: "Astia...niste sclavi!"
  • 0 (0 voturi)    
    1984 (Miercuri, 7 mai 2008, 4:32)

    Ciupacabra [anonim]

    Filmul este frumos. Nu inteleg daca muzica e in rusa sau doar nista mormaituri.
    Seamana imaginea, in fell in care a fost prelucrata cu filmul 1984, realizat in anul acelasi an, Orwell fiind inca un geniu in intuirea sistemului.
    Inclusiv steagurile sunt copiate din film(aduce ceva cu simbolul VolksBank), avand acelasi simbol ca in film, acela al maretului Big Brother, pe care il traim si de care nu trebuie sa ne fie frica...Incercari copilaresti de a face televizari Big Brother sunt epitetate cu ,,viata bate filmul".
    In orice caz, si daca realizatorul/promotorul acestui filmulet a intentionat sa ne retrimita la Orwell, nu a reusit, fiind cenzurat de Big Brother Tv-ului Romanesc, CNA-ul.
    PS> daca cenzurati mesajul, dati dovada de bigbrotherism, daca nu, aratati ca lucrati pt Goldstein, ca sa fiu agatat mai apoi:)
    >>Big Brother sa cenzureze CNA-ul, si mai apoi Big Brother sa se autocenzureze.
    >>>Gasiti George Orwell-1984 in librarii, editura Polirom.
  • 0 (0 voturi)    
    Clip video (Miercuri, 7 mai 2008, 7:01)

    Mithrill [anonim]

    Cred ca e foarte bine realizat estetic, cel putin mie asa mi se pare. Ar trebui eliminate doar portretele presedintilor si ar ramane un clip excelent pentru mobilizarea populatiei la votare. Fara portretele acelea cred ca pur si simplu ar atentiona ce se poate intampla daca lumea nu se prezinta la urne...
  • 0 (0 voturi)    
    ANTENE=PC (Miercuri, 7 mai 2008, 7:20)

    Mihai [anonim]

    Cu acest spot publicitar antenele lui Felix s-au dat de gol. PC nu vrea alinta cu nici un partid... Ei sunt ca fetele de pe centura: cand cu unul, cand cu altul....
    Le plang de mila celor din PSD ca au reinoit legatura cu acest jalnic partid care numai prin televiziune a iesit la iveala..... Bravo CNA, singurii care au inteles adevaratul mesaj trasmis de penibilul spot. Ca realizare e tare dar ca mesaj..... face rau mintilor bolnave care nu inteleg ce a fost inainte de '89....
  • 0 (0 voturi)    
    Stapani?? (Miercuri, 7 mai 2008, 8:22)

    gaspy [utilizator]

    Mda, asa cum ziceau si altii, ca idee artistica si realizare - nota 10. Am chiar impresia ca respectivul clip a fost facut initial in alt scop/context si a fost "adaptat" (vezi portretele).

    Pe de alta parte, chestia cu stapanii e oribila, jignitoare si defetista - apropo de Miorita, daca tot vorbim de oi si lupi. Mie imi induce ideea ca orice am face, ne alegem un stapan/dictator/despot, dar ca eventual ne putem alege unul mai bland. Eu nu pot fi de acord cu o asemenea idee.

    Sigur, mai avem mult pana sa ne numim alesii "public servant", dar trebuie incet-incet sa inducem ideea asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Roboti (Miercuri, 7 mai 2008, 8:52)

    Pink Panther [anonim]

    Probabil ca l-au pus pe Basescu si Constantinescu alaturi de criminalii Iliescu si Ceausescu pentru placerea lui Felix.
    Indiferent de dezamagirea/neplacerea pe care o poti resimti fata de Basescu si Constantinescu, un om normal nu poate sa-i compare cu Ceasca si Iliescu.
    Sa pastram totusi proportiile. Ororile create de acestia nu pot fi comparate cu prostia/ignoranta/badarania celorlalti 2.

    Cred ca grosolania acestei alaturari are impact 0 fata de mesajul general: stapani versus sclavi.

    Felicitari inca o data realizatorilor. Sugerez o editie revizuita la alta televiziune.
  • +1 (1 vot)    
    Hitler (Miercuri, 7 mai 2008, 9:11)

    Viorel [anonim]

    Hitler a venit la putere prin vot. Si el a promis sa fie un slujitor al poporului. Acesta este mesajul clipului. Ai grija ce alegi. Ai grija ca prin votul tau sa nu alegi tot felul de mici hitleri. Dar nu ai ce sa ceri unor indivizi ca cei de la CNA. N-ai cu cine, ba, niste tarani!! Pe aceeasi linie, cred ca si clipul cu taranii ar trebui interzis de CNA. Si asta te indeamna sa gandesti.
  • 0 (0 voturi)    
    Dilema (Miercuri, 7 mai 2008, 9:12)

    Stoewer [anonim]

    De fiecare data cand CNA-ul iese la rampa imi apare dilema: astia ori sunt rupti de realitate, ori introduc fatis cenzura? Incet, incet nu mai ai voie sa te exprimi negativ in tara asta. Parca am fi in 1946, cand nu era PCR la putere, dar nici de rau nu il puteai vorbi.
  • 0 (0 voturi)    
    clipurile (Miercuri, 7 mai 2008, 9:14)

    atreus [anonim]

    Clip-ul mi se pare foarte reusit. Poate ca ar trebui sa scoata partea cu presedintii (poate nu). Un mesaj de acest gen trebuie sa socheze pentru a avea efectul dorit. Nu cred ca daca faceau un clip gen "flower-power" cu muzica relaxanta avea acelasi efect (desi...)
    Pe de alta parte, de ce nu au aparut asemenea clipuri pe vremea referendumului pentru votul uninominal? Mesajul este bun, dar totusi cineva controleaza cand si unde sa fie difuzat (fie si ilegal)
  • 0 (0 voturi)    
    putin cam fortata interzicerea! (Miercuri, 7 mai 2008, 9:41)

    Lucian* [utilizator]

    toti se leaga de asocierea dintre presedinti, dar cred ca de fapt clipul nu face altceva decat sa atraga atentia la urmatorul presedinte.
    Ne place sau nu ne place, toti presedintii de pana acum ai Romaniei fac parte din istoria noastra.
    Este cam greu sa-i mai renegi acum.
    Eu i-as fi pus si pe Carol II, Antonescu, Mihai I si Dej.
    Asta este istoria si nu are rost sa ne bagam capul in pamant ca si strutul.
  • 0 (0 voturi)    
    STAPANI! (Miercuri, 7 mai 2008, 10:20)

    hector [anonim]

    care va sa zica ne alegem STAPANI !
    STAPANI ?
    STAPANI ?!?!
    Ati vazut bine, da, ne alegem STAPANI !
    • 0 (0 voturi)    
      lol (Miercuri, 7 mai 2008, 11:16)

      bono [anonim] i-a raspuns lui hector

      Pai daca asa minti "creative" avem... ;)
  • 0 (0 voturi)    
    clip (Miercuri, 7 mai 2008, 10:21)

    stef [anonim]

    Eu cred ca si mesajul e corect. Cred ca nu traim in democratie. Democratie ar insemna ca "poporul" sa fie la putere si sa fie servite interesele. Nu vad sa se intimple asa ceva. Asadar nu traim in democratie. Modul actual de reprezentarea a vointei oamneilor in Paralament, Guvern, etc. nu aduce democratia. Nu stiu daca chiar asta au vrut sa spuna realizatorii clipului, dar cred ca nu traim in democratie. Ca nu cunoastem o forma mai buna de organizare sociala decit cea actuala, asta e altceva. Dar nu e corect sa numim democratie ce traim acum. Si cred ca asta e valabil si pentru SUA, UE, etc. Poporul american nu vrea razboiul din Irak, dar cu toate astea razboiul continua. Asadar nu se respecta vointa poporului, etc.
  • 0 (0 voturi)    
    Voiculescu (Miercuri, 7 mai 2008, 10:23)

    Robot/San [anonim]

    de fapt e vorba de voiculescu. robotii aia erau sclavii lui de la antena 3
  • 0 (0 voturi)    
    pacat ca traim intr-o astfel de tara (Miercuri, 7 mai 2008, 10:34)

    bujor gabriel [anonim]

    Imi pare rau ca traiesc intr-o astfel de tara. Imi pare rau ca sunt viitor "gaozar" de meserie. Imi pare rau de mentalitatile necioplite si uscate ale membrilor CNA. Din pacate imi pare rau si ca m-am nascut si traiesc fara viitor intr-o astfel de tara. O tara in care toata lumea isi baga picioarele...Pe banii nostri.
    Dupa mine e unul din cele mai tari spoturi realizate la noi vreodata. Aici se vede cat de libera e presa din Romania. Libera legata cu latul de gard. . .
  • 0 (0 voturi)    
    robotei (Miercuri, 7 mai 2008, 10:49)

    alex.dumitrascu [anonim]

    Clipul este exceptional iar membrii CNA sunt execrabili chiar si din punct de vedere intelectual.
    Nu au inteles nimic, sau se fac ca nu inteleg.
    Roboteii au si inceput sa prostesteze chiar aici in comntariile acestea, asta inseamna ca efectul este devastator asupra lingailor.
    Sper sa se difuzeze in continuare cu toata "restrictia CNA"
  • 0 (0 voturi)    
    ... (Miercuri, 7 mai 2008, 11:14)

    cetatean [anonim]

    Felicitari pentru realizare - un 3d de calitate.
    Ca mesaj nu cred ca se potriveste. Este dus totul la extrem. M-a facut sa ma gandesc la Rusia...Gorbaciov...comunism....razboi...naspa.
    Daca nu se exagera iesea si mai misto - DA, se poate trimite un mesaj si fara sa exagerezi la modul asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Libertate de expresie (Miercuri, 7 mai 2008, 11:15)

    constitutia [anonim]

    Ce dracu fac astia de la CNA?
    In Romania nu exista libertatea de exprimare? Parca era garantata de Constitutie??? Sau poti sa te exprimi liber atata timp cat le convine STAPANILOR?

    SA SE DUCA Dl. Dan Grigore la primaria generala a bucurestiului, sa vada "servitori" acolo... Aia chiar se poarta ca niste stapani.

    Astia-s rupti de lume...
  • 0 (0 voturi)    
    Despre naivi (Miercuri, 7 mai 2008, 11:29)

    Lucius [anonim]

    Rosul dominant e legat de faptul ca, da, naivilor, Rusia exploateaza RO binemersi. In RO politicul e teleghidat de la Washington, economicul de la Moscova (in mod inteligent, parsiv, prin firme interpuse chiar din UE). De 18 ani RO e de fapt exploatata (jefuita la singe) de trei mafii: mafia ruseasca, mafia arabeasca si mafia israeliana.

    Zicea cineva de adolescentii antisistem. Unde-s soro ca nu-i vad? 90 la suta din ei sunt imbecilizati de consumerism bezmetic, celulare, teorii antiromanesti de-a alinei mungiu si patapievici si mall. Deci sunt pro-sistem toata ziua.
  • 0 (0 voturi)    
    oi si stapani (Miercuri, 7 mai 2008, 12:07)

    mozzy [anonim]

    se pare ca putina lume este deranjata de mesajul pe care il transmite clipul, conform caruia alegatorul este o oaie din turma si alesul este stapanul caruie i se inchina toata turma cu frica si obedienta; cred ca a fost special conceput pentri "oi" care cu siguranta au inteles perfect mesajul.
  • 0 (0 voturi)    
    mesajul (Miercuri, 7 mai 2008, 12:45)

    V [anonim]

    Mesajul e ca dupa mai multe alegeri proaste, Ceausescu, Iliescu, Constantinescu, Basescu, s-a ajuns din nou la dictatura (robotul sef din clip). De asta ne indeamna la final sa avem grija cum ne alegem stapanii; implicit se intelege ca pana acuma nu i-am ales bine. Implicit se intelege ca Basescu nu e o alegere buna. Acest mesaj este pur electoral si cum nu suntem in campanie pentru presedintie, CNA a cenzurat clipul.
    • 0 (0 voturi)    
      Super clip . Nota 10 Antena 3 !!!! (Miercuri, 7 mai 2008, 13:04)

      miv [anonim] i-a raspuns lui V

      Pai nu avem alegeri pt presedinte ci alegeri locale..de ce sa fie interzis clipul ???..amice esti la fel de .... ca si oile din CNA !!!!!!

      Bravo Antena 3 ..Bravo departamentului de marketing de acolo care au realizat acest minunat clip !!!! GENIAL
      • 0 (0 voturi)    
        campanie (Miercuri, 7 mai 2008, 14:05)

        V [anonim] i-a raspuns lui miv

        campanie electorala se face numai intr-o perioada bine stabilita, de asta au interzis clipul.

        Si nu sunt amicul tau :p
        • 0 (0 voturi)    
          Amice..tot..esti.. (Miercuri, 7 mai 2008, 14:14)

          miv [anonim] i-a raspuns lui V

          ".. Amice esti ..i..ot " ..e din carte..
          probabil de aia nici nu pricepi clipul..!!!
          Nu e electoral..e clip de statie PROMO Antena ..asa cum face Antena 3 ..cum e cel cu DELFINUL !!
  • 0 (0 voturi)    
    Mesaj negativ? (Miercuri, 7 mai 2008, 12:51)

    hash [anonim]

    Mesajul clipului nu este deloc negativ, chiar daca este formulat intr-un mod agresiv.

    Practic oamenii sunt indemnati sa mai se si gandeasca pe cine voteaza, si nu sa mearga si sa dea cu stampila care pe unde apuca.

    Analizati putin alegerile trecute si o sa vedeti tot felul de rezultate ciudate cauzate de gloata aia mare care in duminica alegerilor merge pe traseul biserica-vot-bufet si stampileaza la nimereala fara sa realizeze de face acolo.

    Iar combinatia roboti/stapani mi se pare perfecta pentru situatia de la noi, in sensul ca orice "ales" fie el primar, consilier local, parlamentar sau presedinte are fata de cei care l-au ales atitudinea de stapan absolut. Probabil de aceea sunt si atat de ofensati...
  • 0 (0 voturi)    
    CNA sa isi indrepte atentia asupra altor lucruri (Miercuri, 7 mai 2008, 13:13)

    andrei [anonim]

    dar de ce nu cenzureaza scursurile tarii care instiga la comportament imoral? gen soti Columbeanu
  • 0 (0 voturi)    
    UNUL DE LA CNA (Miercuri, 7 mai 2008, 13:39)

    Andrei [anonim]

    Nu ma mai mira ca CNA este indeajuns de comunist si indeajauns de incompetent...Pt. ca daca ii intrebi pe cei de acolo cati dintre ei au studii in comunicare si relatii publice ii numeri pe degete, majoritatea au studii in alte domenii decat cel mentionat mai sus...cum ar fi chiar petrochimia...Cunosc personal persoane din aceste institutiie care habar nu au definitia comunicarii, a relatiilor publice si care nici macar nu stiu ce este ala mesaj subliminal sau mesaj persuasiv...dar ei isi dau cu parerea si cenzureaza. Este o institutie care manaca banii contribuabilului degeaba...atata timp cat ei lasa posturi TV pt copii...(Ex.: Jetix sau CN)) sa difuzeze desene animate cu o violenta acerba...si interzic un asemenea clip foarte bine construit ca mesaj si in favoarea electoratului...nu ma mai mira nimik...AM UN MESAJ DIRECT PT. CEI DE LA CNA...PE ACESTA CU SIGURANTA IL VOR INTELEGE: CNA SUGE P*** SI CU C*** SI CU G***.
  • 0 (0 voturi)    
    Un raspuns excelent dat CNA (Miercuri, 7 mai 2008, 14:11)

    cineva [anonim]

    Uitati-va la clipul asta:
    http://www.youtube.com/watch?v=TjFx_ZZJBT0
  • 0 (0 voturi)    
    CNA (Miercuri, 7 mai 2008, 15:00)

    Lucius [anonim]

    CNA nu e nici comunist, nici maoist, nici dalailamaist. Este o arma a Puterii si punct. Nu uitati cum in 2001 CNA la ordinul expres al lui Nastaz a inchis postul OTV in cel mai dictatorial mod.
    • 0 (0 voturi)    
      ProCNA (Miercuri, 7 mai 2008, 15:24)

      IQ [anonim] i-a raspuns lui Lucius

      Ma bucur ca a inchis chestia aia de toata jena numita 0TV. Este o rusine a "jurnalismului" romanesc ca produce asa ceva si o dezamagire din partea societatii romanesti ca poate consuma si mai mult decat atat, ca a putut regreta desfiintare unui canal de tip 0TV. Iubesc libertatea de expresie, dar daca il aud pe unul vorbind porcarii pe strada in gura mare, m-as bucura sa stiu ca exista cineva care sa il poata aduce la tacere. Oameni buni, liberatatea nu inseamna abolira legilor, nici macar a celor care tin de bunul simt. Cat despre clipul cu pricina, as vrea sa le amintesc realizatorilor si sponsorului ca suspendarea lu Basescu a trecut de mult; atunci, la referendum, poate ca isi avea justificarea o astfel de capodopera. Pe de alta parte, as vrea sa ii lamuresc ca stiu foarte bine daca si cu cine sa votez si fara creatia lor.
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Miercuri, 7 mai 2008, 18:06)

    Un pensionar [anonim]

    Am citit interventiile anterioare.Nimeni n-a recunoscut fondul sonor al clipului: cantecul plutasilor de pe Volga,al celor care trageau la edec in SUSUL CURENTULUI navele,depunand pentru aceasta o munca istovitoare si cantau,pentru a-si regla efortul de "hei-rup".Este o paralela impresionanta cu soarta majoritatii romanilor de-a lungul vremurilor,iar galeria "conducatorilor"ar fi putut fi completata,asa cum spunea cineva inainte,chiar si prin ETC.pentru a sugera trecutul sinistru al tarii.Cum oare un popor care a dat atatea genii nu a putut da si conducatori de acelasi calibru? Desigur,alaturarea la tabloul lui Ceausescu a celorlalti presedinti postdecembristi, steagurile rosii,prosternarea multimii invita la comparatii,reflexii si concluzii,care sunt dirijate spre un alt gen de conducator,dar sa nu uitam ca POLITICIENII NU SUNT SOLUBILI IN AGHIAZMA. Aceasta deductie ma indeamna sa cred ca CNA are dreptate:mesajul este de natura electorala si ar trebui difuzat in timpul afectat campaniei electorale.
  • 0 (0 voturi)    
    Minunata lume noua (Sâmbătă, 25 octombrie 2008, 18:00)

    a [anonim]

    Clipul este foarte bun.
    Traim in "1984" a lui George Orwell sau "Minunata lume noua " a lui Aldous Huxley
    Oamenii sunt idiotizati prin massmedia, divertisment etc.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by