UPDATE News of the World ar fi incercat sa pirateze telefoanele victimelor atacurilor de la 11 Septembrie. The Guardian: Fostul premier Gordon Brown - tinta mai multor publicatii News International

de I.R.     HotNews.ro
Luni, 11 iulie 2011, 15:26 Economie | Media & Publicitate


Tabloidul News of the World este tinta unor noi acuzatii, chiar si dupa inchiderea sa provocata de imensul scandal de piraterie telefonica. Daily Mirror relateaza ca, potrivit unor surse, publicatia a incercat sa mituiasca un politist pentru a obtine inregistrari ale telefoanelor victimelor atacurilor de la 11 septembrie 2001.

  • UPDATE Jurnalisti de la mai multe publicatii apartinand grupului News International au incercat sa obtina sau au obtinut informatii si date personale ale fostului premier Gordon brown si ale sotiei sale Sarah, potrivit The Guardian. Sursa citata scrie ca, potrivit propriilor investigatii, Scotland Yard a descoperit referiri la sotii Brown in documentele confiscate de la detectivul particular Glenn Mulcaire, la care ziarul News of the World a apelat pentru interceptarea ilegala a telefoanelor unor personalitati. The Guardian mai scrie ca exista informatii ca date despre contul bancar al lui Gordon Brown au fost obtinute de Sunday Times, publicatie care i-ar fi pacalit si pe avocatii lui Brown, determinandu-i pe acestia sa ofere detalii despre oficialul laburist, in timp ce The Sun a obtinut detalii din dosarul medical al fiului lui Brown.

Ofiterul de politie, care lucreaza acum ca detectiv particular, a declarat ca reporterii au vrut detaliile convorbirilor pe care victimele le-au facut cu cateva zile inainte de catastrofa.

"Detectivul este angajat de multi jurnalisti din America si mi-a spus recent ca i s-a cerut sa pirateze telefoanele victimelor de la 11 septembrie. A trebuit sa refuze slujba, pentru ca stia ce sensibila ar fi o astfel de cercetare si cat de prost ar da", a declarat o sursa. "Detectivul a spus ca jurnalistii erau interesati in mod special de datele referitoare la victime din Marea Britanie".

Ultima editie a saptamanalului tabloid News of the World a aparut duminica, dupa ce compania News International a anuntat, in urma cu cateva zile, ca va inchide publicatia.

Tabloidul duminical creat in urma cu 168 de ani, care avea saptamanal un tiraj de aproape 2,8 milioane de exemplare, a fost cumparat in 1968 de Rupert Murdoch si a fost un pas decisiv in strategia sa de implementare in Marea Britanie.

Tabloidul se afla in centrul unui scandal imens legat de interceptarile ilegale ale unor telefoane. Cel mai recent e legat de piratarea telefoanelor rudelor soldatilor care au murit in razboaiele din Afganistan si Irak de catre un detectiv particular care lucreaza pentru News of the World.

Politia a precizat ca lista persoanelor ale caror telefoane ar fi putut fi ascultate - oameni politici, personalitati, sportivi sau victime - ar putea ajunge la 4.000 de nume.

Miercuri, Daily Telegraph nota ca familiile victimelor atacurilor cu bomba din Londra de pe 7 iulie 2005 au avut telefoanele piratate de Mulcaire chiar in zilele care au urmat tragediei.

De asemenea, cu o zi in urma News of the World a tinut prima pagina pentru suspiciunile ca ar fi piratat telefonul unei adolescente care fusese rapita si ucisa si i-ar fi sters mesajele vocale. Acuzatiile in acest caz, celebru in Marea Britanie, l-au determinat pe premierul David Cameron sa indemne politia sa deruleze o ancheta serioasa, afirmand ca este o fapta "cu adevarat cumplita".

Citeste aici povestea completa a scandalului interceptarilor ilegale.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















971 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Asta scandal nu prostiile de la noi. (Luni, 11 iulie 2011, 16:16)

    deno [anonim]

    Echipele de dans sincron in laturi de la antene, irealitate sau cancan nici nu se compara cu astia.

    Astia de la News of the World au ascultat telefoanele de la familiile soldatilor britanici care au murit in Afganistan sau a victimelor de la atentate teroriste.

    Au spart telefonul mobil al unei fete are a disparut si au sters voice mailul de la telefonul ei ca sa mai poata aduna apelurile disperate ale parintilor.

    Se pare ca Rupert Murdoch care este proprietarul ziarului nu va pati nimic si nici "protejata" lui. A dat toti ziaristii afara mai putin pe aia si a inchis ziarul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by