​RIM, compania canadiana care produce telefoanele Blackberry a anuntat o schimbare de directie exclusiv catre clientii companii, urmand ca segmentul consumer dominat clar de iPhone si Android va ramane in plan secund, scrie The Guardian. Compania este in criza de mult timp, trimestrul trecut a avut pierderi de 125 milioane dolari, iar acum a anuntat demisia surpriza a unuia dintre fondatori, Jim Balsillie.

"Nu putem face noi insine totul, insa putem face lucrurile la care ne pricepem bine", spune seful companiei, Thorsten Heins. RIM a avut prea putin succes in vanzarea de telefoane catre persoane fizice, segment in care terminalele cu iOS si Android s-au descurcat mult mai bine.

Este nevoie de o schimbare clara de strategie, spune seful companiei, una ce necesita "schimbari substantiale".

"Suntem constienti ca Blackberry nu poate reusi daca incearca sa fie pe placul tuturor si sa faca de toate pentru toti. De aceea vom construi pornind de la punctele noastre forte", admite Thorsten Heins.

Nu numai ca a pierdut mult cota de piata, insa si rezultatele financiare au fost dezamagitoare, trimestrul trecut aducand pierderi de 125 milioane dolari, fata de aproape un miliard profit, cum s-a intamplat in primul trimestru din 2011. Veniturile au scazut de la 5,2 miliarde dolari, la circa 4,2 miliarde dolari, iar valoarea actiunilor s-a diminuat si ea cu 80% intr-un an.

Compania a vandut 500.000 de tablete Playbook, insa numai dupa ce a coborat pretul de vanzare sub cel de fabricatie, de la circa 500 dolari, la 200 in unele cazuri.