Licitatia publicata pe 13 februarie in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) nu contine in documentatia de atribuire motivatia pentru care Posta Romana vrea sa cumpere aceste masini.
HotNews.ro a solicitat vineri Postei Romane sa ofere aceste explicatii, iar raspunsul a fost de-a dreptul surprinzator. Practic, incepand cu luna aprilie din acest an Posta este nevoita sa returneze, pe etape, esalonat intr-un interval de cateva luni, peste 90% din flota auto operationala.
Redam mai jos explicatiile oferite de Dan Dumitrescu, Sef Birou Relatii Publice in Posta Romana:
"La finele anului 2008, Posta Romana a atribuit Porsche Mobility, in urma unei licitatii, un contract de finantare in leasing operational a unui numar de 613 autoutilitare de tip furgon si autosasiu si 114 autoturisme.
Contractul a fost incheiat pentru suma de 78,02 milioane de lei, fara TVA (circa 20 de milioane de euro), pentru o perioada de patru ani. Prin acel contract, CNPR isi asigura flota auto pentru perioada 2009-2013.
In principiu, contractele de leasing operational ofera, contra cost, oportunitatea externalizarii serviciilor de mentenanta si a gestionarii costurilor legate de administrarea parcului auto. Compania de leasing ar trebui sa preia toate responsabilitatile aferente autovehiculelor ce fac obiectul contractului de leasing operational, respectiv plata taxelor, reparatiile, intretinerea sau chiar schimbarea anvelopelor.
Din pacate, CNPR nu a beneficiat de astfel de avantaje. Mai mult, compania si-a asigurat administrarea parcului auto prin creearea unei structuri organizatorice dedicate, atat la nivelul administratiei centrale, cat si in teritoriu. De asemenea, Posta Romana a suportat toate costurile legate de reparatii, intretinere, schimb de anvelope etc.
La expirarea contractului, CNPR este obligata sa returneze integral toate masinile.
Ca urmare a acestei stari de fapt, CNPR va organiza, la finele lunii martie, o licitatie pentru achizitionarea in leasing financiar a unui numar de 607 autovehicule, noi si/sau second-hand, valoarea contractului pentru urmatorii trei ani fiind estimata la 6,64 milioane de euro, fara TVA. Se dorescte achizitionarea a 516 autoutilitare tip furgon, 82 de masini cu autosasiu si 9 remorci.
"La finalul perioadei de leasing, achizitorul urmeaza sa-si exercite dreptul de optiune in sensul de a dobandi proprietatea asupra obiectelor in leasing (...). Asigurarea CASCO pentru autovehicule, parte a contractului de leasing, va acorda despagubiri pentru avarii in stationare sau in mers, cu fransiza zero, confom conditiilor de asigurare, pe teritoriul Romaniei", se precizeaza in anuntul de participare pe care l-am publicat.
Viitorii ofertanti vor depune o garantie de participare in cuantum de 100.000 euro. Contractul de leasing va finantat din surse proprii ale CNPR".
- Cand expira mai exact contractul si cine l-a semnat?
"Contractul de leasing operational, incheiat in perioada in care la conducerea Postei Romane se afla dl. Dan Mihai Toader, se termina la sfarsitul lunii martie 2013. Incepand cu luna aprilie este prevazuta returnarea, pe etape, esalonat intr-un interval de cateva luni, a autovehiculelor achizitionate prin contractul de leasing operational.
Procedura de achizitie de la finalul lunii martie are ca obiectiv asigurarea continuitatii parcului auto al CNPR, in vederea derularii normale a activitatii companiei. Cele 607 autovehicule reprezinta peste 90% din flota operationala", a mai precizat Dan Dumitrescu.
Atasat aveti si documentatia de atribuire la aceasta licitatie din SEAP.
- Peste 1000 de angajati ai Postei au protestat in aceasta saptamana acuzand lipsa solutiilor de redresare financiara a companiei
Amintim ca tot in aceasta saptamana, peste 1000 de angajati au protestat in Piata Constitutiei, cerand demisia ministrului Comunicatiilor, Dan Nica si a directorului general al Postei Ion Smeeianu, acuzati ca nu vin cu solutii pentru redresarea financiara a companiei, ci doar cu noi taieri salariale si concedieri.
Sindicalistii spun ca in urma discutiilor de pana acum s-au propus noi taieri salariale si disponibilizarea a 1900 de angajati in acest an. Postasii aveau bannere pe care era scris: "Nica, demisia! Nu vinde Posta!" sau "Director general = 8000 euro/luna; Postas = 800 lei/luna".
In replica, conducerea Postei sustine ca protestele sunt lipsite de orice baza reala, admite ca exista discutii preliminare privind situatia pe 2013 dar ca "nu s-a incheiat nici un document care sa ateste existenta unei pozitii ireconciliabile intre parti".
Posta Romana ar urma sa fie privatizata pana la sfarsitul lunii iunie 2013
Potrivit Mediafax, Posta Romana va fi privatizata prin majorare de capital pana la mijlocul lunii iunie, publicarea anuntului de licitatie urmand sa aiba loc pana la finalul lunii februarie, cu conditia aprobarii procedurii de catre Comisia Europeana.
Guvernul va solicita acordul CE pentru privatizarea unei participatii majoritare la compania de stat Posta Romana prin majorare de capital, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI, document obtinut de Mediafax.
Pana la inceputul lunii aprilie va fi stabilita o lista de investitori eligibili, prin aplicarea unor criterii de pre-eligibilitate. Guvernul va selecta investitorii eligibili pana la mijlocul lunii mai, iar contractul de privatizare va fi semnat pana la mijlocul lunii iunie 2013.
Posta Romana este cel mai mare operator de profil si dispune de o retea teritoriala de aproximativ 7.100 de oficii postale.
Actionarii operatorului sunt Ministerul Comunicatiilor, cu o participatie de 75%, si Fondul Proprietatea, care detine 25% din capital.
In 2011, cifra de afaceri a CNPR a scazut cu 8,7%, la 1,26 miliarde de lei, in timp ce pierderile au urcat cu 50%, la 182,9 milioane de lei, conform datelor Ministerului Finantelor Publice.
Compania avea la sfarsitul lui 2011 datorii totale de 556,9 milioane de lei, iar numarul mediu de salariati a scazut cu peste 2.500, la 32.124 de persoane.
Ultima data cand am primit un pachet din SUA, a durat 5 zile pana a ajuns in Romania si inca 5 pentru a ajunge din Bucuresti la Brasov.
Posta ar trebui sa subcontracteze FanCurier, DHL sau Cargus daca vor sa devina competitivi, in rest faliment placut, eu m-am saturat sa le acopar datoriile.
in timp ce fancurier imi ia 35 lei pentru acelasi servici, deci calculeaza si tu :D
intr-adevar pachetul prin posta face si 5 zile, spre deosebire de fancurier care face 1 zi
dar 60% din romani nu au bani sa dea pe curieri, asa ca apeleaza la posta.
unde mai pui ca la oficiile postale se platesc toate facturile... curent, gaz, internet, rate la banci.. etc
daca te duci la BRD sau BCR sa platesti o factura de curent... stai jumatate de ora din cauza functionarelor care se misca cu viteza melcului turbat :)
Deci FALIMENT PLACUT Postei Romane!
Prefer sa dau 20RON unui privat si sa stiu ca ajunge cand zic ei ca ajunge. Altfel aleg alt privat. E simplu.
PS: Timpul TEORETIC de parcurs pt o scrisoare simpla prioritara e de z+1 (adica maxim 2 zile lucratoare), la Posta Romana.
Sunt de acord ca cei de la posta sunt incompetenti. De cateva ori cand am primit colete, m-au rugat frumos sa vin a doua zi ca e greu sa gaseasca coletul. Poate pana a doua zi se rezolva de la sine...
Ca idee, transportul coletelor care ajung prin Cargus/DHL din germania costa la fel ca si transportul prin posta.
pai nu ar fi mai simplu sa prelungeasca contractul de leasing pentru inca 6 luni, ca noii proprietari sa-si dea si ei cu parerea despre cum sa cheltuiasca 6,6 milioane de euro. e totusi o suma.
Nenea ala de a semnat contractul de leasing o fi si el pe la puscarie pe undeva? sau sta bine mersi cu cei 5% (minim) cat este comisionul pentru flote?
Lucrurile se vor repeta. Aceeasi reavointa si/sau incopetenta se vor manifesta in continuare. Conducerea este aceeasi.