​Dacă în luna februarie doar 6% din cei aproximativ 5.000 de angajați ai Telekom România (fostele Romtelecom și Cosmote) lucrau de acasă în luna februarie din acest an, în luna martie procentul a crescut la peste 60%, au precizat pentru HotNews.ro oficialii Telekom. Din 15 mai, după sfârșitul stării de urgență, aceștia vor reveni gradual la birouri, cu respectarea recomandărilor autorităților și a unor măsuri, precum: prezența unui număr cât mai mic de angajați pe fiecare etaj, măsurarea temperaturii la intrarea în sediu, decalarea programului etc. Vezi în articol planul Telekom privind revenirea la munca de la birou a propriilor angajați.

Magazin TelekomFoto: Telekom Romania

După Orange, grupul de firme Telekom România este al doilea mare operator de comunicații care a răspuns întrebărilor HotNews.ro pe tema planurilor de revenire la munca de la birou a propriilor angajați.

Ambele companii au mii de angajați, cei mai mulți în București, și conducerile ambelor companii au declarat că după 15 mai revenirea la munca de la birouri se va face gradual, pe parcursul mai multor luni. Redăm mai jos răspunsurile Telekom la întrebările HotNews.ro.

  • HotNews.ro: Care este numărul total al angajaților și câți dintre aceștia au lucrat până acum de acasă?

Telekom România: În luna februarie aprox. 6% din cei aproape 5.000 de angajati lucrau de acasa, prin programul Work from Home. Programul era utilizat si până la acestă dată în cadrul companiei, dar a fost simplificat astfel încât angajații al căror tip de activitate și structura echipei o permit să lucreze de acasă. Procentul a crescut treptat, ajungând în luna martie la peste 60% din angajati.

  • HotNews.ro: Cum au lucrat restul?

Telekom România: La nivel companiei am inițiat instrucțiunile privind respectarea măsurilor dispuse de autorități cu privire la protecția împotriva Coronavirusului, pe care le-am reamintit angajatilor în toată aceasta perioada.

Exceptand magazinele din mall-uri, care sunt închise, toate mijloacele de comunicare cu clienții au rămas deschise și funcționează în parametri normali.

Pentru angajații al căror tip de activitate presupune prezența la locul de muncă am distribuit echipamente de protecție, precum mască, mănuși, botoși, dar și dezinfectant. În magazinele în care activitatea continuă este păstrată distanța de 2m, evidențiată prin marcaje vizuale, iar spațiile sunt dezinfectate cu substanțe avizate.

Angajatii aflati in telemunca au putut sa-și desfășoare activitatea în bune condiții cu ajutorul soluțiilor Microsoft Teams sau Cisco Webex.

  • HotNews.ro: Ați făcut disponibilizări ori ați trimis în șomaj tehnic angajați în această perioadă? Ați făcut noi angajari? Detalii, vă rog

Telekom România:În această perioadă nu am trimis angajați în șomaj tehnic. Personalul care își desfașura activitatea în magazinele din galeriile comerciale, acum închise, a preluat, pentru moment, alte sarcini în cadrul companiei, ocupandu-se în principal de interacțiunea online cu clienții.

  • HotNews.ro: Care este planul de revenire la munca la birou a angajaților? Ce măsuri de protecție veți lua?

Telekom România: Am pregătit un plan de măsuri pentru revenirea angajaților la munca de la birou, pe care îl vom ajusta în funcție de deciziile și anunțurile oficiale ale autorităților. Siguranța angajatilor rămâne prioritatea noastra, iar revenirea la birou se va face gradual în următoarele luni, cu respectarea recomandărilor autorităților.

Printre masurile pe care le avem in vedere se regasesc, menținerea unui număr cât mai mic de angajați pe fiecare etaj din sediile în care ne desfășurăm activitatea, măsurarea temperaturii la intrarea în sediu, decalarea programului angajaților astfel încât să se evite formarea de grupuri mari la venirea și plecarea de la locul de munca, instalarea de panouri de plexiglas în magazine.