​Agenția Națională de Cadastru (ANCPI) va permite, din nou, accesul persoanelor interesate de studierea cărților funciare vechi în incinta a 18 oficii din țară, începând cu data de 25 mai, a anunțat vineri instituția. Decizia vine ca urmare a numărului mare de solicitări primite în ultima perioadă, în condițiile în care cărțile funciare vechi nu au fost convertite în totalitate în format electronic și nu pot fi accesate online. Accesul se va face cu programare, pentru un timp limitat și respectarea măsurilor de protecție.

Extras de carte funciaraFoto: ANCPI

Persoanele interesate vor avea acces în sediul OCPI/BCPI, cu respectarea prevederilor Ordonanței de urgență nr. 55/2020 privind instituirea unor măsuri de protecție socială în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2.

„Istoricul cărților funciare vechi poate fi consultat doar în arhivele oficiilor de cadastru și publicitate imobiliară, întrucât documentele nu au fost convertite în totalitate în format electronic. În ceea ce privește informațiile din cărțile funciare noi, acestea pot fi obținute online, prin intermediul platformei epay.ancpi.ro”, a precizat Laurențiu Alexandru Blaga, președinte – director general al ANCPI.

Astfel, oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară din judeţele Alba, Arad, Bihor, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Caraş-Severin, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Maramureş, Mehedinţi, Mureş, Sălaj, Satu Mare, Sibiu, Suceava şi Timiş vor asigura spațiile de studiu necesare, cu respectarea legislației în vigoare.

Agenția precizează că, în județele Suceava și Mehedinți, acest serviciu va fi disponibil doar pentru zonele de carte funciară veche.

Potrivit Ordinului nr. 16/2019 privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI şi instituţiile subordonate, preţul pentru consultarea unei cărţi funciare este de 10 lei/15 minute.

Programul pentru studierea cărţilor funciare este de luni până vineri, între orele 09:00-14:00, timpul alocat fiecărei persoane fiind de maximum 30 de minute.

Persoanele interesate vor putea beneficia de acest serviciu pe bază de programare, care poate fi făcută online sau telefonic. Cererea va fi înregistrată în Registrul de corespondență, urmând ca solicitantului să îi fie comunicate ulterior data și ora programării.