Poșta Română a fost amendată cu 35.000 de lei pentru nerespectarea cerințelor minime de calitate la expedierea plicurilor de corespondență

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 20 august 2020, 14:47 Economie | Telecom


Factor postal
Foto: Posta Romana
Poșta Română a fost amendată deoarece a asigurat livrarea la destinatari a doar 51.80% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minim 85%, așa cum prevede obligația legală), respectiv doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult patru zile lucrătoare, în loc de minim 97%, așa cum prevede legea, a anunțat joi Autoritatea de reglementare în comunicații (ANCOM).

  • “În cadrul unei acțiuni de control desfășurate la CNPR, am verificat respectarea de către companie a obiectivelor de calitate pentru anul 2019, prevăzute în legislația din domeniul serviciului poștal universal. Pentru că CNPR nu a îndeplinit cerințele minime de calitate impuse de reglementările în vigoare, neasigurând livrarea la timp a trimiterilor interne de corespondență prioritară, am aplicat o amendă în cuantum total de 35.000 lei” , a declarat Cristin Popa, director executiv al ANCOM.

Obligații CNPR

În calitatea sa de furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România desemnat prin Decizia preşedintelui ANCOM nr. 1158/2013 ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România, pentru perioada 1 ianuarie 2014 - 31 decembrie 2019, Compania Naţională Poşta Română (CNPR) avea obligația de a respecta o serie de cerințe minime de calitate impuse de ANCOM pentru trimiterile de corespondență interne din cea mai rapidă categorie standard din sfera serviciului universal, printre care:
  • livrarea trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 85%;
  • livrarea trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult patru zile lucrătoare de la data depunerii, în procent de minim 97%.
Controlul ANCOM

În urma acțiunii de control efectuate în luna iulie, reprezentanții Autorității au constatat că, pe parcursul anului 2019, CNPR nu a respectat cerințele minime de calitate impuse.

Astfel, CNPR a asigurat livrarea la destinatari a doar 51.80% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii (în loc de minim 85%, așa cum prevede obligația legală impusă de ANCOM), respectiv doar 78% din totalul trimiterilor interne de corespondență prioritară în cel mult patru zile lucrătoare, în loc de minim 97%, așa cum prevede obligația legală impusă de ANCOM.

Serviciul universal în domeniul serviciilor poştale

În continuare, pentru perioada 1 ianuarie 2020 – 31 decembrie 2024, Compania Naţională Poşta Română a fost desemnată prin Decizia ANCOM ca furnizor de serviciu universal în domeniul serviciilor poştale din România. Conform prevederilor deciziei, Poșta are obligaţia să presteze pe întreg teritoriul României, la tarife accesibile şi la anumite standarde de calitate, o serie de servicii poştale – enumerate pe pagina de internet ANCOM.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2268 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Posta Romana (Joi, 20 august 2020, 14:56)

    monterosa [utilizator]

    e o institutie invechita ai carei sefi ar trebui dati afara azi si care ar trebui sa fie reorganizata in totalitate. Anul acesta n-am primit nicio corespondenta externa din afara UE desi sunt abonat la mai multe reviste lunare. Cand am intrebat factorul postal despre acest lucru, raspunsul a fost ca probabil sunt pierdute prin depozit.
  • +1 (3 voturi)    
    Mai exista fosila (Joi, 20 august 2020, 14:58)

    persuasiv [utilizator]

    asta inutila???
  • +1 (1 vot)    
    E prea mica amenda de 8.000 Euro (Joi, 20 august 2020, 15:06)

    mmagic [utilizator]

    Mi se pare enorm faptul ca jumate din corespondenta sa nu ajunga la timp. Aici este o greseala sistemica, care clar incepe de la sefie postei.

    Trebuiau puse inca vreo 3-4 zerouri in coada sa fie macar 8-80M Euro ca poate, poate s-o sinchisi si dinozauri de la posta sa isi tina promisiunile si anagajamenetele din contracte.
    • 0 (0 voturi)    
      din banii cui? (Joi, 20 august 2020, 15:27)

      rsbl [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Amenzile primite de institutii ar trebui platite proportional de la cel mai mare sef pana jos la portar. Sa li se opreasca din salariu si prime fiecaruia proportional cu ce au incasat in 2019.
  • 0 (0 voturi)    
    Ce nu inteleg eu (Joi, 20 august 2020, 15:47)

    holinessdani [utilizator]

    De ce a fost amendata institutia si nu persoanele de decizie (directorii) din institutie?
    Asa ce le pasa lor, ca doar nu dau de la ei.
    Daca 50% la suta nu se livreaza la timp atunci sa le diminueze si salariile cu acelas procent pana la indeplinirea obligatiilor contractuale.
    Dar sa nu uitam ca Posta Romana este pana la urma un brand romanesc, la fel ca si anumite produse, fie alimentate sau nu (de la rosii la autoturisme) care trebuie sustinut si incurajat de catre noi toti.
    Eu de exemplu cand cumpar de la "Magazinul online" cer intotdeauna sa fiu livrat prin Posta Romana. Nu merge perfect e adevarat dar nici mai rau decat anumiti privati!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by