Răspunsul total neașteptat al Ministerului Digitalizării, întrebat despre apelul Comisiei Europene ca țările UE să creeze „fără întârziere” infrastructura necesară „pașapoartelor COVID”

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 8 aprilie 2021, 12:32 Economie | Telecom


Ursula von der Leyen
Foto: Olivier HOSLET / AFP / Profimedia
Președinta Comisiei Europene Ursula von der Leyen a făcut un apel, în data de 1 aprilie, la țările UE să creeze „fără întârziere” infrastructura necesară folosirii „pașapoartelor COVID”, un document necesar pentru a facilita libera circulație, în interiorul UE în timpul pandemiei de COVID-19. HotNews.ro a solicitat detalii acum 6 zile Ministerului Inovării, Cercetării și Digitalizării (MCID), condus de Ciprian Teleman (USR-PLUS), despre certificatul verde european, care ar urma să intre în vigoare la mijlocul lunii mai, iar răspunsul primit astăzi nu lasă loc de prea multe cuvinte.

  • "MCID nu a fost contactat oficial de instituțiile europene pe acest subiect.", a transmis joi, 8 aprilie, Ministerul Digitalizării, la solicitarea făcută de HotNews.ro în data de 2 aprilie 2021.


Click pentru a deschide


Redăm mai jos integral solicitarea făcută de HotNews.ro către Ministerul Digitalizării pe tema certificatelor verzi digitale, sau așa numitelor pașapoarte COVID:


Click pentru a deschide


"Președinta Comisiei Europene Ursula von der Leyen a făcut un apel aseară la țările UE să creeze „fără întârziere” infrastructura necesară folosirii pașapoartelor COVID.

Întrebări:total
1. Care este actuala situație în România cu privire la crearea infrastructurii necesare folosirii pașapoartelor verzi digitale?
2. Ce autorități sunt responsabile și ce au de făcut fiecare în parte?
3. În ce va consta mai exact această infrastructură pe care trebuie să o creeze România și cum va funcționa?
4. Aveți un buget alocat pentru crearea acestei infrastructuri? Detalii, vă rugăm
5. Va fi lansată vreo licitație IT pentru crearea acestei infrastructuri? dacă da, cine ar trebui să lanseze această licitație? Când?
6. Când estimați ca România va avea operațională infrastructura necesară folosirii pașapoartelor verzi digitale?
7. Ce soluții alternative luați în calcul pentru punerea la dispoziție a pașapoartelor COVID în situația în care emiterea acestora digitală ar întârzia?"


  • Pașapoartele COVID: Ursula von der Leyen face apel la țările UE să creeze ”fără întârziere” infrastructura necesară folosirii acestora

Președinta Comisiei Europene Ursula von der Leyen a solicitat, în data de 1 aprilie
, Parlamentului European și Consiliului să adopte cât mai repede propunerea privind crearea certificatelor vezi digitale pentru a facilita libera circulație, în interiorul UE în timpul pandemiei de COVID-19. Totodată, von der Leyen face un apel către țările UE să creeze „fără întârziere” infrastructura necesară folosirii „pașapoartelor COVID”.

Adeverința electronică va constitui dovada că deținătorul a fost vaccinat împotriva COVID-19, a primit un rezultat negativ la testul de depistare a infecției cu virusul SARS-CoV-2 sau s-a vindecat de COVID-19, se arată într-o informare a Comisiei Europene. Potrivit sursei citate, toți cetățenii – fie că au fost sau nu vaccinați – ar trebui să beneficieze de o adeverință electronică verde atunci când călătoresc în UE.

Sistemul de adeverințe electronice verzi este o măsură temporară, urmând a fi suspendată de îndată ce Organizația Mondială a Sănătății (OMS) va declara sfârșitul urgenței la nivel internațional în domeniul sănătății cauzate de COVID-1, precizează Comisia Europeană.

Adeverințele vor fi disponibile gratuit, în format digital sau pe suport de hârtie, și vor include un cod QR care să le garanteze securitatea și autenticitatea. Comisia va institui un portal pentru a se asigura că toate adeverințele pot fi controlate în întreaga UE și va sprijini statele membre în ceea ce privește punerea în aplicare din punct de vedere tehnic a adeverințelor.

  • Cum ar funcționa un certificat verde pe bază de cod QR

Certificatul verde european, anunțat de Comisia Europeană, și care urmează să intre în vigoare la mijlocul lunii mai, se bazează pe stocarea unor informații despre persoana respectivă (dacă este vaccinat, testat, a avut COVID) sub forma unui cod QR.

Certificatul european nu este gândit însă pentru a fi folosit pe plan intern de statele membre, ci pentru a facilita circulația persoanelor dintr-un stat în altul, după ridicarea restricțiilor. Cu toate acestea, da, certificatul poate fi folosit și pentru accesul la festivaluri, concerte, meciuri de fotbal sau chiar pentru a merge la restaurant. Așa cum propun, de exemplu, unii reprezentanți ai sectorului HORECA.

Și cine „bagă” informațiile despre vaccinare în aplicație?

„O instituție publică. De pildă, când mergi la centrul de vaccinare și te vaccinezi informația referitoare la vaccin poate fi scrisă și sub forma unui cod QR”, a explicat recent Bogdan Manolea, directorul executiv al Asociației pentru Tehnologie și Internet.

Ce este un cod QR? Este o informație care este stocată într-un mod în care nu poate fi citit în mod obișnuit. Informația este scrisă într-un mod cifrat. Trebuie să ai cheia ca să poți s-o citești, altfel nu are sens pentru tine.

Până la ce nivel s-ar putea împinge lucrurile cu folosirea certificatului digital?

  • „În opinia mea, acest certificat are sens atunci când o țară cu un regim bun de vaccinare, să zicem Marea Britanie, vrea să-și păstreze imunitatea de turmă și nu permite intrarea în țară decât a persoanelor vaccinate sau testate. De asemenea, când vrei să mergi într-o aglomerare de oameni, pe stadion, să zicem. Nu ar avea sens însă să folosești certificatul ca să mergi la o pensiune. Ar fi o exagerare, pentru că totuși vorbim și de o soluție temporară până se va ajunge la imunitate răspândită”, a mai spus Bogdan Manolea.

Florin Cîțu a scris recent pe contul său de Facebook că nu este adeptul divizării populației între vaccinați și nevaccinați. Rămâne de văzut însă dacă este doar o declarație politică sau, încetul cu încetul, va urma exemplele din alte state.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15459 vizualizari

  • +1 (31 voturi)    
    Sa imparta oamenii pe categorii (Joi, 8 aprilie 2021, 12:38)

    Victtor [utilizator]

    Este bine ca apare pasaportul care da drepturi celor corecti. Ar fi bine sa existe si semne distinctive, bratari, ecusoane care sa faca usoara identificarea.
    • +7 (27 voturi)    
      hah (Joi, 8 aprilie 2021, 13:26)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      putini realizeaza ironia.
      lasand gluma la o parte,von levier a mai facut un pas
      catre groapa.
      au hotarat ei grasii iuropii ca e mai bine asa?
      au semnat presedintii tarilor un act,au fost consultari?
      sau se da bu biciu-n poulime,ca unii au maner iar altii spinare?
      • 0 (12 voturi)    
        Sunt recomandari (Joi, 8 aprilie 2021, 14:31)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Point

        care au fost votate in Parlamentul European.

        Nu sunt de acord cu acest pasaport - atat timp cat nu are toata popiulatia acces la vaccinare - dar, in acelasi timp sunt trist sa citesc mesaje de genul acesta, pe ultimul site romanesc pe care il mai accesez.

        Lipsa de interes pentru cum functioneaza lucrurile
        e periculoasa,iar bascalia clasic romaneasca e jenanta.
    • +16 (26 voturi)    
      brati de culori diferite (Joi, 8 aprilie 2021, 13:42)

      Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      pfizer rosu zeneca galben si tot asa sa stim cu cine vorbim!
    • +9 (23 voturi)    
      Exact (Joi, 8 aprilie 2021, 13:49)

      JoeTheDow [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

      O stea galbena ca sa respectam traditia tarii doamei von der L.
  • +1 (17 voturi)    
    fonctionaru' roman... (Joi, 8 aprilie 2021, 12:41)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    asteapta, sa fie contactat. aka sa ii dea COM tot. inclusiv aplicatia moka.
    Ministrul asta nu a auzit de grupurile de lucru de la nivelul COM si PE, pentru diverse reglementari? nu are reprezentanti in ele? ce fac acestai, doar bifeaza delegatii la (orgii) in Bxl?
    Si daca nu au, de ce nu au? Ca asta e abordarea COM- chiar inainte de a emite Directiva sau Reg se constituie grupuri de lucru cu reprezentanti ai statelor membre si agreeaza formule ale documentelor, modalitati de implementare, standarde comune etc.
    Si chiar si daca nu era asa, nu te interesezi si tu, ca institutie responsabila de "digitalizare", cum se poate realiza acest "pasaport verde", sa intrebi la ceilalti din UE, care sunt mai avansati, cum procedeaza, sa iei modele de bune preactici, etc?
    Nimic, nimic...?!
    Asteapta sa fie contactati...auzi!!! si mai ei ministru PLUSR-ist....
    Abordarea proactiva, nene, unde e? tot reactiv, dupa ani de tergiversari? V-ati osificat deja?
    • +4 (6 voturi)    
      cetateanu roman (Joi, 8 aprilie 2021, 13:33)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Mai citesc si functionarii dar nu-i intreaba nimeni ca au salarii prea mari si sunt corupti :)

      Si da certificatul digital necalificat de la RENV ar putea fi folosit in continuare.

      Dar datele de pe adeverinta trebuie modificate si asta nu tine de ministerul in cauza.

      Si ce sa mai zic :) o sa fie regulament. Deci poate o sa aiba incredere si in in functionarii nu asa de bine platiti si nici pe cat se crede de corupti :
      Propunere de REGULAMENT AL PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI AL CONSILIULUI privind un cadru pentru eliberarea, verificarea și acceptarea adeverințelor interoperabile de vaccinare, de testare și de vindecare în vederea facilitării liberei circulații în timpul pandemiei de COVID-19 (adeverința electronică verde)
      COM/2021/130 final
  • -11 (29 voturi)    
    Mai repede face STS decat un ministru USR (Joi, 8 aprilie 2021, 12:44)

    PrivireCritica [utilizator]

    USR-istii par pusi doar pe bete in roate si distrugerea economiei, culturii ... greu pentru ei sa construiasca, realizeze ceva ... cand o sa fim cu cutitul la os si somati de UE vor face armata sau STS in 7 zile o modificare la siteul renv care va genera si un cod QR
    • +10 (26 voturi)    
      Asta e cea mai recenta intoxicare PSD? (Joi, 8 aprilie 2021, 13:14)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

      Ca USRistii sunt "pusi pe distrugere"? Sunteti din ce in ce mai slabi, postacilor.

      Ce au facut sefii tai din PSD in 30 de ani? S-au imbogatit si atat, Romania e pe moarte dupa atatia ani de PSD la putere.
      • -3 (17 voturi)    
        De 30 de ani votez anti - PSD (Joi, 8 aprilie 2021, 13:25)

        PrivireCritica [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        Nemultumirile mele:
        Voiculescu e o frana in privinta revenirii economice, vrea sa-si dea importanta sustinand masuri tampite ( program redus la magazine, masca in aer liber) si amanand decizii complet rezonabile ( inmormantare normala) Nasui - ministrul economiei face tot ce poate sa distruga economia: nu plateste firmelor Masura 2, a anulat Masura 3, impiedica participarea firmelor la targuri externe, incercand sa distruga exporturile
        • +2 (12 voturi)    
          Aiurea (Joi, 8 aprilie 2021, 14:17)

          Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

          Nu Voiculescu e o frana in privinta revenirii economice, ci epidemia. Abia ce-avem 6.7% vaccinati din totalul populatiei, procentul ala, ca factor de limitare a raspandirii bolii, e ca si cand n-ar fi.

          Nici un fel de aglomeratie, indiferent ca-i botez sau inmormantare, nu e rezonabila, in conditii de epidemie.

          Cat despre Nasui, pune matale banii, si el da drumu' la orice fel de cheltuieli.
      • -5 (15 voturi)    
        Lol (Joi, 8 aprilie 2021, 13:40)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        Da, s-au imbogatit, la fel ca ta-su lu Caramitru, "marele actor", ca ta-su lu Nasui, de la Motorola, ca ta-su lu Drula, printre securache de la ICE Felix, ca fondatorii Plus, prietenii Vulpii, etc.

        In anii 90 numa cine nu a vrut nu a furat, si au vrut multi, indiferent de partide.
      • +2 (2 voturi)    
        Hahahaha (Joi, 8 aprilie 2021, 16:43)

        Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

        Ce sa zici si tu, a fost "Dracniiia", a ramas PSD.Daca tot au atat de reparat dupa Ciuma Rosie, nu inteleg de ce se fac ca lucreaza. Vai mama lor...
    • -5 (9 voturi)    
      :) (Joi, 8 aprilie 2021, 13:36)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

      2700 de angajati cu un buget pe masura importantei normal ca lucreaza mai repede decat :?
      Nu stiu cifre... dar 100 e un numar mare..
      10? 5 ? 1? Si buget ?
      Softul de referinta va fi gratuit si sa pui trei date in plus nu o fi chiar asa de greu:
      Câmpurile de date care trebuie incluse în adeverința de vaccinare:
      (a)numele: numele de familie și prenumele, în această ordine;
      (b)data nașterii;
      (c)boala sau agentul vizat;
      (d)vaccin/profilaxie;
      (e)produsul medical administrat la vaccinare;
      (f)deținătorul autorizației de introducere pe piață a vaccinului sau producătorul vaccinului;
      (g)numărul de vaccinuri/doze administrate din schema de vaccinare;
      (h)data vaccinării, cu indicarea datei ultimei doze administrate;
      (i)statul membru de vaccinare;
      (j)emitentul adeverinței;
  • +10 (18 voturi)    
    Nu mergea facsu’ (Joi, 8 aprilie 2021, 12:47)

    oxbridge [utilizator]

    Sau nu mai era cerneala la ștampila cu “Data
    Intrării”.
    Halal digitalizare.
  • +21 (23 voturi)    
    Domnule reporter Vasilache, (Joi, 8 aprilie 2021, 12:53)

    SiktirMukles [utilizator]

    v-a luat pe nepregătite realitatea, de găsiți răspunsul „total neașteptat”?
  • +3 (9 voturi)    
    Da, e statul roman, ce vreti? (Joi, 8 aprilie 2021, 12:56)

    emil bobu [utilizator]

    Statul roman e inutil, mai face si rau pe deasupra.
  • +8 (14 voturi)    
    Da, e statul roman, ce vreti? (Joi, 8 aprilie 2021, 12:56)

    emil bobu [utilizator]

    Statul roman e inutil, mai face si rau pe deasupra.
  • -2 (28 voturi)    
    lol :)) (Joi, 8 aprilie 2021, 12:56)

    sentenced [utilizator]

    Sclavetu' care a trimis mail-ul chiar tanjeste dupa un astfel de pasaport.
    Stai, e chiar autorul acestui articol, domnul vasiLACHE.
  • -10 (36 voturi)    
    Bravo! (Joi, 8 aprilie 2021, 12:57)

    Mazeta [utilizator]

    România se află într-un context istoric în care nu își poate permite să refuze Germania sau SUA, chiar dacă solicitările lor sunt scumpe, aberante și sfidătoare, precum este acest „certificat verde”, total neconstituțional și în răspăr cu principiile europene.

    De aceea, printr-un efort diplomatic subtil și primejdios, autoritățile române mimează haosul și incompetența. Nu îi pot refuza, dar nici nu le fac jocurile și interesele. Bravo nouă!
    • -2 (20 voturi)    
      Ai venit, rusule, sa ne dai lectii de democratie (Joi, 8 aprilie 2021, 13:16)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      La tine in Rusia, primesti un ordin si il executi, sau te omoara FSB-ul, democratie curata.
    • +4 (14 voturi)    
      intai ti-am dat minus apoi am citit (Joi, 8 aprilie 2021, 13:44)

      mos ion roata [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cum ai tradus din Rusa? Ai folosit Google sau ai invatat limba in anul pregatitor la Moscova?
  • 0 (14 voturi)    
    p (Joi, 8 aprilie 2021, 12:58)

    cartofiprajiti [utilizator]

    guvern de id/ioti
  • +1 (13 voturi)    
    Teleman e de la SECU, astazi imi e clar (Joi, 8 aprilie 2021, 13:02)

    Gryphus [utilizator]

    el vorbeste doar despre buletine cu CIP.

    s-a dus si a vorbit despre cip cu atat entuziasm de parca fericirea nopastra a tuturor sta in acele carti de identitate
  • +8 (18 voturi)    
    nope (Joi, 8 aprilie 2021, 13:08)

    gnd [utilizator]

    Foarte bine. Nu avem nevoie de "pasapoarte verzi covid" pentru a calatori. Hai jet.
  • +11 (29 voturi)    
    Lol (Joi, 8 aprilie 2021, 13:17)

    HP [utilizator]

    "pentru a facilita libera circulație"

    Pai inainte de pandemie nu aveam certificate si teste, iar circulatia mergea fara probleme.

    Certificatul pare chiar o piedica suplimentara in calea liberei circulatii.

    De fapt, pentru o libera circulatie, un astfel de pasaport ar trebui chiar eliminat, impreuna cu testele PCR.

    Altfel nu inteleg cum poate facilita circulatia.
    • +2 (8 voturi)    
      Corect (Joi, 8 aprilie 2021, 14:49)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Acum este o situatie de criza - putem intelege nevoia de testare.

      Pasaportul medical insa, chiar daca el poate fi normal (vezi tarile care au febra galbena, de pilda) nu ar trebui sa apara decat atunci cand TOATA populatia are acces la vaccin.

      Altfel este un abuz al libertatilor noastre, si ar trebui sa ne organizam, sa dam in judecata guvernele.

      Acest pasaport a fost propus de comisia Europeana la presiunile tarilor care au interes in sectorul turistic (Italia, Spania, Grecia...) si a fost deja inceputa procedura de votare in parlament - luna trecuta au votat o procedura de urgenta pentru adoptarea lui.

      Si oricum, votat in parlamentul EU nu inseamna ca e obligatoriu pentru guvernul Romaniei sa il adopte, dar ne-ar costa la nivel de libertati ca cetateni europeni - daca ceilalati il adopta.

      Comentariile de aici ne arata ca multi nu au habar sau interes sa inteleaga care sunt procesele si faptele - pe care le discuta ca la o sueta de carciuma.
      Periculos cand cetatenii gandesc asa, ne-o cam meritam cand ne-o luam in freza.

      Parerea este una personala, nu sunt jurist sau personal medical.
  • +10 (12 voturi)    
    O cerere care arata neprofesionism ! (Joi, 8 aprilie 2021, 13:21)

    Idealistu [utilizator]

    Deocamdata nici parlamentul european si nici comisia UE nu s-au pus de acord asupra emiterii "pasapoartelor" covid. Nu se stie daca vor exista sau nu. Sa intrebi despre licitatii si infrastructura, cand nici macar nu se stie daca va fi necesar, mi se pare tipic pentru jurnalismul neprofesionist din Romania.
  • +3 (11 voturi)    
    Cacealma (Joi, 8 aprilie 2021, 13:25)

    Socrate2021 [utilizator]

    E doar o cacealma menita sa ajute europenii sa se decida sa se vaccineze. Discutiile despre certificat sunt doar declaratii de presa se pare. Cum ar fi pus in practica daca mergi cu automobilul dintr’o tara schengen in alta? O sa se permanentizeze granitele? Controalele vamale? Plus ca cel mai probabil in toamna nu vom mai avea pandemie. E la fel de SF ca intelegerea dintre catu si horeca sa testeze clientii la intrare. Cine ii testeaza, ospataru? Fiecare birt isi angajeaza asistenta medicala? Si cum stim ca ii testeaza cu adevarat? E pur si simplu stupid sa crezi ca se pot face in lumea reala...
  • 0 (6 voturi)    
    doua explicatii (Joi, 8 aprilie 2021, 13:25)

    anonim3 [utilizator]

    Explicatia benigna - in guvern s-a decis ca de actele de identitate se ocupa Ministerul de Interne (traditional) si nu noul minister al digitalizarii. Elegant era ca raspunsul Compartimentului Comunicare sa cuprinda si indrumarea „vă rugăm să adresați întrebarea la ....”.
    Explicatia maligna - guvernul a primit tema de la Comisia Europeana si nimeni nu a mai facut nimic, desi termenul se apropie. Daca este asa, domnul Câțu ar trebui să decidă al cui cap îl arată cetățenilor României.
    • 0 (4 voturi)    
      Capul lui Ciprian Teleman ar putea cadea usor (Joi, 8 aprilie 2021, 14:22)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui anonim3

      Nu cred ca s-ar supara cineva.

      Cum a explicat el aseara cum e cu norisorii aia... cloudu'
  • 0 (4 voturi)    
    daca citim declaratia sefei (Joi, 8 aprilie 2021, 13:31)

    ..13 [utilizator]

    Intelegem ca este un parcurs european si ma astept la discutii extrem de serioase si de contondente in Parlamentul European asa ca mai dureaza un pic.

    romania nu se grabeste.

    Evident si sunt si alte masuri care pot sa fie luate pana se stabileste un mecanism care ulterior poate nu o sa mai trebuiasca...

    Sa inteleg ca unele tari care se bizuie masiv pe turism fac presiuni pentru punerea in miscare a masurii

    Sanatate
  • +1 (11 voturi)    
    Sunt vaccinat si ma lasa rece (Joi, 8 aprilie 2021, 13:38)

    Bolovanu2 [utilizator]

    Sunt vaccinat si ma lasa rece. Oricum o sa plec in vacanta . Acum in aprilia in Turcia , apoi Grecia si pe unde oi avea chef. Cu test fara test nu ma mai intereseaza. Oricum sunt liber sa ma misc unde vreau eu. E clar ca din mai - iunie o sa puteti si voi. Ce o tot frecati pe aici ?
    • -2 (4 voturi)    
      rotfl (Joi, 8 aprilie 2021, 15:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanu2

      Da, in Turcia si Grecia poti sa pleci oricand ai chef. Dar daca ai chef de un loc in care sa nu dai peste o hoarda de romani certati cu bunul simt, ce faci?

      Desigur, daca faci parte din hoarda, nu vei intelege intrebarea. Ignorance is bliss...
  • 0 (2 voturi)    
    Sunt facute si in Romania (Joi, 8 aprilie 2021, 13:38)

    doz2018 [utilizator]

    Doar ca Hotnews nu a intrebat unde trebuie. Asta-i tot.
    • +3 (3 voturi)    
      :) (Joi, 8 aprilie 2021, 14:44)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      vad ca ati primit -
      :)
      Punctul unic de contact pentru e-sanatate este CNAS
      Si specificatiile s-au trimis prin ehealth network deci intreabarea trebuia pusa la CNAS.
      Dar domnul Vasilache stie acest lucru, doar l-a testat pe ministru :)))
  • +5 (9 voturi)    
    controlling system (Joi, 8 aprilie 2021, 14:36)

    John_Re [utilizator]

    mai face un pas.

    comunismul a fost parfum pe langa ce se prefigureaza in UE.
  • +2 (4 voturi)    
    Cod QR (Joi, 8 aprilie 2021, 15:07)

    lucistanescu [utilizator]

    “Ce este un cod QR? Este o informație care este stocată într-un mod în care nu poate fi citit în mod obișnuit. Informația este scrisă într-un mod cifrat. Trebuie să ai cheia ca să poți s-o citești, altfel nu are sens pentru tine.”

    Complet gresit. Un cod QR este un tip de cod de bare care poate fi identificat si citit foarte usor, inclusiv in orice orientare. Atat. Poate encoda orice informatie si poate fi citit de catre oricine. Oricine are acces la un smartphone il poate citi. Doar daca informatia encodata este criptata este necesara o cheie, fapt complet independent de specificatia codului QR.

    Data un cod QR va fi folosit pentru certificatele de vaccinare, cel mai probabil datele vor fi semnate digital, nu criptate. Asta nu inseamna ca datele encodate in codul QR vor fi date cu caracter personal. In orice caz, oricine va putea incredibil de usor determina natura lor.
  • -3 (3 voturi)    
    Unde sunt IT-istii lu peste prajit? (Joi, 8 aprilie 2021, 16:45)

    firicel123 [utilizator]

    Acum 2 luni sarea cartzu ca avem 1 milion de itisti intorsi in tara. Unse sunt ? de ce nu implementeaza solutia IT.
    Este doar a implementare IT de interconectare de sisterme si generare de coduri matrice !
    -
    nici IT iul nu mai este ce a fost ;)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by