Aproape 180.000 de români și-au descărcat adeverința electronică de vaccinare: La ce folosește documentul și cât de util este dacă vrei să călătorești în Grecia, de exemplu

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 28 aprilie 2021, 10:08 Economie | Telecom


Adeverinta poza
Foto: Hotnews
​​Aproape 180.000 de români și-au descărcat online până acum adeverința electronică de vaccinare, document oficial care atestă vaccinarea anti SARS-CoV-2 și care poate fi obținut de pe site-ul https://adulti.renv.ro de către cei care și-au făcut ambele doze de vaccin, a precizat pentru HotNews.ro Institutul Național de Sănătate Publică (INSP). La ce folosește? În primul rând la întoarcerea în România dintr-o țară aflată pe lista galbenă stabilită de autoritățile române, persoana vaccinată nemaifiind supusă carantinei. În plus, ar putea fi folosit și la intrarea pe teritoriul Greciei, spre exemplu, conform informațiilor de pe site-ul MAE.
  • Vezi în articol cum îți poți descărca adeverința online, ce probleme pot apărea și ce spune INSP despre viitorul certificat verde digital.

3.092.378 de români s-au vaccinat de la debutul campaniei, dintre care 1.820.634 de persoane cu ambele doze, iar restul cu o singură doză, a anunțat marți, Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare din România.

  • Câți din cei peste 1,8 milioane de români și-au descărcat online adeverința electronică de vaccinare și la ce le folosește?

Pentru țara noastră, documentul oficial prin care se atestă vaccinarea anti SARS-CoV-2 este adeverința de vaccinare, document care se eliberează pentru fiecare persoană vaccinată, în scris, de fiecare centru de vaccinare și care poate fi descărcat și electronic după terminarea vaccinării de pe site-ul: https://adulti.renv.ro

Autoritățile au anunțat în data de 9 martie 2021 că persoanele care s-au vaccinat anti-COVID cu două doze pot descărca adeverinţa de vaccinare în format electronic din Registrul Electronic Naţional al Vaccinărilor.

HotNews.ro a vorbit cu oficialii Institutul Național de Sănătate Publică (INSP), care gestionează Registrul Electronic Național al Vaccinărilor, pentru a afla câți români și-au descărcat online adeverința electronică de vaccinare și la ce le folosește.

"Până la data 26.04.2021 numărul de adeverințe emise electronice este 179.227. Adeverința electronică de vaccinare poate fi utilizată în următoarele situații:
  • - La întoarcerea în România dintr-o călătorie într-o țară care este pe lista galbenă stabilită de autoritățile române (pentru care se impune măsura de carantină), persoana vaccinată nu mai este supusă carantinei (Hot. CNSU nr. 9 din 11.02.2021).
  • - în cazul în care este contact direct cu un caz confirmat, persoana vaccinată nu mai este supusă carantinei (Hot. CNSU nr. 9 din 11.02.2021)
  • - în situații în care accesează serviciile medicale pentru alte patologii, persoanele vaccinate complet și care nu prezintă simptome din definiția de caz COVID-19 sunt exceptate de la testare pentru acest virus (metodologia de supraveghere a infecției cu noul Coronavirus)", au precizat pentru HotNews.ro oficialii INSP.

Poate fi folosită această adeverință de vaccinare de către românii care vor să se ducă în vacanță în Grecia, spre exemplu, țară care tocmai și-a deschis granițele pentru turiști?


  • "Fiecare țară își stabilește propriile reguli, inclusiv în ceea ce privește recunoașterea sau nu a adeverințelor de vaccinare anti COVID-19 din alte țări. De aceea, pentru informații privind acest subiect, vă rugăm să contactați Ministerul Afacerilor Externe, care poate deține informații referitoare la țările care recunosc adeverința eliberată în România.", au declarat oficialii INSP.

HotNews.ro a solicitat MAE să precizeze ce țări din Europa recunosc adeverința de vaccinare din România și în ce țări pot călători românii prezentând doar acest document și vom reveni când vom primi răspunsuri.


Pe site-ul MAE există însă o secțiune în care sunt actualizate permanent informațiile legate de restricțiile impuse de țările din Europa pentru cetățenii care vin din România.Vezi aici pagina MAE cu privire la restricțiile de călătorie din Europa

  • Adeverința de vaccinare ar putea fi folosită de români la intrarea în Grecia


Click pentru a deschide


Potrivit celor mai recente date de pe site-ul MAE, Grecia permite în prezent intrarea în țară pentru cetățenii statelor membre ale Uniunii Europene (și nu numai) pe cale rutieră - prin punctele rutiere de trecere a frontierei Kulata-Promachonas și Makaza-Nymphaea (accesul prin cele două puncte de trecere a frontierei fiind posibil în intervalul orar 07:00-23:00), sau pe cale aeriană, cu următoarele conditii:
  • - prezentarea unui test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore anterior intrării pe teritoriul elen;
    sau
  • - prezentarea unei dovezi care atestă efectuarea unui vaccin împotriva COVID-19, cu condiția să fi trecut minimum 14 zile de la data efectuării rapelului. Documentul care atestă efectuarea vaccinării trebuie să fie redactat în limba engleză;
  • - completarea formularului PLF (Passenger Locator Form), prin intermediul paginii de internet https://travel.gov.gr, cu cel puțin 24 de ore anterior efectuării călătoriei, indiferent de statul de proveniență.

De menționat că datele din adeverința de vaccinare - atât cea în format scris, cât și cea emisă electronic - sunt în română și engleză.

  • Pașii pentru a descărca adeverința electronică, ce probleme poți întâmpina și cum să le rezolvi - explicațiile INSP

Pentru a-ți descărca adeverința de vaccinare în format electronic trebuie să urmezi următorii pași:

Pasul 1. Accesează site-ul https://adulti.renv.ro și apasă butonul roșu din partea stângă: "Apasă aici pentru obținerea adeverinței electronice de vaccinare".


Click pentru a deschide


Pasul 2. Se va deschide o ”NOTĂ DE INFORMARE privind prelucrarea datelor cu caracter personal” pe care este necesar să o parcurgeți în întregime.


Click pentru a deschide


La finalul acestei Note de informare, dacă ești de acord cu prelucrarea datelor tale cu caracter personal și dorești să treci mai departe la descărcarea adeverinței, trebuie să bifezi cele 2 căsuțe din partea stângă prin care îți exprimi acest acord.

Apoi, în partea din dreapta, jos, trebuie să bifezi căsuța scrisă în cadran roșu: ”Accept termenii”.


Click pentru a deschide


Pasul 3. După ce ai urmat pașii de mai sus, se va deschide un nou formular în care trebuie să introduci: CNP-ul și numărul de telefon asociat CNP-ului.


Click pentru a deschide


Atenție!
Descărcarea Adeverinței electronice de vaccinare se face pe baza:
- CNP-ului persoanei vaccinate
- numărului de telefon pe care s-a facut programarea sau care s-a folosit pentru introducere direct în RENV.

INSP atenționează că trebuie să existe concordanță între datele introduse la programare/RENV și datele pe care le introduci pentru descărcarea adeverinței.


Click pentru a deschide


Pasul 4. Dacă cel care a introdus datele până aici nu are și a doua doză de vaccin, sistemul îi va da mesajul: "Această persoană nu are ambele doze antic covid efectuate" și nu va putea să-și descarce adeverința de vaccinare în format electronic.


Click pentru a deschide


Pasul 5. Dacă cel care a introdus datele are ambele doze de vaccin efectuate, atunci după introducerea CNP-ului și a numărului de telefon asociat, acesta va primi prin SMS un COD de 4 cifre care trebuie introdus în următorul formular care se deschide. După aceea, se poate genera adeverința, care poate fi descărcată.


Click pentru a deschide


  • Cum explică INSP ce erori pot apărea la descărcarea adeverinței electronice de vaccinare:

Potrivit INSP, "pot apărea erori în următoarele cazuri:
  • - programarea s-a făcut de către angajator și acesta nu a folosit numărul de telefon al persoanei programate la vaccinare, ci al instituției respective;
  • - persoana s-a programat singură pe platformă și nu a introdus corect numărul de telefon sau a introdus alt număr de telefon decât cel pe care-l introduce acum la descarcărea adeverinței;
  • - informațiile au fost introduse direct în RENV de către registrator la nivelul centrului de vaccinare și aceste date au fost introduse greșit.

Descărcarea Adeverinței electronice de vaccinare nu poate fi făcută dacă vreuna dintre cifre a fost greșită la introducerea celor două șiruri de numere (CNP, respectiv număr de telefon).

Informațiile din platforma de programare se pot verifica/corecta doar de către persoanele autorizate; în cel mai scurt timp se va încerca preluarea acestor date în RENV.

La introducerea datelor de autentificare în vederea obținerii Adeverinței electronice de vaccinare pot surveni erori și în cazul introducerii numărului de telefon cu prefixul de țară (+40…). Vă rugăm să încercați reluarea procedurii cu introducerea numărului dumneavoastră de telefon fără acest prefix.

Rata de succes privind obținerea Adeverinței electronice de vaccinare este influențată și de următorii factori:
  • 1) utilizatorii GSM nu sunt în aria de acoperire;
  • 2) utilizatorii care au telefoanele mobile suspendate datorită neachitării facturii;
  • 3) utilizatorii care au cartele prepaid și creditul zero pe cartelă;
  • 4) utilizatori care au probleme tehnice (de exemplu, au memoria telefonului plină și nu mai pot primi mesaje pe telefonul respectiv).

Dacă doar județul de domiciliu este greșit, de asemenea, se va putea corecta informația preluată inițial greșit în programare.

Pentru situația în care datele au fost introduse direct de către Centrul de vaccinare, doar acolo se poate face corectarea datelor, în baza documentelor justificative pe care le veți prezenta Centrului de vaccinare.

Datele gresite se corectează prin crearea unui cont în platforma de programare cu care RENV este interconectat. Dupa 30 min de poate reincerca generarea adeverintei.

Ulterior
, se poate descărca Adeverința electronică de vaccinare din RENV."

  • Ce elemente de securitate are adeverința electronică de identitate?

Potrivit INSP, "adeverințele electronice de vaccinare sunt semnate cu certificat digital calificat pentru sigiliu electronic, proprietățile acestuia regăsindu-se într-o secțiune dedicată, vizibilă în partea de jos a documentului.

Acest sigiliu electronic utilizează aceleași mecanisme ca semnătura electronică prin intermediul cărora garanteaza integritatea și autenticitatea acestui document electronic.

Astfel pentru orice adeverință semnată electronic se poate verifica daca această semnătura există, a fost aplicată asupra datelor din document și dacă este semnată cu un certificat calificat valid în conformitate cu standardele în vigoare. Validarea se efectuează de către cel care primește această adeverință utilizând mecanismele standard și informațiile conținute în certificat privind emitentul și metodele puse la dispoziție de acesta."

  • Poate fi verificată online validitatea unei adeverințe de vaccinare, așa cum poate fi verificată polița RCA?

HotNews.ro a mai solicitat INSP să precizeze cum poate verifica cineva din exterior - la granițe ori la aeroport spre exemplu - dacă adeverința electronică de vaccinare este autentică.

HotNews.ro a dat ca exemplu baza de date AIDA prin care nu doar Poliția, ci oricine poate verifica online dacă o polița RCA este validă sau nu.

  • "Momentan personalul serviciului de frontieră nu poate verifica într-o bază de date dacă persoana a fost vaccinată sau nu. Acest lucru se va face pe baza QR code care va exista pe Certificatul verde digital. Serviciul de Telecomunicații Speciale face demersuri pentru implementarea acestuia. Certificatul verde digital va fi implementat în România în momentul în care va fi adoptat la nivel european. Instituția responsabilă de implementarea tehnică este Serviciul de Telecomunicații Speciale.", au mai precizat oficialii INSP.

După implementarea certificatului verde digital european, vor mai fi valabile adeverințele electronice actuale? Ce trebuie să știe cei care și-au descărcat deja aceste adeverinte electronice de vaccinare?

"Așa cum am spus, adeverința de vaccinare este documentul oficial prin care se atestă vaccinarea anti SARS-CoV-2, document care se eliberează pentru fiecare persoană vaccinată. Persoanele care au primit-o după ce au fost vaccinate și-au descărcat-o și o au sub format electronic și-o vor păstra, nu toate au nevoie de certificat verde pentru că nu toate călătoresc.", au precizat pentru HotNews.ro oficialii INSP.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















58562 vizualizari

  • -16 (22 voturi)    
    si eroare (Miercuri, 28 aprilie 2021, 10:39)

    tkd [utilizator]

    am incercat si eu si da o mare eroare
    ca orice lucru la noi incepe cu o problema
    • -28 (66 voturi)    
      In Canada adeverințele de vaccin au valoare zero! (Miercuri, 28 aprilie 2021, 10:49)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Canada nu ia în considerație nici o adeverință ca ți-ai făcut vreun vaccin anti-Covid-19, indiferent unde ți-a fost administrat, chiar și în Canada.

      Articolul vostru este o reclama la vacante în Grecia și vaccinul placebo Pfizer.

      Citat:
      "Aproape 180.000 de români și-au descărcat adeverința electronică de vaccinare: La ce folosește documentul și cât de util este dacă vrei să călătorești în Grecia, de exemplu"
      • +23 (55 voturi)    
        Șoșocele (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:01)

        Dogul [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Șoșoc mic, despre ce vaccin placebo vorbești? Despre ăla care a făcut ca Israelul, de exemplu, să aibă zile cu zero decese? Știm că tu vrei Sputnik, dar cred că va trebui să mai aștepți :))))
      • +23 (35 voturi)    
        Adeverinta o primesti (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:11)

        krysme [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Si la centru de vaccinare , deci nu-i musai sa o iei de pe net.
        Aia de pe net e colorata si poti s-o pastrezi in telefon ca PDF, asta-i mare diferenta.
        E util sa stii cum sa il obti din nou in caz de pierdere.

        Apoi , who cares about Canada? Da, sansele sunt ca mult mai multi romani sa fie interesati de vacante in Europa , tari precum Spania sau Grecia fiind destinatii preferate. Deci nu inteleg de ce esti "triggerred" ca sunt date informatii utile de care o parte buna a populatiei chiar este interesata. Din pacate nu pe toti ii duce capul sa se intereseze de conditiile de calatorie (vezi romanii care nu aflasera ca la intrarea din diverse tari din zona rosie /galbena trebuie sa stea in carantina) asa ca astfel de articole sunt utile, chiar daca poate informatia nu va mai fi valabila peste 2-3 luni sa zicem.

        Apoi nu inteleg de ce pfizer e placebo? Sa inteleg ca ai facut rost de o fiola si ai verificat continutul din punct de vedere chimic ? Sau pe ce te bazezi mai exact cand faci astfel de afirmatii?
        • 0 (10 voturi)    
          Valoare juridică (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:21)

          aqualung [utilizator] i-a raspuns lui krysme

          @krysme eu nu înțeleg exact ce valoare juridică are varianta tipărită pe care ți-o dau în mână.

          Cea electronică e un PDF semnat electronic cu certificatul INSP, deci e perfect valid.

          Hârtia în schimb listează datele certificatului, dar nu conțin o semnătură propriu-zisă, care să poată fi verificată. Varianta printată ar trebui certificată prin semnătura olografă a unei persoane care a văzut documentul electronic și certifică semnătura aceea.

          Presupun că poți să o descarci și de mai multe ori odată luată.
        • 0 (12 voturi)    
          Nu ai CNP in adeverinta de la centrul de vaccinare (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:36)

          RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui krysme

          Cel putin cele primite de mine & sotie de la centrul de vaccinare nu au CNP. Documentul descarcat de pe acest site are in plus si CNP - informatie necesara la granita.
          • -2 (4 voturi)    
            Pai dumneata (Miercuri, 28 aprilie 2021, 14:49)

            Mihai Esemescu [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

            Ai solicitat si ai primit o adeverinta falsa. ;)
            • +1 (1 vot)    
              Nu inteleg (Joi, 29 aprilie 2021, 11:20)

              RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui Mihai Esemescu

              Ce adeverinta falsa am solicitat eu? Poti clarifica te rog?
              • 0 (0 voturi)    
                cea din creierul fals cu care s-a nascut! (Vineri, 30 aprilie 2021, 15:27)

                Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

                .
          • -2 (4 voturi)    
            nu pare sa aibă CNP (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:18)

            TheBorg [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

            Atât exemplul prezentat de Hotnews si cel primit de mine la centrul de vaccinare dupa prima doza vad ca au serie si nr carte de identitate, nu CNP. Asta este o prostie. Daca ce expira, ce faci, le ceri sa "corecteze" cu datele noi? Absurd.

            Peste tot ar trebui folosit CNP-ul. Nu pot sa înțeleg de ce e atât de răspândit acest prost obicei de a folosi seria si numarul cărții de identitate in locul CNP-ului.
            • +1 (5 voturi)    
              Din motive de protectie a datelor (Miercuri, 28 aprilie 2021, 18:45)

              imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

              Da, este si BI/CI data personala, dar e o diferenta.

              Daca ti se fura buletinul sau iti afla cineva datele buletinul il poti schimba si primesti serie si numar nou. CNP-ul ramane asa forever. E simplu.

              Buna practica in data protection este sa folosesti date dinamice, dar care, daca sunt insuficiente, corelate cu alte date dinamice sau partial statice te pot identifica.

              E acelasi lucru ca si la banci sau provideri mobili care iti cer data nasterii sau adresa unde e trimisa factura/extrasul cand suni la contact center. Nu iti cer CNP.

              Da, e mai nasol pentru noi ca trebuie reinnoit dar gandeste-te ca GDPR a fost gandit si pentru tari digitalizate, nu tari din evul mediu cum e Romania unde gluma ca "adeverinta se depunde online la ghiseul 6" nu e gluma ci realitate in 2021. Daca nu aveam birocratia lu' peshte nu ai fi simtit acelasi disconfort.
            • 0 (2 voturi)    
              ce ai fi vrut sa faci cu ea? (Joi, 29 aprilie 2021, 9:39)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui TheBorg

              Realist vorbind, ce autoritate publica are persoana care ti-a eliberat "adeverinta"?..

              Au scos si ei la imprimanta niste hartii pe care sa le aratam la vecini si prieteni, sa aiba poporul motiv sa mearga la vaccinare.
      • +12 (24 voturi)    
        Canada e tara aia (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:38)

        adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        in care rezidentii care vin cu avionul stau pe banii lor in carantina la hotel, iar daca intra cu taxiul din SUA pot merge direct la domiciliu? Bun asa...
        • -3 (5 voturi)    
          Da, aia e. Stai acasa. (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:22)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

          Da, aia e. Stai acasa, e COVID, n-ai aflat?
      • -1 (5 voturi)    
        Lol (Miercuri, 28 aprilie 2021, 15:41)

        mitg [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Stai draga in Canada si lasa-ne.
      • +3 (9 voturi)    
        Poate in Kanada (Miercuri, 28 aprilie 2021, 15:58)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        nu, da; in satul in care locuiesc eu in Germania e perfect valabila (de azi :)).

        Am mers la un outlet "Test & Termin" - test si programare si in loc de test am aratat adeverinta primita la rapel la Romexpo. A mers f OK.

        In fine, e EU & Cominarty, poate asta e motivul.
    • +5 (9 voturi)    
      Ai apasat butonul rosu? (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:27)

      krysme [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      Sfatul meu e sa incerci de pe un pc/laptop.
      De pe telefon nu cred ca se vede bine pagina. Primul impuls a fost sa imi bag cnp-ul si nr de telefon. Dar mai intai trebuie apasat butonul rosu , nu stiu de ce au mai pus acel login pe homepage...nu am putut sa trec de el fara apasarea butonului rosu. O fi pt admini, cine stie.

      Sunt si instructiuni de folosire.

      Pagina merge ok daca urmezi instructiunile si datele sunt corecte (adica coincide cnp plus nr de telefon din sistemul de programare) .

      Succes.
      • +2 (2 voturi)    
        Ai grija (Miercuri, 28 aprilie 2021, 14:50)

        Mihai Esemescu [utilizator] i-a raspuns lui krysme

        Ca Ptin sa nu fie si el tentat sa procedeze in asa fel... adica intai sa apese butonul rosu.
      • -1 (1 vot)    
        Problema (Miercuri, 28 aprilie 2021, 18:21)

        Vaka [utilizator] i-a raspuns lui krysme

        este ca site-ul nu este accesabil din afara Romaniei.
        Fie te rutezi prin tara, fie rogi pe cineva de acasa sa iti downloadeze documentul.

        Ca de obicei o solutie desteapta, exact cei care au cea mai mare nevoie de document nu au access facil la el....
  • -1 (7 voturi)    
    Eu nu ma descurc :)) (Miercuri, 28 aprilie 2021, 10:43)

    Alex_J [utilizator]

    Bifez acordul, pun CNP, pun nr de tel.... Ba eroare 500, ba eroare 502, nicicum nu vrea. Poate altii ati reusit si imi puteti spune cum :|
    • 0 (4 voturi)    
      Ai apasat butonul rosu? (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:19)

      krysme [utilizator] i-a raspuns lui Alex_J

      Ca si ru am incercat direct sa ma loghez si am primit eroare 502.
      Am deschis apoi pagina de instructiuni si specifica ca trebuie butonul rosu musai :)

      Apoi CNP si nr de tel in format 075....
      Am trecut mai departe.
      Mi-a trimis un cod de 6 cifre si l-am bagat apoi in campul indicat pe pagina.
      Si gata.

      Am testat iar, si la fel fara butonul rosu care te obliga sa bifezi acordul si ca ai citit (in josul paginii) nu te lasa.

      Altfel , cum scrie in text poate innsistem ai alt nr de telefon?
    • +2 (8 voturi)    
      Adeverinta e recunoascuta DOAR in Romania (Miercuri, 28 aprilie 2021, 13:19)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Alex_J

      iar in Romania NU e nevoie de aceasta adevarinta nicaieri.

      doar daca intri in tara de akltundeva ai nevoie de aceasta adevarinta desi ar trebui sa poti fi identificat ONLINE dupa CNP

      dar ..Romania.
  • -3 (11 voturi)    
    sunt curios (Miercuri, 28 aprilie 2021, 10:52)

    andr1stE [utilizator]

    daca dani mocanu o sa umble in posetuta cu adeverinta la cantari
    • -4 (12 voturi)    
      Un grafic interesant (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:38)

      palatin [utilizator] i-a raspuns lui andr1stE

      https://ibb.co/VMd6NtR
      • +4 (14 voturi)    
        ieri ati dat un link la We love Trump (Miercuri, 28 aprilie 2021, 13:05)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui palatin

        .com .

        Si-l "laudati" ca are informatii "stiintifice" (bineinteles anti-vaccin).

        Asa ca m-am lamurit de unde va luati Dvs informatiile. Incercati si site-ul ortodxia.ro , o sa va placa.

        Vai de mama noastra de unde ajungem sa ne luam informatii "credibile".

        Dar mai dati-ne link-uri, ca ne amuzam :)
      • +1 (1 vot)    
        Bine Ai Revenit ! (Miercuri, 28 aprilie 2021, 17:23)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui palatin

        Ai lipsit Multa Vreme !
  • +16 (24 voturi)    
    Cine merge la mare in Statiunea Sochi? (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:01)

    un domn [utilizator]

    Ce atata Grecia ! La Sochi cu Mazetele!
    • +1 (7 voturi)    
      sau la Turcia (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:49)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      , doar sa ai cu ce, fara hirtii
  • -11 (33 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:08)

    [anonim]

    • +9 (23 voturi)    
      interesant (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:42)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui

      ma voi astia cu psd/anti-vaccin,anti-ue etc sunteti la fel

      cumva ati reusit sa creati tututor impresia ca ailalti va injura si va fac prosti, dar voi nu stiti decat sa-i injurati pe absolut toti care nu gandesc ca voi...

      nu conteaza ca e problema de medicina si medicii zic altceva decat ziceti voi, voi "e" mai "dastepti" ca "stie" romanii mai bine decat medicii si OMS ca "are" scoala vietii. penibil!
      • 0 (12 voturi)    
        Gresesti! Astia nu sunt romani! (Miercuri, 28 aprilie 2021, 13:56)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Prostul nu are nationalitate.
        Asta (vabenilo), de exemplu, crede ca cine nu s-a vaccinat e "dastept". Dar daca te uiti la nivelul majoritatii celor care nu vor sa se vaccineze, iti dai cam seama cu cine ai de a face.
        • -5 (9 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 28 aprilie 2021, 15:47)

          [anonim] i-a raspuns lui Leo55

          • 0 (0 voturi)    
            sigur, esti bogat lipit pamantului! (Vineri, 30 aprilie 2021, 15:36)

            Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui

            acum o luna plecau coloane de masini din bucuresti, in care erau saracii din bucuresti care mergeau sa faca vaccinurile refuzate de bogatanii ce populeaza baraganul si moldova!
    • +9 (21 voturi)    
      "Domnule" vabelino... (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:59)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui

      Ieri ati avut o postare "interesanta".

      Spuneati asa: "din peste 20 de prieteni ai mei, numai 3 se vaccineaza, iar din familia mea nu se vaccineaza nimeni". Cei care se vaccineaza "sunt spalati pe creier", "au creierul cat o nuca".

      V-am ignorat postarea, dar pt ca recidivati m-am gandit sa va spun ca, in locul Dvs,in contextul vaccinarii, nu m-as mandri cu ce prieteni am/ce cerc de cunostinte am/ce familie am...

      Stiti si Dvs (dpdv sociologic) ce categorii de oameni refuza in majoritate vaccinul. Deci din moment ce sunteti ultra-majoritari anti-vaccin, e clar ca sunt sanse mici sa ne intalnim la biblioteca sau la teatru.

      Asa ca mai bine mergeti "pe burta" si injurati incognito :)

      PS din cercul meu de peste 20 de prieteni, nu s-au vaccinat 2, iar din familia mea ne-am vaccinat toti (mai putin copiii, ca-s prea mici)
      • -10 (24 voturi)    
        asa si (Miercuri, 28 aprilie 2021, 14:14)

        Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui festina

        continua sa te vaccinezi si de 3 ori.
        mai lasa-i pe aia care nu vor, ca de acum incolo chiar e problema lor (daca s-ar imbolnavi asa grav cum va doriti voi, astia vaccinati).
        acum peste tot se zice ca daca esti vaccinat esti safe, atunci de ce te mai intereseaza de altii?
        da, sunt spalati pe creiere cei vaccinati, sunt indoctrinati, speriati, pentru ca altfel nu imi explic cum vaccinarea a ajuns un scop in sine, incat nu ne mai gandim la efecte secundare.
        treziti-va vaccinistilor pana nu e prea tarziu!
        • +2 (10 voturi)    
          vad ca tu nu esti speriat deloc... (Miercuri, 28 aprilie 2021, 14:42)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

          Hahaha...
          Cine nu vrea, sa nu se vaccineze.

          Da' s-o lase mai moale cu cat e destept (ca nivelul de educatie e direct proportional cu acceptarea vaccinului, vezi tarile civilizate si unde stam noi si studiile sociologice care arata cine nu se vaccineaza cu preponderenta- mediul rural/fara studii superioare,medii defavorizate).
          Iti recomand sa te uti pe sudiul Eurobarometru referitor la intentia de vaccinare in Europa. suntem la coada Europei si in cazul asta. Esti mandru? O fi vreo coincidenta si ca suntem cel mai putin educati (40% analfabeti functionali), printre cei mai saraci, corupti si culegatori de sparanghel). Toate astea sunt tot "propaganda"?

          Si s-o lase mai moale si cu ce curajos e in fata covidului, da' face pe el de frica de efecte secundare minore sau ipotetice.

          PS Si ia un xanax (daca ai curaj, ca si ala poate da efecte secundare), ca prea te enervezi
          • -2 (6 voturi)    
            In afara faptului ca esti roman cu IQ 180 (Miercuri, 28 aprilie 2021, 20:06)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui festina

            In afara faptului ca esti roman cu IQ 180 (din 160), hehehe, cum ai stabilit nivelul de inteligenta al celor care se vaccineaza sau nu?

            PS: Nivelul real de analfabetism functional la absolventii de 12 clase e undeva la 80% sau +.

            40% analfabeti functionali e cifra dedusa de un analfabet functional...nici nu se putea altfel.

            ~40% e cifra data prin masuratori pentru fiecare materie din cele 3 verificate: (Mate, Lingvistica, Stiinte). O prezumptie elementara iti spune ca NU toti sunt analfabeti la toate cele 3 materii. Un calcul simplu iti spune ca, daca accepti ca analfabetii functionali unicat (la o singura materie) sunt cam jumatate din cei declarati analfabeti functionali la materia respectiva, restul fiind analfabeti si la o a doua si chiar la 3 materii...ajungi la...
            3x(40%/2) = 60%
            Restul de 20%* pana la ~80%, cat am spus, sunt analfabetii functionali dubli sau tripli.
        • +3 (3 voturi)    
          O sa se vaccineze (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:02)

          unins [utilizator] i-a raspuns lui Vasile-Vasile

          chiar mai mult de 3 ori, anual si cu plata, ca nu va mai fi gratuit. Cât despre oameni, exista categorii de oameni mai creduli, care accepta orice fara prea multe intrebari si oameni mai neincrezatorii, care refuza și pun intrebari. Charles Bukowski rezuma acest fapt afirmand ca ''Problema omenirii este că oamenii inteligenţi sunt plini de îndoieli, în timp ce oamenii proşti sunt plini de încredere.'' Aștia credulii, sunt cei care mor, precum cainele de drum lung ....
      • +2 (12 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:40)

        [anonim] i-a raspuns lui festina

        • +1 (1 vot)    
          QED... (Joi, 29 aprilie 2021, 11:32)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui

          prin raspunsul Dvs mi-ati intarit afirmatiile precedente.

          Caz clasic de sindrom Dunnig Krueger...

          Oricum, sunteti pierdut

          PS Si asta cu pedeapsa capitala vs vaccin mi-a confirmat "suveranitatea" Dvs: preferati sa muriti decat sa va intepati :) Mare tre' sa va fie frica de vaccin.
          Credeti-ma, sunt cauze mult mai nobile pt care merita sa mori

          Si m-am mai si amuzat ca sunteti "convins" ca vaccinatii vor face boli auto-imune. Da' dupa "minim" 3 ani. Asa spun cei care n-au argumente, ca o se intample "ceva" peste multi ani, ca pana atunci nu-si mai aduce nimeni de Dvs si afirmatiile Dvs. Si Inchizitia promitea o viata mai buna (dupa moarte) iar comunismul promitea o viata ideala dupa o generatie de sacrificiu. Asa prosteau oamenii. Dvs sunteti mai "generos": se vor intampla "lucruri" in "minim" 3 ani. Si apropos, in "maxim" cati? :)
  • +3 (17 voturi)    
    Papagalul mort (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:12)

    Ichi [utilizator]

    O chestie pe care am vazut-o si cand am primit adeverintele de la prima doza si de la rapel este nota din stanga documentului care spune: “adeverinta nu este eliberata cu scopul de a conditiona sau restrictiona drepturile persoanelor vaccinate.”

    Un fel de “ce vezi tu nu este adevarat”. Mai stiti absurdul scenetei cu papagalul mort a celor de la Monty Python? Nah, daca nu stiti, nu va obositi sa o cautati, ca o traim din plin.
    • +3 (3 voturi)    
      Pai (Miercuri, 28 aprilie 2021, 15:42)

      mitg [utilizator] i-a raspuns lui Ichi

      Persoanele vaccinate nu ... dar de cele nevaccinate nu scrie nimic.
  • +3 (13 voturi)    
    felicitari pentru articol (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:12)

    mache [utilizator]

    este detaliat si bine documentat (inclusiv link-uri)
  • -1 (25 voturi)    
    Veniti de vå luati Steaua Galbenå (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:24)

    xolv [utilizator]

    ca sa fiti liberi, logic!!
  • -4 (28 voturi)    
    sa vad, (Miercuri, 28 aprilie 2021, 11:39)

    nick1587873340950 [utilizator]

    ce institutie Puhlica cere adeverinta, ca e buna de plata din start, pentru dicriminare! prin institutie publica ma refer la (magazine, cinematografe, strazi, cladiri, alei, etc.) pentru ca toate sint pe domeniu public si sint publice nu private
    • +7 (19 voturi)    
      Nu prea ai nimerit-o (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:01)

      bcsb [utilizator] i-a raspuns lui nick1587873340950

      Cate magazine, cinematografe mai gasesti tu pe domeniul public acum? Poate daca eram in 1989, da ... acum, majoritatea sunt private. Cu ce ar gresi un multiplex daca guvernul i-ar da voie sa dea drumul la activitate din nou, pe baza adeverintei, sau a altei dovezi de vaccinare? Nu esti obligat sa mergi la film, te poti uita si acasa la TV fara sa te simti discriminat :))
      • -5 (15 voturi)    
        auzi, (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:21)

        nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

        BULA, daca e pe domeniu public e puclic vezi LEGISLATIA, esti incult legislativ rau
      • -1 (11 voturi)    
        incurci macaroanele, (Miercuri, 28 aprilie 2021, 14:11)

        nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

        vezi ce inseamna "pe domeniu public",in trei cuvinte- Respecta LEGISLATIA in gigoare ? (e autorizat)
        1- depune raport fiscal la ANAF ? E public
        2- ofera produse/servicii populatiei ? E public
        3- respecta LEGISLATIA actuala ? (e autorizat sa functionneze) E public

        NU MAI INCERCA SA INDUCI IN EROAREPOPULATIA MA PUT(IN CUNOSCATOARE A LEGISLATIEI
      • -1 (5 voturi)    
        noi (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:11)

        nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui bcsb

        stim ca incultura juridica/le
        gislativa e mare, dar sa mai si ustii prostii da dovada de Idiotenie
  • -9 (15 voturi)    
    Dezastru Campania de Vaccinare (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:09)

    robyzs [utilizator]

    Dezastru Campania de Vaccinare, Florin Citu si Gheoghita ar trebui sa isi asume esecul ca nu am ajuns la 5 milioane de persoane vaccinate pana in luna Mai. Dar sa ne asteptam de la onoare de la un partid care nu ii elimina pe Alexe si Chirica din capitala Moldovei? Pai asa ramaneam cu PSD, macar stiam ca aia sunt niste mincinosi si nu au criterii de integritate.
    • +1 (13 voturi)    
      Zici tu? (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:42)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Zici tu ca din cauza guvernantilor nu avem destui vaccinati? Tu te-ai vaccinat? Cu ce vaccin? Eu zic ca sunt FOARTE multe locuri disponibile la vaccin, doar daca NU VREI nu te vaccinezi. Orice motiv invocat de oricine este ridicol, cu putina vointa te vaccinezi in 2-3 zile.
      Problema este ca multi romani nu doresc sa se vaccineze pentru ca au in cap tot felul de idei crete bagate de instigatori - crezi ca daca era PSD la guvernare mergeau toti buluc la vaccinare? Ar fi fost si mai prost!
      Alta problema e ca suntem boieri, vrem sa ne vaccinam doar cu Pfizer si langa casa daca se poate, nu facem niciun efort sa cautam alte solutii - asteptam sa ne pice drobul de sare in loc sa actionam ACUM. Nu vad cum ar fi asta vina lui Catu sa a lui Gheroghita. Insa vad o mare vina a PSD-ului care ne-a guvernat in aproape toti anii de dupa revolutie si ne-a adus in starea asta de INCULTURA si NECIVILIZATIE!
  • +5 (7 voturi)    
    Platforma functioneaza ok (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:13)

    BIM15 [utilizator]

    Dar mi-a generat fix aceeasi adeverinta pe care mi-au dat-o in format fizic de la centrul unde m-am vaccinat. Care e scopul totusi? ca puteam face pdf si din hartia scanata...
    • +3 (13 voturi)    
      Scopul este ca (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:19)

      adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui BIM15

      peste jumatate de vaccinati isi pierd adeverinta aia si, apoi, se trezesc ca le-ar cam trebui.
    • +3 (5 voturi)    
      Document Semnat digital (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:36)

      codres [utilizator] i-a raspuns lui BIM15

      PDF-ul ala de pe telefon este semnat digital, deci autenticitatea lui poate fi verificata usor la nevoie .... Adeverinta aia de la centru a fost falsificata de destui. Eu zic ca e bine sa ai la tine si acest PDF.
    • -1 (7 voturi)    
      Ai si CNP acum pe document (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:38)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui BIM15

      Pe cel de la centrul de vaccinare probabil nu ai - cel putin acum 2-3 luni nu se trecea CNP pe documentul de la centrul de vaccinare (poate s-a modificat intre timp, caz in care acest site este util pentru cei care au facut vaccinul mai demult).
    • -1 (7 voturi)    
      Certificatul digital era generat oricum (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:53)

      xolv [utilizator] i-a raspuns lui BIM15

      acum doar trebuie sa-ti dai acordul ca sa-ti circule pasaportul verde in toate tarile europene
  • -2 (8 voturi)    
    Adeverinta este ok (Miercuri, 28 aprilie 2021, 12:37)

    Toteu1 [utilizator]

    Uitati va mai cu atentie..
    Adeverinta descarcata de pe RNEV contine si Cnp!
    Cea primita de la centrul de vaccinare ,nu!
  • 0 (2 voturi)    
    adeverinta este valabila numai in UE (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:07)

    John_Re [utilizator]

    .. in afara granitelor UE carantina este obligatorie cu sau fara vaccin. ma rog, cu mici exceptii.

    .. guvernul ar trebui sa faca o informare completa. parerea mea.
  • -2 (2 voturi)    
    Site-ul (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:13)

    raducutu [utilizator]

    este cazut, down. error ! Inca o treaba facuta cu simt de raspundere !!! Tot inainte !
  • +2 (4 voturi)    
    doar curios, (Miercuri, 28 aprilie 2021, 16:14)

    nick1587873340950 [utilizator]

    pentru articolele "fanteziste" ce pot /vor produce pagube financiare firmelor, cine va raspunde ?
  • -1 (1 vot)    
    pdf editabil (Miercuri, 28 aprilie 2021, 21:43)

    adivictor [utilizator]

    adeverinta e aproape identica cu cea de pe rovaccinare, diferenta este ca e color si are cnp si metoda semnarii are alt cod. Totusi atata timp cat nu are un cod de bare sau qr cu numele nu stiu ce validitate are. Degeaba este semnat electronic, asta certifica semnatarul dar nu si persoana vaccinata...este un pdf care se poate edita adica poti lua adeverinta oricui si o modifici cu numele tau.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by