Românii au făcut anul trecut aproape 130.000 de reclamații întemeiate cu privire la livrările de corespondență poștală și colete, un număr în creștere față de anul anterior, iar în peste două treimi dintre aceste cazuri au fost acordate despăgubiri arată raportul privind serviciile poștale pe anul 2022 publicat joi de Arbitrul telecom (ANCOM). Cu peste 1000 de angajați în minus, Poșta a continuat să piardă teren și la trafic și la venituri în fața operatorilor privați.

Valentin Ștefan, director la Poșta RomânăFoto: Inquam Photos / George Calin

15 reclamații la fiecare 10.000 de trimiteri poștale în 2022

Românii au făcut anul trecut peste 885.000 de reclamații la adresa furnizorilor de servicii poștale, în creștere cu 3% față de anul anterior.

Potrivit autorității, anul trecut au fost 15 reclamații la fiecare 10.000 de trimiteri poștale.

Numărul reclamațiilor întemeiate a crescut cu 12% în 2022 (aproape 130.000), pentru două treimi din acestea fiind acordate despăgubiri, în valoare de 16,9 milioane de lei (-0,1% față de anul anterior).

Valoarea medie a unei despăgubiri a scăzut cu 8%, până la 202 lei, potrivit datelor ANCOM.

81% din veniturile totale din serviciile poștale provin din livrarea de colete

Veniturile totale din servicii poștale au depășit 4,6 miliarde lei (+11%), 81% provenind din traficul de colete.

Traficul de colete și pachete mici a crescut în 2022 cu 6%, până la 232 milioane trimiteri, adică 12 colete/locuitor.

Creșterea mai mică a traficului comparativ cu anii precedenți a fost compensată de accelerarea creșterii veniturilor din colete (+13%), până la 3,8 miliarde lei.

  • Venitul mediu per colet a fost de peste 16 lei (13 lei în cazul coletelor interne)
  • Numărul de furnizori care fac livrări prin sisteme automate (easybox, pachetomat etc.) a ajuns la 10, astfel că 1 din 7 colete interne a fost livrat prin intermediul acestora
  • Aproape 9 din 10 colete interne au fost livrate în 1 zi de la intrarea în reţeaua poştală, media fiind de 1,2 zile
  • Coletele internaționale au generat venituri de 1 miliard de lei

În funcţie de numărul de colete, primii 3 furnizori sunt Delivery Solutions – Sameday (28%), Fan Courier (26%) şi Cargus (13%).

Corespondenţă şi imprimate: Veniturile au crescut cu 7% (ajungând la aproape 0,8 miliarde lei), deşi traficul a scăzut cu 9% (303 milioane trimiteri)

  • Venitul mediu per trimitere a crescut la 2,6 lei (+17%)
  • În medie, trimiterile interne de corespondenţă şi imprimate au fost livrate în 2,7 zile
  • În funcţie de numărul de trimiteri, cei mai importanţi furnizori sunt CN Poşta Română (52%) şi Pink Post (41%).

Numărul de angajați din sectorul poștal a scăzut cu 4%. Minus de peste 1000 de angajați la Poștă

Numărul total de angajați din sectorul poștal a scăzut anul trecut cu 4%, în condițiile reducerii cu peste 1.000 de angajați a personalului la compania de stat Poșta Română, subliniază Autoritatea de reglementare în comunicații.

În medie, un angajat din domeniul poştal a generat venituri poștale anuale de 127 mii lei, în creștere cu 12% față de 2021.

Liberalul Valentin Ștefan, reconfirmat la conducerea Poștei pentru încă 4 ani

Poșta Română a anunțat în această lună rezultatele procedurii de recrutare pentru funcția de director general și director economico-financiar, în conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice.

În baza procedurii, Consiliul de Administreație l-a numit director general pentru următorii 4 ani pe liberalul Florin - Valentin Ștefan, cel care deținea funcția de director general interimar din vara anului 2021.

Alexandru Butiseacă a fost numit în funcția de director economico-financiar, în baza aceleași proceduri.

Pentru detalii citește și: