UPDATE Efect al taierii cablurilor din zona centrala din Bucuresti: CSA a decis sa-si schimbe furnizorul de internet dupa ce a ramas fara conexiune la internet

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 12 iulie 2011, 15:34 Economie | Telecom


Cabluri
Foto: DGP / HotNews.ro
Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) a decis schimbarea furnizorului de servicii Internet, in conditiile in care in perioada 1-6 iulie din acest an nu a beneficiat de acces la reteaua Internet, fapt pentru care atat posta electronica cat si site-ul propriu nu au functionat, a anuntat marti autoritatea. Conform CSA, "furnizorul de servicii a motivat starea temporara de neprestare a serviciilor prin taierea de catre primaria Municipiului Bucuresti a unor cabluri de date din zona centrala a Capitalei".

  • "In conditiile in care atat posta electronica, cat si website-ul oficial functioneaza pe infrastructura interna a CSA (nefiind externalizate), iar lipsa conexiunii la reteaua Internet face imposibila accesarea acestor servicii, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a decis schimbarea furnizorului de servicii Internet pentru a reduce riscul repetarii unor asemenea situatii neplacute, se arata in comunicatul CSA.

Contactati de HotNews.ro, oficialii CSA au mentionat ca au semnat un contract cu un nou furnizor de internet, cu respectarea prevederilor legale, fara a dori sa precizeze despre ce furnizori de internet este vorba.

  • "CSA a incheiat un contract cu un nou furnizor de servicii de internet, iar pentru ca valoarea acestui contract a fost foarte mica achizitia s-a facut cu respectarea legislatiei privind achizitiile publice, respectiv cu respectarea articolului 19 din OUG 34/2006", a declarat pentru HotNews.ro Mirela Antohi, directorul de comunicare al CSA.

O noua bucla de canalizatie NetCity a fost finalizata. Operatorii au fost instiintati ca trebuie sa-si ingroape cablurile inca din luna mai 2011, sustine Primaria Bucuresti

Contactati de HotNews.ro reprezentantii Primariei Municipiului Bucuresti au precizat ca incepand cu data de 1 iulie 2011 a inceput dezafectarea cablurilor aeriene aflate pe domeniul public fara documente legale, in conditiile in care o noua bucla de canalizatie NetCity a fost data in folosinta:

  • "Mentionam ca in data de 30.11.2010 au fost receptionate lucrarile canalizatiei subterane aferente buclei 4 a retelei metropolitane de fibra optica a municipiului Bucuresti pentru telecomunicatii - Netcity, avand o lungime de 18,5 km. Conform anexei HCGMB 173/2009, articolul 3, alineatul 5, privind normele metodologice de aplicare a HCGMB 252/2008 privind amplasarea in subteran a retelelor si echipamentelor de comunicatie electronice pe teritoriul municipiului Bucuresti, repozitionarea retelelor in subteran va avea loc progresiv, fara a depasi 120 de zile de la finalizarea tronsonului Netcity.
  • Municipalitatea a atentionat prin mai multe adrese operatorii de comunicatii electronice ca vor fi dezafectate cablurile aeriene amplasate ilegal pe stalpi si s-a comunicat initial ca data de incepere a dezafectarilor data 01.05.2011, apoi data de 01.06.2011.
  • Primaria Capitalei a tinut cont de solicitarile operatorilor de prelungire a termenului de dezafectare, si a amanat data de incepere a dezafectarii pana la 01.07.2011", se arata in comunicatul Primariei Bucuresti transmis catre HotNews.ro.
Mai exact, in informarea Primariei se mentioneaza ca dezafectarea cablurilor aeriene aflate pe domeniul public fara documente legale s-a facut pe traseul buclei 4 formata din urmatoarele artere:

  • Bd. Nicolae Balcescu;
  • Bd. Gheorghe Magheru;
  • P-ta Romana;
  • Bd. Lascar Catargiu;
  • P-ta Victoriei;
  • Bd. Iancu de Hunedoara;
  • Sos. Stefan cel Mare;
  • Bd. Dacia (intre P-ta Romana si Calea Mosilor);
  • Str. Vasile Lascar (intre Bd. Dacia si Str. Thomas Masaryk).

"Pana in data de 06.07.2011, au fost dezafectate cablurile aeriene pe  Bd. Nicolae Balcescu,  Bd. Gheorghe Magheru, P-ta Romana, Bd. Lascar Catargiu (pe ambele parti ale bulevardului pe tronsonul P-ta Romana - Str. Gheorghe Manu) si a inceput dezafectarea cablurilor din Piata Victoriei. Lucrarile vor continua in data de 06.07.2011, incepand cu ora 23.00, urmand sa fie finalizata dezafectarea cablurilor aeriene ilegale din Piata Victoriei si sa inceapa dezafectarea pe Bd. Iancu de Hunedoara si Sos Stefan cel Mare. Operatiunile de dezafectare vor avea loc in fiecare noapte, pana la finalizarea traseului buclei 4", se mai arata in comunicat.

Despre NetCity

Contractul de concesiune a retelei de fibra optica din Capitala a fost incheiat intre municipalitate si UTI Systems in august 2007 si prevede realizarea infrastructurii in subteran, care ar urma sa inlocuiasca structura actuala de comunicatii prin cablu, care foloseste stalpii apartinand Electrica si RATB. UTI trebuie sa investeasca peste 200 milioane de euro pentru realizarea infrastructurii de fibra optica, aceasta urmand sa fie inchiriata ulterior firmelor interesate sa ofere servicii consumatorilor prin intermediul retelei subterane. Contractul de concesiune este incheiat pe o perioada de 49 de ani.

Conform normelor metodologice, detinatorii, administratorii de retele de comunicatii au obligatia de a prezenta Primariei Bucuresti in termen de 30 de zile de la data comunicarii finalizarii unui tronson al retelei metropolitane Netcity, documentele referitoare la locatia unde isi vor reamplasa reteaua in subteran. In 60 de zile de la data comunicarii finalizarii unui tronson NetCity, operatorii telecom au obligatia de a-si amplasa in subteran retelele aeriene aflate pe acel traseu.

Normele mai prevad ca dupa expirarea a 120 de zile de la finalizarea unui tronson, retelele de comunicatii electronice si echipamentele aferente care nu sunt amplasate in subteran, fie in canalizatie proprie, fie in canalizatia Netcity vor fi dezafectate.

Despre realizarile si problemele ridicate de NetCity citeste si: NetCity spune ca va avea in total 160 de kilometri de retea pana la sfarsitul lui 2010. Cablistii: Problemele ar exploda doar daca s-ar lucra in ritm alert






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8865 vizualizari

  • -1 (25 voturi)    
    cabluri (Marţi, 12 iulie 2011, 13:00)

    gigi pedala [anonim]

    Sunt niste idioti astia cu taiatul fibrelor. Lucrez la cateva datacentere undeva avem chiar si 4 provideri de net si au fost cazuri in care au fost picati 3. Nu anunta nimic, taie in nestire. Am reusit sa mutam la Amazon serviciile importante care trebuie sa fie vizibile tot timpul pana termina astia de curatat prin Bucuresti. Nu zic ca nu e e o idee buna, zic doar ca nu exista organizare si comunicare.
    • +7 (15 voturi)    
      acu in caru' cu fan (Marţi, 12 iulie 2011, 13:50)

      organizatorul [anonim] i-a raspuns lui gigi pedala

      si cam cum sa se organizeze si ce sa comunice? astazi taiem un manunchi de vreo 150 de fire intre romana si scala? nu le iau apararea, dar la fel cum providerii au tras alandala asa taie si primaria. sincer, abia astept sa dispara tigania aia. stiu ca e monopol, etc, dar nu ma intreseaza, cu cat dispar mai repede, cu atat mai bine.
      • +1 (13 voturi)    
        cabluri (Marţi, 12 iulie 2011, 14:53)

        gigi pedala [anonim] i-a raspuns lui organizatorul

        Sunt idioti ca nu anunta! Nu tin partea ISP-istilor in niciun fel. Am relatii destul de bune cu 2 ISP-isti si cand spun ca primaria nu anunta, atunci chiar nu anunta. Sunt bussiness-uri care au nevoie de uptime foarte mare iar papagalii astia isi fac de cap.
        • 0 (0 voturi)    
          Business, Mr. Pedala, business... (Marţi, 6 decembrie 2011, 20:00)

          Comentator [anonim] i-a raspuns lui gigi pedala

          Get it?
      • +6 (12 voturi)    
        sunt curios.. (Marţi, 12 iulie 2011, 17:07)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui organizatorul

        oare gigeii au avut curajul sa scrie pe cabluri ca sunt ale lor? cu siguranta ca sunt date jos in perfecta legalitate, altfel furnizorii de internet ar da in judecata imediat primaria.
        totusi 6 zile fara net.. probabil aveau net tras de o retea de cartier.
        • -2 (2 voturi)    
          retea (Marţi, 12 iulie 2011, 17:27)

          tata [anonim] i-a raspuns lui pehash

          poti sa vezi de la ce retea de cartier aveau net. scrie ca site-ul lor este tinul la ei, deci pe un ip al providerului ;)
    • +10 (14 voturi)    
      Ce sa spun (Marţi, 12 iulie 2011, 16:25)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui gigi pedala

      Este o lege in vigoare, ca toate cablurile sa fie underground, asa cum e prin toata europa.
      Ca baietii stau si asteapta... poate se "uita" de ea...
      cauta si tu un provider mai serios.
      Legea e in vigoare de mai bine de un an, nimic nou sub soare.
      • +8 (10 voturi)    
        ai dreptate (Marţi, 12 iulie 2011, 13:38)

        El_Dudeinio [utilizator] i-a raspuns lui anonim

        nici unde in europa civilizata nu sunt cabluri asa. normal nu ar trebui sa stea nimeni la discutie si ar trebui demolati stalpii si pusi numai de iluminat.
        • 0 (6 voturi)    
          ai dreptate... (Miercuri, 13 iulie 2011, 8:28)

          Gigel [anonim] i-a raspuns lui El_Dudeinio

          ...da la fel de bine, niciunde in europa nu merge internetul asa de bine, si la pretul asta.
          Probabil ca ne dorim preturi ca in germania sau franta si calitate asemanatoare....
          • 0 (0 voturi)    
            yup (Miercuri, 13 iulie 2011, 14:48)

            hollow [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

            Nu-mi plac deloc cablurile alea infecte, de arata Bucurestiul ca Africa, dar cu netul ai dreptate. Toti prietenii mei, de oriunde din Europa ar veni in vizita, se minuneaza cum imi merge netul pe care platesc mai putin de 10 euro.
            In fine, sa vedem cum o fi cu monopolul...
  • +5 (5 voturi)    
    cine e cine (Marţi, 12 iulie 2011, 13:26)

    mihai [anonim]

    trecand peste problema, e caraghios este ca se da stirea fara numele proprii, adica faptul care conteaza: adica ce furnizor de internet e afectat de taierea cablurilor si ce furnizor nu e afectat. adica unii e mai destepti ca altii.
  • +2 (4 voturi)    
    sa ne dam cu pararea (Marţi, 12 iulie 2011, 15:20)

    Pandele [anonim]

    Aproape jumatate din cei care au postat mai sus n-au nici cel mai mic habar despre situatia cablurilor si a NetCity, dar isi dau si ei cu parerea, ca doar au Internet. De la aia cu cablurile taiate, apropo...
  • -3 (3 voturi)    
    DATA CENTER (Marţi, 12 iulie 2011, 15:24)

    Emil [anonim]

    Daca CSA-ul ar fi tinul server-ul cu pricina in Data Center (80 euro / luna chiria) nu ar mai fi fost problemele astea, dar probabil l-au tinut in balcon. A cazut netu' - s-a dus naibii totul... Providerul de internet e vinovat dar tu ca institutie trebuie sa iti ti echipamentele intr-un data center...
    • +4 (6 voturi)    
      sigur ca da ... (Marţi, 12 iulie 2011, 21:09)

      Reader [anonim] i-a raspuns lui Emil

      Ai si tu o opinie ca doar de-aia ai postat un comentariu pe aici. In viata reala e putin altfel. In cladirea CSA lucreaza oameni care acceseaza aplicatii (printre ele si email) care pot sta pe servere aflate in Datacenter. Serverele din Datacenter se pot simti bine, dar daca CSA-ul ramane fara fibra/fibrele care duc la acel Datacenter, nu ajuta prea mult.
      Nu, CSA-ul nu avea net de cartier ci de la un ISP destul de bine vazut in Romania - EUROWEB. Noul ISP contractat este iarasi destul de OK - iNES. Daca stam sa ne gandim bine, putin din progresul Romaniei cel putin in zona de IT se datoreaza si acelor cabluri care au stat/stau pe stalpi. Daca stateam pana in 2010-2011 dupa Netcity si UTI acum costul internetului pentru home user era ca in Spania sau Italia - cateva zeci de EUR/luna pentru o legatura mult mai proasta decat in RO.

      Salutari !
  • +3 (3 voturi)    
    :) (Marţi, 12 iulie 2011, 15:41)

    dan [anonim]

    cine cauta cablurile taiate, sa stiti ca sunt vreo 200 de gramezi, in parcea din fata operei romane:)
  • +6 (8 voturi)    
    cabluri (Marţi, 12 iulie 2011, 16:23)

    alupigus [anonim]

    treaba era anuntata de mult timp la operatori; dar ca de obicei se lasa totul in ultimul moment.
    • -2 (2 voturi)    
      Daca nu stii nu te baga.. (Miercuri, 13 iulie 2011, 8:40)

      Mao [anonim] i-a raspuns lui alupigus

      Era anuntata taierea de primarie dar cei de la UTI nu erau gata, asa ca primaria spunea sa se taie dar UTI nu era gata cu NET_CITY-ul... Ce sa faca providerii? Credeti ca primaria a amanat taierea cablurilor doar din gentilete?... Oricum UTI= mafia primariei...
  • -1 (11 voturi)    
    Cind e vorba de distrus!!!!!!! (Marţi, 12 iulie 2011, 16:31)

    stefan [anonim]

    O tara unde nemernicii fac legi.
    Au facut ceva bun?
    Fara "nebunii" astia care au intins cable n-ar fi existat televiziuni alternative si nici internet. Am fi ramas cu TVR-Libera si azi si pe net cu dial-up.
    Dar sunt in stare sa demoleze. La asta nu-i intrece nimeni. Nici macar Ceausescu.
    N-o arta frumos, dar este util.
    Va dati seama cum turbeaza ei ca se pune pe net imediat o poza, un filmulet despre magariile lor.
    • 0 (6 voturi)    
      da ma..cenzura bato vina ;) (Marţi, 12 iulie 2011, 13:55)

      El_Dudeinio [utilizator] i-a raspuns lui stefan

      da ma sa sti ca astia (adica primarul PSD) iti taie tie cablu sa nu iti pui pozele pe net. bravo! cenzura asta bato vina...dictatura curata nu gluma!
      apropo in europa peste tot este internet mai mult ca in ro si nu sunt cabluri peste tot.... oricum nu conteaza "Jos Base!"...atata te duce capu...
      • +2 (6 voturi)    
        Nu! SUS USL!!!!!!!! (Marţi, 12 iulie 2011, 18:00)

        stefan [anonim] i-a raspuns lui El_Dudeinio

        N-re legatura una cu alta. Ai internet si televiziune prin cablu fiindca au fost unii care au avut initiativa.
        Cit a luptat TVR sa fie unica, cit de greu au cedat 2 ore pentru SOTI, la ore tirzii din noapte si pe frecventa TVR2, deci fara sa ajunga peste tot.
        Cum au aparut prin 92-93 primele societati prin cablu care difuzau si alte posturi, ba dublau unele filme pe unele posturi, imediat a aparut ProTv si apoi celelalte:Tele7 abc, canal Amerom, devenit Prima tv, Antena 1.... si lista continua (cred ca la ordinea a fost alta totusi in Bucuresti).
        La fel internetul. Intii a fost dial-up. Romtelecomul n-a mirosit afacerea de miliarde ce i-a trecut pe la nas, ca avea si are infrastructura. Apoi au aparut citiva, care au inceput ca si cei de la televiziuni sa intinda cable. Intii local, intre citeva blocuri si apoi din ce in ce mai departe.
        Telefonia fixa, o nebunie. Te rugai de Romtelecom sa iti instaleze un post. Dura cu anii, ca nu-s numere. Azi din ce in ce mai multi renunta la telefonul fix in favoarea celor mobile. Si ce lupta e cu telefonul mobil. Ba cu radiatiile, ba cu cancerul, ba cu nu stiu ce. Lupta e ca nu mai e monopol si esti liber sa alegi.
        Da, e cenzura, dar mascata sub forma ca orasul arata urit.
        Pai eu sa investesc in infrastructura? Ce a facut orasul reteaua subterana de tuburi si n-a tras distribuitorul de net sau tv cablul pe acolo?
        Nu. A platit o taxa la cei de la electricitate ca stilpii sunt ai lor si a intins cable. Sau la telefonie. Ce in Bucuresti cablele de la tramvai si troleu nu sunt urite? De alea nu vorbim. E acelasi lucru principial vorbind. Cu unele ai acces la informatie, alta decit cea dorita de unii sau altii, iar cu altele ai acces la reteaua de transport in comun.
        Bucuresti, capitala a unei tari din UE in care mai sunt strazi neasfaltate, neiluminate si locuinte fara apa curenta si canalizare. De asta nu zice nimeni nimica-nimicuta.
        • +1 (1 vot)    
          da... primaria a tras reteaua subterana de tuburi (Marţi, 12 iulie 2011, 22:35)

          aisionline [anonim] i-a raspuns lui stefan

          1. Nu stiu daca ai observat dar au gaurit toate trotuarele si au bagat niste tuburi portocalii.. pentru asta sunt....
          2. NU este cenzura ca nu ti-a interzis nimeni sa ai net/cablu/telefonie, doar ca trebuie sa respecti o lege aprobata si in viguare care spune ca in afara de cablul electric totul trebuie ingropat.
          3. Sa ma anunti si pe mine unde ai vazut tramvai cu cablu ingropat IN LUME!!!
          4. Partea cu strazi neasfaltate si vai de capul lor..., ai perfecta dreptate!
          • +2 (2 voturi)    
            raspuns pct 3: (Miercuri, 13 iulie 2011, 8:54)

            adi [anonim] i-a raspuns lui aisionline

            la San Francisco
            • 0 (0 voturi)    
              raspuns (Miercuri, 13 iulie 2011, 9:17)

              popas [anonim] i-a raspuns lui adi

              In San Francisco nu sunt cabluri electrice ingropate... practic, tramvaiele lor sunt tractate de cabluri metalice ingropate.
              Asa se explica de ce tramvaiele lor sunt asa de mici, si usoare.

              Uite aici:
              http://en.wikipedia.org/wiki/San_Francisco_cable_car_system
          • 0 (0 voturi)    
            Raspuns punctul 3 (Miercuri, 13 iulie 2011, 14:36)

            stefan [anonim] i-a raspuns lui aisionline

            Am vazut orase fara tramvaie si troleibuze.
            SI care au avut, dar le-au scos.
            Numai cu autobuze. SI par mai in regula.
            SI am vazut orase si tari unde in mare parte se respecta regulile de circulatie si cele de bun simt, fiindca masina e ceva necesar nu UN STATUT SOCIAL.
            Pentru Punctul 1. Daca este asa, atunci sa-i oblige in termen de 6 luni sau 1 an sa si le bage prin tuburi. Tare mi-e teama insa ca ei le-au pus in centru si le taie cablele in Drumul Taberei.
            In plus si ei stiu ca merge cu SFINTA MITA.
            Cind n-o mai merge asa, te rog sa ma anunti.
      • 0 (0 voturi)    
        pe ce te bazezi ? (Miercuri, 13 iulie 2011, 8:31)

        Gigel [anonim] i-a raspuns lui El_Dudeinio

        Cand faci afirmatii din astea? Cum adica in Europa este internet mai bun si mai ieftin decat in RO ? Unde anume in Europa ca eu nu am gasit ceea ce spui tu. Dar e frumos, sa aruncam cu enunturi de genul asta. Cauta si tu pe google sa vezi preturi in europa si viteze....
        • 0 (0 voturi)    
          da (Miercuri, 13 iulie 2011, 9:19)

          popas [anonim] i-a raspuns lui Gigel

          ca pret real, in europa este mai ieftin sa ai internet, si cand spun "pret real", ma refer la "cate abonamente iti permiti dintr-un salariu in Europa, si cate iti poti permite in Romania".
        • 0 (0 voturi)    
          . (Miercuri, 13 iulie 2011, 17:06)

          sabin ilie [utilizator] i-a raspuns lui Gigel

          in suedia
  • +4 (6 voturi)    
    cabluri (Marţi, 12 iulie 2011, 16:38)

    itiberiu [utilizator]

    dați in judecata furnizorii de servicii! E vina lor ca orasul arata ca o panza de paianjen, trebuiau sa-si faca infrastructura civilizata de la bun inceput!
    • +1 (5 voturi)    
      cabluri (Marţi, 12 iulie 2011, 14:56)

      gigi pedala [anonim] i-a raspuns lui itiberiu

      tu poti sa intelegi omeneste ca ISP-istii AU contracte cu primaria? Ca despre asta este vorba...cine si-a tras cablul singurel noaptea pe stalpii primariei sa le taie pt. ca si-au asumat un risc. Dar majoritatea AU contracte!!! se platesc taxe pe stalpii pe care se merge iar primaria trebuie sa anunte cand se taie ca acel provider sa gasesca o solutie daca se paote in zona afectata sau sa notifice clientul.
      • +2 (4 voturi)    
        e si nu e ca tine (Marţi, 12 iulie 2011, 22:30)

        aisionline [anonim] i-a raspuns lui gigi pedala

        1. stalpii nu sunt ai primariei, sunt ai electrica, si cu eletrica s-au facut contractele.
        2. s-a dat lege ca toate cablurile care nu sunt de curent sa se puna in subteran... de 1 an... aveau timp cu caru sa mute cate o magistrala pe luna...
        3. primaria nu trebuie sa te anunte deloc. te-a anuntat ca sa iti muti cablurile in caz contrar vor fi taiate... asta cu anuntatul e pe bani... nu se duce gigel si suna la ISP-ist si zice ca maine va taiem cablurile... trebe o adresa semnata si parafata.. ca altfel.. poate ISP-istu sa spuna oricand ca el nu a fost anuntat...

        Daca nu au intrat in legalitate de buna voie.. or sa intre fortat!
        • +2 (4 voturi)    
          Romanul mereu stie cum e mai bine (Miercuri, 13 iulie 2011, 1:58)

          Marius [anonim] i-a raspuns lui aisionline

          Am obs ca toti se leaga de acel termen de 1an! Unde sa isi mute ISP-isti fibrele daca in afara de stalpi ALTA INFRASTRUCTURA NU EXISTA?? Legea e in vigoare de 1 an dar netcity-ul nu este gata. A vazut cineva cum arata cameretele netcity? JALNIC! In 2-3 ani o sa plangeti dupa net-ul care mergea prin fibrele de pe stalp! Costurile unei fibre prin netcity sunt ff mari si se vor reflecta in abonamentele la TV si net!
          • -1 (3 voturi)    
            ... (Miercuri, 13 iulie 2011, 7:29)

            anonim [anonim] i-a raspuns lui Marius

            Asa, mai bine stam cu tigania de acum, cu fire trase prin copaci.
  • 0 (6 voturi)    
    ok (Marţi, 12 iulie 2011, 19:42)

    alex [anonim]

    Eu nu pot decat sa ma bucur ca nu mai sunt cablaraile alea atarnate de toti stalpii...
  • 0 (0 voturi)    
    care sunt cei 2? (Marţi, 12 iulie 2011, 22:43)

    cata [anonim]

    sal
    pana la urma stie careva care sunt cei 2 operatori de
    internet?
  • +4 (4 voturi)    
    a mai disparut un obiectiv turistic (Miercuri, 13 iulie 2011, 0:32)

    Croco [anonim]

    Mai toti turistii care treceau prin Pta Victoriei nu mai conteneau sa fotografieze paienjenisul urban de pe stalpi. Era chiar amuzant sa vezi o ceata de asiatici care fotografiau pe nerasuflate mai ceva ca pe o vedeta cablurile.
  • -1 (3 voturi)    
    Nu vreau sa platesc conruptia (Miercuri, 13 iulie 2011, 7:43)

    etre [anonim]

    Sunt de acord cu providerii de internet.

    Tinand cont de experienta din Romani unde mare parte din afacerile statului sunt parazitate nu am incredere in Netcity, nici ca calitate a lucrarilor, nici ca preturi.

    Btw, unde este concurenta in proiectul asta ?
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Miercuri, 13 iulie 2011, 7:35)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui etre

      Te opreste cineva sa sapi si tu un sant si sa bagi tubulatura pe care sa o inchiriezi la altii? Un lucru trebuie insa sa-ti fie clar, infrastructura subterana costa, si inca foarte mult, deci nu-si permite oricine sa-si faca o astfel de infrastructura. Mai poti sa te duci si la Romtelecom, Electrica, Metrou, sau chiar cei de la RATB care au unele canale intre liniile noi de tramvai.
    • +1 (1 vot)    
      e destul de simplu (Miercuri, 13 iulie 2011, 7:40)

      klaus [anonim] i-a raspuns lui etre

      orice operator poate sa isi bage cabluri in pamant pentru ca UTI nu are exclusivitate pentru asta... insa, cauta tu un operator dispus sa bage atatia bani intr-un asemenea proiect... in afara de Romtelecom care a mostenit reteaua de la statul Roman prin Bucuresti nu are nimeni cabluri in pamant pentru ca s-a facut totul pe genunchi si la gramada... era cazul sa se rezolve problema asta si se stia din 2006-2007 ca se va ajunge la situatia asta insa nici un operator nu a vrut sa faca nimic pana nu a ajuns cutitul la os... In Suedia chiar operatorii au pus toti bani si au facut un operator special pentru acest gen de proiect unde fiecare avea partea lui de drepturi si automat de acces la reteaua subterana... In Romania operatorii nu au stiut cum sa dea mai repede in cap proiectului... Aici e marea prostie pentru ca daca cei mai mari 7-8 operatori puneau bani impreuna atunci reteaua era deja gata si totul rezolvat... La noi insa functioneaza alte principii si cat timp nu pune nimeni piciorul in prag o sa avem parte de tiganie cat cuprinde... Si ca vorbeam de calitatea accesului la date (Internet, etc) sunt convins ca preturi mici ca in Romania si calitate atat de buna nu gasesti prin Europa (verificat in o groaza de tari)...
      • -1 (1 vot)    
        Ba sunt (Miercuri, 13 iulie 2011, 8:51)

        Geo2000 [anonim] i-a raspuns lui klaus

        operatori care vor sa faca astfel de proiecte dar nu primesc avize care se obtin tot de la primarie. Nu se stie " de ce" dar primaria este interesata doar de Net City si nu vrea concurenta pentru acest proiect. Oricum obtinerea avizelor de la primarie este un proces birocratic, anevoios si costisitor care este generator de spaga.
        • +1 (1 vot)    
          Nu e nimeni interesat... (Miercuri, 13 iulie 2011, 13:11)

          klaus [anonim] i-a raspuns lui Geo2000

          E foarte clara situatia... Era foarte simplu in trecut cand se utilizau 100 000 de stalpi si se plateau 1000 (nu inventez numerele, e real)... Desigur, acum toti operatorii trebuie sa acopere costul de transfer prin noua retea insa repet, au fost avertizati de situatie de cel putin 10 ani. Se stia foarte bine despre aceasta situatie si despre ce va urma. Pur si simplu nici un operator nu si-a asumat responsabilitatea investitiei intr-un asemenea proiect ba dimpotriva au continuat sa isntaleze cabluri aeriene... Suprema prostie a fost cand au vrut sa bage cablul folosit aerian direct in pamant (cablul aerian si cel folosit pentru subteran sunt diferite din multe puncte de vedere)... e foarte greu in Romania sa pui 10 oameni la masa si sa ajunga la un proiect comun iar daca mai trebuie dati si bani atunci poti uita de asta... din pacate asta e realitatea in cazul Operatorilor de la noi... In consecinta ar fi cazul sa fie mai atenti pe unde isi pun cablurile... SI apropos si cablurile electrice trebuiesc ingropate si daca ati observat in bucuresti toti stalpii noi de curent au alimentarea prin pamant...
      • 0 (0 voturi)    
        patinati cu gratie... (Miercuri, 13 iulie 2011, 14:53)

        Pandele [anonim] i-a raspuns lui klaus

        pentru klaus si pentru anonimul de mai sus: bateti campii cu gratie amandoi. Voi nici nu stiti unde e Primaria Generala a Capitalei, dar sunteti siguri ca ar da autorizatie de construit retea subterana.
        Oficial NetCity nu are exclusivitate, dar Primaria nu autorizeaza nicio concurenta la proiectul in care ei sunt actionari.
        Primaria a incasat indirect o groaza de bani din chirii in ultimii 15 ani si a privit nepasatoare cum se apleaca stalpii. A venit apoi cu ideea NetCity (a se citi UTI a venit cu ideea) sub forma de monopol. Pe romaneste: ”iti tai cablurile daca nu intri in reteaua mea, unde eu stabilesc cat e tariful in functie de cat vrea muschii mei, pentru ca n-ai unde sa te duci in alta parte”.
  • 0 (0 voturi)    
    ines (Joi, 14 iulie 2011, 9:28)

    marius [anonim]

    dar..ce vina ar avea ines daca primaria a taiat cablurile ?
  • 0 (0 voturi)    
    Cine ii crede? (Vineri, 15 iulie 2011, 11:08)

    arakis [utilizator]

    Cine ii crede pe furnizorii respectivi?Ar putea sa fie sinceri si sa recunoasca ca au primit un numar de N somatii de la Primaria Generala!Au avut vreme sa-si identifice cablurile!Acum,aleg varianta cea mai usoara :arunca responsabilitatea pe umerii lui Sorin Oprescu!Sorin Oprescu trebuie sa continue sa ne scape de cablurile aeriene!
  • 0 (0 voturi)    
    120 de zile (Miercuri, 20 iulie 2011, 15:03)

    brasy [anonim]

    si daca primaria spune ca a anuntat pe 1.05 ca incepe dezafectarea, unde sunt cele 120 de zile? se pare ca o zi valoarea cat doua..se taie prosteste si fara cap doar ca sa fie norma facuta
    • 0 (0 voturi)    
      Hai sa va spun (Joi, 8 decembrie 2011, 1:14)

      netcity [anonim] i-a raspuns lui brasy

      Am citit comentariile si sunt putin surprins de unele dintre ele.
      Pun aici cateva intrebari intrebatoare, nu ma astept sa le stie cineva pe toate (doar daca nu e din Netcity sau lucreaza la vreun operator telecom, dar nu de genul aluia care cica lucreaza intr-un datacenter dar habar are cum e cu Netcity (ditamai reteaua de care depinde chiar job-ul lui), ala e praf... el e in cel mai bun caz soarecele de dupa rack-uri care schimba patch-cord-uri, e ala pe care il trimit colegii lui sa vada daca sunt aprinse led-urile din router, sau sa le ia tigari):
      1. Stie careva dintre voi de cand exista proiectul Netcity?
      2. Stie careva dintre voi cati kilometri de canalizatie Netcity sunt disponibili in acest moment? (hint: se masoara in sute de km)
      3. Stie careva dintre voi care este procedura de dezafectare a cablurilor aeriene? (caci asa se numeste)
      4. Stie careva dintre voi ce spune "Contractul de Concesiune in parteneriat public-privat" pentru realizarea proiectului numit "Netcity - Retea Metropolitana de Fibra Optica a Municipiului Bucuresti?? (pe scurt RMFOMB caci asa se numeste)
      5. Stie careva dintre voi numarul de cladiri racordate in reteaua Netcity pana in prezent?
      6. Stie careva dintre voi cum se obtin acordurile de bransare la reteaua Netcity? si daca-l costa vreun ban pe proprietar ??
      7. Stie careva dintre voi unde se afla hartile retelei Netcity? (pentru ca e o retea publica si este obligatoriu ca acestea sa fie publice, si da sunt publice...)
      8. Cine sunt clientii Netcity? (in orice caz nu cetatenii, va spun de pe acum)
      9. In cat timp trebuie sa fie Netcity gata?
      10. Cate etape are in total proiectul Netcity si in ce etapa suntem acum?

      Ehei, sunt f multe de discutat, dar sunt multi ce practica cu succes "datu' cu parerea", dar de vina nu sunt ei ci chiar Netcity, care nu are o politica de informare pentru cetateni, ci numai catre operatori.
      Peste catva timp poate o sa raspund la intrebarile astea...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by