Țările de unde vin rablele ar trebui să participe la înlăturarea efectelor impactului ecologic pe care acestea îl produc în țările de destinație, spune asociația constructorilor auto din România

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 19 martie 2019, 14:12 Economie | Auto


Date cheie despre industria auto romaneasca
Foto: ACAROM
​România este al optulea producător auto european, cu peste 470.000 unități produse, iar întreaga industrie auto, incluzând și sutele de furnizori, a avut o cifră de afaceri de 28 miliarde euro. În România au fost aduse un milion de mașini SH în ultimii doi ani, 79% dintre ele fiind mai vechi de opt ani, iar în acest context este nevoie de măsuri radicale și de schimbări ale regulamentului. Datele au fost prezentate de Gabriel Sicoe de la ACAROM la un forum organizat de Ziarul Financiar.

În industria auto românească sunt 630 de companii cu un total de 230.000 de angajați, dintre care aproape 20.000 lucrează la Dacia și Ford. Cifra de afaceri totală a urcat cu 17% anul trecut, spre 28 miliarde euro (dintre care 19 miliarde euro au fost generați de producătorii de componente).

Producția totală a fost de 476.000 de unități, dintre care peste două treimi a fost contribuția Dacia și restul Ford (care a avut însă un an record). Practic, Dacia a produs 335.000 de mașini, iar Ford, 141.000 de mașini. Cele mai produse două modele au fost Dacia Duster (236.000) și Ford EcoSport (141.000).

12 dintre cei mai mari 15 furnizori de componente sunt prezenți și în România, printre care unii au peste 10.000 de angajați, cum ar fi Continental sau Draxlmaier.

Industria auto a exportat în valoare de 17,5 miliarde euro, ceea ce înseamnă un sfert din exportul național. Trei sferturi dintre exporturi a fost reprezentat de componentele auto.

Industria auto generează un sfert din totalul cifrei de afaceri a industriei naționale, mai arată datele ACAROM.

Parcul auto național a ajuns la peste 8,1 milioane vehicule, cu trei milioane mai multe decât acum zece ani. Creșterea a fost super-puternică în ultimii doi ani, când au intrat în țară un milion de mașini SH.

Dintre cele un milion de mașini SH intrate după scoaterea timbrului de mediu, 79% sunt mai vechi de opt ani și 73% sunt inferioare normei Euro 4. Șapte din zece sunt diesel, iar raportul mașini noi vs SH este de unu la patru.

ACAROM spune că ”importul neîngrădit” de mașini SH vechi din ultimii doi ani a anihilat efectele de aplicare a opt ani de program Rabla.

Asociația spune că ”este rațional ca statele de origine a rablelor să participe la înlăturarea efectelor impactului ecologic pe care acestea îl produc în țările de destinație.

Măsurile de taxare la înmatriculare pe criterii de emisii (CO2 și noxe reșapate), anulate de justiția comunitară, au ”compromis ideea de taxare auto”, mai spune asociația. Ea adaugă că importul de mașini second-hand vechi ”înseamnă aducerea în țară de surse de poluare nocive sub acoperirea formală a liberei circulații a mărfurilor”.

În acest context, ACAROM spune că se impune o reconsiderare a cadrului reglementar comunitar aplicabil comerțului cu mașini second-hand.


Citeste mai multe despre   
















3030 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    "rablele" sunt fostele voastre produse!!?! (Marţi, 19 martie 2019, 14:31)

    MG [utilizator]

    Masina este un "obiect cu folosinta indelungata", pentru care producatorii sunt obligati sa produca piese de schimb timp de 25 de ani!

    Daca masina mea de 11 ani, cumparata de noua din RO, este "rabla", voi cum va numiti? sarlatani? Si care este diferenta dintre masina de 11 ani cumparata din tara si una de 11 ani second din afara? - scade profitul vostru?!? GHINION!!
    • 0 (0 voturi)    
      taxele, dar in principiu de acord (Sâmbătă, 23 martie 2019, 14:01)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Destul de multe masini SH nu mai platesc TVA in Romania, chiar si la valoarea reziduala. Pe masinile SH, putini au CASCO. Unii ocolesc dealerii locali de tot, altii imbogatesc samsarii neplatitori de taxe
      Din taxele colectate, statul poate incuraja diverse programe eco: innoirea parcului auto, transport in comun, transport alternativ, etc
      Pe de alta parte, miliardele de exporturi in zona auto se intorc dupa o vreme in masini SH.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version