​Carlos Ghosn, puternicul șef al Renault-Nissan arestat în toamna lui 2018, ar fi fost înlăturat în urma unei conspirații între directorii Nissan nemulțumiți de planurile lui Ghosn privind fuziunea companiei japoneze cu Renault, scrie Bloombrg, care a obținut o serie de e-mail-uri din februarie 2018. Reamintim că Ghosn a fost arestat în noiembrie 2018 și a fugit din Japonia la finalul lui 2019, fiind acum la Beirut.

Carlos GhosnFoto: Renault

Bloomberg scrie că e-mail-urile pe care le-a obținut arată o strategie metodică de a-l îndepărta pe Ghosn, principala supărare a șefilor Nissan fiind dorința lui Ghosn de integrare tot mai puternică dintre Renault și Nissan. Cei de la Nissan se temeau că Renault va avea un rol net mai favorabil. Primele e-mail-uri în care se discută subiectul sunt din februarie 2018, cu 8 luni înainte de arestarea lui Ghosn.

În corespondența obținută de Bloomberg directori de la Nissan vorbesc despre ”neutralizarea” inițiativelor lui Ghosn ”până nu este prea târziu”. Șefii de la Nissan erau tot mai supărați și spuneau că, din cauza lui Ghosn, Nissan a devenit subordonata Renault, deși producea net mai multe mașini decât grupul francez. Ei cereau ca Nissan să aibă mult mai multe drepturi în cadrul alianței.

Reamintim că Ghosn a ieșit din Japonia ascuns într-o cutie mare pentru transportul de echipamente audio, profitând de faptul că, pentru zboruri private, controlul cu raze X nu este obligatoriu la bagaje în aeroportul Kansai din Osaka. Apoi, tot datorită complicilor, a ajuns la Beirut cu două avioane ale unei companii private din Turcia, pe ruta Osaka - Istanbul - Beirut.

Ghosn este inculpat în Japonia pentru posibile fraude financiare și a fost eliberat pe cauțiune în aprilie 2019, dar cu interdicția de a părăsi Japonia.

Ghosn a spus, după ce a ajuns la Beirut, că japonezii nu au vrut în niciun moment să afle adevărul și l-au tratat în mod ”brutal” și adaugă că alianța cu Fiat-Chrysler pe care ar fi dorit să o facă ar fi fost extrem de bună pentru Renault-Nissan. El a spus și că în 2009 i s-a propus să devină șef al General Motors, dar a refuzat. ”A fost un coșmar care a început când am văzut fața procurorului și s-a terminat când am văzut fața soției”, a descris el cele 13 luni din Japonia. Ghosn a fost considerat de mulți ca fiind cea mai puternică persoană din industria auto, iar decăderea sa atât de rapidă și cu acuzații grave a fost extrem de surprinzătoare.