Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto, Ford Craiova va suspenda temporar producția de vehicule și motoare timp de opt zile, începând cu 26 februarie, anunță oficialii companiei. Criza microprocesoarelor va face ca producția auto europeană să fie cu câteva sute de mașini mai mică, arată diversele estimări. Și Dacia a oprit producția timp de 5 zile.

Ford Puma STFoto: Adrian Mitrea

Producția ar urma să fie reluată la 10 martie. ”Pe parcursul celor opt zile în care producția va fi suspendată, angajații fabricii Ford Craiova vor fi plătiți conform acordurilor încheiate între companie și sindicate și ținând cont de legislația în vigoare, precizează compania. La nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situația și își adaptează planurile de productie pentru a minimiza efectul asupra angajatilor, furnizorilor, clientilor si dealerilor din întreaga Europă”.

Și Dacia a oprit timp de cinci zile producția la Mioveni, în februarie.

Criza procesoarelor din industria auto, care a determinat și Dacia să anunțe opriri ale producției, va mai dura câteva luni și ar putea duce la o producție mondială cu peste un milion de mașini mai mică în decursul acestui an. Primele semne că va urma o criză gravă în industria semiconductorilor auto au apărut în primăvara lui 2020, dar nu părea să se ajungă atât de departe. Când criza va dispărea, este foarte posibil ca prețurile semiconductorilor să crească.

Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau Mazda.

În vară, marii producători de microcip-uri au direcționat de la industria auto, către cea a gadget-urilor, o bună parte din producție, mai ales că prima industrie scădea, iar a doua creștea puternic.

Cum industria auto și-a revenit mai repede decât mulți așteptau, producătorii de chip-uri nu au avut cum să facă față cererii din ambele părți.