Ford oprește opt zile producția la Craiova, din cauza problemelor de aprovizionare cu semiconductori auto

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2021, 15:35 Economie | Auto


Ford Puma ST
Foto: Adrian Mitrea
Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afectează o mare parte din industria auto, Ford Craiova va suspenda temporar producția de vehicule și motoare timp de opt zile, începând cu 26 februarie, anunță oficialii companiei. Criza microprocesoarelor va face ca producția auto europeană să fie cu câteva sute de mașini mai mică, arată diversele estimări. Și Dacia a oprit producția timp de 5 zile.

Producția ar urma să fie reluată la 10 martie. ”Pe parcursul celor opt zile în care producția va fi suspendată, angajații fabricii Ford Craiova vor fi plătiți conform acordurilor încheiate între companie și sindicate și ținând cont de legislația în vigoare, precizează compania. La nivel global, Ford monitorizează îndeaproape situația și își adaptează planurile de productie pentru a minimiza efectul asupra angajatilor, furnizorilor, clientilor si dealerilor din întreaga Europă”.

Și Dacia a oprit timp de cinci zile producția la Mioveni, în februarie.

Criza procesoarelor din industria auto, care a determinat și Dacia să anunțe opriri ale producției, va mai dura câteva luni și ar putea duce la o producție mondială cu peste un milion de mașini mai mică în decursul acestui an. Primele semne că va urma o criză gravă în industria semiconductorilor auto au apărut în primăvara lui 2020, dar nu părea să se ajungă atât de departe. Când criza va dispărea, este foarte posibil ca prețurile semiconductorilor să crească.

Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau Mazda.

În vară, marii producători de microcip-uri au direcționat de la industria auto, către cea a gadget-urilor, o bună parte din producție, mai ales că prima industrie scădea, iar a doua creștea puternic.

Cum industria auto și-a revenit mai repede decât mulți așteptau, producătorii de chip-uri nu au avut cum să facă față cererii din ambele părți.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2441 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    iata (Miercuri, 24 februarie 2021, 16:15)

    hanu [utilizator]

    una dintre problemele outsourcingului in asia etc. Ori se aduce tot imediat intr-o europa fara granite (sic), ori sfatul meu e sa invatati mandarina.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu are importanta (Vineri, 26 februarie 2021, 10:16)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      unde este localizata productia in acest moment ci este vorba de comenzi. Inainte de pandemie era o cerere pentru masini si alta pentru electronice iar oamenii aceau alte prioritati pentru a-si cheltui banii. Cand a inceput criza a scazut dramatic cererea pentru masini iar pruducatorii nu au mai plasat comenzi. In schimb au crescut comenzile pentru electronice mai ales din cauza lock down-ului. Acum cererea de automobile a crescut ceva dar producatorii au alte comenzi de executat. Si daca productia era localizata in EU tot acolo se ajungea. Nu tine nimeni resurse in asteptare si daca are comenzi le executa conform contractului. Deci nu se pune acum problema unde e localizata productia.
      Abia daca se supara vreun tovaras cu mari responsabilitati de pe acolo apare problema locatiei.
  • +2 (2 voturi)    
    Mai bine să oprească vaccinarile! (Miercuri, 24 februarie 2021, 17:45)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Daca se opresc - sau macar se suspenda temporar vaccinarile - cipurile 5G de control ale lui Bil Gheiț vor fi disponibile pentru industria auto, iar Ford și Dacia-Renault pot să reia producția de mașini!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by