În primele trei luni ale anului, înmatriculările de mașini diesel noi în UE au scăzut cu 20%, iar la benzină scăderea a fost de 16%, în timp ce la mașinile full-electrice creșterea a fost de 59%, arată datele ACEA. În acest context, mașinile diesel au ajuns la o cotă de 23% pe piața mașinilor noi, iar la benzină cota este de 42%, în timp ce hibridele, electricele și mașinile pe gaz au restul.

Masina electrica la incarcatFoto: Belish, Dreamstime.com

În primele trei luni s-au înmatriculat în UE 146.000 de mașini full-electrice, cu 55.000 mai multe decât la început de 2020. În România au fost 415, față de 271, în timp ce Germania a depășit 64.000 de mașini, cel mai mare număr trimestrial înregistrat vreodată într-o țară europeană.

În Franța s-a depășit borna de 30.000, iar în Italia au fost peste 13.000. Nivelul de 5.000 a mai fost depășit în Austria și Suedia, în Bulgaria au fost 111 mașini full-electrice, în Ungaria 560, în Polonia 940 și în Croația,132.

Dintre țările non-UE, cele mai mari valori au fost în Marea Britanie (31.000) și Norvegia (19.000).

Hibridele plug-in aproape și-au triplat numărul, de la 75.000, la 208.000 unități.

La mașini pe benzină totalul a scăzut de la 1,29 milioane vehicule, la 1,07 milioane, cele mai mari scăderi procentuale fiind în Lituania (-60%) și România (-55%). Au fost și țări unde numărul de mașini noi pe benzină înmatriculate a crescut: Franța, Bulgaria, Austria, Cipru.

La diesel, înmatriculările au scăzut de la 742.000, la 593.000 unități, patru țări înregistrând declin mai dur de 40%: Olanda, România, Portugalia, Danemarca. În Slovenia și Suedia numărul de mașini diesel înmatriculate a crescut.