Ce fel de mașini cumpără europenii - Dieselul coboară la 23% din piața mașinilor noi, electricele au atins o nouă cotă record

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 23 aprilie 2021, 10:03 Economie | Auto


Masina electrica la incarcat
Foto: Belish, Dreamstime.com
În primele trei luni ale anului, înmatriculările de mașini diesel noi în UE au scăzut cu 20%, iar la benzină scăderea a fost de 16%, în timp ce la mașinile full-electrice creșterea a fost de 59%, arată datele ACEA. În acest context, mașinile diesel au ajuns la o cotă de 23% pe piața mașinilor noi, iar la benzină cota este de 42%, în timp ce hibridele, electricele și mașinile pe gaz au restul.

În primele trei luni s-au înmatriculat în UE 146.000 de mașini full-electrice, cu 55.000 mai multe decât la început de 2020. În România au fost 415, față de 271, în timp ce Germania a depășit 64.000 de mașini, cel mai mare număr trimestrial înregistrat vreodată într-o țară europeană.

În Franța s-a depășit borna de 30.000, iar în Italia au fost peste 13.000. Nivelul de 5.000 a mai fost depășit în Austria și Suedia, în Bulgaria au fost 111 mașini full-electrice, în Ungaria 560, în Polonia 940 și în Croația,132.

Dintre țările non-UE, cele mai mari valori au fost în Marea Britanie (31.000) și Norvegia (19.000).

Hibridele plug-in aproape și-au triplat numărul, de la 75.000, la 208.000 unități.

La mașini pe benzină totalul a scăzut de la 1,29 milioane vehicule, la 1,07 milioane, cele mai mari scăderi procentuale fiind în Lituania (-60%) și România (-55%). Au fost și țări unde numărul de mașini noi pe benzină înmatriculate a crescut: Franța, Bulgaria, Austria, Cipru.

La diesel, înmatriculările au scăzut de la 742.000, la 593.000 unități, patru țări înregistrând declin mai dur de 40%: Olanda, România, Portugalia, Danemarca. În Slovenia și Suedia numărul de mașini diesel înmatriculate a crescut.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2582 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    ecologistii din germania au decretat, (Vineri, 23 aprilie 2021, 10:50)

    Antenistontel [utilizator]

    acum 10 ani, ca motoarele pe benzina si centralele nucleare sunt poluante, iar motoarele diesel si centralele pe carbune sunt eco!
    rezultatul premeditat: germania a devenit dependenta de gazul rusesc!
    • -1 (1 vot)    
      carbuna sau gaz? (Vineri, 23 aprilie 2021, 12:55)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

      Ca nu mai inteleg... "centralele pe carbune sunt eco" dupa care "germania a devenit dependenta de gazul rusesc". Ceva sambure de adevar e in ceea ce spui tu, dar hotaraste-te daca e carbune sau gaz...
      • -1 (1 vot)    
        pentru ca centralele pe carbune (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:42)

        TrueBlue [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        s-au inchis ori sunt in curs de inchidere, gazul e considerat combustibil de tranzitie.
  • +1 (1 vot)    
    Sumar (Vineri, 23 aprilie 2021, 16:39)

    TrueBlue [utilizator]

    Deci, sa sumarizam: Total vehicule inmatriculate 2017000 din care 146000 (7.24%) electrice, 208000 (10.31%) hybride iar 1663000 (82.45%) fosile (benzina + diesel).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by