Josephine Payne, Ford România: Trenul cu care exportăm maşini are o viteză medie mai mică decât cea cu care eu merg pe bicicletă

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 10 mai 2021, 10:56 Economie | Auto


Masini Ford Puma pe tren
Foto: Ford
​Un tren de marfă cu mașini Ford face în mod frecvent 26 de ore pe cei 400 km dintre Craiova și granița cu Ungaria, iar la vamă mai stă încă nouă ore, pentru că nu suntem în Schengen, iar controalele durează. „Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”, spune Josephine Payne, președinte Ford România și director general al fabricii Ford Craiova, citată de ProTV.

Președintele Ford România este nemulţumit de starea infrastructurii feroviare şi de faptul că maşinile produse la Craiova nu reuşesc niciodată să ajungă la timp la clienţii din Europa.

Ford spune că pierde zeci de milioane de euro din cauza timpilor de transport, milioane de euro pe care altfel i-ar putea învesti în fabrică. Ford trimite cu trenul la export peste 100.000 de mașini/an. Trenurile cele mai lungi au peste 700 de metri și transportă peste 700 de mașini.

Chiar și pe segmentele reabilitate, cum ar fi Arad - Curtici, viteza maximă este 80 km/h, dar media pe țară este sub 20 km/h din cauza numeroaselor staționări și restricții.

Despre trenurile de marfă din România

Trenurile de marfă au în România o viteză medie de 16-17 km/h și asta se întâmplă mai ales fiindcă infrastructura a fost neglijată atât de grav, încât sectoare de sute de kilometri au nevoie urgentă de reabilitare. Trenurile au ajuns să facă mult mai puțin din Germania până la Curtici, decât de la Curtici la Constanța. O problemă ține și de faptul că uneori viteza mărfii transportate ajunge spre Curtici să fie de sub 6 km/h, iar între Arad și Curtici modernizările din ultimii ani au dus și la eliminarea a aproape jumătate dintre liniile pe care puteau staționa trenurile.

Companii precum Dacia și Ford au reclamat de ani buni starea infrastructurii feroviare și au spus că trenurile fac nepermis de mult, astfel că o parte dintre piese și mașini au fost mutate pe camioane.

România nici nu mai are un transportator de marfă puternic de stat, CFR Marfă fiind în declin dur, spre comparație de Polonia unde PKP Cargo a ajuns la afaceri de peste un miliard de dolari și este a doua cea mai mare companie feroviară de stat de transport de marfă din UE.

România a modernizat radical în medie sub 20 km de cale ferată pe an de la Revoluție până în prezent, iar volumul mărfurilor transportate pe calea ferată a ajuns în 2018 să fie la puțin peste un sfert față de nivelul din 1990.

România a modernizat foarte puțini km de cale ferată pe fonduri europene și cifrele pentru perioada 2007-2020 arată că România a modernizat de peste zece ori mai puțini km decât Polonia de patru ori mai puțini decât Ungaria și mai puțini km decât Slovenia, o țară cu două milioane de locuitori.

Problemele reclamate de transportatorii de marfă
  • Starea infrastructurii
  • Situația infrastructurii feroviare ce deservește portul Constanța
  • Accesul la liniile industriale
  • Tranzitarea deosebit de grea a complexului București
  • Probleme cu asigurarea energiei electrice de tracțiune
  • Lipsa acută de personal operațional
  • Infracționalitatea pe calea ferată
În ultimele trei decenii a fost neglijată mentenanța infrastructurii, în unii ani s-au alocat și sub 10% din fondurile necesare. În consecință, au fost aplicate din motive de siguranță tot mai multe restricții de viteză, iar timpii de parcurs au tot crescut. S-a intrat într-un cerc vicios ”care ne-a adus în prag de dezastru”. Multe companii au pierderi din cauza problemelor de infrastructură.

Cum vitezele pe calea ferată sunt inadmisibil de mici, trenurile care ajung la Curtici din Belgia, Germania sau din Slovacia au aici stația finală și containerele sunt puse pe camioane, în loc să continue tot pe calea ferată până la Constanța, Pitești sau Craiova. De ce? Fiindcă unele vagoane de marfă pot ajunge să facă aproape trei zile de la Curtici la Constanța.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















39953 vizualizari

  • +32 (38 voturi)    
    Lol (Luni, 10 mai 2021, 10:59)

    mitg [utilizator]

    Pe limba noastra pierim daca nu apasam pedala de acceleratie la maxim pe proiecte de infrastructura rutiera, feroviara, maritima si aeriana.
    • +4 (8 voturi)    
      Craiova-Arad în 8 ore 36 min. V_medie 45 km/h! (Luni, 10 mai 2021, 15:47)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      vezi:
      https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Rute-trenuri/Craiova/Arad

      Între Craiova și Arad sunt 395 km și trenul face 8 ore 36 min adică merge cu viteza medie de 395km/(8h+36min)=45.9km/h.

      Marfarele nu au prioritate și asta este cauza pentru care parcurg calea asa încet. Dacă i-ar da liber trenului cu mașini al Ford ar ajunge mai repede ca cel mai rapid tren de călători.

      De la Strehaia pana la Arad (cu excepția tronsonului Caransebes-Lugoj) linia este simpla. Este logic ca marfarele să stea mult prin gări așteptând o fereastra libera.

      Citat:
      "Un tren de marfă cu mașini Ford face în mod frecvent 26 de ore pe cei 400 km dintre Craiova și granița cu Ungaria, iar la vamă mai stă încă nouă ore, pentru că nu suntem în Schengen, iar controalele durează. „Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren. În mod sigur asta este o problemă pentru noi”, spune Josephine Payne, președinte Ford România și director general al fabricii Ford Craiova, citată de ProTV."
  • -61 (75 voturi)    
    mereti in alta parte atunci.. (Luni, 10 mai 2021, 11:01)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... ce tot atatea vaicareli.
    • +20 (26 voturi)    
      Chiar iti doresti asta?? (Luni, 10 mai 2021, 12:38)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      Sa plece Ford din Romania? Ar avea repercursiuni grave asupra economiei sudului: adica somaj si scadere economica. Ford e unul dintre cei mai mari exportatori din tara,
      Se va rezolvasi cu transportul, dar greu. incet, incet, linia ferata va fi inlocuita de autostrazi. Linia de drum expres Craiova-Pitesti se va termina in 2 ani, zic eu, deci pana la Pitesti nu vor fi probleme.
      marea problema este insa cu autostrada Pitesti-Sibiu, care cine stie cand se va finaliza. Plus statul la coada in vama spre Ungaria.
      Asta este, asa se explica ca Mercedes a preferat Polonia in dauna Romaniei.
      • +12 (14 voturi)    
        Autostrada nu inlocuieste nimic (Luni, 10 mai 2021, 14:17)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Calea ferata este absolut necesara pentru fabricile de masini. Nu poti cara eficient sute de mii de automobile anual pe autostrazi. De-aia ne-au suflat ungurii toate investitiile noi din din industria auto.

        Este obligatoriu nevoie si de autostrazi, pentru transportul de componente, pentru comenzile mici, pentru accesul la forta de munca, dar materiile prime si produsul finit - masinile - au nevoie calea ferata.
        • -16 (16 voturi)    
          In SUA aproape nimic nu se transporta (Luni, 10 mai 2021, 16:27)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          pe cale ferata...totul se face cu TIR-ul pe autostrazi. Au niste trailere imense, in care intra zeci de masini. Deci stiu amercanii ce stiu cand pariaza pe TIR si nu pe tren.
          • +9 (11 voturi)    
            vorbesti din auzite (Luni, 10 mai 2021, 17:23)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Da-mi un exemplu. O singura fabrica auto in SUA care nu este legata la calea ferata.

            Pune si tu mana pe Google Maps si cauta niste fabrici de masini din SUA.
            GM - Fort Wayne. Nissan - Smyrna. Tesla -Fremont. Fiecare cu terminal de marfa de cale ferata suficient de mare sa-l vezi din satelit.

            Americanii nu au au cai ferate de mare viteza pentru transportul de pasageri, dar nu plimba nimeni masinile dintr-o parte in ala a Americii de Nord cu camionul.
            • -1 (1 vot)    
              Tu vorbesti din auzite, (Marţi, 11 mai 2021, 9:05)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              eu am fost in SUA, am vazut cum isi transporta masinile: cu trailerul pe autostrazi. Sunt pline autostrazile lor de TIR-uri imense care transporta tot felul de lucruri, mai ales masini. Faptul ca au cale ferata nu inseamna ca este predominanta in transport. Da-mi tu un exemplu de fabrica din SUA care sa nu fie legata la autostrazi!! Calea ferata din SUA este lenta, ca si cea din Romania, de aceea se preferea transportul rutier.
              Merg des in Germania, si acolo vad in mod curent zeci de trailere pline cu masini, de toate marcile, unele venind chiar din Turcia.
              Renault isi transporta masinile de la Pitesti catre occident tot pe drumuri si sosele, si de aici tot scandalul ca nu se termina autostrada Pitesti-Sibiu. De ce nu solicita terminarea caii ferate Pitesti-Sibiu?/ Simplu: pentru ca prefera autostrada, care e mult mai rapida decat trenul (in toata lumea, nu doar la noi)
              • +1 (1 vot)    
                te doare mintea.. (Marţi, 11 mai 2021, 12:24)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Eu ti-am dat 3 exemple clare. Poti sa verifici pe Google Maps. O sa vezi inclusiv trenurile incarcate cu masini. Uzina Dacia Mioveni face fix la fel. Motivul este simplu - transportul pe calea ferata este mult mai ieftin si mai sigur.

                Normal ca trenul nu ajunge fix pana la dealer in parcare si mai vezi din cand in cand cate un tractor-trailer incarcat cu masini, dar nu le cara de la fabrica asa.
          • +1 (1 vot)    
            Serios?! (Marţi, 11 mai 2021, 6:54)

            John M. [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Vrei sa spui ca 15 milioane de masini fabricate anual sunt livrate la dealers cu 18 wheelers care pot duce 10 bucati pe cursa?!
        • -6 (8 voturi)    
          Ba da autostrada inclocuieste CF (Luni, 10 mai 2021, 16:58)

          Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          ............dar acolo unde exista, de exemplu in America de Nord se transporta auromobile chiar si "second hand". In Romania aceste autostrazi (vor fi gata in 10 ani) nu exista iar CF au fost neglijate si nici nu sunt o priorite pentru guvernul reformist.
          Cele doua locomotive speciale care vor veni dupa 2 ani (cele mai pozitiv termen) si-si vor arata rezultatele chiar in praguul noilor alegeri. Ce coincidenta !
      • +8 (14 voturi)    
        Asa zic pedeseristii! (Luni, 10 mai 2021, 14:37)

        Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        1. Acesta este raspunsul stabdard dat de adeptii Ilici.
        Prima data l-am auzit de la Robert Negoita, in septembrie 2014, cand protestam impotriva demolarilor din parcuri.
        "Cui nu ii place, nu are decat sa se mute in alt sector!"
        Anul trecut in ian/feb, putin inainte de pandemie, erau mari probleme cu poluarea in Capitala. Dumana Fierea ne-a replicat similar:
        "Daca nu va place, nu aveti decat sa plecati in alt oras!"
        2. Tu zici "Ar avea repercursiuni grave asupra economiei sudului: adica somaj si scadere economica"
        Pai pedesereul EXACT asta doreste, sa plece Ford, Renault, Continantal si altii.
        Adeptii Ilici nu au niciun interesa ca economia sa mearga bine - o tra cu o clasa de mijloc puternica nu va vita in veci pedesereul!
        Urmasii comunistilor stiu foarte bine sa gestioneze penuria, mizeria, nu belsugul!
        Votantii dumnealor sunt asistatii social, daca oamenii au de lucru pe un salariu acceptabil, atunic nu vor mai fi pacaliti asa de usor cu sacosa electorala si galeata rosie!
  • -32 (52 voturi)    
    o idee... (Luni, 10 mai 2021, 11:03)

    demaGOGU [utilizator]

    ...incepeti sa platiti impozite pe profiturile externalizate masiv, ptr ca statul roman sa investeasca in infra, educatie, etc?

    sunt convins ca dna intelege aceasta cauzalitate simpla.
    • +23 (31 voturi)    
      Here is Romania! (Luni, 10 mai 2021, 12:01)

      wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      platiti, platiti platiti! avem nevoie de bani pt pensii speciale/de serviciu la 45 de ani si pentru salarii la bugetari cu 70% mai mari ca in privat (record in lumea civilizata)! platiti platiti platiti!
      bugetarule in america pana si procuroorii pleaca din sistemul de stat si se angajeaza in privat sa castige bani mai multi! la noi e invers, toti vor la stat! sacrificam investitiile si mediul privat pt a plati bugetari si speciali si ce e cel mai interesant este ca nimeni nu se revolta! trebuia sa fim in strada sa cerem: toti, absolut toti pe contributivitate! si reforma/restructurarea aparatului bugetar si investitii! dar romani nu se revolta, se comporta ca niste scalvi mamaligari indatorati de guverne!
    • 0 (4 voturi)    
      2 troli pe locul 2 (Luni, 10 mai 2021, 18:06)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      cam târziu! dormiți în șoșoni(ci)?
    • +7 (7 voturi)    
      asta e problema (Luni, 10 mai 2021, 18:36)

      Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Cand 40% sunt analfabeti functionali, implicit sunt si analfabeti financiari.
      Prietene GOGU, daca vrei taxe mai multe colectate trebuie sa oferi facilitati firmelor sa creeze locuri de munca. DEGAGOGIE de 2 lei cu firme care sa plateasca taxe sau sprataxe e de pentru aia 40%...
      Hai sa iti explic pe intelesu tau si a altora ca tine.
      DACIA (il dau ca exeplu ca e unul din cei mai mari angajatori si profitabili jucatori din romania) in romania a facut cel mai mare profit 162milioane euro in 2018 adica a platit cam ~26milioane euro taxe, aferent profitului.
      In acelasi timp Dacia are peste 15mii de angajati directi, de la care statu colecteaza peste 200milioane euro pe an.
      Asa ca analfabetii financiari trebuie sa inteleaga ca locurile de munca genereaza bani la buget nu taxele si parataxele. Ca dacia mai genereaza si alte cateva zeci sau sute de mii de locuri de munca pe langa cele ale propriului personal. Vorbim de firme care fac piese vorbim de dealeari vorbim de multe alte industrii angrenate.
      Sunt tari percum Olanda, Irlanda, Luxemburg, Malta care au inteles ca trebuie sa miscoreze taxele companiilor si masura genereaza venituri mari atragand multe alte companii care creeaza locuri de munca. La noi PSD a pus taxe pe cifra de afaceri, ca sunt 40% analfabeti functionali care zic uite ce companie mare cu 10mii de angajati si cu profit mic, sigur externalizeaza profitu. Doar ca handicapatii nu au gandit ca daca aia pleaca statu pierde zeci sau sute de milioane si mai mult mai tre sa dea de mancare la someri...
      vezi link cu statistica dacia pe profit mai jos GOGULE

      https://www.statista.com/statistics/1218531/romania-profit-of-automobile-dacia/

      Cam asta e cu analfabetii financiari/functionali din rominica lu GOGU!
  • +3 (23 voturi)    
    QED. Guvernare proasta, sub toate partidele. (Luni, 10 mai 2021, 11:06)

    danduta [utilizator]

    Nu mai e nimic de zis.
    • +5 (9 voturi)    
      Nu-i asa (Luni, 10 mai 2021, 13:03)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui danduta

      Vrei sa zici guvernare proasta sub FSN-PDSR-PSD, ca aia au stat cel mai mult. Pana si PDL a fost de Doamne-ajuta comparativ cu sugativele alea.
      • +3 (3 voturi)    
        Amandoi aveti dreptate! (Luni, 10 mai 2021, 14:40)

        Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui vidra

        Sigur ca pedesereul a fost cel mai mult timp la putere, indiferent cum se numea.
        Dar degradarea CFR-ului, a infrastructurii, continua din 1990 incoace.
        Deci nu este vinovat exclusiv partidul lui Ilici!
        Parca a fost un CONSENS pentru guvernare proasta ...
    • +2 (4 voturi)    
      Cred ca ai uitat” (Luni, 10 mai 2021, 13:09)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui danduta

      ca o lopata acum 15-20ani costa 80 Lei (atunci 800 000) , sti cat costa o lopata acum !? dar stii cine guverna atunci !?
  • -24 (38 voturi)    
    trenurile sunt foarte lente (Luni, 10 mai 2021, 11:06)

    Captain Obvious [utilizator]

    dar cat stau masinile in tren si cat stau in showroom ?
    • +18 (22 voturi)    
      din putul gandirii (Luni, 10 mai 2021, 11:39)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      Deci tu crezi ca dealerii vand masinile doar dupa ce le expun in showroom?
      Presupun ca singurul "showroom" pe care l-ai vizitat in viata ta este balciul de rable de la Autovit.
      • -2 (10 voturi)    
        tipule (Luni, 10 mai 2021, 14:20)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        o linie de productie merge cu viteza celei mai lente componente. daca viteza de transport era problema ford de la a produce pana a vinde masinile lor erau demult plecati. infrastructura rutiera e proasta dar nu e principala cauza ca ford nu mai e o masina cautata.
        • +2 (2 voturi)    
          A inceput si Ford sa fie cautata (Luni, 10 mai 2021, 16:30)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

          daca nu crez, uita-te pe cifre si vei vedea ce profit au, dupa cativa ani de pierderi.
          • 0 (0 voturi)    
            Lol (Miercuri, 12 mai 2021, 13:32)

            Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Cativa ani de pierderi fictive ca sa nu plateasca taxe vrei sa spui.
  • -11 (33 voturi)    
    Ma depaseste (Luni, 10 mai 2021, 11:07)

    nu.conteaza [utilizator]

    de ce Ford nu-si muta fabrica in Ungaria. Mana de lucru este comparativa atat la plus valoare cat si la cost, este in Schengen, au infra. Ce motiv exista ca Ford sa fie in in Ro. Poate sa-mi explice si mie cineva?
    • -2 (18 voturi)    
      iti zic io.. (Luni, 10 mai 2021, 12:29)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui nu.conteaza

      .. salarii mai mici, flexibilitate in slavagirea angajatiilor. weekenduri muncite, ore suplimentare, etc, evaziune, aici orice se rezolva cu spaguta... si multe alte chestii care intra in ecuatie.
      • +3 (9 voturi)    
        Ecuatia spagutei (Luni, 10 mai 2021, 13:17)

        dick_turpin [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Se pare sau te faci ca nu stii cine ia de fapt spaguta din care o parte iti revine si tie.Aici o sa te prefaci ca nu intelegi asa ca trebuie sa desenez.Aia care trebuie sa se ocupe de infrastructura sunt mai preocupati de spaga decat de altceva.Din spaga asta , ca doar nu din bani munciti, te asmuțesc si pe tine sa latri la astia care platesc salarii mai mici in comparatie cu alea platite de stat, care schingiue angajatii cu munca, nu ca statul nostru care ne lasa sa mai si "respiram"(Isi mai aduce careva aminte de o fosta ministreasa numita Volguta care sustinea ca daca se maresc salariile la stat , privatii vor trebui sa le mareasca si ei ,c-asa-i in economia de piata?) .Sa fii platit sa tii tot timpul in mana o pisica moarta numai buna de aruncat in ograda celorlati si in acelasi timp explicandu-le prostilor ca stii care-i treaba cu ecuatia, asta da meserie (am vrut sa scriu smecherie,dar asta nu schimba cu nimic ecuatia caci meserie=smecherie).
        • -2 (2 voturi)    
          LOL (Luni, 10 mai 2021, 15:32)

          Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui dick_turpin

          "Volguta care sustinea ca daca se maresc salariile la stat , privatii vor trebui sa le mareasca si ei ,c-asa-i in economia de piata?) "

          Conform faimosului studiu al bancii centrale europene intitulat "Interactiunea intre salariile din sectorul public si privat" orice crestere a salariului in sectorul public cu 1 euro conduce la o crestere a salariului in sectorul privat cu 0.3 euro.

          Deci se pare ca chiar asa e in economia de piata, daca nu cumva esti tu mai genial ca banca centrala europeana :)
          • 0 (0 voturi)    
            Se pare ca (Luni, 10 mai 2021, 17:27)

            dick_turpin [utilizator] i-a raspuns lui Amenhotep

            "faimosul strudiu" e doar un articol din Revista economica si e scris de doi baieti ,dar nu de la BCE ci de la ASE, si nu era masina, era bicicleta si nu s-a dat ci s-a luat.Cam asa sta treaba cu negatul evidentei.O rasucim , o rastalmacim si dupa aia o dam in ce ? In smecherie...bineinteles.Al mai jmeker om din lume in momentul de fata e bugetarul roman mai precis functionarul ala care linge niste hartii si care mai primeste 100 de lei la salariu de fiecare data cand privatul mareste salariile cu 30 de lei.
            • 0 (0 voturi)    
              LOL (Miercuri, 12 mai 2021, 13:20)

              Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui dick_turpin

              Ba era chair studiul BCE:
              https://www.ecb.europa.eu/pub/pdf/scpwps/ecbwp971.pdf?8f9d6a8ad5e9012e61231badcea948b2

              Nu stiu ce ASE visezi, probabil te-au batut profesorii de acolo prea mult si ai ramas cu traume.
              Si pentru informatia ta salariul real mediu la privat este mult mai mare decat la stat, dar in statistici iese mai mic pentru ca milioane de oameni accepta munca la gri (si cand o sa ajunga la pensie o sa se planga ca de ce are pensia mica), primind majoritatea salariului in mana.
    • +3 (5 voturi)    
      Ce mentalitate! (Luni, 10 mai 2021, 12:51)

      AlexMateiut [utilizator] i-a raspuns lui nu.conteaza

      Preferi sa dea job-uri in ungaria de cati tie aici la botul calului?!
      • +2 (4 voturi)    
        Asta vor pedeseristii! (Luni, 10 mai 2021, 14:42)

        Mortaciune ambulanta [utilizator] i-a raspuns lui AlexMateiut

        Nu, nu ca i-ar iubi pe unguri.
        Dar vor ca marii investtori sa plece de la noi, sa dispara zeci, sute de mii de locuri de munca.

        Daca in tara este mizerie, sunt milioane de someri, pedesereul iese castigat!
  • +7 (25 voturi)    
    infrastructura proasta se poate intelege, dar... (Luni, 10 mai 2021, 11:11)

    jescu [utilizator]

    ... sunt curios daca camioanele/trenurile ungurilor stau tot 9 ore ca sa intre in Romania. Si mai sunt curios daca cei din UE stiu de problema asta. Daca cei din UE stiu de problema asta si daca tot voteaza sa ramanem afara din Schengen atunci sa le controlam si noi marfa venita din acele tari care voteaza impotriva in 9 ore.
    • -2 (20 voturi)    
      eh.. (Luni, 10 mai 2021, 11:46)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Nici acum unii nu sunt capabili sa inteleaga faptul ca legarea schengen de mcv este un abuz si o incalcare a tratatelor. Mai si aplauda ca focile.
    • +1 (19 voturi)    
      Sa moara si capra vecinului? (Luni, 10 mai 2021, 11:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      Ai gandit mult pana ai scos porumbelul asta?
      Ti se pare anormal sa fie controlul mai amanuntit la intrarea in Schengen decat la iesire? Ce ar putea oferi Romania in plus, sa devina mai atractiva pentru transportul de bunuri, decat spatiul Schengen?

      Nici amaratii aia de refugiati si imigranti din Asia si Africa nu vor sa ceara azil in Romania.
    • -2 (10 voturi)    
      "genial" comentariu ... aferim ... (Luni, 10 mai 2021, 11:54)

      FRP [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      ...
    • -3 (9 voturi)    
      Doar atat (Luni, 10 mai 2021, 12:00)

      persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      poti???
    • +1 (11 voturi)    
      da, si noi controlam marfa celor care vin (Luni, 10 mai 2021, 12:40)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui jescu

      din Schenghen, se numeste vamuire. Pana nu te primesc acolo, nu ai ce face...si avand in vedere raportul pe justitie, nu cred ca ne primesc prea curand.
      • +5 (5 voturi)    
        Vama intre tari UE??! (Luni, 10 mai 2021, 16:01)

        Vetter_Matz [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Indiferent daca sintem in Schengen sau nu, intre tari UE nu exista control vamal pentru marfuri.
        Altfel de ce ar mai fi UE?
        Intre cele care sint sau nu sint in Schengen se cer documente pentru circulatia persoanelor (C.I.). Ar fi de verificat care e motivul pentru care trenul sta 9 ore in vama Curtici. Poate atit dureaza sa schimbe locomotiva, nu stiu?
        • -2 (2 voturi)    
          m-am exprimat prost cand am zis (Luni, 10 mai 2021, 16:33)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Vetter_Matz

          vamuire, este vorba de controlul strict al documentelor (adica o altfel de vamuire),.
          pana nu te controleaza si la ultimul document si aviz, plus pana nu se uita si in tir, vamesii unguri nu te lasa sa intri in Ungaria. Dupa ce treci vama Romania-Ungaria, nu te mai intreaba nimeni nimic pana la destinatie.
  • +17 (23 voturi)    
    suntem pierduti (Luni, 10 mai 2021, 11:15)

    s_mircea [utilizator]

    Chiar asa nu mai suntem in stare sa construim nimic in tarisoara asta ?
    Macar daca nu construim noi, sa le putem pune la dispozitiei altora infrastructura necesara sa se desfasoare..... am ajuns de rasul lumii.
    Daca pleaca Dacia si Ford ajungem mai rau ca o tara de mana a 3a.
    Rusine guvernantilor de 2 lei care se perinda pe la putere de 30 ani.
    • -2 (4 voturi)    
      Stai asa (Luni, 10 mai 2021, 15:34)

      Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui s_mircea

      Parca statul construieste prost si scump. De ce nu isi fac privatii autostrazi si cai ferate private ?
  • -16 (26 voturi)    
    Nu-i nimic Jo, lasa ca rezolva Drula treaba (Luni, 10 mai 2021, 11:23)

    salvatore [utilizator]

    :) :) :)
  • -12 (18 voturi)    
    Practic (Luni, 10 mai 2021, 11:26)

    ACP [utilizator]

    pierde o zi de la Craiova la Curtici. Asta se traduce intr-un timp mai lung pentru livrare si o pierdere de cateva milioane pe an pentru uzina, cum e calculata, nu se stie. Pe de alta parte reabilitarea a 400 km de cale ferata costa miliarde, mult mail mult decat va plati uzina impozit pe profit in zeci de ani. Acum sa facem calcule daca merita sau nu.
    • +12 (14 voturi)    
      Impozit? (Luni, 10 mai 2021, 12:33)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Impozitul e nimic fata de beneficiile prin angajarea a mii de oameni, atat direct cat si in industriile furnizoare. Sunt zeci/sute de furnizori care traiesc pe langa un asemenea colos.

      Foarte ingusta viziune aveti, domnule.
      • -3 (7 voturi)    
        Fa calculele (Luni, 10 mai 2021, 13:06)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        si vezi ca nu se justifica investitia. Daca ar conta asa de mult ar face un consortiu de firme interesate si ar reconditiona ei linia in parteneriat pubilc privat. Dar da, gratis sigur ca primesc. Pana una alta isi scot banii din salarii, mult mai multi decat au asa zise pierderi cu transportul. Si miliardele pentru reabilitare de unde sa vina? Din bugetul de sanatate, de la educatie?
        • +7 (9 voturi)    
          amice, esti idiot! (Luni, 10 mai 2021, 14:33)

          ember [utilizator] i-a raspuns lui ACP

          Tu crezi ca investitia se face doar pentru Ford?! iti imaginezi ce impuls ar primi economia daca ar fi cai de transport viabile din toate regiunile tarii?
          • 0 (0 voturi)    
            Amice, esti analfabet functional (Marţi, 11 mai 2021, 8:26)

            ACP [utilizator] i-a raspuns lui ember

            nu am scris doar de ford ci de cei care ar fi interesati de asa un proiect. Daca ar fi profitabil ar pune toti bani si l-ar realiza prin pp. Dar nu pun, pentru ca nu e si vor gratis de la stat desi muta profitul in alte tari.
        • +4 (6 voturi)    
          Nu e (Luni, 10 mai 2021, 14:50)

          Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui ACP

          Vorba doar de masinile care pleaca, ci si materia prima. Intr un final totul se rezuma la transport. Si da, o zi in productie conteaza enorm.
          Incerci sa ne convingi ca nu e nevoie de infrastructura? Ca nu se “merita”?
          • 0 (0 voturi)    
            Asta se rezolva (Marţi, 11 mai 2021, 8:27)

            ACP [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

            comandand in avans cu o zi sau cat o fi intarzierea.
    • +10 (12 voturi)    
      ACP (Luni, 10 mai 2021, 12:38)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      De parca doar ford exista in romania. Sunt sute de companii care folosesc infrastructura de transport, fie ea rutiera sau feroviara. Pe sosea merge atat tirul cat si tu cand sofezi, la fel si cu calea ferata. Parca doar ford ar folosio. Ai gandire mica.. la fel ca multi din tara asta.
      Ai idee cate business uri a pierdut romania ca nu a avut infrastructura?
      • -3 (9 voturi)    
        Stai linistit (Luni, 10 mai 2021, 13:00)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        ca nu a pierdut din cauza infrastructurii. Asta a fost citata daca nu li s-au dat destule facilitati investitorilor sau daca li s-a cerut spaga. E mult mai probabil decat ca au intarziere de o zi. De parca cineva se plange ca primeste o masina comandata la 3 luni sau 3 luni si o zi. Hai sa fim seriosi.
    • +1 (1 vot)    
      reabilitările se fac (Luni, 10 mai 2021, 18:08)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      și s-au făcut NUMAI cu bani europeni!
      • 0 (0 voturi)    
        S-au facut (Marţi, 11 mai 2021, 8:34)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        impreuna cu un procent de bani europeni, niciodata cu 100%.
  • -12 (22 voturi)    
    Hmmm (Luni, 10 mai 2021, 11:47)

    Sah [utilizator]

    „Viteza medie este de 15-20 de kilometri pe oră, mai puțin decât pot eu să prind cu bicicleta. Și, să ne înțelegem, nu sunt sportiv olimpic, nu pedalez foarte repede, dar pot să întrec acest tren.''
    Pai sa ia si cateva masini in spate cand merge cu bicicleta! ;)
    PS. Cand corporatiile vor fi puse sa plateasca impozit pe profit, vor fi bani si pentru investitii in caile ferate!
  • +4 (6 voturi)    
    Simplu și logic (Luni, 10 mai 2021, 12:08)

    Koczka [utilizator]

    Starea precară a infrastructurii din Ro face parte din strategia națională de apărare . Și pentru 'prieteni' și pentru dușmani. Daca mai plusam și cu un blackout energetic total devenim chiar impenetrabili.
    • +4 (6 voturi)    
      Haha... da! (Luni, 10 mai 2021, 14:09)

      Soarele [utilizator] i-a raspuns lui Koczka

      Rușii folosesc alt ecartament la calea ferată ca să îngreuneze utilizarea căilor ferate de către un invadator.
      România, având deja 1435mm, a ales calea vitezei mici pentru același efect. :-)
  • -6 (12 voturi)    
    Multi, (Luni, 10 mai 2021, 12:13)

    Cetateanu [utilizator]

    multi da prosti pe aici.RRRomani verzi! BA imbecililor de ce stati la tastatura, sa umpleti netul de balele voastre de analfabeti functionali? mereti ..la coada vacii sa-i numarati baligile, da una, ca pe urma devine obositor!
  • +6 (12 voturi)    
    Multe ciudatenii in articol (Luni, 10 mai 2021, 12:43)

    Feroviarul [utilizator]

    1. Asa cum am mai zis, nu exista o relatie directa intre modernizari de tronsoane de cale ferata si "eliminarea a aproape jumătate dintre liniile pe care puteau staționa trenurile." Liniile care au disparut nu erau pentru "a stationa trenurile pe ele" ci erau pentru trierea trenurilor, dar cum aceasta operatiune de triere a disparut aproape complet in Romania, cu timpul au fost dezafectate si liniile.
    2. Un tren cu masini nu transporta "peste 700 de vehicule". Nu stiu de unde va informati dar mai mult de 294 de masini per tren de ~700 metri de 21 de cupluri Laaers (2 vagoane cuplate) nu e posibil (7 vehicule / cuplu, x2 niveluri, x21 de cupluri).
    3. Afirmatia "România nici nu mai are un transportator de marfă puternic de stat, CFR Marfă fiind în declin dur", desi e adevarata in fond, nu are relevanta in contextul articolului. Transportul il asigura operatorii privati care merg pe aceleasi linii pe care ar fi mers si CFR Marfa, deci timpul de parcurs e cam acelasi.
    4. E suspect ca acum ceva vreme Ford a conditionat venirea in Romania de realizarea unui drum expres RUTIER intre Craiova si Pitesti. Pe langa faptul ca varianta prin Pitesti e mult mai lunga decat cea prin Drobeta, e suspect ca abia acum se arata nemultumiti de starea cailor ferate. Inca de la inceput trebuia sa marjeze pe ideea asta, ca doar nu transporta TIR-urile mai mult decat trenurile.
    5. Afirmatia "maşinile produse la Craiova nu reuşesc niciodată să ajungă la timp la clienţii din Europa" ar conduce la ideea ca la Craiova stocurile ar tot creste, daca productia nu ar fi transportata integral. Cat timp s-a creat un flux continuu (chiar si lent), nu vad unde e problema. A...faptul ca DB Cargo (care le duce masinile) de la Craiova la Curtici are nevoie de 3 echipe de locomotiva in loc de 2 echipe (2 daca trenurile ar circula mai repede), asta da, le creste costurile celor de la Ford.
    6. "Chiar și pe segmentele reabilitate, cum ar fi Arad - Curtici, viteza maximă este 80 km/h"...da, pt ca serpuirea
    • 0 (6 voturi)    
      Usturoiul cat e? (Luni, 10 mai 2021, 13:26)

      dick_turpin [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      Uite-l si pe CFR-istul care ne explica de la biroul lui de mahon cum trebuie aia de la Ford sa-si scrie planul de afaceri, in timp ce sugereaza ca daca trenurile s-ar misca mai repede ar putea naibii sa ia si foc de la frecarea cu aerul.Deci ce atata graba?
      • +2 (4 voturi)    
        Gresesti radical... (Luni, 10 mai 2021, 15:27)

        Feroviarul [utilizator] i-a raspuns lui dick_turpin

        ....nu tati, nu-ti explic eu tie din birou, ci de pe teren. Iti recomand iesiri mai dese in aer liber, pentru o mai clara viziune asupra lucrurilor. Din birouri multe lucruri se vad eronat...
    • +1 (1 vot)    
      Bravo coane Feroviarule (Luni, 10 mai 2021, 17:24)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      Ai singurul comentariu calificat la articolasul asta de propaganda.
    • 0 (0 voturi)    
      totuși Ford are dreptate! de ce ar fi mulțumit? (Luni, 10 mai 2021, 18:15)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Feroviarul

      pct.4 Cine ar fi crezut că viteza poate fi 15-20km
      /h?
      • 0 (2 voturi)    
        depinde cum se calculeaza (Marţi, 11 mai 2021, 9:09)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        degeaba merge el cu viteze intre statii daca sta 3 ore intr-o halta ptr ca nu are linie dubla sa iasa, iar personalul care vine de pe contrasens are intarziere ptr ca s-au dilatat sinele sau au furat tiganii conductorii de cupru.
  • +2 (2 voturi)    
    Este cu mult mai serios! (Luni, 10 mai 2021, 13:00)

    Azra [utilizator]

    Presedintele Ford Romania nu se plange, el da un avertisment! Daca aceasta situatie va continua, Ford isi va regandi prezenta in Romania, iar ce va mai ramane din fabrica de la Craiova va fi tocmai bun probabil pentru a se reincerca resuscitatea producerii vetustelor si problematicelor Oltsit-uri, pentru a se mai da ceva de lucru macar catorva sute de someri ramsi pe drumuri!
    Sunt doua aspecte aici.
    Primul: impasul total in constructia de autostrazi din ultimii ani, care ar fi oferit pentru Ford - ca si pentru Renault-Dacia Pitesti- alternative rapide de a-si transporta spre occident produsele, fara costurile impovaratoare pe care le au acum si timpul pierdut, care reduc eficienta celor doua investitii, al caror scop principal este realizarea de profit.
    Al doilea:Calea ferata folosita in prezent intre Craiova si frontiera cu Ungaria ar fi trebuit reabilitata de mult si cu prioritate, cel putin din ratiunea absentei unor autostrazi si pentru a fi o alternativa valabila pentru transporturile de autoturisme Ford si Logan spre occident.Dar acest lucru nu s-a intamplat si ma si tem sa ma gandesc la aceasta linie. Dumnezeu sa ne aiba in paza lui, pana se va mai putea circula pe ea, atat de incet cat se mai poate acum.Cat despre Ministerul Transporturilor nu exista nici o sansa sa faca acest lucru inainte de 10-15 ani,la modul optimist.Iar despre autostrazi, nici atat.In ultimii 10-15 ani, asemenea importante si prioritare lucrari si investitii de infrastructura au fost complect neglijate si au batut pasul pe loc- iar rezultatele le vedem acum, desi banii GRATUITI din Fondurlile europene, destinasti pentru acestea au ramas in proportie de 90% la Bruxelles si s-au pierdut, prin neutilizare.
    • -3 (3 voturi)    
      Daca (Luni, 10 mai 2021, 14:47)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      infrastructura era asa de importanta cum de au venit aici? De ce nu au facut fabrici in Germania si Franta? Au venit pentru ca au costuri mult mai mici cu angajatii si asta ii tine aici. Daca merg oricunde altundeva in Europa vor avea costuri mult mai mari. Si nu ar ezita sa se mute daca au costuri mai mici per total in alte locuri chiar daca cheltuie mai mult cu infrastructura. Astia acum nu stiu cum sa mai scada costurile si cum cele cu angajatii nu mai pot sa le scada, vor infrastructura doar ca platind putin angajatii si impozite mici, statul nu are foarte multi bani, bugetul fiind sub 30% din PIB pe cand in tarile vestice e peste 40%. Si atunci de unde bani?
    • -2 (2 voturi)    
      Clar ca (Luni, 10 mai 2021, 17:06)

      Coco Whistle [utilizator] i-a raspuns lui Azra

      Si daca nu se cumpara la greu echipament militar la suprapret or sa reinventeze bechtel, microsoft si alte smecherii. Sa le transporte cu tirul asa face si dacia si altii…
  • -4 (4 voturi)    
    Propun (Luni, 10 mai 2021, 13:06)

    Ben-Zen [utilizator]

    ca Politia sa organizeze o panda si sa-l amendeze!
    • -1 (1 vot)    
      Eu (Luni, 10 mai 2021, 15:44)

      Amenhotep [utilizator] i-a raspuns lui Ben-Zen

      Propun sa ii facem cadou un bilet doar dus cu destinatia Siberia.
  • +1 (5 voturi)    
    Intrebati-l pe Orban (Luni, 10 mai 2021, 13:29)

    MDK [utilizator]

    A fost ministrul al transporturilor de mai multe ori, ce programe a implementat?
  • -2 (6 voturi)    
    Ce ti doresc eu tie, dulce Romanie. (Luni, 10 mai 2021, 13:41)

    noodles2016 [utilizator]

    Nerelevant. Discurs nerelevant.Ei, produc masini, nu produc produse perisabile, ca de exemplu oua sau lapte.Atunci in loc de o zi face doua,in conditiile in care productia unei fabrici se planifica pe sase luni.In consecinta, o masina sau o piesa pleaca azi si se programeaza restul cu doua zile mai tarziu.Aceasta se numeste planificare.Ceausescu facea planificare pe cinci ani, se numea cincinal, iar presedintele Ford Craiova, besinuta mica se plange ca ajunge cu zi mai tarziu.Si in SUA face tot cam atat, nici ei nu au investit in infrastructura. Daca nu stie sa faca planificare, ii propun sa mearga acasa sa manance seminte si eu ii pot lua locul.Ma descurc mai bine.Se pot deschide fabrici oriunde in Romania, caci exista planificare.
  • -1 (3 voturi)    
    CFR (Luni, 10 mai 2021, 14:13)

    NimeniNeica [utilizator]

    Ani de zile au distrus infrastructura feroviara, au furat cat au putut in timp ce promovau constructia de autostrazi.

    Trenul este doar pentru saraci (vezi DE, FR, CH, AT, NL), hai cu autostrazi (pe hartie).
  • -1 (5 voturi)    
    comparatie gresita, declaratie de trolling (Luni, 10 mai 2021, 14:14)

    mihai123456 [utilizator]

    Respectivul domn ar putea pedala (la respectiva viteza medie respectiva) pe distanta de 400 de km. Cu atat mai putin carand asemenea incarcatura.

    Asa si eu pot demara de pe loc mai rapid(pe primii metri) alergand/cu bicicleta decat o masina. So what, ce relevanta are? Asta ar insemna ca masina e nefolositoare si ca ma pot lipsi de ea?

    Asa si port-containerele merg cu 30-35 km/h. So what? Inseamna ca aia care le opereaza sunt niste ratati, eu putand merge mai repede cu o simpla bicicleta?
  • +2 (2 voturi)    
    Schengen (Luni, 10 mai 2021, 22:25)

    Godzillagrrr [utilizator]

    e un acord care priveste circulatia persoanelor, nu a marfurilor.

    Nu vamuim marfa care vine din Spatiul Schrngen fiindca vine tot din UE.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by