Chinezii, când este vorba despre mașini electrice, au un mare avantaj față de producătorii europeni, iar costurile de producție sunt cu 10.000 de euro mai mici, din mai multe motive, spune șeful furnizorului de componente auto Forvia, citat de Reuters.

Masina chinezeascaFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Diferența de câteva mii de euro când este vorba despre producția unei mașini electrice în China, față de Europa, reprezintă unul dintre motivele pentru care marii producători europeni nu lansează multe mașini de clasă mică, pentru oraș. Costurile cu baterii sunt încă foarte mari, iar marjele de profit sunt mici la modele de clasă mică, unde bateria ajunge să reprezinte și peste jumătate din costul de producție.

China va produce mașini electrice din ce în ce mai bune, iar europenii nu au cum să oprească venirea acestor modele pe piețele de aici, spune Patrick Koller, șef al Forvia, al șaptelea cel mai mare furnizor de componente auto din lume.

Koller spune că există câteva avantaje care le permit chinezilor să producă mașini electrice la costuri mult mai mici decât europenii: costuri mai mici cu cercetarea și dezvoltarea, costuri mai reduse cu forța de muncă și cheltuieli mai reduse de capital.

El mai spune că întreaga situație este mai periculoasă pentru europeni decât pentru americani, fiindcă pe piața SUA taxele sunt atât de mari, încât chinezii greu își pot construi cotă mare de piață. Mărcile chineze au intrat în ultimele luni în Europa și au în acest an aproape 10% din piața mașinilor electrice noi.

Un raport al JATO din toamna anului trecut arăta că, în medie, prețul mașinilor electrice a crescut în Europa de la 48.000 euro în 2015, la 55.000 euro în 2022. În China au apărut atât de multe modele de mici dimensiuni, încât prețul mediu a scăzut de la 66.000, la 31.000 euro.

Forvia este compania care a luat ființă când francezii de la Faurecia au preluat compania germană Hella. Ambele au fabrici în România.