​Volkswagen este sigură că în cel mult cinci ani va putea scoate pe piață o mașini electrică de oraș care să coste sub 20.000 de euro înainte de aplicarea eventualelor subvenții guvernamentale. În prezent, puține modele electrice sunt sub 30.000 de euro. mai ales din cauza costurilor mari cu bateriile.

Logo VolkswagenFoto: Shutterstock

Mașina de oraș care s-ar putea numi ID 1 ar trebui să coste în versiunea de bază sub 20.000 de euro, un prag greu de atins cu costurile actuale ale bateriilor. Germanii spun că lucrează la noi tehnologii legate de baterii și costurile vor putea fi reduse.

Scăderea costurilor de producție se va face prin utilizarea unor materiale mai puțin costisitoare la baterii, dar vor fi aplicate și schimbări la metodele de producție.

Cel mai mic Volkswagen electric va utiliza baterii fabricate „in house” de Volkswagen, la fabrica din Valencia (Spania).

Autonomia va fi de peste 300 km, unele surse vorbind despre 400 km.

În plus, va fi lansată o nouă arhitectură, astfel încât să fie lansate modele mici de oraș la prețuri acceptabile și pentru mărcile Seat și Skoda din grupul VW. Skoda va avea un rol important în dezvoltarea acestei arhitecturi.

Volkswagen a prezentat recent conceptul ID 2all care este ceva mai mare decât viitorul ID 1 și care, în versiunea de serie, va costa de la 25.000 de euro.

Sursa: Autocar UK