Sorin Vasilescu, director ARIS:  Romania a pierdut investitia Mercedes, insa ar putea atrage furnizori care sa realizeze componente pentru uzina nemtilor

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:47 Economie | Auto


Sorin Vasilescu, director ARIS
Foto: AGERPRES
Romania ar putea atrage producatori de componente care sa lucreze pentru viitoarea uzina Mercedes din Ungaria, deoarece forta de munca de la noi este inca ieftina, iar cheltuielile cu logistica ar fi mici datorita distantelor reduse, a declarat seful Agentiei Romane pentru Investitii Straine (ARIS), Sorin Vasilescu, la o conferinta auto organizata de ZF.

"Chiar daca Mercedes a ales sa faca uzina in Ungaria, e posibil ca mai multi furnizori de componente sa vina la noi in ideea de a produce pentru Mercedes si nu numai, mai ales ca suntem aproape de orasul Kecskemét si trebuie sa valorificam acest avantaj", crede directorul ARIS. Efectul "bulgare de zapada" se produce cand un constructor decide sa faca o noua uzina si, in consecinta, atrage in acea zona mai multi producatori de componente fara de care nu ar putea produce automobile.

Un astfel de efect s-a produs la noi acum un deceniu, cand Renault a preluat Dacia, iar pe platforma de la Mioveni s-au instalat zeci de producatori de componente. Acelasi lucru este pe cale sa se intample in prezent in jurul Craiovei, unde ARIS estimeaza ca producatorii de componente vor investi circa un miliard de euro pentru nevoile uzinei Ford.

In prezent, in zona Craiovei se doreste extinderea parcului industrial, iar ARIS face demersuri pentru urgentarea rezolvarii problemelor cu terenurile, 80-90 de hectare fiind in litigiu din cauza revendicarilor. Terenul exista, utilitatile sunt la hotar, insa trebuie asteptata clarificarea problemelor juridice, a mai spus seful ARIS.

Vasilescu a adaugat ca furnizorii interesati sa produca pentru Mercedes nu vor veni doar pentru marca germana, ci si pentru altele, iar investitiile nu trebuie sa fie localizate neaparat in vestul tarii, unde deja este deficit mare de forta de munca, astfel ca o companie care ar vrea sa creeze mii de locuri de munca nu ar avea unde sa gaseasca atatia oameni calificati.

Seful ARIS spune ca asociatia primeste saptamanal una-doua noi cereri de la companii interesate sa produca la noi componente auto si a adaugat ca aceasta criza nu pare a fi diminuat cu nimic atractivitatea Romaniei ca tara pentru productia de componente auto.

ARIS discuta cu 40 de companii dornice sa investeasca in producerea de componente auto, iar proiectele sunt in diverse stadii. Investitiile promise de cei 40 totalizeaza doua miliarde euro si ar aduce 21.000 de locuri de munca. Trebuie mentionat ca nu toti cei interesati sa investeasca in industria componentelor auto trec pe la ARIS: altii vin prin intermediul autoritatilor locale sau prin firme de consultanta.

O industrie de opt miliarde de euro­

Cifra de afaceri cumulata a producatorilor de componente auto din Romania este de opt miliarde euro. Printre cele mai mari companii se numara: Continental, Michelin, Takata Petri, Lisa Draxelmaier, Leoni Wiring, INA Schaeffler, Pirelli, Yazaki, Johnson Controls, SEWS, Autoliv, Compa, Valeo si altii. Sunt cateva zone privilegiate in care producatorii s-au concentrat: zona Pitesti a fost aleasa de cei care produc pentru Dacia, in Ardeal au deschis uzine foarte multi producatori nemti care exporta masiv, iar in zona Bucuresti - Ilfov s-au instalat producatori generalisti. Mai nou si zone neglijate pana acum de sectorul auto, cum ar fi Moldova, au primit investitii, cum ar fi uzina Delphi, investitie de peste 100 milioane euro la Iasi.

Companiile produc de toate, de la chedere pentru masini germane scumpe, pana la cablaje pentru masini de volum sau volane pentru automobile care costa o avere.



















2160 vizualizari

  • +3 (5 voturi)    
    ARIS (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 14:56)

    Ileana [anonim]

    ARIS..inca o agentie in care se duc bani de la buget.
    O agentie fara nici un obiectiv clar si fara parghii pentru convigerea unei investitii in ROmania.
    Doar loc caldut, pentru venituri bune...
  • +5 (5 voturi)    
    vise erotice! (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:01)

    Lucian* [utilizator]

    nu am gasit alt termen!
    Asta viseaza la o industrie de componente auto.
    Nene Vasilescu!
    Industria de piese auto se invarte in jurul transportului rapid si ieftin cu camionul!
    Cam cat de multi km de autostrazi ai in Craiova care se unesc cu granita de vest a Romaniei?
    Ma refer acum sau in maxim 1 an de zile!
    Ah, nu stii!
    Te ajut eu :).
    ZERO acum!
    ZERO peste un an!
    ZERO peste doi ani! (nu cred ca veti construi nici o autostrada de legatura a centrului tarii cu vestul tarii. Nu sunteti capabili!)

    Trei sferturi din companiile mentionate sunt inghesuite in judetele Timis si Arad pt ca vor avea in medie maxim cam 40 de km sa iese pe autostrazile din Ungaria. In cel mai rau caz trebuie sa plece de langa Lugoj (90 km) ca sa ajunga la granita.

    De ce nu faci niste presiuni pt macar imbunatatirea unor drumuri? Sper ca nu arunci mata la Transporturi pt ca esti afectat direct!
    • +1 (1 vot)    
      autostrazi (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 18:28)

      gheo [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Lucian, eu cred ca Vasilescu asta le zice bine :)). De la Craiova pina in Ungaria camioanele cu piesele lui o sa mearga prin Serbia ca aia o sa aiba autostrazi si noi nu :))
    • +1 (1 vot)    
      "nenea" vasilescu (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 18:36)

      6BUZZ [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

      chiar vreti sa stie sorin vasilescu ceva ?
      el se crede inca "expert" in comert exterior, cand a fost tot timpul pe langa...
      calitati in afara faptului ca este fratele cunoscutului actor Razvan Vasilescu nu o sa gasiti ...
      mai bine intrebati'l din trecutul lui de "expert" despre vaci din olanda...
    • +1 (1 vot)    
      bine zis (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 20:12)

      dani [anonim] i-a raspuns lui Lucian*

      Ai dreptate, Lucian. Pentru furnizorii de componente auto e f. important ca logistica si livrarile sa functioneze "la ceas". Industria auto lucreaza pe banda, nu-si poate permite intarzieri si goluri de productie din cauza unei piese lipsa, caci clientul taxeaza la greu, cu penalitati, golul de aprovizionare la timp, care ii face lui banda sa stea (muncitorii si livrarile mai departe, la fel).
      Cu drumurile din tara, poti sa uiti punctualitatea de livrare! Penaliatatea pentru cateva ore de stopare a benzii de lucru auto in Germania are cel putin 5 zerouri.
  • 0 (2 voturi)    
    slaba consolare (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 15:01)

    demol [anonim]

    interesant titlu, cu alte cuvinte daca nu suntem croitori suficient de buni pentru a face un costum atunci macar sa facem un chilot sau un ciorap. nu sunt extrem de optimist pe o piata a muncii unde guverneaza sindicatele care impun reguli aberante (vezi nokia care nu are inca 1 an de existenta dar s-a cerut deja de 2 ori marirea salariilor cu 50%).
  • +4 (4 voturi)    
    Ne imbatam cu apa chioara (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 16:06)

    Marius [anonim]

    Oare cand or sa realizeze si ei ca fara infrastructura nu se uita nimeni la tine ???
    Oare cum sa investeasca cineva in Romania, cand nenorocirea de drum caruia i se zice DN 1, adica Drumul National 1, adica aorta, vena jugulara a unei tari, acest drum este o bataie de joc la adresa traficului si a sigurantei ? Cum sa ai tu drum national de interes european, cu o singura banda pe sens, pe care in unele locuri abia se strecoara doua tir-uri unul pe langa celalalt....bataie de joc, si nesimtire fara limite.
  • +1 (1 vot)    
    Comisionu (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 17:05)

    Valy Greavu [utilizator]

    Ce sa-i faci daca comisionul nu a fost suficient de mare, ca sa-si poata nemtii face fabrica la noi... Apropo cit a fost comisionul pentru Nokia? Sau la Clij oamenii sunt mai dezghetati la cap?
    In momentul in care a venit o mare firma in Iasi i s-au cerut comisioane foarte mari. Au plecat intr-un alt oras din apropiere... Acum iesenii se pling ca nu au unde munci din lacomia unor nesimtiti...
    Rusine!
  • +1 (1 vot)    
    Delphi (Miercuri, 5 noiembrie 2008, 18:35)

    gheo [anonim]

    Domne, ne lasi in pace cu Delphi? Aia au fabrici la Sannicolau Mare (Timis) si Ineu (Arad) pe granita de vest si au peste 8.000 de angajati. Ce naiba sa caute in Moldova?? Pe unde sa-si scoata productia?
    Eventual sa lucreze pt. Lada ;))
    • 0 (0 voturi)    
      infrastructura (Joi, 6 noiembrie 2008, 0:30)

      alex [anonim] i-a raspuns lui gheo

      Papusha, pe lumea asta nu exista doar autostrazi si camioane ci si transport feroviar (in containere)...
      • 0 (0 voturi)    
        si pe apa :) (Joi, 6 noiembrie 2008, 10:13)

        Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui alex

        exista, dar daca transportul presupune mai mult de 2-3 zile, atunci deja se vorbeste de planificare pe timp lung si incepi sa gandesti in alti termeni.
        Mai precis, incepe sa fie rentabil sa aduci cu vaporul piesele din China (4-5 saptamani) la niste preturi cu mult reduse fata de Europa, fie ea si de est.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri