Reuniunea informala a Consiliului European ce va avea loc duminica, la Paris, poarta amprenta puternica a presedintelui Nicolas Sarkozy, care a cerut insistent ca cei 26 omologi ai sai sa fie convocati la o discutie - nu mai lunga de trei ore - pe tema crizei economice care musca in fiecare zi din stabilitatea Uniunii Europene, scrie Le Figaro.

Palatul Elysee a solicitat reuniunea si, mai mult, a dictat agenda, vaga si cu multe puncte: dificultatile bugetare ale tarilor Europei Centrale, finantele europene, eficacitatea planurilor de relansare a economiilor, relansarea creditelor bancare, pregatirile pentru G20 din 2 aprilie... Totul pentru fatada, comenteaza Le Figaro. La Bruxelles, in lumea ingusta a eurocratilor, politicienii stiu ce ii asteapta si se pregatesc sa asculte o ofensiva a sefului de stat francez, un moment Sarko show: Parisul va solicita unei Comisii - tematoare in fata legiferarii unor astfel de masuri - sa elaboreze un "plan european de sustinere a industriei automobilelor".

Importanta pentru economia UE, industria automobilelor a provocat deja un conflict intre Franta si presedintia ceha. Precedentul plan francez a fost acuzat, de la bun inceput, de protectionism, Cehia fiind direct vizata de afirmatiile presedintelui, facute la inceputul acestei luni, cu referire la relocarea unei uzine Peugeot-Citroen:

"Daca le dam bani producatorilor de masini pentru a se restructura, nu vrem sa auzim apoi ca isi muta fabricile in Cehia sau in alte parti. Sa deschizi o fabrica Renault in India pentru a vinde indienilor masini Renault este un lucru justificat. Dar cand un producator, nu dau nume, deschide o fabrica in Cehia pentru a produce masini pe care sa le vanda francezilor, aceasta nu se mai justifica."

UPDATEGuvernul francez renunta la masurile protectioniste

Comisia Europeana a obtinut garantii din partea guvernului francez ca vor lipsi masurile protectioniste din planul de sustinere a industriei auto, informeaza AFP. Sambata, secretarul de stat francez pentru Industrie, Luc Chatel, a transmis Comisiei europene pentru Concurenta o scrisoare in care se arata ca "autoritatile franceze s-au angajat sa nu aplice masuri de sprijinire a sectorului auto care sa contravina principiilor pietei interne".

"In conventiile de imprumut cu constructorii auto nu vor fi incluse conditii legate de localizarea activitatilor lor sau de aprovizionarea prioritara a furnizorilor cu sediul in Franta", precizeaza Comisia pentru Concurenta intr-un comunicat.