​Renault va inaugura miercuri la Titu centrul tehnic de incercari pe pistele caruia vor fi testate cele mai noi modele ale producatorului francez. Inaugurarea a fost amanata cateva luni din cauza crizei, insa prima etapa a proiectului de la Titu se incheie acum, iar urmatoarea va fi terminata cel mai probabil in vara lui 2011 cand toti cei 32 km de piste vor fi gata. Aceste piste vor recrea conditiile de pe diverse suprafete de drum, pentru a se vedea cum se comporta masinile. La eveimentul de miercuri va participa atat Patrick Pelata, al doilea om ca importanta la Renault, cat si presedintele Basescu.

La Titu vor fi testate diverse piese inainte de a fi montate pe masini si se vor testa si o serie de motorizari, chiar daca unele nu vor ajunge pe piata. Pistele de incercari vor recrea diverse suprafete de drum, de la drum alunecos pana la sosea cu denivelari, pentru ca masinile sa fie testate pe suprafete cat mai variate.

"Centrul tehnic de la Titu e esential pentru Dacia, era veriga lipsa fiindca avem competentele de a face masini, avem si partea de inginerie, dar ceea ce ne lipsea era aceasta parte de testare si validare a fiabilitatii masinilor si organelor de masini", explica recent intr-un interviu Jerome Olive, seful Dacia. Foarte important este si faptul ca RTR - care dispune si de centru de design in Bucuresti, dar si de centru de inginerie - lucreaza si la noua generatie Logan care ar trebui sa iasa pe piata in 2012. RTR mai lucreaza la evolutiile modelului Twingo si la Renault Kangoo Maxi Express.

RTR lucreaza si la adaptarea Duster pentru productia pe piata rusa care va incepe la anul, fiindca desi foarte multe din componente vor fi identice cu cele de pe Duster-ul romanesc, cel rusesc va avea o alta plansa de bord si probabil si alte motorizari. In plus, centrul RTR a avut un rol extrem de important in crearea primului SUV Dacia.

Pana la 1 aprilie pe santierul de la Titu fusesera ridicate 60% dintre cladirile cu suprafata totala de 42.000 mp si doar 5% dintre cei 32 km de piste de incercari erau finalizati. Renault termina prima etapa a proiectului care va consta si in finalizarea a jumatate din pistele de incercari. A doua etapa va duce la realizarea in totalitate a celor 32 km de piste de incercari pana in vara lui 2011.

Proiectul de la Titu a fost anuntat in 2006 si inceput in 2007. El implica investitii de aproape jumatate de miliard de euro esalonate pe mai multi ani, iar in prima etapa care se incheie acum s-au investit circa 170 milioane euro. Lucrarile au fost intrerupte din decembrie 2008 pana in iulie 2009 din cauza crizei, dar au fost reluate cand Renault a gasit banii, de la BERD, BEI si de la statul roman.