Ministrul Economiei a discutat cu sindicalistii de la santierul naval din Mangalia, care nu mai are de lucru dupa ce a fost blocata vanzarea pachetului majoritar de actiuni catre olandezii de la Damen

de C. Pirvoiu     HotNews.ro
Vineri, 9 martie 2018, 16:19 Economie | Companii


Santierul naval Daewoo Mangalia
Foto: dmhi.ct.ro
Ministrul Economiei, Danut Andrusca, si reprezentantii Sindicatului Liber Navalistul s-au intalnit vineri, la Ministerul Economiei, pentru a discuta despre Santierul DMHI Mangalia, care si-a redus drastic activitatea dupa ce a fost blocata vanzarea pachetului majoritar de actiuni catre olandezii de la Damen. Liderii sindicali au exprimat preocuparea membrilor organizatiei lor pentru scaderea drastica a activitatii santierului, aducand la cunostinta Ministerului faptul ca 700 de salariati nu mai au front de lucru din 7 februarie 2018, atunci cand a fost livrata ultima nava construita in santier, potrivit unui comunicat al Ministerului Economiei.

Ministrul Economiei si sindicalistii au discutat stadiul negocierilor privind transferul pachetului majoritar de actiuni al societatii DMHI catre un potential investitor. Reamintim ca in luna ianuarie, Guvernul a decis ca statul roman vrea sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra pachetului de actiuni de 51% de la santierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vor sa-l vanda. Problema este ca acest drept de preemtiune este exercitat in plina tranzactie intre coreeni si olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda. In noiembrie, Damen a anuntat ca a incheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achizitionarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Dupa aceasta decizie, activitatea santierului a fost blocata. Aceasta in conditiile in care este o companie aflata in pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei in 2016 si datorii de peste 5,3 miliarde lei.

In acest context, principala grija a angajatilor este ca activitatea in santier nu va fi reluata intr-un viitor apropiat, in timp ce acestia au de platit rate si facturi, iar veniturile salariale au scazut comparativ cu perioada similara anului trecut, din cauza faptului ca nu s-a mai efectuat acelasi volum de ore suplimentare. Reprezentantii sindicatului au mai aratat ca pe masura ce durata negocierilor se prelungeste, ingrijorarea angajatilor se accentueaza si determina tot mai multi salariati sa paraseasca societatea, se mai arata in comunicat.

"Am acceptat invitatia domnului ministru, deoarece suntem interesati sa aflam informatii in mod direct, nu pe surse si suntem preocupati ca solutionarea acestei situatii sa aiba loc cat mai curand. I-am prezentat ministrului toate ingrijorarile noastre. Nu vrem sa dramatizam, vrem doar sa atragem atentia factorilor de decizie asupra faptului ca situatia din santier se degradeaza pe zi ce trece, iar moralul salariatilor este afectat de incertitudine. Nivelul salariilor de acum din DMHI este cel mai scazut din intreaga industrie navala din Romania, deoarece in ultimii trei nu s-au mai acordat cresteri salariale. Starea de incertitudine face ca forta de munca inalt calificata sa opteze pentru alte locuri de munca mai bine platite", a declarat Ilie Laurentiu Gobeaja, Presedintele Sindicatului Liber "Navalistul".

Ministrul Economiei a spus ca partea romana este in continuare in termenul de exercitare al dreptului de preemptiune si a mai afirmat ca s-au purtat si se poarta in continuare negocieri cu investitorul strategic interesat. In acest context, Ministrul Economiei a subliniat faptul ca dorinta sa este ca aceste negocieri sa fie finalizate intr-un interval de timp rezonabil. Danut Andrusca le-a mai spus reprezentantilor Sindicatului Liber "Navalistul" ca partea romana doreste sa obtina conditiile cele mai favorabile, intr-un timp cat mai scurt.

"Aspectele ridicate de reprezentantii Sindicatului Liber Navalistul" sunt importante. Dorinta mea este ca aceasta situatie sa fie rezolvata in cei mai favorabili termeni si cu cele mai favorabile conditii, cat de curand posibil. Atat eu, cat si structurile din cadrul Ministerului Economiei depunem toate eforturile pentru a indeplini acest obiectiv. Santierul Naval DMHI Mangalia este un obiectiv industrial important pentru Ministerul Economiei si avem datoria si responsabilitatea sa-l protejam si sa-l sprijinim", a declarat Danut Andrusca, Ministrul Economiei.

Este cea de-a doua intalnire dintre reprezentantii  Sindicatului Liber "Navalistul" si Ministrul Economiei in decursul ultimelor 30 de zile pe aceasta tema.

Citeste si Statul nationalizeaza santierul naval din Mangalia, blocand vanzarea pachetului majoritar de actiuni catre olandezii de la Damen


Citeste mai multe despre   










2177 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    exemplu (Vineri, 9 martie 2018, 16:42)

    loveparade [utilizator]

    de cum se baga imbecilii comunistoizi in seama doar de dragul titlurilor de ziare.
    ca ar sti ei sa administreze un santier naval, nu exista nici o indoiala (ca nu stiu)
  • +6 (6 voturi)    
    tudose (Vineri, 9 martie 2018, 18:27)

    zigot [utilizator]

    pus de graba director general al santierului, parca el a
    generat proiectul
  • +6 (6 voturi)    
    acum cred ca am inteles (Vineri, 9 martie 2018, 19:43)

    paranoid_android [utilizator]

    dreptul la preemptiune a fost exercitat ca statul sa se bage in mijlocul negocierilor; e probabil un fel marlanesc de a cere o "spaga legala" doar ca apoi sa renunte la preemptiune; insa cred ca toate partile stiu ca a administra un santier (mai ales a aduce contracte = locuri de munca) e o palarie cam mare pentru capetele mici din administratia centrala/locala.
    Totusi m-as rade sa aflu ca e vreun nebun "la stat" care sa creada sincer ca e mai bun administrator de santier naval decat o companie specializata;
  • +5 (5 voturi)    
    birocratii nostri... (Vineri, 9 martie 2018, 22:28)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    sunt prosti de bubuie. Adica vine papitoiul asta de Andrusca de la Piatra Neamt ca sa "negocieze" preluarea unui santer falimentar de catre o companie olandeza de succes. Ca sa nu mai spun, ca in domeniul naval, olandezii sunt "the best". Deci, asa cum spunea cineva mai devreme, cred ca o spaga lipseste din peisaj. Cumva ca la Bechtel.
    • +1 (1 vot)    
      Nu e vorba de șpagă... nuuu.. deloc... (Sâmbătă, 10 martie 2018, 0:25)

      Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      .. este vorba de submarinul cu vâsle pe care Fifor de la Apărare l-a proiectat și care urmează să fie construit în mare serie mare în șantierul respectiv.... Lemnul pentru vâsle va fi cumpărat din tăierile ilegale făcute de firmele parlamentarilor....
  • +1 (1 vot)    
    ai dracu olandeji (Vineri, 9 martie 2018, 23:26)

    nash pandelica [utilizator]

    vor sa puna mana pe port !
    las' ca si rusii stiu sa constuiasca corvete si submarine.
  • +4 (4 voturi)    
    Le-au aratat ei olandejilor (Sâmbătă, 10 martie 2018, 0:39)

    Dalinar [utilizator]

    Mai bine flamand si fudul decat angajat si satul.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version