Negocierile cu Damen in legatura cu nationalizarea Santierului Naval Mangalia au fost finalizate: Statul roman va prelua controlul, cu o participatie de 51%

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 22 martie 2018, 13:01 Economie | Companii


Santierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries
Foto: Agerpres
​Ministerul Economiei anunta ca a finalizat negocierile cu olandezii de la Damen asupra pachetului majoritar de actiuni de la santierul naval Santierul DMHI Mangalia. Statul roman va renunta sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra cotei de 51%, care in acest moment este detinuta de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering. In schimb, va fi preluata de Damen Shypyards Group, care ulterior va ceda gratuit 2% din pachetul de actiuni catre statul roman, care in acest moment este actionar minoritar cu 49%. Dupa ce va primi gratuit inca 2%, statul roman va deveni actionar majoritar.

"Este pentru prima dată în ultimii 28 de ani când statul român preia controlul asupra unui obiectiv industrial strategic privatizat. Din calitatea de acționar majoritar putem să protejăm eficient interesele statului român și putem să protejăm inclusiv forța de muncă înalt calificată de la Șantierul Naval", a declarat ministrul economiei Dănuț Andrușcă.

Negocierile dintre statul român și investitorul strategic interesat în Șantierul Naval DMHI Mangalia au fost finalizate în seara zilei de miercuri, 21 martie, se arata intr-un comunicat al Ministerului Economiei.

Astfel, Șantierul Naval 2 Mai S.A Mangalia, societate controlata de Ministerul Economiei, va renunța la exercitarea dreptului de preferință cu privire la achiziția pachetului de acțiuni deținut de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries S. A Mangalia. Ulterior, Damen Shypyards Group va cesiona, cu titlu gratuit, către Șantierul Naval 2 Mai S.A, 2% din pachetul de acțiuni, mai precizeaza Ministerul Economiei.

Structura de acționariat care rezultă în urma asocierii: 51% Șantierul Naval 2 Mai S.A si 49% Damen Shipyards Group.

"Oferta fermă autentificată va fi depusă în scris în cursul zilei de astăzi la sediul Șantierului Naval 2 Mai. După Adunarea Generală Extraordinară a acționarilor SN 2 Mai SA Mangalia, care va avea loc în data de 30 martie, partea română va intra în discuții pentru elaborarea statului societății mixte", mai precizeaza Ministerul Economiei.

In acest moment, Ministerul Economiei detine prin Santierul Naval 2 Mai S.A. Mangalia, 49% din actiunile de la Daewoo Mangalia, iar coreenii 51%. Santierul Naval 2 Mai Mangalia este o companie de stat cu o cifra de afaceri care nu a depasit 30 de milioane de lei in 2016.

 Reamintim ca in luna ianuarie, Guvernul a decis ca statul roman vrea sa-si exercite dreptul de preemptiune asupra pachetului de actiuni de 51% de la santierul naval Mangalia pe care coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering vor sa-l vanda. Problema este ca acest drept de preemptiune a fost exercitat cu intarziere, chiar in plina tranzactie intre coreeni si olandezii de la Damen Shipyards Group, cel mai mare constructor naval din Olanda.

In noiembrie, Damen anuntase ca a incheiat deja un contract cu Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) pentru achizitionarea cotei sale de 51% de la Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI). Olandezii ar fi urmat sa cumpere actiunile pentru 26 de milioane de dolari.

Insa tranzactia nu a mai fost finalizata in conditiile in care in ianuarie, Guvernul a anuntat ca statul vrea sa-si exercite dreptul de preemptiune. Dupa aceasta decizie din ianuarie, activitatea santierului a fost blocata. Aceasta in conditiile in care este o companie aflata in pragul falimentului, cu pierderi de aproape 500 de milioane de lei in 2016 si datorii de peste 5,3 miliarde lei.

Ulterior, statul roman, prin Ministerul Economiei, a purtat negocieri cu olandezii de la Damen pentru acel pachet de 51%.
Insa, blocarea activitatii pe santier a provocat mari nemultumiri in randul angajatilor. Pentru joi, reprezentantii Federatiei Sindicatelor Libere din Romania (FSLR) au anuntat proteste in fata Ministerului Economiei, nemultumiti de situatia in care se afla santierul naval Daewoo Mangalia Heavy Industries.

Citeste si








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





2549 vizualizari

  • +1 (7 voturi)    
    privatizare ... (Joi, 22 martie 2018, 14:28)

    sareta [utilizator]

    Vai de capul bietilor muncitori ! Statul care nu e in stare sa rezolve o biata autostrada Bucuresti-Brasov (de ex.) sa se apuce sa faca managementul unui santier naval ....Este de rasul curcilor, poate vor gasi ceva secretare care au si doctoratul si care sa fie varate in consiliul de administratie ! Nu va rezista mai mult de 2 (DOI ) ani ,dar ca si sigur asta se si vrea .Apoi la fier vechi ,1 milion de tone de fier vechi sa tot aduca ceva firfirei in buzunarele unor grupuri infractionale daca-s bine organizate .Daca statul era serios n-ar fi lasat timp de 10 ani ca un santier ca acesta sa care profit de miliarde de euro intr-o tara din Asia .Administratorii statului ce au pazit ?
    • +1 (1 vot)    
      S-a mai vazut (Vineri, 23 martie 2018, 13:18)

      GinaBordei [utilizator] i-a raspuns lui sareta

      S-a intamplat deja cu ICEPRONAV Galati. Sa zicem 'saru' mana' pentru eventuala infuzie de capital -daca va fi, dar sa nu se-astepte la vreun client nou sau directie de management. Asa a fost la Galati, dupa ce au asteptat vreo doi ani sa aduca noii patroni clienti si idei, au vazut ca tot asteptand vor muri de foame asa ca si-au luat bocceluta si au cautat ei singuri noi clienit si au sunat la clientii vechi, au refacut echipele si s-au pus pe treaba, muncind vreo 2 ani cu salariile chiar micsorate semnificativ. Doar DUPA ce s-a vazut successul au inceput sa vina si contracte noi, capital, mariri de salarii. Pare cinic, trist, dar asta e viata, si nu ma-nsel sa cred ca peste tot e la fel. Mai intai demonstrezi tu si apoi ceri bani, niciodata invers. Nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, s-a intamplat deja, DAMEN e in Galati din anii 90.
      • 0 (0 voturi)    
        Mai mult decat atat.... (Vineri, 23 martie 2018, 16:28)

        GinaBordei [utilizator] i-a raspuns lui GinaBordei

        In plus, vazand cum merge treaba, realizezi ca n-ai avut absolut nici un beneficiu din asa zisa asociere, fiindca daca ai facut absolut totul singur, ai aratat ce profitabil esti, dupa aceea puteai obtine bani de oriunde, si de la orice banca, si realizezi ce prostie ai facut, ca vei da pe vecie altora 30-40-50% diin profit absolut de pomana, cand daca ai fi stiut asta de la inceput, nu te mai asociai, faceai din prima singur fara sa te plangi si apoi fluturai succesul si sareau toti sa arunce cu bani in tine cu dobanda f. mica.
        Iar asta e cel mai fericit scenariu, stim ce s-antamplat cu restul asocierilor de dupa 90.
  • +1 (5 voturi)    
    intrebarea e ce se intampla cu datoriile (Joi, 22 martie 2018, 15:48)

    ouyang [utilizator]

    le iertam? adica plateste iar fraierul de contribuabil? la asta sunt specialisti pesedistii tot timpul. la umflat comisioane dupa “iertari" generoase de datorii.
  • 0 (0 voturi)    
    Fregate militare (Vineri, 23 martie 2018, 0:57)

    Cojmaru' politicienilor [utilizator]

    Planul era sa fie preluat de stat pentru a se asigura constructia fregatelor DAMEN si reparatia / modernizarea fregatelor Regina Maria si Regele Ferdinand impreuna cu Marasesti parca ii spune. In chestiunile de razboi, STATUL ar cam trebui sa fie dirijorul si nu actionar minoritar pentru a nu exista tentatia nationalizarii...
  • +3 (3 voturi)    
    Daewoo Mangalia (Vineri, 23 martie 2018, 14:07)

    Fitter [utilizator]

    a fost destinat constructiei de nave mari de transport si acest tip de nave au si fost livrate inainte si dupa privatizarea cu coreenii. Navele militare sunt diferite de cele de transport atat prin tehnologia de constructie cat si din punct de vedere al dotarilor si particularitatilor constructive. Iar in ceea ce priveste fregatele, este importanta alegerea unui proiect deja existent la care sa nu se faca modificari majore ,deoarece un proiect complet nou ar mari ciclul de constructie cu cel putin un an si pretul cu cateva milioane bune de Euro.
    Daca in aceasta actiune se vor implica politicienii nu vom vedea prima fregata nici in 10 ani (sau chiar deloc!)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by