Ministrul Economiei: Avem discuţii în Guvern şi luăm în calcul mai multe scenarii referitoare şi la personalul bugetar

de I.B.     HotNews.ro
Luni, 6 aprilie 2020, 2:47 Economie | Companii


Bugetari din administratia locala
Foto: Pixabay
Ministrul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri, Virgil Popescu, a declarat duminică seara, la B1 Tv, că sunt discuţii în Guvern şi sunt luate în calcul mai multe scenarii legate de salariaţii bugetari, iar la Ministerul Muncii se lucrează, probabil, la o analiză pe acest subiect, potrivit Agerpres.

"Avem discuţii în Guvern şi evident că luăm în calcul mai multe scenarii referitoare şi la personalul bugetar. În primul rând ar trebui să ştiţi că un bugetar când stă acasă nu mai primeşte acele sporuri. Deci cu asta din start este diminuat acel salariu. Avea foarte multe sporuri, spor de antenă, spor de periculozitate. Acelea nu le mai primeşte. Se lucrează probabil la Ministerul Muncii la o analiză pe acest subiect şi sunt convins, am văzut şi o declaraţie a premierului Ludovic Orban, că lucrează la acest lucru. Eu sunt convins că se va ajunge până la urmă la o decizie care se va lua cu privire la acest aspect. Noi am cerut, cel puţin eu, am cerut tuturor din mediul privat o solidaritate şi este normal să existe o solidaritate la nivel naţional a tuturor, în aşa fel încât să trecem cu bine toţi peste această criză", a spus ministrul Economiei la B1TV, întrebat dacă există o strategie cu privire la discrepanţele între privat şi bugetar, astfel încât şi bugetarii să intre în şomaj tehnic sau să primească mai puţini bani.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





33186 vizualizari

  • +6 (42 voturi)    
    Sporuri? (Luni, 6 aprilie 2020, 3:15)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Dar ce face un bugetar de e asa de periculos?

    Inteleg un meserias, u nconstructor, sta la metri inaltime, poate sa cada de pe schela. Dar ei? La cum se poarta cu populatia si la cat de reticenti sunt la informtizarea institutiilor ar trebui sa zica mersi ca nu sunt trimisi la arat ogorul.
    • +9 (29 voturi)    
      e periculos sa fii bugetar.. (Luni, 6 aprilie 2020, 7:02)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      .... poti sa iti rupi gatu' cand stai degeaba.
    • +4 (22 voturi)    
      ... (Luni, 6 aprilie 2020, 7:41)

      cartograful [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      @iti pasa, depinde de la bugetar la bugetar, unii iau sporurile degeaba. Altii sunt militari, medici, padurari unde numai anul trecut au avut catziva capul crapat de hotii de lemne, etc. A spune bugetar nu inseamna nimic, exista si acolo oameni si oameni.
    • +15 (21 voturi)    
      Manevre (Luni, 6 aprilie 2020, 8:57)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Sporurile si Salariile mari din Sistemul Bugetar sunt Manevre de Santaj din partea celor de la Putere care le maresc salariile pentru voturi.

      Sa nu uitam cum Pensionarii Speciali din Justitie au tacut cand Liviu Dragnea si rectorul UAIC IASI Tudorel Toader au mutilat Legile Justitiei dar cand au aparut discutii ca li se vor taia pensiile au iesit in strada la protest, totul pana la bani.
    • +1 (17 voturi)    
      Gandire de romani fustrati (Luni, 6 aprilie 2020, 9:37)

      matali [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Sa te tratezi singur,ca in evul mediu in cazul in care ai o problema medicala, pentru ca medicii sunt tot bugetarii aia pe care ii urasti, sa te aperi singur cand tu si familia ta sunt atacati de un grup de infractori sau ti se fura ceva pentru ca politistii sunt tot bugetari, sa iti stingi singur incendiul daca iti arde casa pentru ca pompierii sunt tot bugetari si poate nu vor mai exista, sa folosesti lumanarile pentru a vedea pe intuneric pentru ca cei care se ocupa de sistemul energetic sunt toti bugetar si merita sa te lase pe tine privatule care ii urasti ca in epoca de piatra la lumina lumanarii, sa iti cari singur apa de la fantana ca bunicii tai, etc etc.
      • +4 (4 voturi)    
        esti pe langa! (Luni, 6 aprilie 2020, 16:35)

        antivirus2020 [utilizator] i-a raspuns lui matali

        aia cu sistemul energetic si utilitati sunt societati comerciale (deci nu bugetari) la unele din ele actionar majoritar este statul.
        Ca politicienii nostri isi pun in cadrul acestor firme tot felul de lipitori politice in posturi cat mai bine platite e alta discutie.Insa cei mai multi angajati din aceste societati muncesc pe un salariu normal.
        Insa eu nu inteleg de ce unui judecator de ex. trebuie sa-i platesc cateva mii de euro salariu cat este activ,sa te scot la pensie doar dupa 25 de ani de munca dupa o lege data special pt aceasta categorie (80% din valoarea veniturilor din ultima luna) cand eu ca stat de ex. iti pot oferi la pensie 5000 de ron ,iar restul daca vrei sa ai mai mult te duci frumos si iti faci o pensie privata (pe care ti-o permiti din salariu ).
  • +9 (29 voturi)    
    Propun pe lângă toate sporurile (Luni, 6 aprilie 2020, 4:27)

    nick24 [utilizator]

    de antenă, de limbă străină, de stres, de vechime, de lucru cu publicul și un SPOR NOU: de coronavirus!
    • +2 (8 voturi)    
      umilirea poporului (Luni, 6 aprilie 2020, 10:54)

      wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      prin scoaterea institutiilor de forta cu armament pe strazi, care ne chestioneaza ce facem si unde mergem, practic noua celor din privat care producem ni se transmite urmatorul mesaj: 'voi NU sunteti importannti, importanti suntem noi, cei din institutiile posesoare de pensie speciala(de serviciu)'. ' Asta e ca si cum ' ne putem lipsi de voi cei care produceti, stati acasa, dar nu ne putem lipsi de institutiile de forta!'
      E chiar umilitor cum un posesor de pensie speciala cu arma in mana il intreaba pe cel care-i produce pensia speciala 'unde mergi?' poftim?! cum unde merg?! merg sa-ti produc tie salariul ala mult mai mare decat al meu! merg sa produc pensiile speciale fostilor tai colegi istoviti de munca si iesiti la pensie speciala la varsta la care multi se insoara! merg sa produc si laocatiile copiilor tai! si din ce mai ramane mai iau si eu acasa la familia mea! ai inteles! si te rog nu mai tine mana pe arma cand stai de vorba cu mine!!!
      umilirea poporului!
      • 0 (2 voturi)    
        De unde atata prostie? (Marţi, 7 aprilie 2020, 10:55)

        Zache58 [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

        Dupa 11 septembrie,lumea civilizata,s-a obisnuit cu militari pe strada,chiar camioane si check pointuri ( plus elicoptere in survol).Eu nu m-am simtit umilit,din contra,m-am simtit mai protejat in calatorie prin Europa.Nici acum nu am probleme cu armata pe strazi.Din contra,eu zic sa fie mai multi pentru respectarea starii de urgenta.Sa ne vedem sanatosi, cand se va termina pandemia!
        • -1 (1 vot)    
          evident (Marţi, 7 aprilie 2020, 11:32)

          Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

          ca doar ai gandire de comuist frecator care n-a produs 1 leu in viata lui...
  • -26 (40 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 6 aprilie 2020, 5:01)

    [anonim]

    • +19 (33 voturi)    
      Aristocratia birocratica ! (Luni, 6 aprilie 2020, 6:13)

      scorillo666 [utilizator] i-a raspuns lui

      Bugetarii sa stea acasa si sa se bucure de salariile intregi, iar voucherele sa se dubleze pentru sporul de "stat acasa" :))))))) . Traim aristocratia birocratica !
      • +2 (18 voturi)    
        bugetarii incep sa se planga? (Luni, 6 aprilie 2020, 7:56)

        Motor [utilizator] i-a raspuns lui scorillo666

        Bugetarii incep sa planga. Dar mie ca angajator ce-mi da statul ,ca de lucru este , dar nu poti merge nicaieri (nu te primeste nimeni).

        Le da 75% angajatilor ca stau acasa si nu au unde munci. Insa eu ii tin angajati in continuare si ce beneficiu am. Deci toata lumea afara si la revedere, sa le dea statul de lucru. Oricum cheltuie mai putin statul daca sunt dati in somaj normal si nu in somaj tehnic.
    • -3 (17 voturi)    
      Ai dreptate (Luni, 6 aprilie 2020, 7:35)

      gogpintenog [utilizator] i-a raspuns lui

      Ai dreptate coa'.... Io zic să le mai dam bugetarilor și un spor de ciupercă. Privații, cei care erau plătiți din banii produși de bugetari și care n-au fost în stare să se asigureze, să mai tacă din gură
    • +3 (23 voturi)    
      Ti-ai luat pastilele? (Luni, 6 aprilie 2020, 7:41)

      Ender _20 [utilizator] i-a raspuns lui

      Vezi ca si acelea le face un PRIVAT!
      Bugetarii nu fac altceva decat sa toace ce produc privatii. Mai sunt si aroganti, puturosi si slab pregatiti profesional. Si mai au si niste salarii rusinos de mari in comparatie cu ei. Nu mai vorbesc si de sporuri de toate felurile, tichete de vacanta, aberant lucru!
    • +5 (23 voturi)    
      Da aia (Luni, 6 aprilie 2020, 8:23)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui

      pentru ca 99,99% taie frunze la câini, sunt incompetenti, indolenti, nulli din pdv profesional, angajati pe pile si clientelism pe niste salarii nesimtite (+ sporuri cu sutele)
    • +10 (24 voturi)    
      Mai bine ca-n Rai. (Luni, 6 aprilie 2020, 8:36)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui

      Sa tot fi bugetar , nu trebuie sa-ti calculezi nici un risc .Muncesti nu muncesti salariul merge.Si in majoritate cei mai multi imbogatiti sant bugetari, privati nu pot tine pasul cu ei oricat si-ar calcula riscurile. Eu asteptam dupa promisiunile pnl-ului ca imediat dupa ce au ajuns la putere sa reduca cel putin la jumatate aparatul foarte stufos al bugetarilor . In categoria bugetarilor sant angate toate rudele , clienti si sponsorii politicienilor .
      Sa se termine o data cu atatia bani dati pentru niste tratori ,iar banii economisiti sa ajunga si la sanatate pentru a nu mai fi prisi nepregatiti ca-ntodeauna. La munca nu la intins mana.
      • -4 (10 voturi)    
        Asa este (Luni, 6 aprilie 2020, 10:04)

        Ulad [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

        Desfiintati invatamantul si asa nie greata de invatatura, destinati sistemul de sanatate ca ni-i teama de injectii si nu vrem sa fim vaccinati, desfiintati finantele publice ca evaziunea fiscala si asa o practicam noi patronii la scara mare, desfiintati pensiile ca si asa angajatii au prea multe drepturi si sar cu gura atunci cand spalam pe jos cu ei, desfiintati politia ca sa putem fura in voie, desfiintati justitia ca e o piedica in calea poftelor noastre ascunse a patronilor (oamenii care in comunism nu eram buni de nimic pentru ca nu ne placea sa muncim, ci doar sa dam ordine).
        • +4 (10 voturi)    
          la munca (Luni, 6 aprilie 2020, 11:34)

          Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui Ulad

          La munca cinstita, imbuibatule!
          • -2 (6 voturi)    
            Muncesc mai mult (Luni, 6 aprilie 2020, 11:57)

            Ulad [utilizator] i-a raspuns lui Spartacus37

            decat o sa muncesti tu in 3 vieti
            • 0 (2 voturi)    
              perfect (Marţi, 7 aprilie 2020, 8:44)

              Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui Ulad

              Sa vedem ce o sa mananci la toamna! Daca ai stocuri mari, te rog da adresa, sa venim toti la tine, noi, sclavii de la privat care te tinem in spate!
    • +8 (12 voturi)    
      Uite de-aia (Luni, 6 aprilie 2020, 9:40)

      SebastianRusu [anonim] i-a raspuns lui

      Bai desteptule. Stii cat ese Bugetul Romaniei? 330 mld lei, din care 130 mld lei, ADICA 40% se duc pe salariile voastre bugetare. Acum trei ani salarizarea aparatului de stat era 60 mld lei, acum este 130 mld lei. Bugetarii sunt un fel de TESA, unde ai vazut tu firma care sa aloce 40% din Cifra de afaceri (nici macar din profit) salarizarii TESA???? daca mai ramane ma-ta insarcinata cu unu ca tine sa ii zici sa il avorteze. Sunteti 1.5 mil de bugetari, iar in Guvernul Nastase erati 800.000... deci v-ati dublat, v-ati dublat si leafa... Si acum vrei sa stai acasa si sa iei salariu mai mare decat in Ungaria sau Polonia... NU?
    • +4 (6 voturi)    
      da, dotarille (Luni, 6 aprilie 2020, 10:15)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui

      spitalelor si farmaciilor cu cele necesare, rezervele de stat, sunt tot din proasta prevedere a privatilor >?
      dar armata de consilieri fosti securei, de pe la intreprinderile mari de stat, gaz, electrica,, tot bugetari, cu pensii babane plus sinecuri, nu sunt tot de la bujet, coane fanica >?
      base a avut mila de bujetari, doar i'a mai pus sa stranga cureaua. astia, daca au sange in instalatie, taie pensiile speciale, dau afara pensionarii de la stat, care sunt angajati tot la stat, si reduc numarul ghiseistilor care plimba hartii si ne inchid geamul in nas. sunt ministere multe si ticsite cu taietori de frunze pt. caini.. mai bine i'ar pune sa confectioneze mastti si manusi.
      sunt functionary care impung tastele cu degetele aratatoare, nici macar sa dactilografieze nu sunt in stare. stai o jumatate de ora sa'ti completeze o chitanta, o adeverinta.
      sau, daca n'au chef, te cheama maine si'ti inchid geamul in nas. fara jena, ca sunt rude cu sefu'.....
    • 0 (0 voturi)    
      probabil esti bugetar! (Luni, 6 aprilie 2020, 22:02)

      antivirus2020 [utilizator] i-a raspuns lui

      o sa primesti un spor de coronavirus.Bafta!
  • -2 (20 voturi)    
    DATORIE (Luni, 6 aprilie 2020, 5:53)

    scorillo666 [utilizator]

    Bugetarii sunt cei care in cazul rechizitiei de forta de munca in spitale , vor suplini lipsa de cadre medicale din randul 2 in lupta cu COVID :) Abia astept sa le vad "osu" la treaba !
    • +6 (20 voturi)    
      daca e rost de stat degeaba... (Luni, 6 aprilie 2020, 7:03)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui scorillo666

      ... bugetarii sunt in prima linie. au ani grei de experienta in lupta cu munca.
  • +2 (24 voturi)    
    , // (Luni, 6 aprilie 2020, 8:45)

    Maria Irimia [anonim]

    Vad comentariile si nu-mi vine sa cred! Sunt bugetar, nu-mi cunoaste nimeni activitatea, nu stie nimeni ca de cand a inceput toata nebunia am luat contact cu sute de persoane venite acasa din diverse tari cu cod rosu, dar care nu recunosc si nu ai cum sa-i tragi la raspundere. Este foarte usor sa lovesti. Noi am fost afectati si in 2010 cand au fost taiate salariile, nu la toti bugetarii bineanteles. Am mers mai departe ca nu avem ce face. Suntem in slujba contribuabililir si ne vedem de treaba noastra. Este greu pentru toata lumea, dar noi suntem cei in care se arunca cu pietre. Asta ne reprezinta, privirea aruncata peste gard. Nu suntem in linia 1, 2... dupa parerea unora
    , dar stiu ca am facut intotdeauna lucruri bune pt. societate si am pus "osu"! Au sufletul impacat si pot spune acelasi lucru si cei care dau in noi, care nu suntem aparati nici in vre-un fel?
    • +2 (16 voturi)    
      RECALIFICARE (Luni, 6 aprilie 2020, 9:08)

      cepreudonim [utilizator] i-a raspuns lui Maria Irimia

      "bineanteles"

      pai de asta nu trebuiesti platit...bugetar necunoscator al limbii romane.
    • +6 (12 voturi)    
      Bugetarii sunt mulți.Mult prea mulți. (Luni, 6 aprilie 2020, 10:04)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Maria Irimia

      Și totul a pornit de la PSD.Chiar dacă unora nu le place,ăsta-i adevărul.Prin 2005,Tăriceanu fiind premier și ținut în corzi de legile PSD care au făcut bugetarii funcționari publici care nu puteau fi dați afară,a făcut bugetari la dublu.A păstrat bugetarii PSD și a angajat alții ai lui,nu spun PNL pentru-că,între timp,nu se mai știe ce-i Tăriceanu.Acum Orban va trebui să reducă,dar nu cred-că va putea face mare lucru până după alegeri.Atunci,dacă PNL va avea majoritate în Parlament va putea face o reformă în birocrația românească.Sunt birocrați care sunt acolo numai ca să-ți elibereze o dovadă inutilă.Dispare dovada ca obligație,dispare și birocratul.Trebuie revăzut și obligația prezentării unor hârtii.
    • +2 (8 voturi)    
      Intrebare (Luni, 6 aprilie 2020, 10:07)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Maria Irimia

      la „Solitaire” cum stai? Câte sporuri, vauchere, tichete, bonusuri primesti? Zile libere, câte ai? Pe astea de ce nu le spui?
    • -2 (8 voturi)    
      De cele mai multe ori prostia nu se vede in sine (Luni, 6 aprilie 2020, 10:22)

      Dinu Cris [anonim] i-a raspuns lui Maria Irimia

      Aproape 50,9 % din privat functioneaza cu hai sa vedem,,cum facem,, ce trebuie sa facem ca sa nu platim x-y-z la stat... Stie cineva din privat ca cel mai bun angajator (este statul cu siguranta!!!)?? Eu si doamna de mai sus,, dam 42% din ce luam ca sa va sustinem acum pe cei care stati in somaj tehnic (frizarii,, cuafuri,, garaje auto(la o reparatie nu scapi de 1000-2000lei) ,, care chipurile pana la aceasta pandemie nu contribuiau nici macat cat contribuim noi acum,,,,cei mai multi au contracte si salarii pe 1/2 norma,,, eu platesc la stat 2 norme de lucru pentru voi care comentati si nu va convine cum este situatia acum ) pensionari si sistemul de sanatate.. Daca ne vor lua bani,,,nu au decat!!!,,,dar fiti siguri ca somajul tehnic,,, sanatatea,,pensia si economia in general se va diminua exact cu cat se diminueaza salariul meu acum sau al doamnei... NU e mai inteligent sa scoatem economia neagra din privat (40-50%, investitiile de la stat (nu salarii),salariati fara carti de munca (constructii,,frizerii,, taximetristi,,,etc),,,TVA-ul platit,,, etc..) ca sa avem bani de care vrb.. ministrul Economiei???? Inainte sa va dati cu parerea stati un pic si meditati (interior) si vedeti daca puteti arunca piatra
      • +2 (4 voturi)    
        alo (Luni, 6 aprilie 2020, 11:48)

        Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui Dinu Cris

        Ce platesti tu, e tot din taxele mele de la privat!... offf...
      • +1 (3 voturi)    
        Fals (Luni, 6 aprilie 2020, 13:50)

        JustEu [utilizator] i-a raspuns lui Dinu Cris

        Din pacate ai pierdut fix esentialul. Dai, ca si doamna dealtfel, 42%, nu de la tine, precum dau cei din sectorul privat ci dai tot de la stat, adica ca sa intelegi mai bine, statul (care ar trebui sa fim noi dar nu se intampla asa) s-a gandit cati bani sa "dea in mana" angajatilor lui (8000 lei spre exemplu), au pus si cei 42% ai dumitale pe care i-au scazut de pe fluturas si..VOILA...ti-au intrat pe card 8000 lei.
        Altfel spus: statul e ca un portofel, ai in portofel 100 lei, scoti din portofel 50 lei, pui intr-un buzunar 30 lei si restul de 20 lei ii pui inapoi in portofel si stai linistit cu gandul ca ai mai multi bani decat la inceput, pe cand, daca vine un prieten (privatul) si iti mai pune (de la el) 50 lei, da, ai mai mult decat la inceput. Intelegi?
        Hai sa iti mai zic ceva, sunt angajat de 14 ani la o societate la care mi-am adus aportul maxim ca sa "mearga firma" (am muncit in delegatie, mi-am incheiat ziua de lucru si la orele 21 desi programul era pana la 16, am acceptat cand societatea nu a mai putut da bonuri de masa) si in acest moment, cu "ceva" experienta mai multa, iau in mana 2800 lei. Tu cat iei? Si ce munca prestezi pentru banii pe care ii primesti?
        Daca imi raspunzi sincer, ca tot se cere solidaritate din ambele parti, iti spun si ce cuprinde fisa postului meu sau ce trebuie sa fac pentru banii pe care ii primesc. Pana atunci numai de bine si nu uita, cand s-au taiat salariile bugetarilor s-a marit si TVA-ul, iar la salariile mici din mediul privat s-a simtit suficient avand in vedere ca aproape toti banii se duceau si se duc pe mancare si utilitati.
    • +2 (6 voturi)    
      da (Luni, 6 aprilie 2020, 11:46)

      Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui Maria Irimia

      Da am sufletul foarte impacat - pt ca majoritatea sunteti angajati cu pile si spagari... ai tupeul sa vb de Basescu si 2010... v-a taiat Boc prea putin in mai 2010 - doar 25%... mie mi-a taiat patronul 42% din salariu inca din ianuarie 2009! Ati facut dansul pinguinului voi bugetarii, la manifestatie, in fatza jandarmilor, tot bugetari - asa tare sufereati - ca voi aveti sindicate, cica! Mult ati suferit, naparcilor - de aia v-ati inmultit in halul asta! Daca guvernul asta era format din barbati adevarati, tb sa dea afara in secunda 2 jumatate din bugetari si lefurile taiate cu 30% - nu sa bage privatii care tin tara in spate in somaj tehnic! Sa vedem ce o sa mananci la toamna!
  • -5 (17 voturi)    
    NImeni nu sta acasa de buna voie (Luni, 6 aprilie 2020, 8:56)

    Ulad [utilizator]

    Statul asta acasa este distructiv. Mai distructiv decat virusul. Lipsa de activitate,stresul, sedentarismul, izolarea, nu fac decat rau. La toate se mai adauga si scaderea veniturilor. Chiar asa de ce sa plateasca bugetarul, pentru incompetenta politicienilor? Daca aveam politicieni cu cap, nu oameni avizi de bani si putere, cum sunt azi peste tot in lume, nici virus n-ar fi existat.
  • -5 (9 voturi)    
    Soluție (Luni, 6 aprilie 2020, 9:13)

    spirache [utilizator]

    Pentru a se face economii ar trebui că pe timpul urgentei celor din politie, armată și jandarmerie, servicii etc sa li se dea doar mâncare și țigări pentru fumători, fara salariu. Daca era război, li se mai dădea salariu? Și așa ar fi bani suficienti pentru pensii și salariile celorlalți și ajutorarea companiilor și ONG urilor avocatilor și altora cărora veniturile normale le sunt afectate.
  • -5 (7 voturi)    
    Adevarul, exista lipsa acuta de personal (Luni, 6 aprilie 2020, 9:30)

    matali [utilizator]

    Exista lipsa acuta de personal si in sectorul bugetar in multe domenii vitale si aici nu ne referim doar la angajatii din primarii iar daca le diminuezi salariile risti sa ramai fara ei, sa plece din tara etc. Ce vei face,vei importa indineni si vietnamezi in domeniul bugetar ? Bineinteles ca unii se vor bucura pentru ca de ce nu sa moara capra vecinului, doar suntem romani si urim pe toata lumea dar asta ii va afecta si pe ei foarte mult, inclusiv pe cei care lucreaza ca un sclav la smecherul de patron sa il poata imbogati, sa isi cumpere masini de lux si vile, vacante scumpe in strainatate, in timp ce el moare de foame si apoi sa arunce cu noroi in celelalte categorii de angajati. Daca tu ca si guvern te vei comporta ca si Basescu iti sapi mormantul sigur.
  • +1 (1 vot)    
    Masuri nu vorbe (Luni, 6 aprilie 2020, 9:35)

    tontu [utilizator]

    Nea Virgile pan-o analizati voi trece criza !?
  • +3 (5 voturi)    
    Nimic nu se schimba cu ''specialii'',nu? (Luni, 6 aprilie 2020, 9:39)

    floriniulian [utilizator]

    Cei care platesc aberatiile nesimtite de pensii si salarii statului esuat stau acasa pe 3-400 euro, iar acesti mafioti si securisti impreuna cu bugetarii de lux din cauza carora suntem in situatia acestui dezastru total se amuza acasa in fata TV-lui pe 4-5000 euro/luna...

    Nu stiti ce va asteapta PNL/PSD.

    O noua revolutie se apropie pentru rasturnarea acestui stat mafiot care controleaza si tin captiv intreaga tara prin intermediul marionetelor din PSD/PNL.
  • +2 (10 voturi)    
    Nu toti bugetarii stau degeaba! (Luni, 6 aprilie 2020, 9:48)

    andrei8411 [utilizator]

    99.9% stau degeaba?
    Ha!
    Da, majoritatea sefilor si a celor care dau din deget sunt adusi pe pile si au salarii nesimtite dar 90% din bugetari iau niste salarii mizere, trebuie sa suporte toti prostii la ghiseu care de multe ori put, nu au 5 clase, nu inteleg ce li se cere si urla ca tampitii etc.

    Multi care se plang pe aici nu ar lucra vreodata cu publicul la ghiseu mai ales acum cu Coronavirus(va dau exemplu - Starea Civila, care se ocupa de nasteri, decese, schimbari de certificate nastere etc ) Aici vorbim de alt gen de public, nu ala care o arde pe la cafenele sau prin librarii fancy.

    Se poate automatiza si digitaliza foarte mult dar ce sa vezi? de 30 ani se tot fura si daca incepi acum sa scanezi toate actele vechi si sa treci pe sistem digital ti-ar trebuii 50 de ani doar sa termini de scanat plus sistem informatic bine pus la punct.

    Nu stiti ce vorbiti!

    Sunt de acord ca o parte din ei trebuie sa fie bagati intr-un program de reorientare profesionala dar sa spui ca majoritatea stau degeaba si ca au totul asigurat cand de fapt doar 10% din bugetari fura ca in codru iar restul iau sub 2000-3000 de lei mi se pare aberant si jenant din partea unora care poate au avut putin noroc si sunt prin domenii precum IT-ul pt ca deh astia de prin IT citesc ziarul asta , nu? :)

    Mai iesiti din bula voastra ca dormiti pe voi.

    P.S.
    Recomandare de la un IT-ist.

    Sanatate si sictir!
    • 0 (6 voturi)    
      Cel mai bine pentru bugetari este .... (Luni, 6 aprilie 2020, 10:48)

      floriniulian [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

      Sa-si dea demisia,in conditiile'' insuportabile'' de ''stres/salarii mizere'' in care lucreaza.Nu-i opreste nimeni,nu?De ce nu o fac?

      Hai sictir IT-istul lui peste prajit.
      • -1 (5 voturi)    
        :) (Luni, 6 aprilie 2020, 12:02)

        andrei8411 [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

        Nu te duce capul nici pana la magazinul din colt, nu stau sa iti explic ca nu ai intelege nici daca iti desenez.
        • -1 (1 vot)    
          ura si la gara (Marţi, 7 aprilie 2020, 11:30)

          Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

          IT-ist bugetar frecator... pfui...
    • +1 (3 voturi)    
      Prostii divagante (Luni, 6 aprilie 2020, 14:04)

      JustEu [utilizator] i-a raspuns lui andrei8411

      Ti-a recomandat tie un IT-ist sa iesi din bula ta sau cum? Ca doar nu vrei sa spui ca esti "IT-ist bugetar".
      Pentru ca daca e asa, sa iti zic eu cum sta treaba, caz concret, bugetar la dep. IT al unei institutii, 9800 lei brut in 2018 (am gasit fluturasul de salariu uitat intr-un copiator). Nu stiu ce presta dl. ala intrucat i-am facut eu setarile de retea la imprimante. Parea de pe alta lume.
      Cazul 2, IT-isti la ANAF, atelier de service la etajul x, singuri pe etaj, atelier dotat cu statii de lipit profesionale, osciloscop, sursa de laborator, 2 PC-uri cu i7 + monitor 24", plus multe alte "scule". Le-am explicat care e problema la cateva echipamentedefecte si... logic ca mi s-a zis...aaa dar noi nu suntem specializati in "astea", luati-le dvs. in service si reparati-le. Asadar?
      Banuiesc ca nu aveau salariu 2000 lei deoarece ambii conduceau masini germane.
  • +1 (5 voturi)    
    Nu poti trai decat prost acolo unde manipularea (Luni, 6 aprilie 2020, 10:05)

    Dinu Cris [anonim]

    E ce mai mare prostie pe care o poti face in perioada de criza,,, avem 500000 de someri tehnici,, 5,5 milioane de pensionari. Un total de 6 milioane de beneficiari + un sistem medical care e finantat 30-35% de sectorul bugetar (asa cum este el) si doar 4 sau 3.5 miliane salariati din care 1-1,2 milione salariati la stat .De unde credeti ca se vor da pensi si somaj???? Daca inainte avei un cost de 1.5 beneficiari la 1 salariat,,acum vom avea 1.8 sau 2.1 beneficiari de somaj sau pensionari pe salariat (1/3 este la stat,, deci 30%-35% din tot ce beneficiaza pensionarii si somerii) sau patron... Clar sistemul v-a claca daca reduci salariile la bugetari,,,asigurarile sociale din salariile acestora vor fi mai mici (la o reducere cu 10%,,vom avea 5% pentru pensii sau somaj,,la 20% vom avea 10-15% si tot asa inainte), in concluzie somajul tehnic si pensiile vor trebui sa scada procentual cu scaderiile salariale ... E o indeie periculoasa cu implicatii seioase pe viitor... E normal in acelas timp sa avem performanta,,,dar nu acum,,e foarte periculos si mult prea fragil sistemul....Ininte sa tot comentati cum e la privat,,,deschideti un pic ochii si calculati oameni dragi
    • +1 (1 vot)    
      Minte scurta (Luni, 6 aprilie 2020, 14:35)

      JustEu [utilizator] i-a raspuns lui Dinu Cris

      Iti merge mintea, sper ca nu ai treaba cu "matematicile" acolo unde lucrezi.
      Cel mai bine ar fi sa va mareasca de trei ori salariul, pe principiul invocat de tine, pentru a cotiza mai mult si astfel sa acoperiti deficitul. Nu intelegi o socoteala simpla si anume faptul ca banii pentru salariile voastre sunt tot de la buget, daca scad salariile raman mai multi bani la buget. Solidaritate nene din partea tuturor, nu numai din partea sectorului privat.
      Acelasi indemn ti-l adresez si eu tie, deschide ochii si mintea inainte de a posta ineptii.
  • +2 (4 voturi)    
    Sunt bugetari si... bugetari (Luni, 6 aprilie 2020, 10:13)

    nevada [utilizator]

    Sunt bugetari si... bugetari. Pe langa salariile grase pe care le iau, sau chiar si le-au fixat singuri- vezi atatea firme si regii ale statului- si-au mai adaugat o multime de sporuri - de antena, de calculator, de stress, si mai stiu eu ce. Tate aceste sporuri, care in unele cazuri pot ajunge si la 80% din salariu au fost acordate pe baza unor evaluari si studii facute de ceva institute sau institutii care au semnat pentru veridicitatea lor, altfel nu se puteau acorda. Cine si-a pus semnatura pe ele si cat de riguros au fost facute, asta deoarece daca se iau la verificat unele sunt deadreptul ridicole (dar las' ca trece, cine sa ne pune bete in roata, ca facem scandal!). Ar fi cazul sa fie revizuite aceste evaluari, iar cei care au semnat pentru ele sa mai si raspunda!
  • -1 (7 voturi)    
    agentii si ministere (Luni, 6 aprilie 2020, 10:18)

    Liviu Suto [anonim]

    Bugetarii nu au avut o zi grija zilei de miine, sau grija profitului. Asta este diferenta esentiala. Importanta sau calitatea muncii prestate este un amanunt subiectiv.
    Ai pe cineva, te angajezi la stat, ai grija sa fii prieten cu sefu si gata. Credite in blana, casute, vacante pe te miri unde ultimul tip de televizor smart, chiar daca nu stii tu prea bine ce face, ideea este sa ai mai mult decit cumnatul.
    Bineintele ca exista bugetari demni de respectul nostru.
    Dar, procentul este foarte foarte mic.
    Eu ii invit pe bugetarii care ar vrea sa ma contrazica sa aplice la programul Startup Romania si sa inceapa o afacere care sa aduca multa plusvaloare.
    Pe urma stam de vorba.
    Acum, avem aici o lista
    https://www.zf.ro/zf-24/exclusivitate-zf-vedeti-aici-lista-celor-256-de-agentii-guvernamentale-la-sfarsitul-anului-2008-4699798
    As fi curios cite persoane sunt angajate in toate aceste agentii si mai ales in ministere si companii de stat si cit reprezinta efortul bugetar pentru salariiile primele si sporirile aceslor tovarasi.
    La fel, invit un bugetar sa-mi raspunda cu date oficiale.
    • +1 (5 voturi)    
      Acelas lucru la proportii uriase exista in privat (Luni, 6 aprilie 2020, 10:31)

      Dinu Cris [anonim] i-a raspuns lui Liviu Suto

      Aproape 50,9 % din privat functioneaza cu hai sa vedem,,cum facem,, ce trebuie sa facem ca sa nu platim x-y-z la stat... Stie cineva din privat ca cel mai bun angajator (este statul cu siguranta!!!)?? Eu si doamna de mai sus,, dam 42% din ce luam ca sa va sustinem acum pe cei care stati in somaj tehnic (frizarii,, cuafuri,, garaje auto(la o reparatie nu scapi de 1000-2000lei) ,, care chipurile pana la aceasta pandemie nu contribuiau nici macat cat contribuim noi acum,,,,cei mai multi au contracte si salarii pe 1/2 norma,,, eu platesc la stat 2 norme de lucru pentru voi care comentati si nu va convine cum este situatia acum ) pensionari si sistemul de sanatate.. Daca ne vor lua bani,,,nu au decat!!!,,,dar fiti siguri ca somajul tehnic,,, sanatatea,,pensia si economia in general se va diminua exact cu cat se diminueaza salariul meu acum sau al doamnei... NU e mai inteligent sa scoatem economia neagra din privat (40-50%, investitiile de la stat (nu salarii),salariati fara carti de munca (constructii,,frizerii,, taximetristi,,,etc),,,TVA-ul platit,,, etc..) ca sa avem bani de care vrb.. ministrul Economiei???? Inainte sa va dati cu parerea stati un pic si meditati (interior) si vedeti daca puteti arunca piatra
    • -1 (1 vot)    
      sa fim echilibrati (Luni, 6 aprilie 2020, 20:07)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Liviu Suto

      Abtine-te sa mai recomanzi Start-up!

      E unul dintre cele mai ingrozitoare unelte de inselat lumea si de pierdut timpul.

      De unde ai scos-o ca angajatii din privat au grija profitului!? Dimpotriva, ii doare fix in basca de profit, ii intereseaza doar sa-si primeasca salariul sa sa fure timp cat mai mult de la patron.

      Trebuie sa fie foarte clar ca angajatii din privat nu sunt mai cu motz decat cei bugetari si au de multe ori acelasi salariu sau chiar mai mare.

      Exista evident si angajati in privat mai prost platiti. Dar e cazul sa ne intrebam daca nu cumva atat merita.

      Iar generalizarile cu bugetarii sunt prostie curata. Si medicii sunt bugetari. Hai sa le diminuam salariile si sa-i trimitem acasa, nu?

      Si armata e platita din buget. Hai sa le spunem sa plece acasa si sa lase naibii spitalel construite!

      Si politia e bugetara. Hai sa plece acasa si sa se apere fiecare cum poate, inclusiv de nebunii care umbla brambura infectati!

      Si ANAF e bugetar. Sa le spunem si lor sa plece acasa si firmele nu au decat sa astepte pana la toamna sa-si ia compensatiile.

      Casele de pensii - acasa cu ei, nu?! Cine iese la pensie sa-i fie de binem sa astepte!
  • +3 (5 voturi)    
    bugetari in concediu de odihna (Luni, 6 aprilie 2020, 10:26)

    Mimi10 [utilizator]

    In invatamant sunt bugetari bagati cu forta in concediu de odihna in luna aprilie.

    Va doresc si voua un concediu la fel de placut.
    • 0 (4 voturi)    
      draga Mimishor (Luni, 6 aprilie 2020, 11:53)

      Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui Mimi10

      Te invit la munca adevarata, la privat! Te astept cu drag!
      • -1 (1 vot)    
        "munca" mincinosilor si analfabetilor din privat (Luni, 6 aprilie 2020, 20:00)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Spartacus37

        Adica il inviti sa minta ca agent de vanzari? Sau il inviti sa frece telefonul in Call center, enervand pe toata lumea?

        Ce "munca adevarata" visezi la privat?!

        Tot felul de imbuibati care se dau prost platiti, cand in realitate tot ce stiu este sa minta, sa insele, sa-si treadeze colegii, sa isi vanda si nevasta pentru un post mai sus in corporatie?

        Daca era "munca adevarata" avea si Romania industrie economie dezvoltata.

        Dar in realitate sectorul privat e plin de incompetentei, mincinosi, persoane lipsite de morala - toate grozav platite, dar care s-au invatat sa se planga ca primesc prea putini bani pentru ca freaca telefonul sau trimit emailuri de doi bani.
    • +1 (1 vot)    
      E de bine sau de rau? (Luni, 6 aprilie 2020, 14:42)

      JustEu [utilizator] i-a raspuns lui Mimi10

      Si ce ati fi dorit sa faceti? Sa fiti platiti ca si cum sunteti la munca si apoi sa beneficiati de concediu de odihna la vara? Doamna, sunt oameni care au ramas fara loc de munca in sectorul privat, cazul concediului de odihna fortat este un caz fericit, apreciati-l.
      Solidaritate! Pai nu asa?!
      Eu va doresc sa va vina mintea la cap si sa ganditi un pic mai "macro" nu numai in interesul dvs.
      E nevoie sa se faca economii din toate partile pentru a se metine o linie de plutire.
      Si ca sa stiti ca sunteti un caz fericit, la privat (la unele societati) angajatii sunt trimisi in concediu fara plata atunci cand nu au de munca.
  • 0 (2 voturi)    
    solidaritate (Luni, 6 aprilie 2020, 14:16)

    hope69 [utilizator]

    Sunt medic veterinar si fac analize pentru ca noi toti, bugetari sau patronj sa fim siguri ca laptele pe care il consumam este sanatos.Sunt bugetar si, desi lucrez in conditii deosebite, nu am spor de conditii deosebite, in schimb de acest spor beneficiaza juristii, economistii, inginerii constructori, tot cei care nu s eplafoneaza conform Legii 153/2017.
    Chiar credeti ca ,unii bugetari nu merita aceste sporuri?De ce ii bagati pe toti in aceeasi oala, de ce faceti tot timpul raca intre bugetari si cei care lucreaza la patron?
    • +2 (2 voturi)    
      Solidaritate, DA (Luni, 6 aprilie 2020, 14:58)

      JustEu [utilizator] i-a raspuns lui hope69

      D-le hope69, tot respectul pentru munca dvs. Unii bugetari, ca si dvs. isi merita salariile si sporurile. Comentariile se refereau la ceilalti. Raca apare din cauza discrepantelor salariale si pentru ca sistemul bugetar este o "casta inchisa", unde accezi cu plicul sau cu ruda. Nu e cazul dvs. fireste, dar sunt destule situatii.
      Exemplu: sofer la CJ 4500 lei net. Eu umblam cu gentile de scule iar "nenea" juca table la subsol, iar salariul meu net e la jumatate, de aici totul.
      Stima,
  • +1 (1 vot)    
    Sunt bigetar si mie-mi convine (Luni, 6 aprilie 2020, 16:44)

    gogpintenog [utilizator]

    Mie momentan îmi convine.. merg la serviciu de doua ori pe săptămână, stau maxim 4 -5 ore că de lucru nu prea am, salariul îmi merge înainte, câștig 4700 net... Trai nenică!
  • -3 (3 voturi)    
    rade ciob de oala sparta (Luni, 6 aprilie 2020, 19:56)

    Dedalus [utilizator]

    Sa vedem si partea cealalata.

    Majoritatea lucratorilor din sectorul privat sunt complet incompetenti.

    Daca era ceva de capul lor, am fi avut si in Romania industrie moderna

    Asta, pentru ca sa fim seriosi, nimeni nu opreste investitorii internationali sa investeasca in Romania, in afara de totala incompetenta si iresponsabilitarte a lucratorilor din sectorul privat.

    Se lucreaza cu vietnamezi, cu personal din alte tari. Nu pentru ca sunt mai ieftini - pentru ca nu sunt, ci pentru ca sunt competenti si responsabili.

    Asa numitul sector privat din Romania este preponderent unul de vanzari, se vinde ce se produce de altii.

    Sectorul privat are un somaj de 2-4% (anterior coronavirusului), dar de fapt numai un om din trei lucreaza, ceialalti doi nu!

    ===

    Asa ca mai usor cu vituperarea bugetarilor!

    Daca i-as lua la bani marunti pe postacii cu gura mare de pe acest articol, 90% s-ar dovedi tinuti de mila de catre patroni.

    Ce face pe angajatii din privat asa deoesbiti? Nu sunt aceleasi produse inepte ale unui sistem de educatie inept? Sau au fost educati in alta tara si au fost parasutati in Romania?

    Au salariatii din privat alti parinti decat semianalfabetii pe care toti romanii ii au? Sau se inmultesc lucartorii din privat prin diviziune si eu nu sunt la curent?
    • +2 (2 voturi)    
      postac (Marţi, 7 aprilie 2020, 6:56)

      Spartacus37 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Tov plutonier pensionar, permiteti sa raportez - ieri seara am trecut pe la mama dvs si i-amdus faina, malai...
    • +1 (1 vot)    
      Ce indrugi? (Marţi, 7 aprilie 2020, 12:45)

      JustEu [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Unde ai vazut tu asa ceva? La privat unul munceste si doi stau? Aberezi grav mai nenea "vituperatule".
      Ai dat doua exemple, call center si agentii de vanzari... dar la ghiseu cand stai ca prostul ca dna/dnul bugetar nu este prezent, iar daca intrebi la ghiseul vecin ti se raspunde sec " aaaa...e iesita doamna/domnul cinci minute". Cine pe cine minte?
      Nu te tine patronul de mila bai nene, si aici vorbesc din ambele posturi, angajat si angajator. Nici nu ai idee ce e acela un criteriu de evaluare si competenta in cadrul unei societati. Mai usor cu pianul pe scari ca deja pari schizofrenic, cu postarile tale. Tu esti tinut din mila prin vreun birou, cu o facultate la FF ca sa iti mai creasca leafa. Mergi de unde ai venit!
      A, si am si pretentii, ca atunci cand imi raspunzi sa mai cauti niscai cuvinte "academice" in DEX pe care sa le postezi.
      Ca o idee: vituperatia bugetarilor sau vituperarea bugetarilor? Unde si cand? DEX-ul nu ti-a spus?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by