Air France-KLM a anunțat luni succesul majorării sale de capital, un pas în planul de sprijin pentru grupul aerian copleșit de criza Covid-19, potrivit AFP.

Flota aeriana Air FranceFoto: Air France

Din cei 1,036 miliarde de euro strânși, peste 593 de milioane vor proveni de la statul francez, care își va dubla cota acțiunilor la 28,6%, potrivit cifrelor publicate într-un comunicat de presă al companiei franco-olandeze.

Pe 6 aprilie, guvernul francez fusese deja de acord să convertească 3 miliarde de euro de împrumuturi directe - acordate la începutul crizei sănătății - în cvasi-capitaluri proprii pentru a reduce datoria Air France-KLM și a-i permite să revină la finanțarea de pe piețele internaționale.

Pandemia și închiderea frontierelor și alte restricții de călătorie au privat compania de două treimi din clienții săi în 2020. Grupul a pierdut 7,1 miliarde de euro anul trecut, în timp ce datoria sa s-a dublat aproape la 11 miliarde.

În conformitate cu planul anunțat în urmă cu două săptămâni, unul dintre ceilalți acționari majori, compania chineză China Eastern, a subscris la majorarea de capital, cota sa crescând de la 8,8% la 9,6%. Noile sale acțiuni sunt echivalente cu o investiție de 115,9 milioane de euro.

Pe de altă parte, statul olandez, care deținea 14% din Air France-KLM înainte de majorarea de capital, a decis să nu participe și, prin urmare, își va vedea cota diminuată la 9,3% din acțiuni.

Aceeași consecință pentru Delta Air Lines: gigantul american a controlat aceeași proporție de capital ca și China Eastern înainte ca operațiunea să se închidă luni, dar reglementările țării sale de origine i-au interzis participarea în calitate de beneficiar al ajutorului public. Compania din Atlanta va scădea la 5,8% din totalul franco-olandez.