Toyota a anunțat luni că a decis să renunțe la difuzarea reclamelor tv legate de Jocurile Olimpice, un vot simbolic de neîncredere din partea uneia din cele mai influente companii japoneze, informează The New York Times.

ToyotaFoto: Philip Fong / AFP / Profimedia Images

Publicul japonez a exprimat o opoziție puternică la adresa Jocurilor – amânate cu un an din pricina pandemiei – mulți fiind îngrijorați că valul de vizitatori din toată lumea va transforma evenimentul într-un superfocar, anulând eforturile naționale de limitare a infectărilor.

Toyota se va abține de la difuzarea reclamelor tv în țară în timpul Jocurilor, iar șeful său executiv Akio Toyoda nu va participa la ceremonia de deschidere, a anunțat un purtător de cuvânt în cadrul unei conferințe de presă online. „Mai multe aspecte ale Jocurilor nu sunt acceptate de public”, a spus purtătorul de cuvânt Jun Nagata, citat de cotidianul de afaceri Yomiuri Shimbun.

Reclamele vor fi rulate pe alte piețe, a declarat Toyota Motor North America: „În SUA, campania a și început pe plan național și va continua conform planificării cu partenerii media pe durata Jocurilor Olimpice și Paralimpice Tokyo 2020.”

Citește și: