Mii de pasageri priveau cu neputință și îngrijorare ecranele cu programul zborurilor din aeroporturile din România și nu numai, în ziua de 6 septembrie 2022. Cei care așteptau să plece spre destinațiile Blue Air aveau în mână bilete de avion cu zbor anulat. Nu știau de ce și nici dacă vor mai zbura.

Curse Blue Air anulateFoto: Inquam Photos / Octav Ganea

Operatorul low-cost a anunțat atunci brusc că anulează 400 de zboruri, până pe 12 septembrie, din cauză că Administrația Fondului de Mediu pusese poprire pe conturile companiei. Avalanșa de informații, pe alocuri contradictorii, scăderea credibilității companiei și problemele care au urmat anunțului din acea zi au făcut ca avioanele Blue Air să rămână de tot la sol.

Cu datorii de 230 de milioane de euro și un ajutor de stat de 60 de milioane de euro care nu a mai fost returnat, compania a fost preluată de stat. O a doua revenire a Blue Air din propria cenușă este puțin probabilă. Compania românească a mai trecut în urmă cu zece ani printr-un punct de cotitură, atunci când a fost preluată din insolvență de Teodor Rada și alți trei acționari.

Până când va ști și statul ce a preluat mai exact, companiile aeriene – cele prezente, dar și altele noi – se extind și încearcă să ocupe locul gol lăsat de Blue Air.

Cine poate lua locul Blue Air

În întâlnirile cu presa din ultimii ani, oficialii Wizz Air spuneau mereu că sunt pregătiți în cazul în care apare un gol în piață. Și-au făcut repede calculele și, la o zi distanță de la anunțul Blue Air, compania din Ungaria anunța deja suplimentarea capacității de zbor de pe piața din România, cu cinci avioane și noi rute.

Cu toate acestea, Wizz Air nu a reușit să ia încă, în totalitate, locul Blue Air.

Citește integral pe Panorama.ro​