X, compania de social media cunoscută anterior sub numele de Twitter, a declarat marți că va permite de acum înainte publicitatea politică în SUA din partea candidaților și a partidelor politice și își va extinde echipa de securitate înaintea alegerilor prezidențiale din 2024, potrivit Reuters.

X-ul lui Elon MuskFoto: JOSH EDELSON / AFP / Profimedia

Înainte ca miliardarul Elon Musk să achiziționeze compania în octombrie, Twitter a interzis toate reclamele politice la nivel global începând cu 2019.

În ianuarie, Twitter a ridicat interdicția și a început să permită în SUA „anunțuri bazate pe cauze” care sensibilizează publicul cu privire la probleme precum înregistrarea alegătorilor și a declarat că intenționează să extindă tipurile de anunțuri politice pe care le va permite pe platformă.

Măsura de a permite publicitate politică în SUA ar putea ajuta X să își crească veniturile într-o perioadă în care mulți agenți de publicitate au fugit sau și-au redus cheltuielile pe platformă de teama de a nu apărea alături de conținut nepotrivit.

Într-o postare pe blog marți, X a declarat că își va mări echipele pentru a combate manipularea conținutului și „amenințările emergente”.

Compania a precizat că va crea un centru global de transparență publicitară, care le va permite utilizatorilor să vadă ce reclame politice sunt promovate pe X, și a adăugat că va continua să interzică reclamele politice care răspândesc informații false sau caută să submineze încrederea publicului în alegeri.

Platforma, la fel ca și alte companii de social media, a fost mult timp criticată de cercetători și legislatori pentru că nu face suficient pentru a preveni conținutul înșelător sau fals în timpul alegerilor majore.

De la achiziția de către Musk, X s-a confruntat în special cu întrebări privind pregătirea sa pentru alegerile prezidențiale din SUA, după ce a concediat mii de angajați, inclusiv pe cei care au lucrat în echipa de încredere și siguranță.