Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat luni că a finalizat alte 22 de acțiuni de control la companii furnizoare de energie electrică și gaze naturale către consumatorii casnici, în urma cărora a aplicat alte 10 amenzi contravenționale în valoare de 195.000 lei. La aceste amenzi s-a adăugat și măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii.

Factura energieFoto: Guliver/GettyImages via Digi24

Dintre cele mai importante abateri constatate în timpul verificărilor, au fost:

  • - nu a fost aplicată plafonarea și compensarea prețurilor conform OUG118/2021 începând cu 01.11.2021
  • - furnizarea de energie electrică, fără licență
  • - nerespectarea termenului de facturare și facturarea comasată pe două luni
  • - informările privind compensarea facturilor de energie electrica și gaze naturale, transmise clienților, nu conțin elementele din care este compus prețul la care se aplică compensarea
  • - contractele emise nu conțin prețul serviciilor din prețul gazului, doar prețul total, astfel încât consumatorul nu poate verifica modalitatea de calcul al compensării acordate
  • - practică comercială incorectă: majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Comandamentul pentru Energie își continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.

Vineri, 14 ianuarie, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a anunțat că a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei în urma controalelor care au vizat 72 de companii furnizoare de energie printre neregulile constatate numărându-se neaplicarea prevederilor legale referitoare la plafonarea şi compensarea preţurilor, nerestituirea la termen a avansului achitat la trecerea la alt furnizor, nerespectarea termenului de răspuns la solicitările petenţilor, practici comerciale incorecte.