BNR a anuntat intentia de a achizitiona doua masini de transport valori si alte 4 pentru escorta, fabricatie 2012, alocand pentru acest proiect 3,940,000 lei (fara TVA). Masinile trebuie sa fie blindate, cu parbrizul şi geamurile laterale ale cabinei de tip laminat multistrat, cu policarbonat, antiproiectil, antischije şi incasabile. Cabina va fi prevăzuta cu cel puţin 2 doua locaşuri de tragere laterale (pe stânga şi pe dreapta) iar în partea de sus, pe locul pasagerului din dreapta, un capac de evacuare care sa poată fi folosit şi ca loc de tragere.

Autospeciala se va compune din două părţi: compartiment şofer + însoţitori ( cabină ) si compartiment valori ( tezaur ). Compartimentul şoferului ( cabina ) şi cel destinat transportului de valori ( tezaur) sunt 2 compartimente separate, fără acces direct între cele 2 compartimente.

CERINTE TEHNICE

Autospecialele blindate pentru transport valori vor fi fabricate in anul 2012 şi vor corespunde normelor de poluare EURO 5. Autovehiculele vor fi omologate la Registrul Auto Român sau vor fi însoţite de un certificat de omologare ( înmatriculare ) recunoscut de această instituţie.

Caroseria standard, modificată dacă este cazul, la cererea beneficiarului, numai de către producător şi blindată cu acceptul producătorului.

Compartiment valori ( tezaur ) va fi construit astfel: înălţime: minim 1,5 m; lungime: minim 3 m; lăţime: minim 2 m.

Uşile vor fi dispuse astfel: una pe partea laterală dreapta a tezaurului şi una în spatele tezaurului. Uşa de pe partea laterală dreaptă va fi montată la o distanţă de 1 m faţă de peretele din faţă al tezaurului, iar uşa din spate va fi montată la mijlocul autovehiculului.

- uşa de pe partea dreaptă a compartimentului de valori ( tezaur ) va fi prevăzută cu două încuietori mecanice ( de tip yale ) cu cheie şi posibilitate de blocare a uşii din interior;

- uşa din spate a compartimentului de valori ( tezaur ) va fi prevăzută cu două încuietori mecanice ( de tip yale ) cu cheie şi posibilitate de blocare din interior;

- uşile tezaurului (uşa laterală si uşa din spate) vor avea montat un sistem care să permită sigilarea uşilor. Podeaua tezaurului trebuie să fie plană, acoperita cu un covor de cauciuc.

Blindajul

Cabina şoferului si însoţitorilor ( inclusiv părţile vitale ale maşinii ) şi compartimentul de transport valori ( tezaurul ) vor fi blindate astfel: cabina şoferului şi însoţitorilor ( inclusiv părţile vitale ale maşinii) va avea nivelul balistic BR6 ( conform standardului european EN 1063 ); compartimentul de transport valori ( tezaurul ) va avea nivelul balistic BR4 ( conform standardului european EN 1063 ).

Prin părţi vitale ale maşinii înţelegem: motorul, bateria şi rezervorul de combustibil.

Fiecare autovehicul va fi însoţit de un certificat de atestare al nivelului de blindare, emis de o autoritate abilitată şi recunoscută pe plan intern sau internaţional să determine nivelul de blindare. Dacă certificatul de atestare al nivelului de blindare este emis de o autoritate din afara U.E. acest certificat va fi omologat şi de o instituţie de profil din cadrul U.E.

Uşi

- uşa stângă compartiment şofer ( cabina ) va avea închidere mecanică cu cheie din exterior şi posibilitate de blocare din interior, iar deschiderea uşii din interior se va face manual;

- uşa dreaptă compartiment şofer ( cabina ) va avea închidere mecanică cu cheie din exterior şi posibilitate de blocare din interior, iar deschiderea uşii din interior va fi manuală având şi posibilitatea de deschidere automată ( electrică ) de către şofer;

Roţi

- roţile ( inclusiv roata de rezervă ) vor avea montat un sistem antiglonţ care să permită rularea a cel puţin 30 km. în cazul producerii unui eveniment care să impună părăsirea de urgenţă a locului producerii unui incident.

Culoare autovehicul

- albastru

DOTĂRI SUPLIMENTARE

- sistem de monitorizare perimetrală; sistem de alarmă antiefracţie montat pe toate uşile autovehiculului (cu posibilitate de cuplare, atunci când este cazul, numai pe uşile de la compartimentul de valori , semnalând optic şi acustic deschiderea acestor uşi ); cauciucurile autovehiculului vor fi de tip All Season, marcate corespunzător, care să corespundă cerinţelor legislaţiei din România privind circulaţia pe drumurile publice; tahograf; limitator de viteză; scaunele să fie prevăzute cu centuri de siguranţă; instalaţie aer condiţionat ( climatizare ); ventilator-aspirator în compartimentul şoferului ( cabină ); girofar de culoare albastră; instalaţie de semnalizare acustică ( putere minim 100 W ) cu cel puţin 2 tonuri sonore; loc special amenajat pentru trusa de scule şi roata de rezervă ( de dimensiune normală şi cu sistem antiglonţ ) care nu trebuie să fie amplasate în compartimentul de valori ( tezaur ); iluminare internă a compartimentului de valori ( tezaur ) asigurată cu lămpi plafoniere, iar la bordul autovehiculului va exista o lampă de avertizare care să indice dacă lumina din compartimentul de valori este aprinsă; în compartimentul şoferului ( cabină ) se va asigura cablajul necesar pentru montarea ulterioară a unui sistem de comunicaţie radio precum şi a unei instalaţii de localizare prin GPS; radio cu CD; intercom system pentru comunicare în exterior;

- extinctoare ( cel puţin 2 ) corespunzătoare pentru tipul şi capacitatea compartimentului tezaur al maşinii; pachetul legal de securitate ( vestă reflectorizantă, trusa medicală, triunghiuri reflectorizante şi stingătoare de incendiu )

GARANŢIE

Garanţia acestor autovehicule este împărţită în două părţi:

- a) garanţia oferită de producătorul autovehicului, care se va referi la părţile maşinii care nu au suferit intervenţii ale producătorului blindajului ( cum ar fi motorul, cutia de viteză, transmisia, sistemul de răcire, sistemul de frânare, etc. ) – aceste părţi vor fi garantate cel puţin 2 ani sau în limita a 100.000 km. parcurşi.

- b) garanţia oferită de producătorul blindajului ( cum ar fi parbrizul, geamurile, compartimentul de tezaur, etc. ) – aceste părţi vor fi garantate timp de 3 ani cel puţin.

DIVERSE

Se pot efectua vizite de control de către reprezentanţii tehnici ai beneficiarului, în diferite stadii ale producţiei ( blindării ).

Firma furnizoare are obligaţia să instruiască, cu titlu gratuit, conducătorii auto şi însoţitorii acestor autovehicule speciale pentru transport valori, în ceea priveşte modul de funcţionare şi utilizare a aparaturii şi instalaţiilor existente la bord, precum şi indicaţii privind felul cum se procedează în cazul unui atac, etc.