BNR va cumpara doua super-masini de transport valori si alte 4 pentru escorta primelor

de DP     HotNews.ro
Joi, 2 august 2012, 14:06 Economie | Finanţe & Bănci


BNR a anuntat intentia de a achizitiona doua masini de transport valori si alte 4 pentru escorta, fabricatie 2012, alocand pentru acest proiect 3,940,000 lei (fara TVA). Masinile trebuie sa fie blindate,  cu parbrizul şi  geamurile  laterale  ale  cabinei  de tip laminat multistrat, cu  policarbonat,  antiproiectil, antischije şi incasabile. Cabina va fi prevăzuta cu cel puţin 2 doua  locaşuri  de  tragere  laterale (pe stânga şi pe dreapta)  iar în partea de sus, pe locul pasagerului din dreapta, un  capac  de  evacuare care  sa  poată  fi  folosit  şi  ca  loc  de  tragere.

Autospeciala  se  va  compune  din  două  părţi: compartiment  şofer  + însoţitori ( cabină ) si compartiment  valori ( tezaur ). Compartimentul  şoferului  ( cabina ) şi cel destinat transportului de valori ( tezaur) sunt 2 compartimente separate, fără acces direct între cele 2 compartimente.
CERINTE TEHNICE
Autospecialele blindate pentru transport valori vor fi fabricate in anul 2012 şi vor corespunde  normelor  de  poluare  EURO 5. Autovehiculele vor fi omologate la Registrul Auto Român sau vor fi însoţite de un certificat de omologare ( înmatriculare ) recunoscut de această instituţie.
Caroseria standard, modificată dacă este cazul, la cererea beneficiarului, numai de către producător şi blindată  cu  acceptul  producătorului.
 Compartiment valori ( tezaur ) va fi construit astfel: înălţime: minim 1,5 m; lungime: minim  3 m; lăţime: minim 2 m.

Uşile vor fi dispuse astfel: una pe partea laterală dreapta a tezaurului şi una în spatele tezaurului. Uşa de pe partea laterală dreaptă va fi montată la o distanţă de 1 m faţă de  peretele din faţă al tezaurului,  iar uşa din spate va fi montată la mijlocul autovehiculului.
- uşa de pe partea dreaptă a compartimentului de valori ( tezaur ) va fi prevăzută cu două  încuietori  mecanice ( de tip yale ) cu  cheie  şi  posibilitate de blocare a uşii din interior;
- uşa din spate a compartimentului de valori ( tezaur ) va fi prevăzută cu două încuietori mecanice ( de tip yale ) cu cheie  şi posibilitate de blocare din interior;
- uşile tezaurului (uşa laterală si uşa din spate) vor avea montat un sistem care să permită sigilarea uşilor.  Podeaua  tezaurului  trebuie să fie plană, acoperita cu un covor de cauciuc.
Blindajul
Cabina şoferului si însoţitorilor ( inclusiv părţile vitale ale maşinii ) şi compartimentul de transport valori ( tezaurul ) vor fi blindate astfel: cabina şoferului şi însoţitorilor ( inclusiv părţile vitale ale maşinii) va avea nivelul balistic BR6 ( conform standardului european EN 1063 ); compartimentul de transport valori ( tezaurul ) va avea nivelul balistic BR4 ( conform standardului european EN 1063 ).
Prin părţi vitale ale maşinii înţelegem: motorul, bateria şi rezervorul de combustibil.

Fiecare autovehicul va fi însoţit de un certificat de atestare al nivelului de blindare, emis de o autoritate abilitată şi recunoscută pe plan intern sau internaţional să determine nivelul de blindare. Dacă certificatul de atestare al nivelului de blindare este emis de o autoritate din afara U.E. acest certificat va fi omologat şi de o instituţie de profil din cadrul U.E. 
Uşi
- uşa  stângă compartiment şofer ( cabina )  va avea închidere mecanică cu cheie din exterior  şi   posibilitate de blocare din interior, iar deschiderea  uşii din interior se va face manual;
- uşa dreaptă compartiment şofer ( cabina ) va avea închidere mecanică cu cheie din exterior şi posibilitate de blocare din interior, iar deschiderea uşii din interior va fi manuală având şi  posibilitatea de deschidere automată ( electrică ) de către şofer;     
  Roţi
- roţile ( inclusiv roata de rezervă ) vor avea montat un sistem antiglonţ care să permită rularea a cel puţin 30 km. în cazul producerii unui eveniment care să impună părăsirea de urgenţă a locului producerii unui incident.
Culoare autovehicul
- albastru       
DOTĂRI SUPLIMENTARE
- sistem de monitorizare perimetrală;  sistem de alarmă antiefracţie montat pe toate uşile autovehiculului (cu posibilitate de cuplare, atunci  când este cazul, numai pe uşile de la compartimentul de valori , semnalând  optic şi acustic deschiderea acestor uşi ); cauciucurile autovehiculului vor fi de tip All Season, marcate corespunzător, care să corespundă cerinţelor legislaţiei din România privind circulaţia pe drumurile publice;  tahograf; limitator de viteză; scaunele să fie prevăzute cu centuri de siguranţă; instalaţie aer condiţionat ( climatizare ); ventilator-aspirator în compartimentul şoferului ( cabină );  girofar de culoare albastră;  instalaţie de semnalizare acustică ( putere minim 100 W ) cu cel puţin 2 tonuri sonore; loc special amenajat pentru trusa de scule şi roata de rezervă ( de dimensiune normală şi cu sistem antiglonţ ) care nu trebuie să fie amplasate în compartimentul  de valori ( tezaur );  iluminare  internă  a compartimentului de valori ( tezaur ) asigurată  cu  lămpi  plafoniere, iar la bordul autovehiculului va exista o lampă de avertizare care să indice dacă lumina din compartimentul de valori este aprinsă; în compartimentul şoferului ( cabină ) se va asigura cablajul necesar pentru montarea ulterioară a unui sistem de comunicaţie radio precum şi a unei instalaţii de localizare prin GPS;  radio cu CD; intercom system pentru comunicare în exterior;
- extinctoare ( cel puţin 2 ) corespunzătoare  pentru  tipul  şi  capacitatea  compartimentului  tezaur al maşinii;  pachetul legal de securitate ( vestă reflectorizantă, trusa medicală, triunghiuri reflectorizante şi stingătoare de incendiu )
 GARANŢIE
Garanţia acestor autovehicule este împărţită în două părţi:
- a) garanţia oferită de producătorul autovehicului, care se va referi la părţile maşinii care nu au suferit intervenţii ale producătorului blindajului ( cum ar fi motorul, cutia de viteză, transmisia, sistemul de răcire, sistemul de frânare, etc. ) – aceste părţi vor fi garantate cel puţin 2 ani sau în limita a 100.000 km. parcurşi.
- b) garanţia oferită de producătorul blindajului ( cum ar fi parbrizul, geamurile, compartimentul de tezaur, etc. ) – aceste părţi vor fi garantate timp de 3 ani cel puţin. 
 DIVERSE
Se pot efectua vizite de control de către reprezentanţii tehnici ai beneficiarului, în diferite stadii ale producţiei ( blindării ).
Firma  furnizoare  are  obligaţia  să  instruiască, cu  titlu  gratuit, conducătorii auto şi  însoţitorii acestor autovehicule speciale  pentru  transport  valori, în  ceea  priveşte modul de  funcţionare şi utilizare a aparaturii şi instalaţiilor existente la bord, precum şi indicaţii privind felul cum  se procedează în cazul unui atac, etc. 








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3551 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    mai bine isi luau un tank... (Joi, 2 august 2012, 15:46)

    IronRaven [utilizator]

    ... cred ca costa mai putin :P
  • +1 (1 vot)    
    la cum merge leul (Joi, 2 august 2012, 17:44)

    nash pandelica [utilizator]

    cred ca vor avea nevoie de un tren blindat.

    dupa milioanele lui bonbonel, la milioanele lui pontanescu.
  • 0 (2 voturi)    
    BNR (Joi, 2 august 2012, 18:23)

    Balenuta [utilizator]

    Domnii de la BNR au gasit un "prieten comerciant de masini care trebuie ajutat" cu bani publici. Probabil nu au aflat de criza profunda in care se afla Romania !Daca ar fi cinstiti ar cere in dotare un TAB de la Armata, care nu ar costa nimic


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by