Fragmente din discursul lui Paolo Gentiloni. Acesta a precizat că în anii '80 a fost activist de mediu.
În ceea ce privește schimbările climatice, impozitarea trebuie utilizată pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon. Impozitele de mediu pot încuraja un comportament responsabil, iar veniturile obținute pot contribui la compensarea costurilor cu tranziția de mediu.
Altă temă este digitalizarea. Să ne asigurăm că gigantii digitali, care beneficiază enorm de piața noastră unică, își plătesc aici o parte corectă din impozit. Înseamnă crearea unui mediu fiscal corect și simplu, în care campionii noștri digitali să crească și să prospere. Și înseamnă a înțelege oportunitățile pe care le oferă tehnologia, astfel încât normele fiscale să fie mai ușor de respectat și mai ușor de aplicat. Acest lucru va necesita mai mult decât doar câteva modificări la regulile actuale. Se solicită o revizuire majoră a modului în care impozităm, ce impozităm și unde impozităm. Trebuie să revizuim impozitarea companiilor, astfel încât să fie potrivită pentru această epocă digitală. Dacă nu se poate ajunge la un consens global, UE va fi forțată să acționeze singură. Sistemele noastre sunt prea depășite. Dacă este nevoie, voi fi gata să propun foarte rapid o viziune a UE privind impozitarea afacerilor în secolul XXI. Nu pornim de la zero, avem deja câteva instrumente utile pentru a începe construirea, inclusiv propunerile de creare a unei baze comune de impozitare corporativă consolidată.
Principiul impozitării corecte, prin care toată lumea trebuie să își plătească cota echitabilă, va sta la baza fiecărei acțiuni și inițiative pe care le luăm în politica fiscală a UE. Frauda fiscală și evaziunea reprezintă o amenințare. O sumă uriașă a fost investită în ultimii cinci ani pentru a ne întări apărarea împotriva abuzurilor fiscale. Astfel, UE are acum un cadru solid de transparență fiscală. Pe masa Consiliului sunt propuneri pentru modernizarea sistemului de colectare a TVA și eliminarea fraudei transfrontaliere, care costă statele europene 50 de miliarde de euro pe an. Cu noi prevederi legale și instrumente IT, administrațiile fiscale de astăzi sunt mult mai bine echipate pentru a lupta împotriva acestui război. Trebuie să ne bazăm pe roadele revoluției tehnologice pentru a opri organizațiile criminale din spatele schemelor de fraudă la scară largă.
De asemenea, trebuie să redefinim ceea ce este acceptabil atunci când vine vorba de concurența fiscală, având în vedere noua realitate în care trăim. Planific să reevaluez instrumentele pe care le avem la nivelul UE pentru a reglementa concurența fiscală, începând cu Codul de conduită privind impozitarea afacerilor. Principiile pentru o concurență echitabilă au fost expuse în acest cod în urmă cu peste 20 de ani, când lumea era foarte diferită. Este timpul pentru o actualizare. Înseamnă adaptarea sistemelor fiscale pentru a fi mai în concordanță cu nevoile angajaților și companiilor moderne. Înseamnă simplificarea normelor și utilizarea noilor tehnologii, pentru a ușura viața contribuabililor. Voi prezenta propuneri de reducere a dublei impozitări, de prevenire și soluționare a disputelor administrative și de consolidare a cooperării între autorități și contribuabilii din toată Europa.
Vezi aici întregul discurs al lui Paolo Gentiloni.
SE VOR INTERZICE centralele pe cărbuni, pâcură, gunoi, deci viitoarea fostă centrală se va închide imediat după terminare.
Mai bine să se gândească la o încalzire eco în București, gen electricâ, cu subvenționarea kw, bazată oe eoliene! Toate astea se pot face pe bani europeni (dar fără șpagă, deci cam neinteresante pt “gospodarii” noștri.