OFICIAL Pensiile vor crește cu 14%

de Florin Barbuta     HotNews.ro
Joi, 13 august 2020, 22:25 Economie | Finanţe & Bănci


Crestere pensii
Foto: Agerpres
Pensiile vor crește cu 14% de la 1 septembrie, comparativ cu 40% cât era prevăzut, reiese din proiectul rectificării bugetare.

​"Se propune ca începând cu 1 septembrie 2020 valoarea punctului de pensie să fie majorată cu 14%, respectiv de la 1.265 lei la 1.442 lei. Totodată, se propune majorarea începând cu aceeași dată a indemnizației minime sociale pentru pensionari, cu 14%, de la 704 lei la 800 lei", se arată în nota de fundamentare.

De asemenea, se propune ca măsura de aplicare devansată a nivelului de salarizare stabilit pentru anul 2022, pentru personalul didactic de conducere şi personalul de îndrumare şi control din învăţământ să se aplice de la 1 septembrie 2021.

Aprobarea acestor măsuri conduce la reducerea semnificativă a necesarului de finanțare pentru majorarea pensiilor și salariilor personalului didactic, atât în anul 2020 (de la 11,2 miliarde lei la 3,6 miliarde lei) cât și în anul 2021 (de la 34,3 miliarde lei la 19,3 miliarde lei).







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





11524 vizualizari

  • -3 (41 voturi)    
    logic (Joi, 13 august 2020, 23:02)

    Mazeta [utilizator]

    Pensionarii și profesorii sunt eroi din linia a șaptea.
    • +2 (28 voturi)    
      Pensionarii au tot votat PSD, ne-au distrus viitor (Vineri, 14 august 2020, 2:12)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      De aia nu sunt bani, de aia au plecat o treime din populația activă, de aia smecherii plătesc te miri ce la taxe și impozite.
      Profesorii ar fi primit venituri destinate anului 2022. A observat careva o îmbunătățire a sistemului educațional după creșterile anterioare? Au ajuns la un nivel decent. De ce ai face creșteri de salarii? Dă-le laptopuri sau tablete să facă școală, bagă-i în training-uri, educă părinții.
      • +1 (21 voturi)    
        Romania e nebuna cu acte, creste pensii in criza (Vineri, 14 august 2020, 8:36)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Mai face vreo tara asa ceva? Numai noi suntem nebuni, ne gandim numai la castigul politic, nu la viitor.

        Viitorul e peste hotare.
        • +4 (10 voturi)    
          Cat timp se vor gasi fraieri sa plateasca taxe.. (Vineri, 14 august 2020, 10:47)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

          Fraierii platesc taxe. Smecherii aduna pomanagii la vot cu taxele fraierilor.

          In esenta, asa se face "politica" in Romania. Nu exista nici o distinctie de doctrina stanga-dreapta. Nu ajungi la putere daca promiti ca fiecare va primi ce merita.. aka "meritocratie", pentru ca majoritatea electoratului traieste pe spinarea unei minoritati.

          Singura solutie pentru iesirea din impas este ca fraierii sa se trezeasca la realitate. Emigrati, lucrati la negru sau faceti greva fiscala, nu conteaza. Important este sa nu mai sustineti aceste partide de infractori cu taxele voastre!
        • +9 (15 voturi)    
          Sa reduca pensiile si indemnizatiile nesimtite (Vineri, 14 august 2020, 11:06)

          Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

          Pensiile pot fi crescute si in perioada de criza, fara imprumuturi si fara majorarea deficitului, desfiintand sau impozitand pensiile speciale, indemnizatiile nesimtite si nemeritate ale unor impostori.
          • -3 (9 voturi)    
            simplu de zis (Vineri, 14 august 2020, 12:54)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

            Dar momentan in Parlament e majoritara gasca PSD care in loc sa desfiinteze pensii speciale propune noi pensii speciale - pentru primari, sefi CJ, vici.
            Boc desfiintase majoritatea pensiilor speciale, dar uite ca Ponta le-a bagat la loc. Iar invartelile PSD cu scaderea impozitului (transferul contributiilor), pragul de impozitare al pensiilor, scutirea tuturor pensionarilor de la plata asigurarilor de sanatate a facut sa creasca tocmai pensiile foarte mari (si adesea speciale).
            Asta e si problema cu cresterea cu 40% acum, ca nu se mai pot micsora, la fel ca si cele speciale.
            Despre salariile bugetarilor aberezi, ai incercat sa obligi pe cineva sa semneze ca ii micsorezi salariul? Mai ales ca sunt macar 1 milion si cu familii pot reprezenta procente semnificative din votanti.
        • +2 (2 voturi)    
          Bob taica ,mata ai acte ? (Vineri, 14 august 2020, 18:42)

          sareta [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

          Ce tara ai aflat sa-si fi instrainat TOATE resursele strategice ,sa-si omoare TOATA industria si sa croiasca o Constitutie la misto ?Despre ce viitor vorbim in aceasta situatie .Am avut tradatori de tara ,procurori impotenti(n-au reusit nici astazi sa gaseasca contractul Bechtel),dar nebunii suntem noi ! Ai dreptate aici ,numai nebunii se duc sa-si voteze calaii.....
      • +6 (16 voturi)    
        Actualii pensionari au făcut ceva. (Vineri, 14 august 2020, 9:24)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Tu ce ai făcut?Dacă ești bugetar luând leafă că ai pile la partid,normal că îți stau în drum cei care au muncit o viață și au cotizat contribuind la construirea unor obiective pe care le folosești crezând că ai dreptul fără să contribui și tu.
        • +2 (12 voturi)    
          Fals (Vineri, 14 august 2020, 10:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          "Au facut ceva".. si iata, Romania este astazi la coada Europei, ca nivel de dezvoltare. Asta au facut.

          "Actualii pensionari" includ 3 milioane de membri PCR. Aia iau grosul. Dintre cei care munceau in 1989, multi au fugit din tara dupa mineriade, restul au asistat impasibili la dezastrul economic din anii '90, cand neo-comunistii au vandut toata industria la fier vechi.

          Daca s-ar da pensii pe merit, jumatate din pensionari ar muri de foame. Dar nu se dau pe merit, din contra, se dau pensii "speciale".
        • -4 (6 voturi)    
          Munca te innobileaza (Vineri, 14 august 2020, 13:07)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Fiecare munceste in dreptul lui ca sa aiba dupa ce bea apa sau macar pentru un trai linist la pensie, daca a invatat a fost ca sa aiba o munca mai usoara, nu a facut-o nimeni pentru popor, lasa lacrimogenele.
          Obiectivele minunate sunt niste cai ferate in paragina, o amarata de autostrada pe care inca nu am ajuns, niste scoli si facultati care stau sa cada pe studenti, tramvaie care faceau zgomot asurzitor si in unele locuri au fost scoase.
          Pensiile sunt mici pentru ca un sfert din forta de munca e afara si cotizeaza acolo, dar si pentru ca sunt tot felul de smecheri care desi incaseaza bani buni cotizeaza te miri ce.
          Eu muncesc in IT, parintii sunt pensionari, fosti muncitori in fabrica. Se descurca si cu 1800-2000 lei pe luna, nu cred ca le trebuie cate 2500 (adica aproape cat un salariu mediu net).
          • 0 (0 voturi)    
            ASA merita!! (Duminică, 16 august 2020, 3:35)

            Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Daca au crescut un copil ATAT de nesimtit, incat sa-i trateze ca pe niste gunoaie ("se descurca" - de parca ei n-ar mai avea dreptul la o viatza decenta), chiar nici nu MERITA altceva decat sa traga matza de coada! Chiar sa nici nu aiba pensii mai mari!!
            Din fericire, totusi, nu toti sunt parintii tai - si majoritatea au creszcut copii cu bun-simtz!
    • +9 (17 voturi)    
      Sa gaseeasca solutii pentru majorarea cu 40% (Vineri, 14 august 2020, 11:00)

      Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Cand guvernul plateste milioane de euro lunar, pentru niste salarii, pensii si indemnizatii nesimtite si nemeritate, nu poti spune ca nu sunt bani pentru majorarea pensiilor.
      Decizia a fost luata si pensiile trebuie sa fie majorate.
      Decizia politica pe care trebuie sa o ia guvernul este de unde sa taie, sau cum sa impoziteze, daca nu poate majora, asa cum a fost deja stabilit si votat.
      Sa majoreze de trei ori, de patru ori sau de cinci ori salariile parlamentarilor, ale primarilor si ale consilierilor au putut.
      Pentru ei s-a putut imediat, fara nicio discutie, fara nicio amanare, fara nicio tergiversare.
      Pentru majorarea substantiala si aberanta a finantarii partidelor au gasit imediat bani.
      Cand au pus mana pe guvernare au promis ca vor majora pensiile cu 40%.
      Ministrul finantelor a spus ca a prevazut bani in bugetul aprobat, pentru majorarea pensiilor cu 40%.
      Au mintit, au deturnat banii sau i-au furat ?
      Daca nu stie de unde sa faca rost de bani, il ajutam noi :
      – sa desfiinteze sau sa impoziteze pensiile speciale si nesimtite
      – sa reduca salariile nesimtite si nemeritate ale parlamentarilor, primarilor, consilierilor, ale celor de la ASF, de la ANRE, de la ANCOM etc.
      – sa desfiinteze indemnizatiile falsilor revolutionari
      – sa desfiinteze indemnizatiile falsilor academicieni, de la falsele academii (de fapt, niste obscure ONG-uri sau SRL-uri)
      – sa desfiinteze subventinarea de la buget a partidelor
      – sa desfiinteze finantarea asa-zisei case regale
      – sa desfiinteze Institutul Tapului Levantin
      – sa reduca masiv sumele din PNDL, din care primarii risipeau banii pe lucruri inutile, din care luau comisioane
      – sa confiste averile marilor corupti si marilor infractori, cafre au devalizat tara.
      Sa nu spuna ca salariile, pensiile speciale si indemnizariile se dau pe baza unor legi.
      Si majorarea pensiilor este prevazuta intr-o lege.
      Sa nu spuna ca salariile, pensiile speciale si indemnizatiile sunt drepturi castigate, pentru ca sunt privilegii nemeritate.
      • -3 (11 voturi)    
        Nostalgii comuniste (Vineri, 14 august 2020, 11:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

        Sa se ia de la unii, sa se dea la altii...

        Nu. Corect ar fi ca fiecare pensionar sa primeasca o pensie direct proportionala cu cat a contribuit la fondul de pensii. Aia care in comunism dadeau 15% din salariul lor vor azi sa primeasca 40% din salariul altora?.. Lasati ipocriziile comuniste. S-a terminat.

        Leprele neo-comuniste au legat punctul de pensie de salariul mediu, fara sa tina cont de faptul ca populatia e in scadere, numarul salariatilor este in scadere. O sa ajungeti sa traiti 3 pensionari pe spinarea unui salariat.. si tot o sa cereti 40% din salariul mediu!? Matematica e grea cand ai 2 clase si iti iei portia zilnica de indobitocire de la tembelizor.
        • +2 (8 voturi)    
          Sistemul de pensii e o schema piramidala (Vineri, 14 august 2020, 14:00)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Care functioneaza atata timp cat numarul de contributori e mai mare decat cel al beneficiarilor.
          Astfel se pot asigura venituri considente la pensie comparabile cu salariul avut.
          Nu conteaza cat au cotizat in comunism, ca au cotizat suficient cat sa aiba cei mai batrani ca ei pensii sau sistem medical.
          Banii din comunism nu mai exista, de fapt contributiile se cheltuie imediat pentru plata pensiilor in plata.
          • -1 (5 voturi)    
            Este si nu este (Vineri, 14 august 2020, 15:56)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Constitutia Romaniei spune doar ca exista un drept la pensie, nu ca pensionarul are dreptul sa-l cocoseze cu taxe pe salariat.

            Sistemul de pensii publice se bazeaza pe principiul solidaritatii reciproce - eu am cotizat ieri, altii cotizeaza pentru mine azi. Pana aici, totul e ok. Problema este ca aceste cotizatii cresc non-stop, pe masura ce numarul celor care contribuie se micsoreaza. NU este corect. Daca ai contribuit cu 15% din munca ta pentru pensia altora, principiul contributivitatii spune ca vei primi si tu echivalent - 15 % din munca celor care contribuie azi.
            Da, populatia e in scadere, dar nu e vina nepotilor ca bunicii l-au votat pe Iliescu. Sau este?..
            • +2 (6 voturi)    
              Discutabil (Vineri, 14 august 2020, 17:54)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Salariile din comunism erau destul de nivelate, acum exista salarii extrem de mici in sectorul privat, bugetarii simpli, bugetarii de lux (magistrati, medici, securistii si sinecuristii) si cativa in privat care castiga bine, pentru ca altfel ar pleca peste gard.
              E dificil sa compari salariile sau contributiile din comunism cu cele de acum, de aia s-a bagat sistemul cu puncte raportate la salariul mediu. Pe de alta parte in comunism nu se respectau orele de odihna (se lucra si 7 zile din 7), masurile de protectie a muncii etc.
        • +3 (7 voturi)    
          Majorarea pensiilor (Vineri, 14 august 2020, 16:35)

          Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          @pehash :
          Contributiile platite de salariati in comunism au alimentat pensiile din comunism.
          Contributiile de astazi trebuie sa alimenteze pensiile de astazi.
          Astazi sunt circa 5.000.000 de salariati si circa 5.000.000 de pensionari.
          Salariu mediu este de circa 5.430 lei, iar contributia pentru pensie este 25%, adica circa 1.360 lei.
          Pensia medie este astazi circa 1.300 lei.
          Deci Fondul pentru Pensii este excedentar.
          • -4 (4 voturi)    
            Nu mai e excedent din 2008 (Vineri, 14 august 2020, 18:03)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

            Prin transferul contributiilor si marirea exagerata a salariilor bugetarilor sunt aproape echilibrate (s-a redus cota de impozit care ajungea in buget), dar exista deficit cateva miliarde anual - si asta fara diferenta la pensia minima sau la cele speciale.
            • +3 (3 voturi)    
              Este excedent (Vineri, 14 august 2020, 21:51)

              Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              @jorj_bv
              Tocmai, calculul de mai sus arata ca este excedent la Fondul de Pensii
          • -3 (7 voturi)    
            circa.. circa.. (Vineri, 14 august 2020, 20:29)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

            Numarul de salariati iunie 2020 - 4.897 mil
            Numarul de pensionari martie 2020 - 5.133
            Salariul mediu brut - 5369
            Pensia medie - 1423

            Dar pensiile nu sunt singura forma de asistenta sociala. Medicamente compensate? Caldura, ajutoare, etc?
            Ca idee, executia bugetara a inghitit 69,220.7 milioane in prima jumatate a anului la capitolul "asistenta sociala". 11.5 miliarde pe luna. salariile alea inseamna 26.3 miliarde pe luna.

            Povara reala este deci 44%!!! Si inca nu am adaugat 14% la pensii.

            Dar asta este pe hartie. Hartia suporta orice. Realitatea este ca totalul ala de salariati include si bugetarii, din care multi nu produc nimic. Povara reala este mult mai mare. Un roman cinstit, care isi plateste taxele, munceste 2 zile pe saptamana pentru el si 3 pentru altii. In plus, statul ii mai face "cadou" si niste imprumutri pe care le vor platii copiii si nepotii.
            • +2 (6 voturi)    
              CAS # CASS (Vineri, 14 august 2020, 22:03)

              Cozmin30 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              @pehash :
              Fondul de pensii este separat de cel asigurari sociale de sanatate.
              Casa de Asigurari de Sanatate primeste bani din alta contributie, nu din cea pentru pensii.
              CAS # CASS
              • -2 (4 voturi)    
                pica din cer.. (Sâmbătă, 15 august 2020, 0:35)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

                executia bugetara este publicata lunar pe site-ul MFP. poate ar fi mai bine sa o studiezi..
        • +2 (2 voturi)    
          ai dreptate .. (Vineri, 14 august 2020, 18:48)

          sareta [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Ai dreptate cu leprele ,dar ce zici de lepadaturile organizate in gasti infractionale ce au jefuit tara ,ba chiar au pus-o pe tava unor puteri straine si cel mai grav au distrus industria lasand pe drumuri milioane de muncitori ...de care ai uitat spunand ca numarul lor este in scadere....Cu care tabara te joci ?
  • -8 (36 voturi)    
    o singura cifra conteaza (Joi, 13 august 2020, 23:14)

    cucuveauamov [utilizator]

    SRI: +64,3 milioane lei
    restul e poveste.
    • +2 (12 voturi)    
      zeama de maini, internet mai bun (Vineri, 14 august 2020, 0:37)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      necesita bani.
      Diferenta de oridine de marime - 65 milioane vs 10 mld ( si se ajungea la 30-40 pentru la anul).
  • -10 (42 voturi)    
    aha (Joi, 13 august 2020, 23:30)

    Gabr [utilizator]

    deci asa respecta legea partidul carantina...fix asa respect si eu, imi esalonez pana in 2022 plata taxelor si impozitelor. 5%, 10% cam cat am eu chef.
    • +5 (25 voturi)    
      Minti, postacule sovietic (Vineri, 14 august 2020, 4:37)

      Gheorghe Pudila [anonim] i-a raspuns lui Gabr

      PSD nu a respectat si nu respecta legea, e Grup Infractional. Nu pacalesti pe nimeni ca #penalii psd ar respecta vreo lege alta decat cea a hotilor.
    • +1 (15 voturi)    
      Care lege (Vineri, 14 august 2020, 8:25)

      bunicu [utilizator] i-a raspuns lui Gabr

      cea care nu indica si sursa de finantare ? Daca ai crestere economica adica daca muncesti mai mult ai mai mult si pt. pensii si pt. infrastructura si pt. ....PSD -ul ca de fiecare data da pomeni (din imprumuturi ) si asa sacrifica viitorul celor care muncesc astazi ! PSD-ul nu stie decit sa minta si sa fure ! ORDINARI !
  • +3 (27 voturi)    
    Din pacate pensia va scadea... (Joi, 13 august 2020, 23:57)

    taro [utilizator]

    da, da, punctul de pensie creste cu 14% dar din pacate aceasta creste nu este sustinuta de nimic din economie.

    5 mil de pensionari care primesc 14% in plus la pensie ar mari inflatia cu cel putin 6-8% fata de cat este acum. Asta ar insemna o inflatie de 10-12%.

    Pe scurt pensionarii primesc mai nimic la pensie iar inflatia reduce cu 10-12% puterea de cumparare pentru restul care lucreaza...

    Asta in caz ca au sa fie bani pentru plata pensiilor...
    • +2 (18 voturi)    
      cifrele cam din palarie, dar corect (Vineri, 14 august 2020, 0:39)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui taro

      o crestere neancorata in productivitate, in cresterea contributiilor sau a largirii plajei de taxare, etc...
      • 0 (6 voturi)    
        Nu-i chiar din palarie... (Vineri, 14 august 2020, 10:37)

        taro [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        In total sunt aproape 12 mil de oameni care au venituri in Romania. 5 mil sunt pensionari si asta inseamna ca in medie veniturile cresc cu aproape 6%

        Cresterea de 6% nu are "acoperire" si va fi "mancata" de inflatie. E problema elementara de economie. Sunt tot atatea produse/servicii dar brusc sunt cu 6% mai multi bani pe piata.

        In plus mai este inflatia normala care-i pe la 3-4%, dar s-ar putea sa iasa si mai mare din cauza problemelor economice legate de covid.

        Deci 10%-12% inflatie.

        Sper sa fie doar atat pentru ca a INS publicat azi datele si sunt scaderi de 10% la PIB si 18% la exporturi.
        • +2 (6 voturi)    
          Mai exista si alte mecanisme economice (Vineri, 14 august 2020, 13:17)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui taro

          Unele pensii vor creste peste 2000 lei si vor incepe sa plateasca 3 techini impozit
          Altii pot trece peste pragul la care primeau unele ajutoare.
          Unii din banii astia vor ramane la saltea, dar mno tot va trebui statul sa se imprumute.
          Bunurile si serviciile nu sunt finite, face producatorul roman sau aduce comerciantul german bunuri pentru toti. Pot aparea si noi locuri de munca. Iar o parte din banii aia se intorc la buget (TVA, contributii salariale, impozit pe profitul firmelor).
          Totusi pensia medie nu este cat salariul mediu si nu iese atat de mult impactul inflationist al 14%. Pana la urma o parte din asta e tocmai pentru a acoperi inflatia deja existenta.
  • +8 (24 voturi)    
    n-ati auzit bine (Vineri, 14 august 2020, 0:15)

    maiorulmura [utilizator]

    it's not forty, it's fourteen
    • +1 (19 voturi)    
      Wow, just wow! (Vineri, 14 august 2020, 4:36)

      Gheorghe Pudila [anonim] i-a raspuns lui maiorulmura

      Scoala de umor+lingvistica Lomonosow din Mos cow ...How low can you go?
  • +2 (16 voturi)    
    Inflatie de troli (Vineri, 14 august 2020, 1:57)

    Brezan [utilizator]

    Este posibil ca majorarea asta sa dea in inflatie insa poate mai ridica putin consumul. Oricum toate statele au problema economica a Covid, anul asta inglatia si altele sunt pe planul doi cel putin.
    In alta ordine de idei:
    Trolii de serviciu cucuveauamov si mazeta au gresit postarile, au mentinut tematica transmisa de la centru insa e ca datu cu batul in balta, nu prea are legatura cu articolul. Asa se intampla cand muncim...nu gandim. Ia spuneti baieti, e greu tura a 3-a? V-a bagat si pe voi la ture ca de obicei voi lucrati program 9-5? Sau pe fus orar mai estic. Nu va puteti concentra cand lucrati incepand cu 22? Hai ca puteti... oamenii au nevoie de directionare, de idei revolitionare antisistem, hai ca se poate mai mult. Macar va plateste nenea Putin ore de noapte sau la ei nu se aplica codul muncii?
    • -1 (7 voturi)    
      Eu nu cred ca sunt troli ai lui Putin (Vineri, 14 august 2020, 10:27)

      Doru1963 [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

      Daca ar fi ai lui Putin, ar fi mai inteligenti in postari.

      Sunt doar niste indivizi tristi care au telefon si internet, vai de steaua lor.
  • +3 (13 voturi)    
    PSD e la putere ca are majoritatea in Parlament??? (Vineri, 14 august 2020, 5:20)

    adrian_83 [utilizator]

    Sunt unii care spun ca desi PNL-ul e la guvernare de fapt PSD-ul are inca puterea pentru ca are majoritatea in Parlament.

    In realitate insa, pe langa faptul ca PSD nu are majoritatea, Guvernul nu prea da doi bani pe legile adoptate de Parlament.

    Desi Parlamentul trebuie sa stabileasca cuantumul pensiilor, salariilor de la stat, alocatiilor etc, in realitatea GUVERNUL DECIDE TOT. PARLAMENTUL E BATAIE DE JOC A GUVERNULUI.

    Daca e ceva prost in Constitutia asta este modul cum au fost reglementate ordonantele de urgenta dar mai ales modul lor de aplicare.
    • -2 (6 voturi)    
      adrian (Vineri, 14 august 2020, 12:39)

      Doina Pantazi [anonim] i-a raspuns lui adrian_83

      Asa stii mata? Cate ordonante a dat Guvernul si cate au fost aprobate (fara a fi modificate) de Parlament. Ca sa nu mai vorbim despre cea mai retrograda institutie a Romaniei, CCR, care spune ca nu se poate (ca nu constitutional) orice propune alta formatiune politica decat PSD. Ne place sau nu, PSD decide in toate aspectele vietii publice, direct sau indirect.
  • -1 (7 voturi)    
    Cine vrea inflatie? (Vineri, 14 august 2020, 5:28)

    radu222 [utilizator]

    Majoritatea sparlamentara avea ocazia sa faca o lege, avand in vedere criza legata de covid, prin care sa hotarasca o marire rationala a pensiilor, astfel incat sa se evite o crestere a inflatiei. Mai putea sa legifereze ca pensiile sa creasca doar la cei cu pensii normale, nu si la cei cu pensii speciale. Dar cum stim, sparlamentul face presiuni ca pensiile sa se mareasca cu 40% ca sa provoace o inflatie mare care va afecta in special pe cei din mediul privat, a caror salarii nu cresc din pix, ca la bugetari. psd+alde-udmr fac totul ca sa destabilizeze tzara si din punct de vedere economic.
  • +2 (10 voturi)    
    PSD cu asta se ocupa (Vineri, 14 august 2020, 7:27)

    Alex735 [utilizator]

    E singurul partid din UE care isi plateste electoratul fara jena, pe fatza. Cine acopera gaura? Pai.. hipsterii, multinationalele.. Intr-un cuvant, prostii. Macar de s-ar duce toti acesti bani munciti acolo unde trebuie in realitate ai fura prin suveicile lor si la restul le da... resturi.
  • +1 (5 voturi)    
    Daca doar comentam (Vineri, 14 august 2020, 7:39)

    ABBV [utilizator]

    si nimeni nu e dispus sa miste nici unde deget ....de multe ori nici macar la vot ....
    Daca pensionarii au incredere in fiecare papagal care repeta pe televizor te miri ce minciuni, indiferent de partid.
    Daca lumea tolereaza sa fie taxata cu peste 75% , in timp ce uni cu venituri colosale primesc scutire de impozit pe palate de zeci de milioane de euro...."cazul Ciorbea" ....si sunt mult mai multe cazuri din astea....
  • 0 (10 voturi)    
    PNL=PSD=statul mafioto securisto interlop (Vineri, 14 august 2020, 7:46)

    floriniulian [utilizator]

    A nu taia pensiile speciale/serviciu,salariile colosale a celor din Justitia corupta si aservita securistilor PROSTI pusi numai pe furat impreuna cu clanurile de tigani si politicieni corupti,a nu desfiinta institutiile praf de coruptie si incompetenta SRI/ Politie/DIICOT/PARCHETE care sunt paravanul tuturor celor care au devalizat aceasta tara si au adus-o in pragul disolutiei totale iar tu PNL,marioneta securistilor,maresti pensiile imprumutand bani?ne arata ce clasa politica criminala avem.
    Daca nu vom iesi in strada aceste partide securisto mafiote interlope vor distruge definitiv aceasta tara.
  • 0 (8 voturi)    
    Multumirile (Vineri, 14 august 2020, 8:18)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    la alegeri. Ilegalitate maximaa
    • -2 (6 voturi)    
      hehe (Vineri, 14 august 2020, 11:47)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Uita ca ai si tu dreptate o data.
      La vot, romanii ii vor multumii #ciumeirosii cu un VOT IN BOT si un spitz in dos.
      PSDALDE la gunoiul istoriei. DE FACTO sunt deja la gunoi, in cateva saptamani #ciumarosie devine gunoi si DE JURE.
  • +3 (11 voturi)    
    Crestere ce? (Vineri, 14 august 2020, 8:27)

    mirce [utilizator]

    Se propune ca începând cu 1 septembrie 2020 valoarea punctului de pensie să fie majorată cu 14%, respectiv de la 1.265 lei la 1.442 lei.
    Deci e ECHITABIL! Nu?! Curat constitutional coane Fanica!
    Adicatelea amarasteanul va primi o pomana de cca.177 Lei, iara Pensionarii cu Pensii vor primi cadou de la 560 Lei in sus.
    Asta Da! Echitate! Nu?!
    De ce trebuie sa creasca pct. de pensie? Pct. de pensie sta la baza determinarii dreptului! Indexarea acestuia nu face decat sa adanceasca ecartamentul dintre nivelele de pensie, de la cea mica la cea mare. Cine sunt "pensioanrii" cei mai vocali? Amarastenii ori fostii .....
    • +5 (9 voturi)    
      Sunt total de acord! (Vineri, 14 august 2020, 10:13)

      CD. [utilizator] i-a raspuns lui mirce

      Cea mai mare tampenie sa vii sa spui ca faci un bine oamenilor dar de fapt sa faci un rau si mai mare. Mariti pensiile mici si taiatile pe cele mari, nu mariti punctul de pensie ca mariti inechitatea!
      Dar politicienii nostri se intrec in a respecta un precept biblic vechi: "Caci celui ce are i se va da; dar de la cel ce nu are si ce are i se va lua"! Si asta in toate domeniile nu doar la pensii! Eu nu inteleg atata lipsa de respect si de umanitate! Cum de va suportati "stimati" politicieni?
      • -2 (2 voturi)    
        CONTRIBUTIVITATE (Vineri, 14 august 2020, 20:37)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui CD.

        Ideea de a mari doar anumite pensii e paguboasa, mai ales daca sunt bazate pe contributivitate.
        Pensiile mici sunt adesea luate de cei care au muncit foarte putin, meserii prost platite, "au fentat statul" incasand la gri/negru, lucratori la CAP, pensii de urmas, etc.
        Pensiile mari nespeciale sunt la cei cu vechime completa, cu functii de conducere, cu mai multe joburi la care au platit contributii, etc.
        Ca introduci un sistem de impozitare progresiva e altceva (doar ca nu cred ca poti introduce impozitare diferita de alte tipuri de venit) - si acum pensia nu e impozitata pana in 2000 lei.
  • +6 (12 voturi)    
    PENSIILE (Vineri, 14 august 2020, 8:52)

    jidanul [utilizator]

    Pensiile nu au crescut, pensiile au scazut cu 26% si lista poate continua cu nedublarea alocatiilor, cu incalcarea legii salarizarii pentru ca nici salariile nu au crescut, puterea de cumparare a scazut si ea. Doar somajul a crescut si inflatia a crescut. Astea sunt "realizarile" guvernelor PNL-pdl, a "guvernului meu" ale presedintelui diletant, calificativul acesta fiind dat de presa germana.
  • +11 (13 voturi)    
    Pentru pensionari nu-s bani! Pentru ei, sunt! (Vineri, 14 august 2020, 9:15)

    Entiu [utilizator]

    Pentru pensionari nu-s bani! Pentru ei, sunt!
    Pentru pensionari nu-s bani! Pentru privilegiati sunt!
    Legile sunt pentru ei, pentru cei ce ne exploateaza si ne dezumanizeaza!
    Trebuie o schimbare, atentie la votare!
    Despre pensii… o bataie de joc ! Lipsa de cuvant pana la lipsa de onoare si onestitate a decidentilor si vorbitorilor mai profesonisti sau mai putin profesionisti. Cei cu buzunarele doldora vin sa dea lectii de cum trebuie sa traiesti in saracie dupa ani buni de invatatura si de munca. Pensionarii sunt lasati sa astepte aceste drepturi care li se cuvin, ca si cum ar fi prescolari si mai au timp sa astepte.Toti acesti consumatori de bani si de timp pe la televiziuni, ba chiar si unii moderatori, se alatura impartitorilor de firimituri ce au mai ramas de la masa bogatilor. Cei care au construit, au adus plus valoare tarii, nu au furat, nu au pus pe butuci economia, acum sunt acuzati ca prin marirea pensiilor vor darima economia tarii.
  • +1 (11 voturi)    
    Pi, (Vineri, 14 august 2020, 9:25)

    nash pandelica [utilizator]

    iII lasa psd >?
    ca d'aia se fac legi in ro, ca fie incalcate.
  • +2 (10 voturi)    
    ! (Vineri, 14 august 2020, 9:45)

    tudorr [utilizator]

    La bugetari nu mai marim si noi nimic, ca abia au doar de 2-3 ori salariile din mediul privat... Cam putin zic! Hai cu inflatia pana la cer!
    • +1 (7 voturi)    
      EXCEPTII (Vineri, 14 august 2020, 12:19)

      jidanul [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Printre bugetari exista o exceptie care contine un numar mare de romani, adica salariatii din administratia publica locala, unde spre exemplu exista diferente salariale de la un judet la altul de 2000-2500 le lei, pentru aceasi functie, vechime si aceleasi atributii.
  • -1 (5 voturi)    
    neah, n-ati inteles bine (Vineri, 14 august 2020, 13:39)

    catelu [utilizator]

    PSD a zis fourteen, nu forty!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by