Linia feroviară Budapesta-Belgrad: Ungaria secretizează detaliile contractului cu China

de V.M.     HotNews.ro
Joi, 21 mai 2020, 1:07 Economie | Industrie Feroviara


Linie feroviara Budapesta-Belgrad
Foto: Wikimedia Commons/ Orjen
Parlamentul ungar a votat marţi secretizarea pentru zece ani a detaliilor unui contract de finanţare de către China a liniei feroviare Budapesta-Belgrad, considerată drept cea mai importantă investiţie de infrastructură realizată vreodată în Ungaria, relatează Agerpres citând France Presse.

Detaliile contractului urmează să fie de asemenea secrete, căci divulgarea lor ar putea „ameninţa capacitatea Ungariei de a-şi realiza politica sa externă şi interesele sale comerciale”, potrivit respectivului proiect de lege.

Ungaria doreşte astfel să se protejeze de o „influenţă externă indusă”, proiectul comportând „un interes naţional superior”, asigură textul.

Linia feroviară de mare viteză va permite modernizarea unei legături existente între capitalele ungară şi sârbă.

În virtutea acordului semnat cu Banca de stat chineză Exim, Ungaria va finanţa 85% din costul investiţiei - estimat la cel puţin 2 miliarde de euro - prin împrumut, iar cele 15% rămase, din propriile sale fonduri.

Guvernul declarase înainte că secretizarea detaliilor contractului este necesară pentru a obţine împrumutul respectiv de la Exim.

Potrivit legislaţiei în vigoare, Budapesta poate decide oricând să divulge date ale proiectului „după ce ar obţine acordul guvernului Republicii Populare Chineze”.


Investiţia a suscitat critici potrivit cărora Chinei i se oferă astfel posibilitatea de a se amesteca în afacerile Ungariei şi că aceasta ar reprezenta un cost enorm pentru contribuabil.

Îndoieli au fost formulate de asemenea cu privire la rentabilitatea proiectului şi la riscurile de corupţie legate de construirea tronsonului unguresc al liniei feroviare cu lungimea de 350 kilometri.

Ea va fi construită în parte de mediile de afaceri apropiate premierului Viktor Orban şi ar urma să facă parte dintr-un proiect de legătură feroviară între Europa Centrală şi portul Pireu din Grecia, gestionat de chinezi.

Proiectul se înscrie în cadrul ambiţioasei iniţiative chineze, aşa-numitul nou „Drum al mătăsii”, proiect de infrastructură mondial semnat de preşedintele chinez Xi Jinping pentru a transporta mărfuri chineze din Est spre Vest.

Italia, Portugalia şi Grecia, precum şi mai multe ţări din Europa de Est, s-au alăturat acestei iniţiative chineze.

Linia Budapesta-Belgrad va fi primul proiect feroviar susţinut de China în cadrul Uniunii Europene, potrivit analiştilor, citaţi de AFP.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4453 vizualizari

  • -7 (17 voturi)    
    Vești bune și pentru România! (Joi, 21 mai 2020, 1:17)

    Nyk1 [utilizator]

    Locuitorii din Timișoara și Arad vor putea călători cu un tren de mare viteză de la Szeged și până la Budapesta, poate chiar mai departe până la Viena!

    Mulțumim tovarășilor chinezi, era și timpul să furnizeze și altceva decât viruși! Apropo, de ce nu finanțează UE acest proiect? De ce trebuie să vină chinezii să îmbunătățească infrastructura din estul Europei?
    • +6 (6 voturi)    
      E o linie de 160 km/h ca București-Constanta! (Joi, 21 mai 2020, 1:59)

      simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Citat: "Linia feroviară Budapesta-Belgrad: Ungaria secretizează detaliile contractului cu China ... Proiectul se înscrie în cadrul ambiţioasei iniţiative chineze, aşa-numitul nou „Drum al mătăsii”, proiect de infrastructură mondial semnat de preşedintele chinez Xi Jinping pentru a transporta mărfuri chineze din Est spre Vest."

      Este vorba de o linie ca București - Constanta, de 160 km/h, nu cale de mare viteza propriu-zisa. Nimic deosebit.

      Vezi: https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest%E2%80%93Belgrade_railway
    • +5 (15 voturi)    
      De ce? (Joi, 21 mai 2020, 7:25)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Pentru ca sovietofilul Viktor Orban, catel de casa al lui Putin, a dorit sa nu acceseze fonduri europene (existente, de altfel) tocmai pentru a alimenta sentimentele antiUE ale piscotarilor ca tine.
      Infrastructura rutiera de viteza a Ungariei a fost facuta in mare parte cu fonduri UE, si nu a fost nevoie de chinezi si de gargara sovietica.
      • +3 (7 voturi)    
        .. (Joi, 21 mai 2020, 10:47)

        albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        + ca parte din lucrari si la unguri si la sarbi sunt facute de firmele de partid ale conducatorilor mareti orban si prosovieticul sarb, fara sa ii intrebe UE de ce se fac la suprapret.

        this is the chinese way of business peste tot in lume
    • 0 (0 voturi)    
      "bune", my ass! (Vineri, 22 mai 2020, 3:41)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Tampitii nostri de conducatori (nu la cei de azi ma refer - ci la cei de acum 10 - 15 ani si pana nu de foarte mult timp), desi au fost ATENTIONATI, n-au bagat NICI O CLIPA la cap ca rutele comerciale majore intre Orient si Europa de nord si vest pot foarte BINE sa treaca prin Serbia - si nu le-a picat fisa nici macar cand chinezoii au cumparat portul Pireu!
      Intre timp, si Bulgaria isi dezvolta Burgas (plus o retea moderna de autostrazi), astfel incat Constanta ramane un port cu importanta din ce in ce mai mica - iar Romania va ramane ceea ce a fost mereu: o tzara pe undevaaaa... pe la periferie!
  • +6 (14 voturi)    
    Loool (Joi, 21 mai 2020, 1:25)

    mitg [utilizator]

    "Îndoieli au fost formulate de asemenea cu privire la rentabilitatea proiectului şi la riscurile de corupţie legate de construirea tronsonului unguresc al liniei feroviare cu lungimea de 350 kilometri."

    Da. Va ajunge fix ca podul prieteniei din Bosnia, podul Pelješac din Croatia, si tot felul de investitii inutile facute de ochii lumii dar nesustenabile pe termen lung.
    • 0 (0 voturi)    
      "podul prieteniei" (Vineri, 22 mai 2020, 3:34)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Acela era un simbol, al sperantei si reconstructiei - nu si-a propus nici o clipa sa fie musai "rentabil economic"


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by