Alstom anunță că a finalizat lucrările de control feroviar digital și telecomunicații pe linia ferată directă care leagă Gara de Nord și aeroportul internațional Henri Coandă Otopeni. Linia a fost echipată cu centralizare electronică și soluții de telecomunicații pentru a permite o circulație sigură. Reamintim faptul că încă nu se știe graficul de circulație a trenurilor, nici câte companii vor opera pe noua linie și nici între ce ore.

Gara de la OtopeniFoto: Alstom

Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București a prevăzut extinderea cu 3 km a căii ferate existente, în lungime de 17 km, permițând pasagerilor să ajungă de la Gara de Nord direct la Terminalul 1 al aeroportului în 20 - 23 de minute.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferată București Nord - Aeroportul Internațional Henri Coandă București a inclus construcția unei căi ferate simple cu o lungime de 2,95 km, cu trei poduri, un viaduct lung de 1,52 km și o nouă gară, cu linie dublă, la Terminalul T1 al aeroportului. Compania Alstom a fost responsabilă pentru implementarea soluțiilor digitale de control feroviar și a celor de telecomunicații, inclusiv sistemele de centralizare electronică și sistemele de încălzire a macazurilor, pentru a preveni defecțiunile pe linie în timpul iernii.