​eMAG a vandut produse in valoare de peste 12 milioane euro de Black Friday, ceea ce inseamna aproape media unei intregi luni, iar retailer-ul a ales sa inceapa campania la ora 8.00 pentru a nu repeta experienta de anul trecut cand foarte multi au constatat ca stocurile erau epuizate dimineata cand au intrat pe site, a spus pentru HotNews, Iulian Stanciu, director general al companiei. El mai spune ca cele 120.000 de produse comandate vor fi livrate in maxim sase zile.

eMAG a comunicat masiv pe tema Black Friday, a trimis numeroase newslettere si a publicat si un "ghid de supravietuire" in care sfatuia clientii ce ar trebui sa faca pentru a reusi sa cumpere produse in Vinerea Neagra. Marea necunoscuta a fost insa ora de incepere a campaniei la eMAG, anuntul de pe blog nefiind foarte exact: "dis de dimineata", in conditiile in care multi s-au trezit la orele 4.00 - 5.00 pentru a prinde oferte. Pana la urma, campania a inceput putin dupa ora 8.00, iar site-ul eMAG nu a facut fata traficului mare, fiind "picat" circa 20 de minute.

"Saptamana trecuta am comandat un studiu la Daedalus special pentru a estima nivelul traficului, am plecat de la notorietatea evenimentului, cati oameni vor sa cumpere si din ei, cati de la eMAG. Am ajuns astfel la aproximativ 700.000 de oameni care si-au exprimat dorinta sa cumpere si au luat si eMAG in considerare. Plecand mai departe de la aceasta cifra, am estimat ca vom avea acest trafic in primele ore ale diminetii, estimare care ne-a ajutat mult si care s-a dovedit a fi reala. Pentru a putea porni campania, a trebuit sa tinem secreta ora de start, pentru a nu avea sute de mii de accesari in aceeasi secunda, accesari care ar fi oprit orice infrastructura de servere existenta la noi. Am vazut ca s-a speculat mult ca incepem la ora 0.00, apoi ora 5.00, apoi 6.45. Am setat ora 8.00 si am tinut secret inclusiv intern pentru a putea porni campania. La 30 de minute de la start am atins varful de trafic, 135.000 vizitatori simultan pe site!", spune Iulian Stanciu.

eMAG a decis sa inceapa Black Friday mai tarziu si pentru a nu repeta situatia de anul trecut. "Prin mesajele date am sugerat oarecum ca ne vedem dimineata, am ales o ora rezonabila. Anul trecut am avut foarte multi clienti frustrati ca in momentul in care s-au trezit, stocurile erau deja epuizate".

Cand problemele cu site-ul s-au rezolvat, comenzile au fost extrem de numeroase, in primele 20 de minute 1.000 pe minut, iar dupa o ora si cateva minute se depasise pragul de 50.000. Pentru tyoata ziua de vineri numarul de vizitatori unici era de 1,2 milioane, iar cel al produselor comandate, de 150.000, dintre care 120.000 ca parte a promotiei. "La tablete am avut aproape toate produsele terminate (peste 10.000 de bucati) in mai putin de o ora", spune seful eMAG.

Cum a fost ziua de Black Friday pentru eMAG? Cifrele nu arata rau: 120.000 de produse comandate, valoarea totala peste 12 milioane euro. "Pentru noi a fost o zi grea, am derulat o luna intreaga intr-o singura zi. Am pregatit acest eveniment incepand cu a doua zi dupa Black Friday 2011, am generat foarte multe proiecte concretizate intr-o planificare mult mai buna. Am negociat oferte cu furnizorii si am investit in reducerea preturilor suma de 23 milioane de lei, reducere de la preturi la care vindem in mod normal." spune Iulian Stanciu.

El adauga ca, datorita numarului mare din produse la oferta si datorita promovarii spectaculoase, stocurile s-au terminat destul de repede. Cum va fi insa cu livrarea, capitol la care eMAG a fost criticata la editia de anul trecut? "Am estimat capacitatea noastra de procesare la 20.000 de produse pe zi, astfel ca in 6 zile vom livra tot. Cred insa ca vom reusi mai repede", spune directorul general eMAG.