O campanie globala de schimbare de brand la Pepsi, un scandal ce afecteaza actiunile unor companii din grupul Dogan in Turcia, o "cascadorie" a grupului bancar HSBC in presa new-yorkeza si noi evaluari sumbre privind efectele crizei financiare asupra presei britanice sunt stirile inceputului de saptamana pe piata internationala de media.

  • Cand alte mari grupuri taie din bugetele de marketing, Brand Republic scrie marti ca Pepsi si-a dezvaluit un nou logo ce face parte dintr-un proces global si radical de transformare a propriului brand, proces evaluat la nu mai putin de 1,2 miliarde de dolari. Noul logo il va inlocui pe cel albastru-rosu conceput in anii '50 si va fi individualizat pentru Pepsi, Diet Pepsi si Pepsi Max. Pentru fiecare, banda alba ce traverseaza logo-ul va infatisa cate un zambet menit sa transmita emotia pe care o ofera bautura respectiva.
  • In prealabil, Advertising Age anuntase ca aceasta campanie vine dupa mai multi ani in care Pepsi a pierdut teren in fata competitorilor si a inceput sa anunte pierderi semnificative de profit. Procesul va afecta ambalajele Pepsi, strategia de marketing, dar si relatia cu reteaua globala BBDO (prezenta pe piata din Romania prin grupul BBDO Romania). BBDO se afla in spatele unor campanii legendare precum Pepsi Challenge si a impus sloganuri clasice, precum Generation Next, aminteste AdAge.
  • Grupul bancar HSBC a contractat 24 de pagini de publicitate numai in revista New York in tentativa de "a-si transmite mesajul pe cea mai aglomerata piata media din lume, intr-o vreme in care rivalii isi reduc bugetele de marketing pentru a economisi bani", scrie Financial Times. Campania nu urmareste sa prezinte capacitatea HSBC de a rezista schimbarilor de pe piata financiara si nici sa prezinte anumite produse, ci sa transmita mesajul "valorilor diferite" pe care acest grup le-ar promova.
  • In Turcia, cel mai mare grup media, Dogan - prezent pe piata romaneasca prin Kanal D - a suferit pierderi grele la bursa in urma tensiunilor cu principalul for de reglementare a pietei de capital din aceasta tara, SPK, potrivit Financial Times. SPK a cerut procurorilor sa ia masuri in ceea ce-i priveste pe magnatul Aydin Dogan si pe trei directori din cadrul grupului, afirmand ca actionarii subsidiarelor Hurryiet si Dogan Gazetecilik, ambele cotate la bursa, au suferit pierderi in urma unor achizitii de hartie de tipar, la suprapret, prin doua companii offshore, in perioada 1997-2001. Drept urmare, in saptamana care a trecut, actiunile Dogan Yayin Holding au pierdut 26,1%, in timp ce Hurriyet Gazetecilik a pierdut 21,2%, comparativ cu o scadere de 9,1% a principalului indice al bursei de la Istanbul.
  • The Guardian citeaza un nou raport potrivit caruia aproape un sfert dintre clientii pachetelor de televiziune cu plata din Marea Britanie ar putea renunta in urmatorul an la cel putin o parte dintre acestea ca urmare a crizei financiare.
  • Iar Brand Republic anunta reduceri de personal pe piata britanica de media, mai precis la Associated Newspapers, News International, Global Radio si Channel 4, masuri ce vizeaza indeosebi departamentele de vanzari.