Editia din acest an a festivalului ADOR, destinat creatiei in publicitatea romaneasca si relansat cu un nou regulament, cu scopul de a oferi credibilitate si relevanta, a atras inscrieri din partea a 36 de agentii, potrivit unui comunicat difuzat luni de organizatori. Din lista inscrierilor lipsesc, insa, nume notabile, precum McCann Erickson sau Leo Burnett&Target. Ultima zi de inscrieri a fost vineri, 21 august.

In total, au fost inscrise 221 de lucrari in cele noua categorii de concurs, la cea de-a opta editie a festivalului, care se va desfasura in perioada 7-10 septembrie, dupa cum au anuntat, luni, organizatorii. Gala de Premiere va avea loc in seara zilei de 10 septembrie, la Fratelli Social Club.

  • Au inscris lucrari: Academia Catavencu, adWork, Aevum, Arsenoaiei & Matasel, Brandstalk, Cupid Consultancy, DDB Bucharest, DraftFCB Bucharest, Eye Product, Gavrila&Asociatii, Graffiti BBDO, ICON Advertising, iLeo, La Luna, Loco Branding & Communication, MB Dragan, Mediaedge:cia, Mercury 360, Metromind, Next Advertising, Odyssey Communication, OMD, Papaya Advertising, Play Studio, Profil Communication, Propaganda, Publicis Romania, Saatchi & Saatchi Romania, Scala JWT Publicitate, Senior Interactive, Springer&Jacoby, Starcom MediaVest Group, Tempo Advertising, Utopium Advertising, Vitrina Advertising si Youngminds.

Participantii in competitie au putut inscrie lucrari expuse pentru prima data in perioada 1 mai 2007-1 mai 2009.

  • Andrei Bortun, general manager al organizatorului Millenium Communications, explica astfel nivelul participarii: “Bilantul inscrierilor este rezultatul mai multor factori. Unul dintre ei este criza din economie care a determinat agentiile de publicitate sa diminueze dramatic bugetele de participare la festivalurile de publicitate. Un altul il constituie masurile pe care le-am luat la nivel de regulament, structura a competitiei, punctaje, si din punct de vedere al comunicarii, masuri ce au vizat o “curatare” a festivalului. In ultimii ani,  scandalurile din jurul ADOR au fost cu precadere legate de participarea in festival a unor campanii fantoma, realizate special pentru festivaluri, pe care nu le vedeai in media deoarece nu faceau parte din businessul real, scandaluri care, pana la urma, au dus la disparitia acestui festival. Se pare ca aceste masuri au dat roade si cele mai multe agentii au inscris mai putine lucrari decat in editiile trecute, respectiv campanii reale pentru clienti reali, in timp ce alte agentii au ales sa nu mai participe. Desigur, exista si o alta categorie reprezentata de agentii care nu participa din alte motive decat cele doua listate mai sus”.

UPDATE 25.08: Stefan Iordache - COO Leo Burnett Group, explica de ce Leo Burnett nu a inscris lucrari la ADOR 2009: "Istoric, Leo Burnett a castigat la Ad'Or cu clienti si campanii mari. Anul acesta, lucrarile cu potential de premii fac parte din campanii mici cu vizibilitate redusa. Ori, in conditiile crizei, nu vrem sa intram cu astfel de lucrari intr-un festival de creativitate. Pe de alta parte, Leo Burnett ca grup de comunicare sustine in continuare festivalul de publicitate local prin participarea lui iLeo si a Starcom MediaVest Group."

UPDATE 2, 25.08: Reprezentantii McCann-Erickson explica la randul lor absenta de la ADOR 2009: “Anul acesta am decis sa ne limitam participarea la festivaluri si sa inscriem doar la Golden Drum, pentru ca acesta sustine pozitionarea McCann de forta creativa regionala. Este o decizie care vine strict din eficientizarea businessului si speram sa fie inteleasa ca atare.”