Coaliția pentru Dezvoltarea României cere Guvernului 'să nu spargă pușculița copiilor'. Alexandru Lăpușan, vicepreședinte ANIS: IT-știi și familiile lor își pot găsi foarte repede de lucru în alte țări

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 24 mai 2018, 11:36 Economie | Asigurari


Coalitia pentru Dezvoltarea Romaniei cere Guvernului sa nu schimbe sistemul de pensii
Foto: Hotnews
Coaliția pentru Dezvoltarea României a solicitat joi Guvernului să mențină actuala structură bazată pe trei piloni a sistemului de pensii și să reglementeze, în cel mai scurt timp, creșterea nivelului contribuției la Pilonul II la 6%, față de 3,75% cât este în prezent. 'Declarațiile publice de până acum au creat confuzie și neîncredere la nivelul comunității de afaceri și al angajaților din România și au afectat deja negativ imaginea României în ochii potențialilor investitori, spune Coaliția. Alexandru Lăpușan, vicepresedinte al ANIS, a avertizat că specialiștii IT își pot găsi repede de lucru în alte țări și pleacă și cu familiile. IT-iștii vor privi orice modificare la Pilonul II ca pe o naționalizare.

  • "Industria IT este mai specială în primul rând pentru că este mai agilă. În IT lucrurile se schimbă foarte foarte repede și noi am beneficiat ca țară de acest lucru, astfel că într-o perioadă relativ scurtă de timp am reușit să atragem cu doar 100.000 de oameni în acest domeniu o industrie mai degrabă străină care a venit aici, dar care a generat peste 5% din PIB-ul țării, ceea ce este super tare pentru că nu se aștepta nimeni la un rezultat atât de bun.
  • Mai mult decât atât, ne așteptăm ca în perioada următoare, acest trend să continue. Ne asteptăm la o creștere anuală cu 15% a industriei. Ori creșterea asta nu a fost întâmplătoare, nu pentru că suntem frumoși și deștepți, ci din cauză că mediul a fost atractiv. În momentul în care se schimbă foarte des legislația, taxele, ne jucăm cu sistemul de pensii, se crează un sistem neatractiv pentru investitorii de afară.  Firmele mari și brandurile care au deschis birouri aici pot la fel de ușor să le închidă și să le mute în altă parte. Calculatoarele se pot înlocui și specialiști există și în altă parte. E foarte important ca orice modificări legate de taxe și muncă să fie discutate și transparente, și nu să fie implementate peste noapte.
  • Prin urmare, în momentul în care există tot fel de mesaje transmise în mod discutabil în mediul public, aceste mesaje nu fac decat să creeze un mediu de neîncredere din partea specialiștilor din IT. Ei pot să plece și mai repede din țară decât poate o firmă care a venit aici. Un specialist în IT își poate găsi în câteva zile un job în Spania, în Anglia, Irlanda și în Germania. Mai mult decât atât, dacă în trecut poate pleca de unul singur pe drumul pribegiei, astăzi poate specialiștii pleacă cu familiile. Sunt 3-4 oameni care pleacă. Trebuie să luăm în calcul și acest lucru. Și prin urmare în momentul în care le spunem că pensiile din Pilonul II, că pușculița asta a copiilor lor va fi spartă, va fi foarte greu să le spunem: rămâneți aici, munciți în România că vă va fi bine! Este deja un mesaj dificil să fie credibil.
  • Voiam să vă mai transmit ceva despre presiunea sub care funcționează industria IT. În momentul de față pentru cererea actuală de pe piata muncii, exista un raport de 3 la 1 cu studenții care ies de pe băncile școlilor tehnice. Și asta nu înseamnă că toți vor rămâne și activează în România, alții pleacă chiar direct din Facultate în afară. Cred că IT-iștii vor vedea orice modificare asupra sistemului actual de pensii, ca pe o naționalizare a aceea ce ei au deja deja, a unor bani pe care i-au castigat deja, a unor drepturi pe care le au deja și lucrul ăsta va afecta foarte mult și partea de incredere.
  • Prin urmare ANIS crede că sistemul actual de pensii trebuie susținut, credem că Pilonul II nu numai că ar trebui păstrat, ci ar trebui să se respecte prevederile inițiale și să ajungă la o contribuție de 6%, nu la 3,75% cât este acum și mai mult decât atât suntem foarte îngrijorați că alături de mesajele despre pilonul II, am văzut strecurate în tot felul de comisii și comitete guvernamentale inclusiv noi taxe potențiale care să afecteze împărțirea CASS-ului. Sperăm ca aceste lucruri sunt doar derapaje de comunicare pentru că impactul lor va fi devastator.", a declarat joi Alexandru Lăpusan, fondator si CEO ZITEC si vicepreședinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii (ANIS), in cadrul unei conferințe organizate de CDR.

Coaliția pentru Dezvoltarea României (CDR) este cea mai importantă entitate de business din România care cuprinde 25 de asociații române și străine. Coaliția cuprinde 54.000 de firme cu peste un milion de angajați, generând peste 50% din PIB-ul țării, a subliniat în începutul conferinței pe tema Pilonului II de pensii Dragoș Anastasiu, președintele Coaliției.

  • Radu Craciun, peședintele APAPR: Noi nu am fost mandatați de către participanții noștri să le negociem pensii mai mici

Prezent la eveniment, Radu Craciun, președintele APAPR (Asociația care reprezintă cei 7 administratori de fonduri de pensii private) a precizat că administratorii se pregătesc din punct de vedere legal pentru apărarea contribuțiilor pe care le au în administrare.

  • "Se tot pune problema negocierilor asupra Pilonului II. Noi nu am fost mandatați de către participanții noștri să le facem pensii mai mici. Noi cel mult putem să negociem ca pensiile lor să crească. În niciun caz nu putem fi parteneri ai unui dialog pe tema scăderii pensiilor românilor. Toate analizele pe acest subiect au fost din partea noastră către ei (Guvern), nu de la ei către noi.", a spus Radu Crăciun, care a subliniat că se pregătesc din punct de vedere legal pentru a face tot ce e posibil pentru apărarea contribuțiilor pe care le au în administrare.

Radu Crăciun a remarcat o solidarizare în premieră față de protecția acestui sistem.

  • "Miza existentei Pilonului II de pensii cred că este în primul rând legată de prosperitatea viitoare a României. România se confruntă cu un risc major - de a fi bătrână înainte de a fi bogată, cu alte cuvinte de a fi săracă și bătrână. Romania nu poate fi bogată decât economisind. Nu poate fi bogată prin împrumuturi și îndatorarea generațiilor viitoare.
  • Ar trebui să se revină la calendarul inițial de 6% contribuții în pilonul II și chiar să crească această contribuție ca sistemul să fie mai relevant. Ultima verigă lipsă este o lege a plății pensiilor. Din întâlnirile pe care le-am mai avut, când am adus în discuție subiectul plății pensiilor, pentru mulți parlamentari a fost un moment de revelație. ", a spus Radu Crăciun.

Ce încredere mai există în promisiunile Guvernului că nu se va schimba Pilonul II și când va avea loc întâlnirea cu Darius Vâlcov?

Întrebați dacă s-a stabilit întânirea cu Darius Vâlcov la Guvern și dacă mai există încredere în promisiunile Guvernului că nu vor suspenda contribuțiile la pilonul II, Dragoș Anastasiu, președintele Coaliției, și-a exprimat încrederea.

"Urma să existe o întâlnire în această săptămână, dar pentru că pentru că la nivelul Coaliției a fost mai greu să ne strângem toți, am cerut o amânare. Coaliția pentru Dezvoltarea României se va întâni cu Guvernul, sperăm că săptămâna viitoare. Încă suntem în discuții. În ceea ce privește încrederea, vă răspund la nivel personal. Noi antreprenorii, prin natura lucrurilor, avem încredere și cred că nu trebuie să obosim în a avea încredere. Dați-mi voie să am încredere, iar  dacă aceste promisiuni (n.a ale Guvernului) nu se vor întâmpla cred că mediul de afaceri are suficientă abilitate ca să reacționeze.", a spus Dragoș Anastasiu, președintele CDR.

La această întrebare, Dragos Neacsu, vicepresedinte RBL și CEO la Erste Asset Managament a ținut să atenționeze asupra unui singur aspect: 'Pe piețele financiare, încrederea este cel mai important activ.'

HotNews.ro a scris marți, 22 mai, că Darius Vâlcov, eminența cenușie a programului economic PSD și consilier al premierului Viorica Dăncilă, i-a invitat la Guvern miercuri, 23 mai, ora 12:00, pe reprezentanții Consiliului Investitorilor Străini (FIC) și ai Camerei de Comert Americane (AmCham), pentru o discuție despre Pilonul II de pensii, potrivit mai multor surse din mediul privat.

Invitația a fost adresată săptămâna trecută, după ieșirile publice ale celor două organizații, dar cum, între timp, toți membrii Coaliției pentru Dezvoltarea României (CDR) s-au raliat la poziția celor două organizații, s-a stabilit ca întânirea să fie programată pentru o dată ulterioară, pentru a fi prezenți toți membrii CDR, spun sursele.



Citeste mai multe despre   

















3205 vizualizari

  • +22 (24 voturi)    
    daaaaa (Joi, 24 mai 2018, 11:39)

    Adran [utilizator]

    nu dau astia doi bani pe amenintari :). ii intereseaza fix prezentul lor si atat, nimic altceva. ce o sa se intample cu tara peste X ani nici nu le trece prin cap. Creste contul din afara tarii ? e singura lor grija.
  • +13 (21 voturi)    
    Daca romanii sunt prea prosti sa voteze, (Joi, 24 mai 2018, 11:44)

    2087 [utilizator]

    ajungem in situatii de genul asta, in care statul roman e 100% ticalosit si nu da doi bani pe nimic, dand foc la tara, izgonind oamenii s.a.m.d.

    Se putea vota in 2016, dar explica-i hipsterului ca PSD e o mizerie care va falimenta tara...
    • -20 (26 voturi)    
      de fapt (Joi, 24 mai 2018, 12:17)

      Mazeta [utilizator] i-a raspuns lui 2087

      Destul de mulți români au votat la ultimele alegeri, peste rata de participare la vot în țările UE. Că n-au votat ce vor proștii, asta-i altă treabă...
      • +6 (6 voturi)    
        mazeto, de-ai molipsit de pa stapini? (Joi, 24 mai 2018, 12:43)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        Pina acu bagai manipulari ceva mai putin sfruntate...

        Hai sa-ti dau niste cifre:

        Parlamentare 2016 (unde zici tu c-au votat multi) 39.5% prezenta
        Prezidentiale 2014 52%
        Prezidentiale Franta 2017 prezenta 77.7%
        Prezenta vot Ungaria 68%
        prezenta vot Germania 68%
        Prezenta vot Italia 73%

        Si uite si un articol, cam scremut ce-i drept:
        http://www.gandul.info/magazin/harta-europeana-a-prezentei-la-vot-ce-loc-ocupa-romania-in-clasament-care-sunt-tarile-din-top-16953755

        Si acu zi-ne tu cu cuvintele tale, cum ai ajuns la concluzia ca in 2016 participarea la vot a fost peste media UE.
        • 0 (0 voturi)    
          . (Vineri, 25 mai 2018, 2:32)

          Claudiu0908 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Ca sa nu mai vorbim de olanda 82% participare la vot.
          Cum sa minti in halul asta mazeto? Doar esti un postac pesedisto-rusofon si stim cu totii asta.
      • +2 (2 voturi)    
        ia da tu sursa (Joi, 24 mai 2018, 13:36)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        daca esti atat de destept
      • 0 (0 voturi)    
        tovarase, datele false pe care le (Joi, 24 mai 2018, 17:05)

        yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

        primiti pt redistribuire sunt din ce in ce ma gogonate
  • -17 (21 voturi)    
    hei (Joi, 24 mai 2018, 12:00)

    john70 [utilizator]

    Dupa ce ca nu platesc impozit pe venit (unde s-a mai vazut asta?), IT-istii astia mai trec si la santaj.
    In curand, Romania va fi depopulata. In 50 de ani, dupa ce o sa crape decretzeii, Romania va avea cel mult 10 milioane de locuitori. Turcia, care e la doi pasi, va avea peste 100. Dupa ce vor infuleca Bulgaria, nici Dunarea nu ii mai opreste.
    • +6 (8 voturi)    
      Slabut, slabut (Joi, 24 mai 2018, 12:37)

      aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui john70

      Las-o ca macane, sau vorba chinezului: "acrii's strugurii".
      Oricum banii nemernicilor din IT se duc in consum, platesc TVA. Chiaburii astia din IT cand isi construiesc case in Pipera, platesc materialele, forta de munca. Doar nu le face dragnea casele de-a moca.
      Sau daca era sarcasm, imi cer scuze pentru interventie
    • +7 (9 voturi)    
      esti cam confuz nene (Joi, 24 mai 2018, 12:46)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui john70

      pe de o parte intrebi de ce nu platesc IT-istii impozit, pe de alta zici ca Romania va fi depopulata. Pai bre ioane, IT-ul e unul din foarte putinele domenii unde poti cisitga un ban gramada in Romania. Si e foarte posibil ca daca-i bagi impozit, sa te trezesti ca-ti pleaca IT-istii in masa. Si asha... cu evolutiile politice actuale multi se gindesc serios sa emigreze.
  • -3 (15 voturi)    
    pai dl. Alexandru Lapusan (Joi, 24 mai 2018, 12:03)

    levierul [utilizator]

    Dumneata nu ai inteles inca cum sta treaba. Este coordonata foarte bine si vine din directia trasata de KGB cand au pus la punct Revolutia Romana.
    Romania a fortat intelectualii si oameni care ar putea ascede in societati occidentale pentru a putea infiltra usor oameni acoperiti. Intre timp URSS a picat si lucrurile au luat turnura de fenomen social si astfel capsunarii trimit miliarde in Romania. Pe de alta parte IT-istii nu cheltuie banii in Romania. Nu isi cumpara proprietati si nici masini noi produse in Romania, iar cand pleaca nu au cui sa trimita bani. Contributia IT-ului in PIB este de 4%. Trebuie sa cascati putin ochii.
    • +10 (12 voturi)    
      wat??? (Joi, 24 mai 2018, 12:55)

      nano2k [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      "IT-istii nu cheltuie banii in Romania. Nu isi cumpara proprietati si nici masini noi produse in Romania, iar cand pleaca nu au cui sa trimita bani."

      De unde ai scos toate ineptiile astea intr-o singura fraza?

      IT-istii sunt niste extraterestri pentru tine, observ.
      Ei nu mananca, nu se imbraca, nu isi cumpara case, masini, nu platesc TVA, doar "sug sangele poporului proletar", asa-i?

      Vom afla in curand ca nici nu procreaza, nu iubesc natura si respira degeaba...
    • +11 (13 voturi)    
      ?!? (Joi, 24 mai 2018, 12:55)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      1. In 2017, IT-ul a avut o contributie de 6%. Spre exelplu, agricultura contribuie cu 4%.
      2. "IT-istii nu cheltuie banii in Romania" - total fals: IT-istii isi cumpara apartamente sau case in Romania, merg la pensiuni in Romania, iau taxiul in Romania, isi cumpara masini noi in Romania, masini care chiar contruite in alte tari, tot genereaza macar un TVA de 20% in Romania, se duc la cumparaturi in Romania, la restaorant, etc, etc. Inafara isi fac 1-2 concedii pe an si cam atit.

      Si o sa vedeti asta in curind, cind va porni emigratia in masa a celor care cistiga decent in Romania dar s-au saturat de poporul de milogi care voteaza cu hotii pentru 100 de lei la salariu.
      • -3 (5 voturi)    
        IT&C (Joi, 24 mai 2018, 13:19)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Daca excludem telecomunicatiile, ajungi la sub 4% din PIB. Am fost generos cand am spus 4% dar e mult mai jos. Comunicatiile salveaza domeniul.
        Ca idee, piata de business intelligence din RO este de circa 12 milioane de euro pe an. Spun de piata din Romania, nu firme straine care lucreaza pentru alte tari. Global BI market size este de 17miliarde de dolari.
        • +1 (3 voturi)    
          hai s-o luam pe rind (Joi, 24 mai 2018, 14:29)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          1. IT&C: https://ro.wikipedia.org/wiki/Tehnologia_informa%C8%9Biei
          Deci asha se cheama domeniul, comunicatiile nu-s un sector separat. Nu intra aici infrastructura de comunicatii.
          2. https://ro.wikipedia.org/wiki/Business_intelligence
          "Business Intelligence se referă la sisteme informatice de identificare, extragere și analizare a datelor disponibile într-o companie, sisteme al căror scop este de a oferi un suport real pentru luarea de decizii de business."

          Aici chiar ca dai cu bita-n balta. Ce treaba are fraza de mai sus cu IT-ul?!?


          Esti total pe linga subiect, iar chestia aia cu 12 milioane de euro arata clar cit de tare aberezi.
    • +6 (6 voturi)    
      in afara de IT-istul nr 1 al tarii (Joi, 24 mai 2018, 13:40)

      programatoru [utilizator] i-a raspuns lui levierul

      adica GHITA (care dupa ce a fugit el in Serbia s-a prabusit industria IT) si binenteles si nr 2 syveco si inca vreo cativa "abonati la costa rica", care binentels au proprietati in afara si conturi offshore ...

      noi astialalti avem niste salarii si un trai decent, asa cum ar trebui sa aiba toti romanii, si noi visam sa iesim la pensie, si pilonul 2 e ceva pentru care contribuim, si sunt ai nostri bani, nu pentru PSD sa-si bata joc de ei, sa plateasca salarii la primarii alti bugetari de lux sau nu mai stiu ce alte pensii de lux ...
  • +11 (17 voturi)    
    x (Joi, 24 mai 2018, 12:26)

    gigibigi [utilizator]

    nu dau astia 2 bani pe IT-sti. Ei nici macar nu inteteg ce e un It-ist sau ce inseamna industira IT. Astea sunt cuvinte prea mari pentru vocabularul lor.
    • -4 (6 voturi)    
      ai dreptate (Joi, 24 mai 2018, 13:31)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui gigibigi

      Insa ai dreptate ca nici IT-istul romani nu prea stie ce face. Spune-mi, te rog, cate companii multinationale au in consiliile directoare (CEO, CTO, CIO... etc) oameni originari din Romania si cat sunt din hulita Indie? Mitul cu IT-istul roman bun si de top mondial este o minciuna. Daca la nivel de business de IT suntem praf, atunci te rog sa imi spui o tehnologie IT implementata global si recunoscuta, care este de origine romaneasca sau rod al muncii si inteligentei unui roman.
      • +1 (1 vot)    
        Bitdifender, bai (Joi, 24 mai 2018, 16:11)

        provest [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        Si mai cauta si singur, in loc sa macani aiurea aici.
        • -2 (2 voturi)    
          Bitdeffender (Joi, 24 mai 2018, 17:35)

          levierul [utilizator] i-a raspuns lui provest

          eu intreb de tehnologie. A inventat cumva Bitdeffender antivirusul? Parca imi amintesc ca au vandut firma pe 10 milioane de dolari. Cred ca a fost un tun in iT. Parca am vazut ca a scris pe prima pagina in Gartnder. Dar e ok. Bate-te cu pumnul in piept ca IT-ul romanesc e miezu'
  • -14 (16 voturi)    
    Drum bun atunci! (Joi, 24 mai 2018, 12:46)

    holinessdani [utilizator]

    Adica scutiti de impozite, tratati diferit de restul populatiei doar pentru ca "e hispter" cu calculator?
    Si daca e asa cum spui ca industria IT e 5% atunci inseamna ca favorizam 5% in detrimentul a 95%???
    Pai din partea unui IT-ist ma asteptam macar la un pic de logica daca bun simt nu se poate.
    Asa ca: drum bun!
    • +3 (7 voturi)    
      nici nu stii... (Joi, 24 mai 2018, 13:01)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      ...cit de aproape esti sa ti se indeplineasca dorinta.

      E suficient ca in 2019 la europarlamentare sa iasia PSD invingator, si sa vezi dupa aia emigratie in masa. Si sa vedem cine-o msa va mai plateasca salariile de bugetar si ajutoarele sociale cind or pleca toti cei care cistiga decent aici si se pot muta uosr in occident.
      • -4 (4 voturi)    
        N-are logica ce spui, esti IT-ist? (Joi, 24 mai 2018, 14:10)

        holinessdani [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Pai voi nu platiti nimic acum, deci nu voi sunteti cei care platiti salariile si ajutoarele sociale.
        Deci in 2019 sau 2174 tot cei care platesc acum vor plati si atunci.
        Deci cu voi sau fara voi tot aia e.
        So, have a good trip!
        • +3 (5 voturi)    
          esti total pe linga (Joi, 24 mai 2018, 15:01)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

          NU platim impozit pe salariu, aia 10%.

          Dar platim contributiile 35% plus impozitul de 2.5% impus firmei.

          Deci salariul meu de, sa zicem, 3000 de euro net genereaza contributii sociale la bugetul de stat undeva la 1800 de euro.

          Si pe linga asta mai platesc si TVA 19% pe tot ce cheltui din salariul ala, si mai dau de munca si la cite un taximetrist, barman, patron de pensiune, muncitor in constructii, dealer de masini, spital privat, etc, etc.

          Si din cauza ignorantilor ca tine o sa plec, si statul o sa ramana fara toate veniturile de mai sus. Si cind vorbim de citeva zeci de mii din astia ca mine, o sa se vada si efectele economice.
          • -2 (2 voturi)    
            Eu nu cred ca esti IT-ist (Joi, 24 mai 2018, 20:07)

            holinessdani [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Sa te lauzi ca platesti tva si apoi sa pretinzi ca esti IT-ist?
            Pai orice asistat social plateste tva si probabil da de munca la barmani mai mult decat tine!
            Cum ziceam: lipsit de logica si demagog de zici ca incerci sa-l copiezi pe Dragnea.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu ma laud (Vineri, 25 mai 2018, 11:01)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

              Doar explicam implicatiile economice ale unei emigrari in masa a IT-istilor.
              Asistatul social plateste TVA pentru cheltuieli de maxim 800 de lei pe luna, IT-istul pentur cheltuieli de minim 4000 de lei pe luna. In plus, asistatul consuma mult mai mult din locuri cu evaziune fiscala (de la birtul din colt care vinde pe caiet pina la chioscul de la coltul blocului care nu da bon).

              Da' nu-i bai, sunt sanse considerabile sa vezi pe viu efectele disparitiei meseriei de IT-ist la noi...
    • 0 (2 voturi)    
      Pai e bine? (Joi, 24 mai 2018, 13:06)

      aiureantramvai [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Daca cei 5% au contribuit cu 6% la PIB, vs. probabil 30-40% cati fac agricultura si au contribuit cu 4%? Da cu virgula?
      • -3 (5 voturi)    
        banii din din tehnica (Joi, 24 mai 2018, 13:44)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui aiureantramvai

        Partea cea mai mare din IT&C o reprezinta firmele de telecom. Orange Vodafone Telekom si RDS detin impreuna mai mult de 80% din sectorul IT&C. Acestia fac bani multi nu cu IT-isti, ci cu aparatura pe care o detin. Pentru mentinerea sistemelor au nevoie de foarte mici investitii operationale, dar banii vin chiar daca un IT-ist frustrat pleaca din Romania. Cei 6% PIB merg bine mersi inainte si fara frustratii care se bat cu pumnul in piept ca sunt cei mai tari din lume si nimeni nu a auzit de ei.
        • +1 (3 voturi)    
          iar dai cu bita-n balta (Joi, 24 mai 2018, 15:20)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          Alea pe care le enumeri tu sunt din industria de telecomumicatii, sau pe scurt telecom, nu in IT&C. La fiecare postare dovedesti cit de tare iti place sa vorbesti iti dai cu parerea despre domenii unde habar n-ai ce se intimnpla....
        • -1 (3 voturi)    
          si daca tot nu ma crezi, ete aici (Joi, 24 mai 2018, 16:42)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          https://economie.hotnews.ro/stiri-telecom-22469700-veniturile-pie-telecom-crescut-6-15-6-miliarde-lei-2017-echivalentul-1-8-din-pib-romniei.htm

          Deci e separata de IT&C si e 1.8% PIB, nu 80% din cei 6% IT cum aberezi tu mai sus. daca viitoare cauta nitel pe google inainte de a scrie gogomanii pe net.
    • +3 (5 voturi)    
      Multumesc (Joi, 24 mai 2018, 13:11)

      liberte, egalite, mouie pesede [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Am plecat in 2003 si in fiecare zi ma fericesc ca am facut-o. Azi am viata mea, am familie, nu sunt la pamant cu nervii, transportul in comun merge ceas, pe la institutiile statului nu prea am de mers - plictiseala. Asa ca imi ocup timpul cu cititul, cu articole, cu laboratorul, etc.
    • -3 (3 voturi)    
      scutirea de impozit e o tampenie (Joi, 24 mai 2018, 13:36)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui holinessdani

      Pentru toate categoriile pentru care se aplica, scutirea de la plata impozitului este absolut o tampenie. IT-istii nu sunt singurii care au aceasta scutire. Daca se vrea sustinerea si mentinerea in tara a IT-istilor, atunci trebuie facilitati pentru firmele de IT mari si performante. Daca o firma de IT investeste in Romania 100 milioane de euro, trebuie sa beneficieze de facilitati mari. Impozitarea in cota fixa favorizeaza salarizarea suficient. Nu este nevoie de o scutire de plata a impozitului. Trebuie ca industria IT sa fie la nivel mondial si asta presupune facilitati financiare pentru firme. Vezi Microsoft in Irlanda.
      • +1 (1 vot)    
        to'ar'shu levier, problema e nitel altfel (Joi, 24 mai 2018, 14:43)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

        Din partea cealalta a baricadei realitatea se vede asha:
        La un salariu de 3000 de euro net, dau la stat 1800 eur lunar ca si impozit. Ceea ce teoretic nu e mult.
        In Germania dau cam 2700, spre exemplu.

        Acu, intrebarea care se pune e urmatoarea: ce primesc inapoi de la stat de banii astia?

        Asigurarea medicala de stat e praf, deci tre sa-mi fac una privata ca sa am acces la oarece servicii decente si relativ rapide, sa nu stau la coada la policlinica cite 3-4 ceasuri

        Sistemul de invatamant e praf, deci ori aleg scoala privata, ori la aia de stat tre sa bag meditatii si alte alea

        Infrastructura e praf, merg cu 50-60 km/h

        Administratia e absurda, tre sa stau la tot felul de cozi la permis, buyletin, pasaport, inmatriculari, etc, etc

        Sansa la o pensie decenta e zero, in conditiile in care peste 20-25 de ani raportul pensionar-salariat va fi de 1.5 la 1

        Tot felul de politicieni analfabeti si asistati sociali la fel de analfabeti ma injura de aia 1800 de euro cu care-i sponsorizez zilnic.

        Si deja acum ma intreb de ce naiba mai stau in tara asta de rahat in loc sa plec intr-o tara civilizata, decenta, cu sistem educational si medical decent? De ce sa nu ofer copiilor un sistem educational de top, de ce sa nu imi asigur o pensie decenta?

        Daca-mi mai cresti si impozitul incit sa platesc si aici 2700 de euro la stat la 3000 net, dilema mea e rezolvata. Vind tot si plec. Autorul articolului spune ca e suficienta nationalizarea pilonului 2, si s-ar putea sa aiba dreptate.
        • -2 (2 voturi)    
          lumea e mare. Ignoranta si mai si. (Joi, 24 mai 2018, 17:50)

          levierul [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Sunt foarte multe probleme pe care le-ai ridicat si pe care le poti identifica rapid in Romania.
          Eu cred ca totusi te minti. Motivul adevarat pentru care mai esti in Romania este altul si e stupid. Cumva esti inca legat psihic de Romania si daca pleci simti ca bunul roman din tine nu mai e chiar asa de bun chiar daca incerci sa te implici in diferite chestiuni de pe unde ajungi. Sfarsesti prin a sta la cozi la consulate sau ambasade ca sa votezi.
          Lucrurile evidente scapa intotdeauna vederii. Romania este singura problema aici. Oamenii aia de care ziceai ca te scuipa pe banii tai. Oamenii aia care si-au luat diploma de IT-ist la fara frecventa cumparand lucrarile. Oamenii aia din familie care s-au angajat pe pile si voteaza PSD. Toti avem dinaia, dar de vina sunt altii. Intotdeauna altii. Primul lucru pe care romanii trebuie sa il constientizeze este ca NU EXISTA ALTIII. Suntem toti romani. Daca unii sunt mai nasoi, toti suntem.
          • 0 (0 voturi)    
            E posibil sa ai doar pe jumatate dreptate (Vineri, 25 mai 2018, 11:09)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui levierul

            Din cauza asta daca plec, in prima faza o fac 1-2 ani de proba. Chestia cu bunul roman perge pina la punctul in care simti ca tara asta se darama si nu prea ai ce face s-o opresti din dezintegrare. Si ca nu vrei sa-ti cresti copiii intr-o asemenea tara.

            La cozi la ambasade stai maxim de doua ori in 4 ani, deci e un supliciu ne definitoriu.

            In rest, incep sa ma simt din ce in ce mai strain de cei care lupta cu imperialismul european, cu cei care nu vor sa se bage altii in treburile noastra interne, cu cei care dau vina pe occident pentru saracia noastra, si tot asha. Ma simt din ce in ce mai strain in propria tara si mult mai aproape ca si stil de viata, preocupari, activitati cu cei din Viena, Munchen sau Dublin.
  • 0 (2 voturi)    
    Dezbaterea are Sens (Joi, 24 mai 2018, 13:09)

    un domn [utilizator]

    Cei care au initiat Dezbaterea NU sunt Tocmai portavocea romanilor
  • +1 (1 vot)    
    . (Joi, 24 mai 2018, 14:12)

    Ingwar [utilizator]

    iin Romania industria IT lucreaza 95% pentru outsourcing, adica ITstii talentati scriu cod si dezvolta industria straina, adica se lucreaza pe export iar salariile primite sunt numai o mica parte din profit deoarece restul profitului il incaseaza businessul din alte tari. ca sa se dezvolte industria IT in sensul larg al cuvintului e nevoe de cu totul alta abordare si guvernare, dar acuma insa avem o guvernare feudala care nu intelege ce e asta IT si cu se maninca. inchipuitiva ca daca macar 20% din programatori ar lucra pentru proecte rominesti, inchipuitiva ca firmele romainesti ar fi posesori a macar a 15 proecte gen Skype, Instagram, photoshop.. asta ar aduce sume colosale la buget insa din pacate guvernarea ingroapa aceasta industrie fara care orice tara din sec 21 va fi la coada civilizatiei, pacat ca tara are multe talente dar ele pleaca.
    • +1 (1 vot)    
      mai e mult pina departe... (Joi, 24 mai 2018, 15:26)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ingwar

      Pai asha... in care domeniu nu se intimpla la fel? Cam prin toate domeniile patronii sunt mari corporatii straine. Sunt citeva contra-exemple gen Dedeman, RCS, BitDefender, dar cam atit.

      Ce e special la IT-isti e ca pot sa-si desfasoare activitatea cam in orice oras vor, iar firmele vor migra dupa ei. Criza de personal e atit de mare, incit firmele vor migra oriunde gasesc forta de munca. Si daca IT-ul emigreaza, Romania ramane fara ~ 100.000 salariati cu salariul mediu net de 1500 de euro.

      Daca industria IT se mentine inca vro 10-20 de ani, vor aparea din ce in ce mai multe firme romanesti in domeniu. Deocamdata insa e cam devreme.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Joi, 24 mai 2018, 15:57)

        Ingwar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        nu cred ca e devreme, pur si simplu progresul cam ocoleste Romania din cauza guvernului psd'ist din ultimii 30 de ani. daca Ro se misca cu 10km/ora iar americanii sau japonezii cu 50km/ora atunci distanta in 20 de ani va fi si mai mare ca acuma. chiar daca sa ne comparam cu tari precum Cehia, Slovenia, Ungaria oricum suntem in urma lor la toate capitolele in afara de "inflorirea coruptiei".
        • +1 (1 vot)    
          .. (Joi, 24 mai 2018, 16:39)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ingwar

          E devreme pentru capacitatea noastra antreprenoriala. la noi cam orice afacere (si nu vorbim aici de afaceri cu statul) care trece de o anume valoare e vinduta. Exceptiile mari care-mi vin in minte sunt BitDefender, deja recunoscut ca brand global, cu reprezentante prin toata lumea buna, sau RCS, care deja se extinde regional. Mai avem pe bricolaj Dedeman care a falimentat toti competitorii sau banca Transilvania care incet, incet se apropie de banca nr 1 in Romania. Si astea s-au format in ciuda ciumei rosii.

          Cit despre progres, as intreba care e ala? Daca pina prin 2016 mai sperai la ceva, desi mai era si pe atunci cite un genunche ajuns ministru, dupa 2016 cam toti ministrii au nivel de educatie de liceu industrial de la tara. Si ne indepartam rapid si de Ungaria sau Polonia. E suficient sa ne uitam la infrastructura si vedem ca in timp ce toata europa centrala e legata prin retea de autostrazi si trenuri de vest, la noi nautostrazile se surpa cu viteza mult peste ce construim iar trenurile merg cu 20-30 km/h.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version