​UPC România a pierdut 9.200 de abonați în ultimul trimestru din 2018, dar operatorul de comunicații prin cablu anunță că anul trecut a înregistrat o creştere anuală a bazei de abonamente (RGU) de 2%, adăugând 35.300 de noi abonamente, și venituri de 668,7 milioane lei, în creștere cu 6,6% față de 2017. Grupul Liberty Global a anunțat joi că vânzarea operațiunilor din România, Ungaria și Cehia rămân să se finalizeze la mijlocul acestui an, în condițiile în care Comisia Europeană a deschis o investigație aprofundată asupra implicațiilor achiziționării acestor operațiuni.

Rezultatele UPC în 2018Foto: UPC Romania

Evoluția numărului de clienți UPC România la serviciile cablu TV, internet și telefonie fixă în ultimul trimestru din 2018:

  • Numărul total de clienți: 965.900 (- 9200 abonați)
  • Numărul total de abonamente: 2.086.300 (- 3.300)
  • Abonați cablu TV: 920.600 (-8.300 de abonați, în condițiile în care câștigarea a 6.000 de abonați la cablu digital nu a compensat scăderea cu 14.300 de abonați la cablu analogic)
  • Internet: 592.400 (- 500 de abonați)
  • Telefonie fixă: 573,300 (+5.500 abonați)

În comunicatul de presă transmis, joi, UPC subliniază însă că la nivelul întregului an a înregistrat o creştere anuală a bazei de abonamente (RGU) de 2%, adăugând 25.300 de noi abonamente, și venituri de 668,7 milioane lei, în creștere cu 6,6% față de 2017.

  • „Sunt foarte mândru de echipa UPC. Împreună am reuşit să realizăm o performanţă deosebită şi în 2018, în contextul unui mediu concurenţial atât de avansat, înregistrând o creştere a veniturilor de aproape 7%, una dintre cele mai mari din piaţa locală de telecom. Performanța în zona de wifi, extinderea și diversificarea conținutului TV și oferirea tuturor serviciilor digitale din portofoliul nostru sunt elementele care au stat la baza rezultatelor noastre.", a declarat Mihnea Rădulescu, directorul general al UPC România.

Americanii de la Liberty Global părăsesc România: După UPC, au semnat și vânzarea Focus Sat, într-o tranzacție de 180 milioane euro

Grupul american Liberty Global a semnat în data de 9 mai 2018 vânzarea operațiunilor din Cehia, Germania, Ungaria și România către Vodafone, tranzacție care a intrat acum în analiza aprofundată a Comisiei Europene, preocupată de faptul că preluarea poate reduce concurența în Germania și Cehia.

În 21 decembrie 2018, grupul Liberty Global a anunțat că a încheiat un acord pentru vânzarea către M7 Group a operațiunilor de televiziune prin satelit (DTH) din 4 piețe est-europene, printre care și România, unde aceste servicii sunt furnizate prin compania Focus Sat. Vânzarea acestei companii, care avea 356.500 de utilizatori în martie 2018, ar însemna ieșirea totală din România a grupului Liberty Global.

Finalizarea tranzacției este condiționată de obținerea acordului din partea autorităților de reglementare, estimată pentru prima jumătate a anului 2019.

Pentru detalii citește: