​Compania Dante International, care deține și administrează eMAG, cel mai mare magazin online din țară, a câștigat o licitație organizată de Ministerul de Finanțe și va furniza 3.700 de laptopuri necasare angajaților din Minister, ANAF și direcțiile regionale pentru a-și desfășura activitatea la domiciliu/ telemuncă în contextul pandemiei de COVID-19, arată datele din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Inițial contractul a fost estimat la peste 11,1 milioane de lei.

Ministrul Finantelor in videoconferintaFoto: Ministerul Finantelor Publice

Ministerul Finanțelor Publice a desemnat luna trecută firma câștigătoare a licitației pentru achiziția a 3.700 de laptopuri necesare pentru a permite desfășurarea muncii la domiciliu pentru o parte considerabilă a angajaților MFP, ANAF și direcțiilor regionale, în condiții de pandemie.

La licitația demarată în toamna anului trecut, despre care HotNews.ro a scris la acel moment, Ministerul de Finanțte a primit 5 oferte de la următoarele firme:

1. Producton SRL

2. Dante International

3. Romflex Sistem SRL

4. Etat2U SRL

5. Net Brinel

  • Care a fost valoarea estimată a contractului licitat și cât a fost oferta eMAG

Valoarea estimată a acordului cadru a fost de 9.327.731 lei fără TVA, respectiv 11.100.000 lei TVA inclus pentru un număr maxim de 3.700 de laptopuri.

Dante International, compania care deține eMAG, a făcut o ofertă de 9.022.746 lei fără TVA, respectiv peste 10,7 milioane lei cu TVA, a fost declarată câștigătoare, contractul fiind încheiat în data de 17 februarie 2021, potrivit unui anunț de atribuire publicat în data de 2 martie în SEAP. În aceeași zi s-a încheiat și un contract subsecvent în valoare de peste 4,8 milioane de lei aferent furnizării de laptopuri.

Cum a fost motivată această achiziție de către Ministerul de Finanțe:

  • "Având în vedere contextul actual, în vederea combaterii/ diminuării riscurilor apărute și a restricțiilor Covid 19, se impune prezența la locul de muncă, în sediile MFP/ANAF/DGAMC a unui număr cât mai redus de personal cu asigurarea în același timp a condițiilor tehnice ca o parte din personal să își poată desfășura activitatea la domiciliu/ telemuncă astfel încât MFP și instituțiile din subordine să funcționeze la întreaga lor capacitate. (...)
  • Produsele sunt necesare pentru a permite desfășurarea muncii la domiciliu pentru o parte considerabilă a angajaților MFP, ANAF și direcțiilor regionale, în condiții de pandemie. Laptop-urile care se vor achiziționa vor fi utilizate pentru a permite accesul angajaților, de la domiciliu, în condiții de siguranță informatică, în sistemul informatic al MFP", se arată în Caietul de sarcini al licitației.

UPDATE Conform datelor din caietul de sarcini, toate laptopurile vor avea sistem de operare preinstalat, Windows 10 Professional 64 biţi, precum și suita de tip Office, email și antivirus.

Alte accesorii incluse:

  • cablu de securitate/antifurt compatibil cu echipamentul ofertat,
  • orice alte accesorii necesare instalării și punerii în funcțiune a computerului portabil recomandate ca și produse originale de către producătorul echipamentului ofertat,
  • geantă sau rucsac compatibil/ă cu mărimea și greutatea computerului portabil, prevăzut/ă cu bretea/le de transport și buzunare pentru toate accesoriile furnizate.
  • Sistemul de operare, soluția de restaurare pentru sistemul de operare, driverele, documentația și toate utilitățile sistemului de operare, furnizate de producătorul echipamentului, vor fi livrate pe mediu de stocare extern sau partiție dedicată pe unitatea internă de stocare.
  • Toate echipamentele ofertate și furnizate vor fi în totalitate conforme cu detaliile tehnice specificate, vor fi noi și vor integra tehnologii de proiectare și materiale de generație nouă.
  • Toate echipamentele și accesoriile vor avea data de fabricație începând cu ultimele 6 luni,raportat la data limită stabilită pentru depunerea ofertelor."

Factorii interesați în implementarea contractului sunt:

  • - Angajații din Ministerul Finanțelor Publice, Agenția Națională de Administrare Fiscală aparat central și instituții subordonate din teritoriu care utilizează sistemul informatic al MFP
  • - Ministerul Finanțelor Publice prin Centrul Național pentru Informații Financiare care administrează și dezvoltă Sistemul Informatic al MFP
  • - Ministerul Finanțelor Publice prin Centrul Național pentru Informații Financiare care va implementa Contractul și va intra în relație directă cu Contractantul pe perioada derulării acestuia

Care este situația actuală în Ministerul de Finanțe și ANAF în privința numărului de laptop-uri:

Conform caietului de sarcini, în prezent sunt utilizate următoarele laptop-uri:

  • - În MFP se utilizează un număr de 94 buc laptop HP ProBook 650G1 (achiziție 2014), un număr de 68 buc laptop Lenovo Thinkpad L540 (achiziție 2015) si un număr de cca. 290 buc. laptop-uri mai vechi de anul 2014
  • - În ANAF aparat propriu (inclusiv in Direcția Generala Antifraudă Fiscala si Direcția Regionala Antifraudă Fiscala București) se utilizează un număr de 252 buc laptop HP ProBook 650G1 (achiziție 2014), un număr de 78 buc laptop Lenovo Thinkpad L540 (achiziție 2015) si un număr de cca. 260 buc. laptop-uri mai vechi de anul 2014.

Pentru detalii citește: Ministerul de Finanțe și Fiscul vor să cumpere până la 3700 de laptopuri pentru munca de acasă a numeroși angajați în contextul pandemiei de COVID-19