Proiectul are ca scop realizarea a 20,49 km de autostradă. Proiectarea va dura 3 luni, execuţia 12 luni, la care se adaugă 48 de luni perioada de garanţie. Finanţarea va fi asigurată de la Banca Europeană de Investiţii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeană şi de la bugetul de stat.
"Faţă de valoarea contractului de proiectare şi execuţie reziliat cu Antreprenorul Colas în valoare de 634.398.435,78 lei fără TVA, noul contract atribuit în urma desfăşurării procedurii de achiziţie publică va costa cu peste 135 milioane lei mai puţin. Totodată, termenul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Cernavodă - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibilă în cursul anului 2012. Lucrările executate de către noul Antreprenor vor avea 4 ani de garanţie, faţă de 2 ani cât prevedea contractul anterior", sustine CNADNR.
In cadrul licitatiei, au fost depuse opt oferte:
- Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL
- Asocierea Vega 93 SRL – Selina SRL – Arcada Company SA – Consitrans SRL
- Asocierea Astaldi – Max Boegl Cernavoda
- Asocierea Tehnologica Radion SRL – Lena Engenharia e Construcoes SA – Pro Cons XXI SRL – Via Design SRL
- Monteadriano Engenharia e Construcao SA
- Asocierea FCC Construccion – Delta ACM
- Aktor SA
- Asocierea OHL ZS AS – Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA
CNADNR cauta un nou constructor pentru acest tronson in conditiile in care a reziliat contractul cu firma franceza Colas, estimat la 634,3 milioane de lei. De aceea, la inceputul lunii iunie, CNADNR a lansat o noua licitatie pentru contractul de constructie a tronsonului.
Asa ca 'piticii' asfaltatori romani, italieni sau spanioli nu mai indraznesc sa umfle preturile cu nerusinare, se tem sa nu pateasca ce au patit altii mai mari si mai tari ca ei.
In plus, ei stiu ca Basescu s-a pus pe capul lor, cu tot cu DNA si servicii, asa ca e doar o chestie de timp ca unul dintre ei sa ajunga cu catuse in arestul DNA, daca o fac pe-a smecherii ca pe vreme alui Nastase-7 case !
Cati ani ai de mai crezi in povesti cu basescu si DNA-ul?
Chiar nu vezi ca totul e propaganda pdlista de 2 lei?
Sau poate esti doar un lingau portocaliu????
ca din 2005 tot alde basescu a dirijat.
si cum a ajuns pretul la 20 mil pe km e opera guvernarii portocalii - aurii.
poate daca ramane nastase se faceau aia 470 km in pretul de contract (5 mil km). nu avem de unde stii.
acum ne umflam in pene ca am redus pretul de la 20 mil la 6,5mil /km.
eu nu inteleg unde e castigul.
pana la urma nu nastase a gestionat contractul din 2004. ci oamenii basescieni.
deci terminati cu propaganda asta ieftina .
poate ca daca nu se vanturau alde berceanu si orban se facea autostrada in pretul initial.
Si de dovedit ca nu e asa nu prea se poate cum.
dar in schimb ce s-a realizat sub basesecu se vede. nimic dar s-a platit mult mai mult decat era in contract. rezultatul primei negocieri a lu berceanu. care parca era pdlist si omu lu basescu. daca era asa buna madam boangiu, de ce nu a pus-o pe ea din prima?castigam niste ani buni.
dar prefer sa merg cu masina ca nu stau ca pensionarii incremenit intr un hotel.
oricum constat cu emotie ca orice comentariu "contra" e taxat cu minusuri din belsug. ma rog nu ca m ar interesa, mi e total indiferent, dar mi se pare complet idiot sa dai minusuri atunci cand cineva critica o situatie care persista de zeci de ani.
ok, am vazut dupa aceea ca e contractata si jumatatea cealalta de drum, am gresit eu, dar cred ca inteligentii care au taxat raspunsul mai bine ofereau informatia asta si ma gratulau cu un "epitet", decat sa dea un minus care nu duce la niciun progres.
Cat despre Astaldi, par cei mai seriosi. Probabil au facut o ferta buna deoarece au deja aici toate utilajele si infrastructura pentru ca lucreaza la portiunea Constanta-Medgidia...
Sunt sigur ca pretul pt Cernavoda-Medgidia va fi "corectat" de mai multe ori pana la predarea lucrarii.
2. autostrada care se face cu bani de la stat (din buzunarul meu) si care apoi este taxabila, cine naiba o sa se plimbe pe ea, o sa se inghesuiasca toti pe DN-uri, ca doar n-ai toata ziua 5-10 euro taxa de autostrada....
avem atatea exemple de la unguri sau slovaci care prin parteneriate publice au facut autostrazi, le-au taxat, dar transportatorii si cei care nu aveau bani, tot pe DN-uri mergeau de le aglomerau.. si autostrada era aproape goala, numai cei plini de bani plateau taxa de autostrada
nu e mai practic asa? atunci nu o sa ai nevoie nici macar de DN, poti foarte bine merge pe poteci si chiar de-a dreptul, o iei pe aratura.
Containerele de marfa tot cu bicicleta le transporti?
2. Daca Sibiu Orastie (cca 80 km) costa 484 mil RON, cum se poate ca 20,49 km sa coste mai mult, adica 498 mil RON? O fi prin Alpi portiunea asta? O fi pe sub Dunare?
Doamna ministru B(ul)oangiu puteti sa explicati?
2. Sibiu Orastie are 80 km, dar nu costa 484 mil RON, ci 2018 milioane RON (adica 2 miliarde 18 milioane RON) fara TVA. cum tronsonul asta era prea mare pentru un singur consortiu de firme constructoare, a fost impartit in 4 loturi a aproximativ 20 km fiecare. cel mai ieftin dintre aceste loturi, lung de 19,7 km, costa 377,78 milioane RON fara TVA, iar cel mai scump dintre acestea, lung de 22,11 km, costa 604,79 milioane RON.
toate informatiile astea le gasesti aici:
http://www.cnadnr.ro/pagina.php?idg=135
ne poti explica civilizat cine este "B(ul)oangiu" din povestea incursiunii tale pe acest forum?
"Astaldi (Italia) a castigat recent licitatia pentru tronsonul Orastie-Sibiu, valoarea contractului fiind de 484.839.529,89 lei." Nu se mentioneaza nicun tronson mai mic decat cel enuntat!!!!!
Bucuresti - Fetesti este drum expres! Nu are calitatile necesare pentru a fi declarat autostrada!
Necioplit esti matale fiindca jignesti la simpla cerere a partidului!
Da, Bulangiu fiindca a mai fost odata ministereasa si a facut Bucuresti - Pitesti pilaf si nu a dat socoteala nimanui si este absolut straniu cum aceasta firma italiana, care nu construieste nimic in Occident sau cel putin in Italia, face in Romania de toate: aeroporturi, autostrazi, metrouri, stadioane, etc.! Am inteles ca sunt foarte buni la sortat si distribuit banii!
As mai avea de adaugat cateva epitete la cele spuse de amicul de mai sus, dar in fine....
Uita-te in Europa si ai sa intelegi ca in cel mai scurt timp asa zisele autostrazi din Ro nu sa faca fata! Deja sunt tronsoane de drum cu 40-50.000 de autovehicul pe zi pentru care 2 benzi pe sens sunt absolut insuficiente!
Poate va recicleaza si pe voi pe la partid, desteptilor!
Nu poti compara traficul din occident cu cel din Romania decat daca traiesti cu capul in nori sau daca, bineinteles, nu ai habar de cerintele pentru constructia autostrazilor, lucru care se observa cu ochiul liber.
O sa avem un AADT de 40,000 peste 20 ani , POATE.
Intrebare pentru doamna ministru:
Considerati ca acesta este un pret corect pe km de autostrada in zona de campie?
Eu unul cred ca este exagerat.
Astaldi este recunoscuta in piata drept unul din primii spagarii ai autostrazilor. Daca urmarim istoria lor vedem ca au fost bagati in paine de psd iar dupa ce au incetat sa mai cotizeze nu au mai pupat ca antrepenor general nici o lucrare in romanica. Acum sau reinventat si uite cum castiga lucrare dupa lucrare, cel putin suspect.
Daca executa la pretul acesta autostrada la fel cum au facut si pe tronsonul Bucuresti-Fetesti atunci pretul nu se justifica.
Deci nu cred nici o secunda ca oferta italienilor ar sta in picioare la cea mai mica analiza.
Iar doamna minunata doamna ministru are grija sa spuna ca face economii, unde naiba ca in acest caz nu se vede.
1Km = 5.882.075euro
Ia uite ce am scris despre ANSTALDI! Vezi ce de minusuri au aparut? Dar, daca mai scriu ca Max Boegl (care o cam freaca prin Germania) s-a asociat cu Bog'Art (alta firma premianta la dat spagi, nici nu ma mai gandesc ce va urma!
Lasa-i in nemernicia lor!
Problema este ca nu am sa incetez.
Convine nu convine sunt realitati, iar daca anumiti indivizii au ochelari de cal nu este vina mea.
Ce este mai grav este ca daca ai atitudini mai dure la adresa unor reprezentanti ai puterii nu ti se publica comentariile, in schimb daca postacii lor de fac cu ou si cu otet este OK.
Si eu am primit si o sa mai primesc minusurui (inclusiv la comentariul asta), dar nu scriu comentarii pentru puncte (nu mi le plateste nimeni).
Observ ca multa lume (inclusiv tu) comenteaza ca Gica Contra. Ca asta nu e bine, ca va spun eu ca stiu mai bine, etc...
In principiu, intr-o discutie, trebuie sa ataci argumentele unei persoane, nu persoana respectiva (regula asta o incalc chiar si eu pe masura ce scriu, dar m-am saturat de comentarii nihiliste).
Acum cu privire la subiect: cred ca TOTI asfaltatorii isi fac rost de contracte cotizand pe unde trebuie. Dar daca ar fi sa asteptam dupa Alba ca Zapada sa vina sa ne faca autostrazi, atunci eu nu o sa le mai prind in viata asta (poate intr-una viitoare).
PS1. Si mie mi se pare putred contractul cu Astaldi, pentru ca ei au castigat licitatia, desi au avut a sasea oferta financiara. Si mi se pare foarte curios sa autorul articolului compara oferta depusa de Astaldi cu contractul cu Colas (care a fost reziliat), nu cu ceilalti participanti la licitatie.
PS2. Ti-as fi dat un plus (daca asta cauti) daca veneai cu niste argumente, nu numai cu critica.
Consider ca este un spatiu (oarecum liber) si fiecare poate sa isi exprime opinia.
Foarte multi considera ca as fi de al psd-ului sau ca as avea nu stiu ce culori. Dezamagire nu am nici o apartenenta politica si nici nu o sa am deoarece consider ca trebuie sa fii cel putin dobitoc sa dai crezare politicienilor romani indiferent de partid.
Dar imi rezerv dreptul de spune ce am de spus, chiar daca acest lucru deranjeaza.
Prin urmare nu ma intereseaza plusurile sau minusurile de pe aici pentru ca vad zilnic care este orientarea.
Argumentarea se gaseste usor, am facut referire la standardul de cost, care la un moment dat era pentru autostrazi in zona colina-muntoasa de 6500000 euro/Km, nu eu am enuntat aceste cifre ci eminenta conducatoare. Deci avand in vedere pretul (oarecum brut) raportat la acest propagndist standard de cost rezulta ce rezulta.
Asta fara se ne uitam la conditiile din teren care pe traseul la care facem referire este chiar lejer, termene de garantie si multe altele. Iar calitatea serviciilor prestate de astaldi se vede tot pe A2.
Pastreaza plusurile si minusurile pentru cine vrei, eu imi doresc o tara in care banii pe care ii platesc sa fie utilizati corect.
doare-n cot pe AG de cate taieturi trebuie eu sa fac sau alte combinatii!
Numai destepti pe hotnews asta (care nici nu publica toate comment-urile)!
Harta prezentata mai sus de catre domnii de la hotnews este in fapt harta de la centura constantei. Deci putintica atentie va rog.
Daca tie iti place sa faci comentarii pro color atunci este problema ta, iar daca ai un dram de creier atunci vezi ce latrau portocalii despre standard de cost. Daca ai fi citit doar daca ai fi citit ai fi vazut ce am spus despre astaldi si cum si cine ia pastorit inainte de pdl.
Dar tu esti bula si ramai la nivel de bula.
Vorbesti de garantie si habar nu ai stii cat este garantia in romania la autostrazI (2 ANI), ce economie faci? Nada.
Ai circulat pe A2 tronson facut de astaldi. Crezi ca asta se numeste calitate, sa vezi la banii astia ce calitate dau.
Bula ce esti.
Vrei exemplu de lucrare proasta receptionata de boagioaica, dute si vezi centura constantei, ma rog nici nu se poate numi receptie pentru ceva ce nu este terminat si ute cum au facut podul peste centura constantei din dreptul lacalitatii cumpana.
In rest nu meriti raspunsuri pentru ca esti clar departe de realitate.
Flacara violet fie cu tine.
b - exista un contract SECRETIZAT ! D-l Ponta intr-o ipocrizie tipica,cerea astazi desecretizarea,omitand sa precizeze ca a fost semnat de ``mentorul`` sau !
c - de ce nu s-a organizat o licitatie internationala? de ce nu se face una acum?
d - cum ar fi sa ne suflecam mainile si sa ne apucam noi SINGURI de treaba?Nu tine ca n-avem aia sau cealalta,avem si putem sa avem!
Daca este asa atunci sa zicem: "Bravos". Vom avea autostrazi!
Singura mea grija este "profesionalismul" celor de la Astaldi; carora de doresc: "la mai mare si la mai mult"!
Sunt din Bihor si sunt obligat sa fac cate un drum la Arad. Cei care vor sa vada profesionalism sa circule pe drumul Oradea - Arad pe care il modernizeaza Astaldi SPA. Iti blestemi zilele si nu se mai termina. Am vazut si drumul Oradea - Satu Mare finalizat in mare proportie de o alta companie ( cei drep carenu manaca macaroane) si care este o lucrare buna si rapida!
Deci, ca si concluzie daca si acest troson de autostrada se va efectua dupa "metoda" implementata de Astaldi atunci DUMNEZEU SA NE FEREASCA!
Ia sa va spună băiatu cum sta treba:
1. la ora asta este EXECUTAT tronsonul intre 10 si 20%, hai sa lăsam pe 10% sa nu dam dreptate constructorului ci addendumului făcut de CNADNR pentru prelungirea memorandumului de finanțare și care a fost aprobat de Guvern care confirma aceasta cifra.
2. Termenul de 15 luni este normal avându-se în vedere ca s-au executat deja lucrări și s-a făcut proiectul.
3. cele 135 milioane sunt bani care s-au plătit deja către Colas si v-a trebui sa plătim și penalizări de 20-40 milioane euro după ce se v-a termina procesul. Deci vom ieși mai scump. Prostia se plătește întotdeauna fraților :) Nu mai fiți bucuroși ca va minte madam ministru, dar va minte frumos =))
Colas ar fi terminat MAI REPEDE Ghici de ce? Ca nu ai luat bacu' la mate de aia. Din aprilie si pina cind se v-a semna contractul vor fi tecut cel putin 6 luni, dupa care urmeaza cele 15 contractuale :)) Matematica bat-o vina!
Banii sunt platiti in parte si platile sunt publice pe site-ul CNADNR (daca stii sa cauti) pentru ca exista o lege a transparentei care se aplica fie ca vrei sau nu.
Du-te si vezi de limba romina ca aici e cu ingineria si cu banii unde matematica e la putere.