Comisia anti-monopol din Bulgaria a anuntat, vineri, ca Lukoil Bulgaria, OMV, Rompetrol Bulgaria si Naftex Petrol au fost implicate in acorduri de fixare a preturilor carburantilor, relateaza Mediafax.

Potrivit unui comunicat al institutiei, "ilegalitatea a constat in incheierea unui acord interzis si coordonarea practicilor de stabilire a preturilor, pentru a limita concurenta pe pietele en-gros de benzina si motorina".

Companiile au 30 de zile la dispozitie pentru a-si transmite pozitia si a comenta pe marginea acuzatiilor, urmand ca apoi comisia sa emita o decizie finala

Autoritatea de reglementare a refuzat sa dea alte detalii.

In august 2011, comisia a lansat o investigatie impotriva diviziei de trading a grupului rus Lukoil, in urma suspiciunilor ca a abuzat de pozitia dominanta pe piata si a incheiat acorduri cu concurenta.

Lukoil detine singura rafinarie operationala din Bulgaria, Burgas Neftochim, care asigura peste 60% din necesarul de carburanti din tara si detine peste 200 de benzinarii, cu o cota de piata de 26%.

OMV are o cota de piata de 20% si 93 de benzinarii in Bulgaria, iar Rompetrol circa 70 de statii, avand ca tinta o cota de 7%-8%.

In urma cu o saptamana presa bulgara relata ca autoritatea antitrust din Bulgaria a decis sa amendeze Lukoil Bulgaria, Naftex Petrol, Rompetrol si OMV pentru formarea unui cartel in vederea cresterii preturilor.

In luna ianuarie a acestui an, Consiliul Concurentei din Romania a amendat cinci companii petroliere OMV Petrom, Rompetrol, Lukoil, Mol si Eni Romania, amenda totala ajungand la peste 200 de milioane de euro.

Ancheta initiata in anul 2005 a cercetat intelegerea asupra retragerii unui sortiment de benzina si pentru stabilirea preturilor, iar verdictul a vizat doar prima acuzatie, pentru cea de-a doua rezultatul fiind asteptat in vara acestui an. Toate companiile au contestat in instanta decizia.

Consiliului Concurentei a constatat ca exista dovezi ca respectivele companii s-au inteles in perioada 2007-2008 sa retraga de pe piata sortimentul de benzina ECO Premium care le genera sub 20% din vanzari si reprezenta mai putin de 5% din cifra de afaceri.

Citeste si: