Elon Musk s-a apropiat din nou de titlul de cel mai bogat om din lume după ce averea rivalului său francez, Bernard Arnault, a scăzut marți cu 11,2 miliarde de dolari într-o singură zi în contextul unui declin pe bursă al companiilor din sectorul produselor de lux, relatează Business Insider și Bloomberg.

Elon MuskFoto: Hannibal Hanschke / AFP / Profimedia Images

Averea lui Arnault, magnatul care conduce gigantul produselor de lux LVMH Moët Hennessy • Louis Vuitton S.A, este evaluată acum de agenția Bloomberg la 192 de miliarde de dolari, cu 12 miliarde mai mare decât cea a lui Musk, CEO-ul Tesla, SpaceX și Twitter. La începutul săptămânii avansul lui Arnault față de miliardarul sud-african era de 21 de miliarde de dolari.

Averea netă a lui Arnault a fost afectată de turbulențele înregistrate de sectorul de lux pe piețele financiare din cauza îngrijorărilor că incertitudinile economice din Statele Unite ar putea duce la o scădere a consumului americanilor.

Situația a dus la un declin cu 5% al prețului acțiunilor LVMH, acestea ajungând marți la 834,2 euro sau 900 de dolari. Averea lui Arnault provine dintr-o participație de 97,5% în compania de lux Christian Dior care controlează 41,4% din LVMH.

În mod asemănător vasta majoritate a averii lui Musk provine din participația sa la Tesla, el pierzând titlul de cel mai bogat om din lume după ce prețul acțiunilor companiei s-a prăbușit anul trecut în contextul unui declin generalizat al sectorului tech pe burse după creșterea explozivă din timpul pandemiei de COVID-19.

Cei mai bogați oameni din lume și companiile pe care le conduc

Marii producători de bunuri de lux au înregistrat în același timp venituri record în timpul pandemiei, însă în cazul lor situația a continuat și după ridicarea lockdown-urilor și revenirea la normalitate, în condițiile în care activează pe o piață pe care pot opera majorări de prețuri fără să piardă foarte mulți clienți.

Profitând de situație, LVMH a devenit în luna aprilie a acestui an prima companie europeană evaluată la peste 500 de miliarde de dolari, ascensiunea sa spectaculoasă fiind ajutată și de creșterea vânzărilor sale în China și aprecierea monedei euro față de dolar.

Însă și prețul acțiunilor Tesla s-a apreciat cu peste 50% de la începutul acestui an în contextul unui reviriment pe burse a așa-ziselor companii de tip „growth” care se bazează pe creștere permanentă.

În plus, la începutul lunii aprilie datele financiare publicate de producătorul de mașini electrice condus de Musk arată că Tesla a avut cel mai bun trimestru din istoria sa la capitolul livrări, totalul fiind de 422.000 de unități, cu 36% mai mult decât în primul trimestru din 2022.

Analiștii estimează că dacă totul merge bine, compania lui Elon Musk ar putea încheia anul cu 2 milioane de mașini produse.