Lanțul de retail Carrefour a precizat într-un comunicat remis presei joi seara că va retrage de la vânzare produsele PepsiCo și din supermarketurile sale din Italia, Spania și Belgia, nu doar de pe piața sa internă din Franța, relatează Reuters.

Pepsi si 7Up sunt doua dintre brandurile PepsiCoFoto: SYSPEO / Sipa Press / Profimedia

Un purtător de cuvânt al Carrefour a precizat joi dimineața că doar magazinele din Franța vor afișa pe rafturile cu produse PepsiCo o notă care îi informează pe clienți că „Nu mai vindem acest brand din cauza creșterilor inacceptabile de preț”, însă retailerul francez a revenit în cursul serii de ieri pentru a preciza că același mesaj va fi afișat și în supermarketurile sale din celelalte 3 țări.

Prin urmare, decizia va afecta peste 9.000 din supermarketurile Carrefour, echivalentul a două treimi din totalul magazinelor sale la nivel mondial, potrivit ultimului raport anual publicat de companie.

După ce inițial nu a dorit să comenteze informația, PepsiCo a declarat într-un comunicat remis presei că „am purtat discuții cu Carrefour timp de luni de zile și vom continua să interacționăm cu bună-credință pentru a ne asigura că produsele noastre sunt disponibile”.

Produse ale PepsiCo au dispărut deja din unele supermarketuri Carrefour

Agenția Reuters notează că unele dintre produsele PepsiCo, precum Cheetos și 7Up, nu mai erau disponibile joi la un supermarket din arondismentul 16 al Parisului, în timp ce altele, precum Pepsi, încă erau pe rafturi, alături de nota adresată clienților.

Edith Carpentier, o pariziană abordată de reporteri în supermarket, a salutat mutarea Carrefour.

„Nu mă surprinde deloc. Cred că vor fi multe produse care rămân pe rafturi fiindcă au devenit mult prea scumpe și sunt lucruri pe care putem să evităm să le cumpărăm”, a declarat ea.

În condițiile în care guvernul francez a amenințat retailerii cu măsuri dure dacă nu scad prețurile după ce costurile materiilor prime au revenit la niveluri normale, Carrefour a demarat anul trecut o campanie împotriva „shrinkflation”, punând autocolante pe produsele care au scăzut în dimensiune, dar și-au menținut prețurile.

Retailerii argumentează că nu pot reduce prețurile pe cont propriu, fiind obligați de contractele semnate cu furnizorii să vândă la o anumită marjă pentru a nu intra pe pierdere. Companiile din industria alimentară afirmă în schimb că majorările de prețuri pe care le operează se datorează creșterii costurilor pe care le acoperă producătorilor primari.

Însă mai multe analize de anvergură efectuate recent au arătat că, chiar și atunci când costurile cu materiile prime au scăzut, prețurile au rămas la fel sau chiar au crescut în magazinele cu amănuntul din unele țări.