Guvernul va definitiva pana pe 1 martie o lista cu proiectele care vor fi realizate prin parteneriate public-private, potrivit premierului Emil Boc. Acesta a precizat ca lista va fi prezentata mediului de afaceri din Romania, dar si din alte state, pentru atragerea investitorilor. "Avem deja o lista preliminara a acestor proiecte, asa cum am anuntat, pana la 1 martie va fi definitivata in cadrul Guvernului si va fi prezentata mediului de afaceri intern si international pentru atragerea investitorilor privind obiective pentru care statul nu are prevazute resurse de finantare, nici de la buget, nici prin fonduri europene", a spus Boc.
- Recent, premierul Emil Boc a invitat oamenii de afaceri chinezi sa investeasca in Romania intr-o serie de proiecte care vor fi realizate in parteneriate public-private, precum autostrazile Comarnic-Brasov si Sibiu-Pitesti. Oferta a fost lansata in cadrul unei intalniri intre premier si reprezentanti ai statului chinez, cu ocazia noului an chinezesc. Potrivit unor surse participante la eveniment, Emil Boc le-a propus oamenilor de afaceri din China sa investeasca si in hidrocentrale, centuri ocolitoare, aeroporturi, spitale, lucrari de irigatie si in mediu. Premierul le-a mai spus ca usile ministerelor sunt deschise in vederea dezvoltarii unor astfel de parteneriate.
- Doua mari companii chineze, China State GRID si Shanghai Construction Group, s-au aratat deja interesate sa participe la realizarea unor proiecte in parteneriat public in Romania. Domeniile cele mai tentante pentru investitorii chinezi sunt cel energetic si cel al infrastructurii rutiere, potrivit unei informatii transmise de Ministerul Economiei la solicitarea HotNews.ro.
"Statele Golfului si-au exprimat intentia de a identifica in Romania proiecte fezabile de investitii, la valori de minimum 20 de milioane de dolari, in sectoarele agricultura, resurse naturale - petrol si gaze, petrochimie, infrastructura, banci&finante, IT&C, sanatate&industria farmaceutica, educatie si cercetare, cai ferate, retele de electricitate, IMM-uri si altele", se arata intr-un comunicat al Forum Invest, care va organiza in luna martie un forum de afaceri pe aceasta tema la Bucuresti.
Faceti, dracului ceva, si iesiti DUPA aia sa va laudati cu ce ati facut, nu cu ce veti face!
Fii atent si care sunt investitorii din Egipt, Tunisia, Arabia Saudita, bahrain etc.
Haidet sa punem mana de la mana sa ii luam un televizor nene, ca in statele astea sunt revolutii, se omoara oameni, se schmba regimuri, dar pentru "fratii" romani tot fac ei o autostrada nu, iau pauza la revolutie, rezolva autostrada si apoi incepp iar.
Gaddafi nu vrea si el un parteneriat public privat, sa nu il omitem.
Nu il prefer nici pe Boc si nici pe Vass, as prefera pe unul care sa faca sute de km de autostrada nu 10 km. Pana acolo insa e cale lunga!
Poti sa pui premier pe cine vrei tu, cat timp clasa politica e asa cum e....nu se va face nimic.
Uite-te si tu ce rata de absortie a fondurilor avem, oare de ce? Pt ca nu se poate fura de acolo. In schimb...se sta coada la licitatii publice...
Mentalitatea romaneasca + justitie greoaie si incompetenta = LOVE (a se traduce: ma doare-n fund de tara asta, eu sa o duc bine) de sus pana jos.
Ia vedeti cel putin articolul asta de mai jos, a fost pe HotNews pe 7 februarie, Dl Boc vorbind despre viitorul acord cu FMI ....Este de neintrecut performanta Dumnealui, n-are nici o sansa Dna Vass sa-l ajunga macar!!!!! Am scris si atunci comentariul de mai jos, se intitula VOM FACE SI VOM DREGE.......
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-8280205-premierul-emil-boc-sustine-declaratii-presa-ora-18-30.htm
"Daca analizati textul din declaratia Dlui Boc veti observa pasiunea Dumnealui pentru VIITOR, Dl Boc este efectiv pasionat de timpul VIITOR: vom institui, ne vom concentra, vom solicita, preocuparea majora vizeaza, vom cauta solutii(!!!), vom stabili un program(!!!), vom asigura, iar vom institui, iar vom solicita, va continua, va trece, iar va trece, iar va continua, se va emite, guvernul va continua restructurarea, se va stabili un calendar, va fi clasificata, va fi privatizata sau va fi lichidata, vom imbunatati, vom introduce, va fi transferat, se vor defini, se va implementa, se vor defini, se vor continua, se va produce, nu se va inchide, isi va majora veniturile, va fi in interesul romanilor (!!!), .... si mai sunt, dar deja nu mai rezist sa le mai caut.... ma mir cum le retine Dl Boc, ca si-asa nu va iesi NIMIC din ele.... VORBE goale, vorbe insirate ca intotdeauna...."
Altfel, sunt de acord cu Dvs si prefer si eu "AM FACUT ASTA SI ASTA".
Pai daca atata isi propune un reprezentant al Guvernului, mai bine ar pleca si ar lasa pe altii care au mai multa ambitie.
PPP(Partenerait public-privat) de ce nu a scos legea Nastase?,DE ce nu Tariceanu?
Si apropo -A3 -Bucuresti -Bors -e finantata d ela buget
A1 -Parte a coridorului 4 acuma se liciateaza-bani europeni+avans romancesc
PPP-autostrazile fara finantare pina acuma
O autostrada nu se face intr-un an-2 si costa miliarde.
PPP inseamna ca investitorii sa vina cu banii(care noi nu-i avem)
Repet, folositi logica sau doar aruncati cu pietre pe forum?Nu sunt din partid dar cand vad idioteniile astea nu-mi vine sa cred! Faptul ca acei chinezi termina 5000km/an insemana ca au in lucru mii daca nu zeci de mii de kilometrii.mai citeste cati km de autostraa sunt in lucru etc si apoi mai povestim(si mai ales cu legile facute de erorii vostrii nastase/tariceanu cat au durat licitatiile etc) .Acuma cand boc vrea sa schimbe sa grabeasca tot preocesul asta imputit opozita voteaza doa rimpotriva si amenninta cu motiuni si suspendarea presedintelui..... parca am fi in Africa!
2011 are (ca orice an) - 12 luni
250 km impartiti la 12 luni = aprox 20 km/luna
suntem deja la sf lui februarie
deci unde is aia 40 km terminati?:)))
////(editat de HotNews.ro)
A taiat doar panglica!
in realitate avem vreo 250 (asta daca putem numi bucuresti pitesti de exemplu autostrada)
la trecut si prezent, NIMIC!
1000 pana in 2020...adica in 9 ani. Dupa socoteala mea, asta vine cam 111 km pe an, deci in jur de 10 pe luna! Nu e greu, dar ma intreb: anul asta, ianuarie si februarie, s-au facut 20? ..aaaa nu!
Aha, am inteles!
in 2011 nu exista nicio sansa sa se realizeze/aplice legea ppp-ului in romania.
Ma bucur totusi ca macar au in plan asa ceva, macar vom avea sa circulam caci daca se continua in ritmul asta cu intretinerea drumurilor existente aceastea vor disparea, unele deja au inceput sa semene cu cele de pe tarla, asfaltul nu mai e demult pe ele.
Dar atunci nu se stia/credea ca pe noi ne va afecta criza nu ?? Cu toata armata de consilieri platiti din banii statului nu se stia acest lucru...Este valabil si pt dvs, dna consilier...
Bun, avem nevoie de autostrazi si le facem cu ritm de melc (ca 70km de autostrada pe an e un ritm de babutza in carje). Dar poate mai mult decat de autstrazi am avea nevoie de transport public interurban la vitezele mileniului 3. De ex calea ferata, extrem de bine dezvoltata in teritoriu, se transforma pe zi ce trece in morman de fiare vechi.
Trenurile circula cu viteza carutei prin Romania si CFR merge in paguba de ani de zile, ridicand preturile la nivele astronomice si nejustificate de servicii, indepartand si putinii clienti ramasi.
In toata Europa civilizata ai trenuri de mare viteza ce leaga marile orase in timpi la care noi nici sa visam nu indraznim. Distanta Bruxelles-Londra e de vreo 300km si o faci cu Eurostar in 2 ore, trecand si pe sub Canalul Manecii. Distanta Bucuresti-Constanta e de vreo 230km si o faci in 4-5 ore cu speranta ca atunci cand se va termina reabilitarea caii ferate se vor face vreo 3 ore.
Guvernul asta si guvernele viitoare vor fi apte sa ne conecteze la reteaua europeana de transport feroviar? De peste 10 ani tot aud despre autostrazile viitorului si desi platim costuri considerabile inaugurarile se fac la centimetri realizati. In 2020 vom constata ca am construit niste sute de km de autostrazi care nu rezolva nici pe departe problema de infrastructura de la noi.
Inte timp, in jurul Romaniei vor fi retele dezvoltate de cai ferate mustind de calatori si marfa la preturi mai convenabile, timpi mai redusi si confort mai ridicat decat in transportul rutier. Pretul benzinei este si el estimat sa creasca binisor pana in 2020.
In loc sa facem investitii potential mai mici si mai rapide in calea ferata pe actualele amplasamente (fara exproprieri), sifonam banii si distrugem zone ca sa construim cativa km amariti de drum. Tare!
Baaaa pelicanilor :
PPP inseamna Parteneriat Public Privat si legea s-a adoptat in noiembrie trecut. Normal ca la ora asta avem 0.000 km in regim PPP. Deci cuantificam de-acum incolo ce se face prin PPP.
"PPP" inseamna Pontacii Posteaza Prostii si se practica cam de cand exista PiSiDilaci pe forumuri.
Asa ca va rog nu confundati PPP cu "PPP".
Gran merci !
Nu pricep economie si nici nu le convine ca o femeie sa priceapa.